rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:39

Bij mij op stal hebben we met z'n allen de jaarlijkse boerenkoolrit gehad vandaag, we laten ons niet kisten door wat wind haha! We gingen ook over dijken enzo, daar waaide het wel heel hard :oo
Alle paardjes waren wel heel braaf!

Barbara1975

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:41

oh wat gezellig heerlijk!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:41

Kan prima hoor!
ik heb vandaag ook gereden en mijn pony vondt het gewoon helemaal geweldig!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:44

Ik heb afgelopen vrijdag nog wel gereden. Dit durfde ik aan omdat ik het paard dat ik toen reed goed ken.
Tijdens stormweer zoals dit weekeinde zou ik minder snel op een onbekend paard stappen of een paard dat echt hinder van de storm ondervindt, dan loop ik liever een dagje om het probleem heen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:19

Vandaag 1 gereden en 1 gelongeert. Liepen beiden super.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:23

Gisteren met die wind nog een rit gemaakt van bijna 2 uur haha
Was vooral in bos dus weinig last van maar heen en terug pfoe (heen wind in de rug terug tegen wind :brr: )

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:27

Ik kom net terug en ben er net niet afgewaait. :P Heerlijk weer. Mijn ventje vindt het net zo heerlijk als ik en dan is het nog meer genieten. Ook gisteren zijn we op stap geweest. Dus laat maar waaien hoor ! Alleen ik let wel op bij bomen aangezien ik hier veel bomendijken heb en grote takken daar ben ik dan weer niet zo gek op.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:28

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:30

Ik blijf met beide benen op de grond... Mijn paardje heeft de wind in haar hoofd, en dan wil madam alleen nog maar spelen, gek doen en heeel veel aandacht vragen :)

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:33

ik kan kiezen uit een binnen- en buitenbak en heb zowel gisteren als vandaag gewoon lekker buiten in de frisse lucht gereden.
af en toe een sprintje in galop tegen de wind in, héérlijk!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:55

Heb vandaag weer gereden, was echt een hél hoor! Heb echt waar niet één rondje gewoon door de bak gestapt, ze is er één keer in hele harde galop vandoor gegaan omdat de andere pony paniekerig deed. Voor de rest constant kleine steigertjes en rare sprongen, niet op de hoefslag willen etc. Dan is de lol er ook wel gauw af ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:07

Biskwie schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Haha, kunnen we daar niet een apart clubbie voor oprichten ofzo...

´De ik-rij-niet-want-het-waait-het-vriest-het-sneeuwt-de-zon-schijnt-het-is-te-koud-het-is-te-warm-het-is-te-nat-club´

Dan heb ik het alleen nog maar over het weer en nog niet eens over de maandelijkse ongemakken, lange werkdagen gehad hebben, geen zin hebben, moe zijn terwijl ze nog niets gedaan hebben, brak van het stappen drie weken geleden en andere onzin.

Oke, ik heb genoeg geklaagt *\o/* :Y)

Al mijn drie paarden, rij ik dagelijks, ongeacht of ik ziek of moe ben en wat voor een weer het is. Tenzij het ijs in de buitenbak ligt en de weg te glad is om met de trailer naar de binnenbak te gaan. Echter zijn dat maar enkele dagen per jaar.

Ik ben ook een ruiter die er eigenlijk elke dag wel opzit, als het vriest, met regen, met 'storm', met een kater, met hoofdpijn, ..... eigenlijk altijd...

En nee we hebben enkel een buitenbak, met nul komma nul aan beschutting. En ja hier op stal ook een paar mooi weer ruiters. En ja paardlief loopt als het effe kan 7 keer per week. Krijgt ze niks van hoor, er zitten namelijk 24 uur in een dag, en ze loopt meestal een uurtje, ben ongeveer 3 uurtjes met haar bezig (trutten, zadelen, voeren, rijden etc etc), en dan zitten er nog 21 uur in een dag waar ze lekker paard kan zijn en haar eigen gang gaat.

