Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:47

Ik let er ook niet te hard op maar ik probeer toch wel dat het een beetje bij elkaar past :)

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:19

Ik heb altijd hele simpele kleren aan die lekker zitten!

Het maakt me onder paardrijden niet uit hoe ik eruit zie, Als ik maar 1 ben met me paard

AMEN _/-\o_

Nachtlampje

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:24

haha :3 ik vind dat altijd zo belachelijk dat mijn nichtje zich hélemaal gaat optutten met lagen foundation, 7dubbele mascara, lipgloss, blusher, haar haar moet perfect zitten..
Ik doe snel mn haar in een nette halve knot of staart, een lekker shirt en mn jodphur rijbroek met mn lekkere oncharmante bergschoenen die ik als stalschoenen gebruik. voor wie zou ik me moeten optutten.. mn paard? die zou vies schrikken als hij me een kusje komt geven en met zn neus in de foundation beland..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:34

De kleding die ik aantrek maakt mij ook totaal niks uit, maar ik zorg altijd wel dat ik bij m'n dekje match! :D

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:33

Van mij hoeft echt niet alles te matchen maar ik vind een beetje representatief eruitzien wel belangrijk :j

Mousetimor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:11

het maakt mij ook niet zoveel uit als het maar lekker zit en je goed kan bewegen, je komt immers voor je paard en je gaat niet naar een modeshow haha.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:56

Ik heb het liefst wel een setje aan moet ik eerlijk zeggen :P
Maar, als ik een keer verschillende kleuren aan heb boeit het me ook niet zo.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:58

Eh, wat goed warm zit en waar ik me lekker in kan bewegen. Qua kleur komt het meestal wel in dezelfde richting omdat ik dat gewoon leuk vind dus dat als enige koop. Maar erop letten, nee, zie daar het nut niet van in. Kleding voor op stal moet puur functioneel zijn.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:11

Zwarte rijbroek, zwarte rijlaarzen, zwarte trui of zwart t-shirt (of beide), zwarte paardrijhandschoenen, zwarte cap en een zwarte zweep.
Op mijn oude manege reed ik altijd op een zwarte draver dus ik werd altijd de zwarte ridder genoemd haha x)
Maar ik stem het niet speciaal op elkaar af, het is gewoon oude kleding en ik draag nu eenmaal heel veel zwart :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:16

Nou, als ik alleen al naar vandaag kijk.... Even heel praktisch en nuchter gezien......... Ik haalde mijn paard uit het land, hij was pikzwart van de modder (had blijkbaar net liggen rollebollen :D ), het waaide heel hard en ik had geen haarelastiekje meegenomen, dus ik liep met mijn lange haren met coupe storm. En af en toe drupte het, dus dat deed mijn make-up ook geen goed. :+

Lekkerrrrr belangrijk dan of mijn kleding matcht of niet. :+
Mijn paard boeit het echt niet hoe ik erbij loop ;) . En mij boeit het ook wat minder bij de paarden. Terwijl ik van nature erg ijdel ben en er in het dagelijks leven toch echt wel goed uitzie, al zeg ik het zelf. :D

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:38

Soms vind ik het wel leuk als mijn kleding bij het dekje en peesjes passen
maar soms sta ik er niet bij stil en trek ik maar wat aan
meestal een trui of een vest van Kingsland, die zitten erg lekker en zijn warm
en meestal rijdt ik in de zomer als het bloedheet is in een standaard H&M shirtje en bij de iets koudere dagen in de zomer een polo
maar oude truien verslijt ik ook wel met rijden ;)

ligt er beetje aan in welke stemming ik zelf ben

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:45

muddy_ schreef:
Mij maakt het ook helemaal niet uit!
Ik heb een bruin geruite paardrijbroek.
Een zwart shirt en een jas of vest erover heen.
En dan me jopper en tjeps (weet niet hoe je het schrijft) :o

chaps :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:23

Ik trek gewoon altijd wat kleren aan die lekker zitten en hup het paard op :o

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:32

Ik vind het ook wel leuk als het een beetje bij elkaar kleurt, ik ga geen hele setjes aanschaffen maar probeer wel te combineren.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:22

