Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JVBdesign

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:41

Wat rijden betreft kan ik niet meediscusieëren maar qua verzorging moet het niet uitmaken. Tuurlijk is het lekkerder als je niet al bevoren daar aankomt en na 5 minuten niks meer kan bewegen. Zomers zijn er nou eenmaal veel meer mogelijkheden met je paardje te doen (ook afhankelijk van je stal uiteraard)

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:37

Ik ben geen mooi weer ruiter, vind ik onzin om alleen met mooi weer te rijden. Als je lekker fanatiek bezig bent krijg je het vanzelf wel warm

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:42

ikzelf ben absoluut geen mooi weer ruiter, ik ga zelfs in weer en wind op de fiets naar school (17 km heen en terug) omdat ik anders niet naar mijn pony kan. ik ken wel een heleboel mooiweerruiters!...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:47

Ik rijd alleen maar buitenritten, altijd, in weer en wind. Ook als er sneeuw ligt (met hoefschoenen) en ook als het regent. Ik probeer altijd wel de rit tussen de buien door te plannen maar dat gaat wel eens mis aangezien buienradar er nog wel eens naast zit :(
Het dazenseizoen vind ik veel erger dan slecht weer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:07

Zolang de bak te doen is, krijgt Vriska wel beweging ;) Wanneer het erg koud is, longeer ik haar met een deken op (ze is geschoren). Onder het zadel is ze dan gewoon niet fijn, want ze krijgt het veel te koud. Wij hebben alleen beschikking over een buitenbak "helaas" ;) . Ik rijd overigens veel liever buiten dan binnen, en de 2 maanden per jaar dat ik dan niet kan rijden neem ik dan wel voor lief :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:34

Haha gisteren mezelf erop betrapt toch een mooiweerruiter te zijn :+
Het was grijzig en nevelig en dacht 'ach dan ga ik morgen wel rijden'
Ergens rijd ik toch wel veel liever met het zonnetje erop

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:19

Ik vind het juist heerlijk om op een grijze dag buiten te gaan rijden, dan is er bijna niemand in het bos.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:25

:j

Wij hebben 45 mensen op stal, waarvan er 15 a 20 regelmatig komen. De rest van de mensen komt of niet wanneer het koud is/regent, of alleen om een aai te geven.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:29

Ik ben best en mooi weer ruiter, maar dat is vooral omdat ik men.
Als het vriest is het niet te doen om de hele tijd stil te zitten in de sulkie :o
Beetje regen enzo kan me niet zoveel schelen zolang het maar niet al te koud is. boven de 8 graden vind ik het allemaal wel best haha :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:21

_Dune_ schreef:
Ik vind het juist heerlijk om op een grijze dag buiten te gaan rijden, dan is er bijna niemand in het bos.

Dat is dan wel weer een voordeel ja :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:46

Ik sta op een stal met buitenbak én binnenbak en zie nu ook mensen die ik de hele winter niet heb gezien.. Zelf ben ik de hele winter door zoveel mogelijk bij m'n paard geweest, ook bij sneeuw of gladde wegen, maar het valt echt wel op dat velen enkel naar hun paard komen als ze van het zonnetje kunnen genieten!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:12

_Dune_ schreef:

Dat bos bij ons is zo groot dat ik ook op een zomerse dag geen ander paard tegen kom... :')

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:07

Mijn paard staat aan de Drunense duinen en met het weer zoals vandaag is het erg druk met ruiters. Gelukkig ken ik zo ongeveer alle paden en weet ik waar ik moet rijden om (bijna) niemand tegen te komen.
Doordeweeks kom ik trouwens bijna nooit iemand tegen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:08

Das ook mooi. De duinen... :j Mijn paard staat aan de rand van Recreatie gebied Spaarnwoude in Velsen.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:11

Bij ons op stal zijn er zoveel die in de winter niet of nauwelijks komen. En als ze komen, komen ze niet verder dan de koffiepot en de asbak met als "excuses"dat ze toch niks kunnen doen. :? Nou ik heb me wel vermaakt hoor met m'n knollie! Ach, ieder z'n meug zeggen we dan maar ;)

VickzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:43

Bij ons in de manege staan er veel mooi weer ruiters, maar te warm is dan ook weer niet goed dan gaan ze zweten...
Terwijl wij een binnenbak hebben, vinden ze het gewoon te kou om te rijden of in de stallen bezig te zijn, ze komen niet verder dan de bar of eens een vlugge aai.
In de zomer vinden ze het dan te warm om te rijden, met die laarzen en lange broek. Oke heel af en toe als het +30° is dan rijd ik ook niet, dan was ik bv mijn paard en ga dan effe zonder zadel gaan stappen ofzo.

