Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:21

een verzorgster die 3 x in de week komt kunnen zeldzaam zijn maarja,
ik heb ook een verzorgpaard,
en ik porbeer er elke dag heen te gaan,
en goed aandacht te geven
en hem lekker te verwennen,
maar ik weet zeker,
dat er genoeg meiden zijn die dat willen,
want ik ken er genoeg,
hahaha.

xxxjess

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:24

Jongere dames kunnen ook verantwoordelijkheidsgevoel hebben zeker, maar ouders blijven tot hun kind 18 is voor het gedrag van hun kinderen. Dus dat is meestal hetgeen dat weegt. In mijn opzicht.
Laatst bijgewerkt door Lous op 06-06-11 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:25

Danique1997 schreef:
een verzorgster die 3 x in de week komt kunnen zeldzaam zijn maarja,
ik heb ook een verzorgpaard,
en ik porbeer er elke dag heen te gaan,
en goed aandacht te geven
en hem lekker te verwennen,
maar ik weet zeker,
dat er genoeg meiden zijn die dat willen,
want ik ken er genoeg,
hahaha.

xxxjess

Welkom hier op Bokt!

Toen ik mijn ouder verzorgpony's had toen kwam ik er 2x per dag ;) ben ik dan heeeel zeldzaam?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:27

Tsja het is niet alleen willen maar ook doen.
En er wordt regelmatig ja gezegd, maar geen ja gedaan. Dat hoeft natuurlijk niet altijd te zijn, maar het gebeurt vaak.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:27

Tja.. Je vind ze niet zo snel meer..
Vroeger ging ik ook bijna iedere dag naar mijn verzorgpony;s, rijden, verzorgen, lessen, uitmesten, het maakte me allemaal niets uit.
Maar nu heb ik een eigen pony dus ben ik ermee gestopt, anders was ik daar waarsch nog :)

Ik zou een nieuwe advertentie neerzetten en als er iemand reageert die 3 of 4x in de week kan dan kun je die beter laten komen... en dan die andere niet meer laten komen, tja, zo gaat dat in het echte leven ;)
of die eerste laten terugkomen, en als dat na een tijdje niet meer gaat dan kun je alsnog een advertentie zetten :)

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:31

Ik heb mijn pony op een kwartiertje rijden bij iemand staan (mijn ouders brengen me altijd), waar ik eerst mijn verzorgpony had maar die verzorgpony is verkocht maar daar ga ik ook 3 a 4 keer in de week heen doordeweeks s'avonds ben ik daar ongeveer 4 uurtjes en in het weekend ben ik er ongeveer 5 a 6 uurtjes en dan ga ik eerst mest scheppen uit de bak en het weiland, andere paarden in het weiland zetten als ze in de bak staan, pony opzadelen, rijden, mestcontainer opscheppen, vegen, s'avonds voer ik ze altijd daarna alles netjes opruimen en schoonmaken en dan ga ik meestal nog even naar binnen een kopje koffie of thee drinken en kletsen :D dus eerst had ik daar mijn verzorgpony, en nu staat mijn eigen pony er met haar paard en pony's :D Bevalt me heel erg goed!!!!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:36

Goh.. ik denk dat veel van de jonge verzorgmeisjes nog niet goed weten hoeveel tijd en moeite erin gaat zitten. Diegene die vanuit het niets zeggen dat ze 4x in de week kunnen omdat ze zoveel tijd hebben, ook al hebben ze nog nooit een verzorgpaard gehad, zijn vaak diegenen die afhaken. Het lijkt allemaal leuk maar als puntje bij paaltje komt... Staar je dus niet blind op het citaat "ik kan bijna iedere dag :D"
Ik zou dus gaan voor iemand met ervaring en wanneer het jongere meisjes zijn er ook over praten met hun ouders. Die kunnen meestal goed inschatten hoe fanatiek/verantwoord of juist lui/onverantwoord zijn...

JessicaG

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:01

Ik moet wel zeggen dat ik het te ver vind gaan als mensen een verzorgster zoeken die alles voor ze moet doen (stal mesten e.d.) maar wel wordt verwacht dat ze ook even een bijdrage leveren. Dan moet je maar geen paard nemen. Ik vind dat de verantwoording afschuiven op een ander. Veel mensen zoeken ook 18+ers. Maar de meesten werken fulltime en alles moet in de avonduurtjes gepropt worden en als je zoveel handelingen moet doen is dat niet haalbaar. Vooral niet als je ernaast ook veel slaap nodig hebt zoals ik. Dit is meer een geval van, je wilt wel maar qua tijd past het niet. Ik kan wel begrijpen dat als de verzorgster er ook mee wil lessen/wedstrijden rijden e.d. dat er kosten wel door de verzorgster zelf betaald worden. Ook vind ik dat als je vaste dagen afspreekt met de verzorgster, dat die dan wel gewoon moet komen. Maar let wel: een verzorgster kan ook ziek worden en is ook maar een mens. Verder neem ik aan dat als je het goed bespreekt dat je er geen problemen van zal krijgen, heb ik ook nooit gehad maar dat ligt ook aan hoe je met de eigenaresse overweg kan en of je op dezelfde lijn zit. Het betalen vormt voor mij eerder een obstakel om een paard uberhaupt te willen doen, vooral als je ernaast ook nog les wilt of omdat je ook lid moet worden van een vereniging. Ik heb nog nooit betaald voor 1 van mijn bijrijdpaarden en zal dat ook niet doen ook.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:05

