Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kamal_Nadiah schreef:Wat er ook bestaat is een Koopcontract, wel eens van gehoord? Dan schrijf je voor de koop alles erin, ook dat je hem binnen een jaar of een paar weken ofzo kunt terugbrengen en al. Maar helaas is dat nu niet meer mogelijk, ik krijg ook een nieuwe pony en daarbij doen we wel een koopcontract + klinische en rontgenologische keuring. Hebben ze ook foto's bij de dierenarts gemaakt?
Suc7!
GR.Nadiah
Sancha schreef:Kamal_Nadiah schreef:Wat er ook bestaat is een Koopcontract, wel eens van gehoord? Dan schrijf je voor de koop alles erin, ook dat je hem binnen een jaar of een paar weken ofzo kunt terugbrengen en al. Maar helaas is dat nu niet meer mogelijk, ik krijg ook een nieuwe pony en daarbij doen we wel een koopcontract + klinische en rontgenologische keuring. Hebben ze ook foto's bij de dierenarts gemaakt?
Suc7!
GR.Nadiah
Eigen inelkaar gefrummelde koopcontracten zijn niets rechtsgeldig. De wet gaat boven een koopcontract. Je hebt dus geen poot om op te staan als iemand het aanvecht.
MyWishMax schreef:tjoppie schreef:De nederlandse wet gaat altijd boven onderlinge afspraken, al dan niet op papier gezet.
Dus geen enkel koopcontract is rechtsgeldig volgens jou? KnapLees het antwoord van FloortjeM nogeens, staat keurig in waarom die contracten meestal door de rechter niet gebruikt kunnen worden
Dan heb je volgens mij heus wel een poot om op te staan. tjoppie schreef:De nederlandse wet gaat altijd boven onderlinge afspraken, al dan niet op papier gezet.