Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kimberley6 schreef:Mijn verzorgpaard is nu ook iets van 2 à 3 weken geleden begonnen met verharen, het kan mij gelukkig niet te vroeg gebeuren! Het is alleen zo lastig om al die haren eraf te krijgen!
Om even aan te geven hoe dik en hoe lang zijn vacht is: ik leg mijn hand bijvoorbeeld op zijn kont en weg is mijn hand!
echt, raad ik iedereen aan! Robin_S schreef:Kimberley6 schreef:Mijn verzorgpaard is nu ook iets van 2 à 3 weken geleden begonnen met verharen, het kan mij gelukkig niet te vroeg gebeuren! Het is alleen zo lastig om al die haren eraf te krijgen!
Om even aan te geven hoe dik en hoe lang zijn vacht is: ik leg mijn hand bijvoorbeeld op zijn kont en weg is mijn hand!
Zo'n steentje om te schrapen is echt een super efficiënt middelecht, raad ik iedereen aan!
hele plukken haar weg in 1 keer :p
jeniej schreef:een oud ijzerzaagje halfrond buigen werkt ook super gaan alleharen heel snel van weg..
. Heb alleen geen meer. Weet iemand nog andere dingen ? Ik heb ok niet zo een furminator geval en ook geen zo een blokje
. Nou effe creatief denken en dan maar vanaf hij begint al m'n roskammen dat ik heb op een rijtje leggen (eventueel met 2tegelijk borstelen)

hetlevenwint schreef:jeniej schreef:een oud ijzerzaagje halfrond buigen werkt ook super gaan alleharen heel snel van weg..
.
das het zelfde princiepe als een ijzeren roskam geloof ik ? Dat werkt inderdaad super en je hoeft het niet uit te schudden gewoon effe een snakje met je hand en weg is het haar van je roskam. Echt heel handig. Heb alleen geen meer. Weet iemand nog andere dingen ? Ik heb ok niet zo een furminator geval en ook geen zo een blokje
. Nou effe creatief denken en dan maar vanaf hij begint al m'n roskammen dat ik heb op een rijtje leggen (eventueel met 2tegelijk borstelen)
hetlevenwint schreef:Silence schreef:
danku, als ik het goed begrijp ga je er hele tijd mee over de vacht en druk je af en toe op een knopje om het haar los te laten die in de kam zit ?Duurt dat dat niet vreselijk lang bij een paard of bestaat er een grotere soort bij paarden ?