Maar ja iedereen zijn mening natuurlijk, de meeste hadden toch wel respect voor me vanochtend aangezien ik zaterdag nacht teveel in het glaasje had gekeken en om half 3 s'nachts thuis kom, maar ik zit vervolgens om 9 uur in het zadel, misselijk of niet. Doen de meeste ruiters op stal me niet na, die blijven na een nacht stappen namelijk de hele dag op bed liggen. Gaan met die banaan. :Y)

Dus ook met dit weer. :)

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:12

Yep, gewoon de afgelopen dagen met de stormwind gelest en gereden in de buitenbak. De eerste 10 minuten is mijn paard wat springerig en schrikkerig en daarna is de focus bij mij, heb echt heerlijk gereden in de wind :-)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:16

Ik heb mijn paard vrijdag gereden, zondag gelongeerd en vandaag weer gereden.
Hoewel ze behoorlijk sensibel is heeft ze de afgelopen dagen fijn gelopen (buitenbak).
Ze is een paar keer weggesprongen maar dat was niet echt noemenswaardig.
Ze staat iedere dag buiten in de paddock, dus aan het geluid van de wind is ze inmiddels al een beetje gewend. Dat maakt het rijden ook makkelijker.

Begeleiding op de grond (of iig iemand op stal om een oogje in het zeil te houden) en gassen maar, leren ze van :j

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:30

Ik ben vrijdag en zondag gewoon gaan rijden in het bos. Zaterdag kwamen er iets te veel takken naar beneden :P
Paard staat 24/7 buiten en zondag was hij zelfs een beetje sloom.
Op de fiets voelde ik me onveiliger ;)

ChaCha1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:22

kan gewoon hoor. wel blijven opletten natuurlijk.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:25

Hangt totaal van je paard/pony af of het verstandig is met dit weer/wind te rijden.

Mn verzorg ijslander heb k vanochtend nog op gereden, en vrijdag ook met de harde wind, en die was super braaf, net als bij mn paard, ook gewoon braaf.

Alleen k dénk er niet aan om nu op mn pony te stappen, word k gelijk weer naar beneden gebonjourd. :')

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:25

Ik rij elke dag, mooi weer of rot weer. Door een beetje wind laat ik me niet gek maken.
Vandaag zelfs voor het eerst met 't paard wat ik rij naar buiten geweest. Beestje is al zeker 5 of 6 jaar niet van 't erf af geweest. Maakt echt niet uit of het dan waait of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:26

ik heb afgelopen dagen met die wint gewoon gereden, 2x in de bak en 1x buiten. oke het waait een beetje hard maar voorderest.. :P

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:27

Ik rij ook met dit weer. Ik ga in dit weer ook gerust naar buiten. Ik ben 3 x in de week in de manege te vinden om daar te trainen. En de rest rij ik met die fries buiten langs de weg. En met me andere verzorgpaarden rij ik dan in de bak.

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:32

mijn pony vond het eingelijk helemaal niet zo erg,
hij liep er gewoon goed onder!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:25

Ik kan gewoon rijden op m`n 4 jarige knollie.. heerlijk braaf paard. :D

DendroFleur

Hier waait het nu weer flink. Kreeg bijna een klap van een paard omdat ze me niet aan hoorde komen. Ze schrok zo dat ze bijna onderuit ging. Ik zou nu ook niet met de trailer op pad gaan. Als ik amper op het erf tegen de wind in kan lopen is dat voor mij de grens. Ze hebben wel allemaal buiten gestaan. Was maar goed ook want er is een houten plaat half een stal in gewaait. Bleef in de deuropening hangen.
Vandaag was het overigens wel rustig weer. Er is nu dus wel een nieuwe dakplaat in de stal gezet.

Elamor

Ik rijd gewoon met dit weer :) geen probleem hoor!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:31

Met een beetje wind rij ik gewoon, mijn paarden zijn in principe mak.
Maar als het echt hard regent dan rij ik wel tussen de buien door. Paarden rijden is toch voor mijn plezier (en dat van het paard) dus dan liever tussen de buien door!