't moet in de eerste plaats lekker zitten en tegen een stootje kunnen. Dus moet het ook vuil kunnen worden zonder dat ik moet denken O jee. m'n mooie nieuwe satijnen ( ;) ) blouse wordt vies.
Ik rijd dus ook meestal met een 'oude blouse' slobber trui, of bodywarmer, waarmee ik ook rustig een stal uit kan mesten. ( moet alleen wel aan m'n laarzen denken)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:25

ik heb over mijn rijbroek gewoon een trainingsbroekof skibroek in de winter/herfst..

gewoon oude trui en jas.

ik ga echt niet bijpassend bij het dekje iets aantrekken. zonde om met je goede kleding bij je paard te gaan of ergens bij een paardenstal..

nee ik loop lekker op laarzen zodra het nat is en andere bergschoenen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:32

rijbroeken koop ik wel speciaal om te rijden en naar de paarden te gaan, maar verder gebruik ik eigenlijk T-shirts en trui's die wat ouder zijn en niet meer zo geschikt voor m'n werk enzo... Bijgevolg heb ik soms wel het idee dat ik er echt "boers" bijloop, mar wat kan mijn paard dat schelen...

ik kan zoals bv een -jarig meisje bij ons op stal geen moeite doen om volledig opgemaakt en alle kleding volledig bij elkaar uitgezocht naar stal te gaan... En mijn paard interesseert het toch niet of ik er piek fijn uitzie of "gewoontjes"
zo heb ik een vriendin die haar rijkleding en jas na 1x dragen uitwast... Sorry maar ik ga dagelijks 2x naar stal en rij soms ook dagelijks meerdere paarden, als mijn jas dan dagelijks de was in moet, dan heb ik niet altijd een jas om aan te doen en verslijt alles van te wassen...

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:40

het maakt mij ook niet uit..zolang het geen rok of jurk is stap ik ermee op mijn paard :D
Rijbroeken vind ik niet fijn zitten al had ik er vanmiddag 1 aan die wel heerlijk zat.
Setjes en ditjes en datjes vind ik persoonlijk flauwekul..het voegt bij mij absoluut niks toe aan het rijden dus hou ik me er ook niet mee bezig.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:05

Ik koop geen dure bovenkleding om mee te rijden. Ik heb wel geinvesteerd in fijne rijbroeken, maar die zijn zwart en grijs, dus daar past bijna alles wel bij. Mijn tuig is ook zwart en mijn paar is bont. Eigenlijk is het dan heel makkelijk om te matchen :D
Shirtjes en vestjes koop ik vaak ergens in de uitverkoop. Zo heb ik 2 jaar terug een hoop fijne shirtjes voor 2,50 p.st. gekocht, in verschillende kleuren. Zit lekker, fijne kwaliteit en past altijd wel bij mijn zwarte of grijze rijbroek. Schoenen, cap en chaps zijn ook zwart.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:12

in de zomer wil ik nog wel rekening houden met de kleurkeuze, maar nu in de winter telt bij mij maar 1 ding ;warm en comfortabel!
dus paarse gevoerde regenlaarzen, een oude verwassen spijkerbroek en een zwarte jas, en in de sneeuw wordt de zwarte jas vervangen voor een knalgeel skijack, zolang ik het maar warm heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:18

dikke trui of vest, spijkerbroek zonder knopen oid op de kontzakken want dat beschadigd je zadel, en rijschoenen. Maar ik rijd western en draag helemaal geen rijbroeken.
Ik vind het wel vreselijk als mensen naar een les, clinic of demo oid komen met niet passende (te grote vaak) kleding, rare kleurencombi's en een ongewassen paard.

loveshetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:44

Rijbroek, rijlaarzen, oude trui, oude jas.
voor de rest eigenlijk geen andere ditjes of datjes

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:47

@ VivaLaVida ; als ik naar een les ga let ik wel op wat ik aantrek, maar ga dan niet met een gewassen paard, het is winter en daar moeten ze dan maar doorheen kijken!! ga dus mooi niet het risico nemen dat mn paard een kou pakt omdat er een paar vlekken zitten die ik niet weggepoetst krijg. het gaat om hoe mn paard loopt, en hoe ik erop zit en wat ik doe, en niet over n paar vlekken.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:49

Ik ben daar heel erg simpel in, ik trek aan wat lekker zit en wat echt vies mag worden.
Als ik lekkere comfortabele kleding aan heb, dan kan ik me ook beter ontspannen.

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:58

make-up.
cap
bruine rijbroek
in de zomer spagettieband shirt
in de winter trui/jas
en schoene