Ik denk dat een echte verzorgster alleen lekker met het paard wil knuffelen, borstelen e.d. en evt. 1 of 2x per week wil rijden, mits de eigenaar en de pony het toelaten.

Ik rij nu een paard bij voor iemand die net buiten het dorp woont, ik ook, maar dan aan de andere kant. dit is verder niet erg ver. ik vind het belangrijk dat als er iets is, óók doordeweeks, ik altijd kan komen.

en ik probeer het paard elke week 5x beweging te geven.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:08

Ik vind een kleine bijdrage niet erg, zo kom je de eigenaar tegemoet in bijv. de stallingskosten.
Ik woon nu op 20 minuten afstand van mijn verzorgpony en dat vind ik helemaal niet erg. Word mijn conditie ook beter haha, moet wel altijd op tijd thuis zijn want moet ook 30 minuten heen en terug fietsen naar school, daarom moet ik zeker om 10 uur in bed liggen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:13

Jessica schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik het te ver vind gaan als mensen een verzorgster zoeken die alles voor ze moet doen (stal mesten e.d.) maar wel wordt verwacht dat ze ook even een bijdrage leveren. Dan moet je maar geen paard nemen. Ik vind dat de verantwoording afschuiven op een ander.

Helemaal mee eens. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:34

Ook eens met Jessica, tenzij zo'n verzorger ook meer vraagt. Stel, jij stelt voor: Je mag 3 tot 4 keer in de week komen, 2 keer rijden en elke keer even oppervlakkig mesten, verder borstelen/knuffelen/wandelen/grondwerk, dan hoef je er niets voor te betalen.
En zij vraagt jou om daarnaast nog wedstrijden, lange dagtochten, 5 keer in de week rijden en/of lessen,
dán vind ik dat er best een bijdrage mag worden gevraagd.
Daarnaast lijkt het míj een goede stimulans om wanneer er bijvoorbeeld niet te veel (max. 25 euro per maand) word gevraagd, om dit als jonge verzorger zelf bij elkaar te moeten werken.
Als ik geen paard zou hebben en alleen een verzorgpaard zou kunnen krijgen die 25 euro per maand kost, wil ik daar best voor werken en krijg ik ook meer inzicht in dat punt, werken= geld= leuke dingen kunnen doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:02

Ik vind dat je toch goed haalbare 'eisen' stelt aan een verzorger.
Borstelen en mesten zou natuurlijk al bij het verzorgen inzitten, maar ze mogen ook rijden, zelf naar buiten en dus al meteen veel verantwoordelijkheid, ze hoeven geen bijdrage te leveren en alleen even 1x per week het weiland na te kijken met je en hooi opstapelen?

Ik vind dat heel wat, als verzorger gaat het er toch om dat je tijd kan spenderen met een paard en er van leert? Dus lijken de klusjes me leuk en leerzaam, en absoluut niet het gevoel te geven als 'werknemer'.
Ik denk dat als je iemand treft die de klusjes al teveel vindt, dat je je dan wel mag afvragen of diegene echt wel geinteresseerd is in paarden.
Onderhoud en verzorging, daar draait het om bij paarden. Dat gaat toch wel even iets verder als alleen rijden.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:17

Ja, ik ben het wel met je eens dat je er wat voor over moet hebben maar gemiddeld mest men 1x in de week uit en dat dat nou net moet op de 1, 2, 3 dagen dat de verzorgster het doet vind ik makkelijk. Wel vind ik dat die dat best een keer op kan pakken als het de eigenaresse niet lukt. Ik heb het wel over echt mesten en niet over 2 drollen uit de stal wippen. Zelf zou ik dat lichamelijk gezien niet eens vol kunnen houden. Het gaat mij niet eens om het wel of niet rijden want zoveel waarde hecht ik daar niet aan maar ik vind wel dat als je het doet, dat het ook goed moet, daarom zou ik niet alles op 1 avondje af kunnen krijgen en de dag erna weer fris op het werk kunnen verschijnen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:38

Bij mijn vorige verzorgpony's mestte ik elke dag (veel paarden in 1 container) en vond ik dat helemaal niet erg.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:59

Mijn paarden worden elke dag uitgemest, dus hier is dat niet zo'n onwijze klus hoor.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:01

En juist als je het elke dag doet is het minimaal werk :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:02

Ja daarom, we zijn hier met 5 minuten klaar.