Mijn ponys staan 24/7 op het land (ze kunnen wel in de stal als ze dat zelf willen) en soms is het dan niet mogelijk om te rijden, omdat het te glad is of erg regent en er ligt ijs ofzo. Maar dat stoort mij niet zo omdat ze tenslotte hun beweging hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:16

Een mooi-weer-ruiter ben ik niet, al geniet ik nu wel volop van het mooie weer.
Tip:
Meestal verandert het weer (vooral neerslag en wind) tussen 16.00 's middags en 20.00.
Dus ook op een regendag is er vaak wel een (bijna) droog moment te vinden.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:52

ik ben een echte recreatieve ruiter :D , ga niet met harde regen )rij wel gewoon door als het begint te regenen en ik al bezig ben, maar met sneeuw, gladheid etc, ga ik niet, als de bak niet goed is en ik dan naar buiten moet, langs de weg, die glad is, dan stel ik het uit dus voor mij geld wat iemand al eerder schreef: :D

Ik ben een echte mooi weer ruiter. Paarden staan 24/7 in de wei, dus ik rijd alleen als ik daar zin in heb! Overigens zeeeer recreatief Ze zijn gewend om een tijd stil te staan (als in: niet gereden worden). Ik kom niet verder dan veel stappen en een drafje, dus ze lijden er zeker niet onder en worden niet eens per half jaar afgeragd om de dag erna met maandagsziekte te staan.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:26

Haa het zonnetje is er weer! Nu komen alle mooi weer ruiters weer onder hun steen vandaan. Waar zijn die toch heel de winter geweest?

Ik zelf ben iedere dag bij mijn pony, door weer en wind en zelfs in de sneeuw gaan we heerlijk rijden/wandelen (zie mijn profiel). Niet dat ik zeg dat iedereen dat moet doen, zolang je paard hier maar niet de dupe van is. Als je je paard 24/7 binnen zet omdat je het zelf vies weer vindt ben je naar mijn mening echt verkeerd bezig.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:41

idd met mooi weer rijd ik ook veeeeeeeeeeeel liever buiten...zit al weken weer een paard te zoeken, zal me ook echt niks uitmaken als ik in de sneeuw moet...maar nu met het mooie weer mis ik het wel nog erger :D (rare is dat ik vaker rond de winter en in de winter een paard heb en ze dan wegens verhuizing van paard ofzo moet opzeggen en in de zomermaandjes paardloos ben...)

en oke ook ik kijk uit het raam als het vooral in de winter regent ofzo en ik moet naar de paarden, met het idee van bleeeeh het regent, maar eenmaal daar blijf ik er zo weer uren hangen in mn uppie tussen de paarden :D zon of geen zon

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:16

Ik ben ook geen mooi weer ruiter. Nu heb ik het geluk met een binnenbak op stal, dus ik heb nergens meer last van. Maar dat is ook pas sinds kort. Daarvoor heb ik met weer en wind gereden. Zelfs toen er een hele bak sneeuw lag, gewoon sneeuwijzers eronder en rijden maar :D
Alleen wil ik wel eens niet rijden als het bijvoorbeeld heel hard regent/sneeuwt, dat het paard er last van heeft (hoofd kantelen enz) Want dan kan je gewoon niet lekker rijden.

LauMIAUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:07

Lamar schreef:
Ik rijd alleen maar buitenritten, altijd, in weer en wind. Ook als er sneeuw ligt (met hoefschoenen) en ook als het regent. Ik probeer altijd wel de rit tussen de buien door te plannen maar dat gaat wel eens mis aangezien buienradar er nog wel eens naast zit :(
Het dazenseizoen vind ik veel erger dan slecht weer!

Helemaal mee eens.
Ik heb zelf ook zonne-allergie, dus met kouder weer rijden is voor mij ook veel fijner. (ik rijd in de zomer ook wel gewoon hoor, gewoon goed insmeren of een lange mouwen :) )
Ik heb ook beschikking over een binnenbak (klein stukje lopen),
maar als de weg echt te glad is dan rijd ik niet.
Ik vind veiligheid wel belangrijk. :)

Zombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:30

Zelf vind ik het lekkerder om met wat kouder weer te rijden, dan word ik een stuk fanatieker.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:39

Ons paard staat overdag altijd buiten, weer of geen weer, soms met dek of niet, maar ze gaat altijd. Rijden doe ik ook altijd als de bak het toelaat, helaas wel een poos niet kunnen rijden omdat de grond te hard was. Nou ja, ik moet eerlijk bekennen met onweer of hele harde rukwinden stap ik er ook niet op.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:34

Ik merk wel met mooi weer, dat ik langer met m'n paard bezig ben, buiten het rijden om.
Lekker buiten poetsen en wat tutten.
Met koud weer doe ik dat toch minder.