Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sflj schreef:Lusitana schreef:Ik ga niet weer herhalen in welke context het bedoeld wordt.
Waarom ben je precies zo fel in "ik doe waar ik zin in heb?" Er is nl niemand die zegt dat je dat niet kan doen.
Ik heb nog ff iets toegevoegd.
Ik krijg wel het gevoel dat dat gebeurt en ik hou nou eenmaal niet van dat betuttelende. En daarnaast klinkt 'abnormaal' nou niet bepaald positief. Ik vind 'abnormaal' in deze dus onzin.
sflj schreef:Kijk Lusitana, nu komen we ergens! Ik rij nl. (o.a.) western.Het is dus maar net waar en hoe je kijkt.
Dat jij meer mensen met een cap ziet zegt alleen maar iets over jouw 'wereld' en niks over wat feitelijk is.
Ík vind dat een beetje kortzichtig.
: Hier in Portugal rijdt men in traditionele zadels met hoed of met niks, in andere zadels met hoofdbescherming in de vorm van cap of helm en de meeste dressuurruiters dragen met training niets.... Lusitana schreef:Overigens vind ik wel dat het dragen van hoofdbescherming minder noodzakelijk wordt als je een zadel gebruikt waar je maar moeilijk uit kunt vallen. In een westernzadel en op mijn Portugese zadel draag ik geen hoofdbescherming (hoewel wel als het op foto's komt voor op bokt, geef toch het goede voorbeeld).
Want ook als je paard daarmee onderuit gaat, val je er niet uit, tenzij hij opzij valt, maar dan is de kans op hoofdletsel meteen wat minder omdat je schouder er dan tussenkomt (sleutelbeenbreuk staat ook op de tweede plaats van ruiterletsel volgens mij).
Dus wat is abnormaal?Citaat:Wil jij beweren dat een mening als "hoofdbescherming is verstandig en aan te raden" SLECHT is? Ben je van mening dat hoofdbescherming dragen slecht is?
sflj schreef:Lusitana; jij schrijft abnormaal. Abnormaal is volgens mijn definitie afwijkend. Anders dan de meerderheid enz. Daarnaast haal je voorbeelden aan. Ik schrijf enkel dat dat maar net is hoe en waar je kijkt.
Inderdaad lijkt het mij in Portugal eerder abnormaal om mét cap te rijden!Dus wat is abnormaal?
Citaat:Hier op Bokt komt keer op keer deze discussie voorbij waarin veel posters van mening zijn dat 'het moet' enz. Ik ga niemand zeggen dat hij of zij géén cap op moet doen en ik wil ook niet dat iemand mij verteld dat ik dat wél moet.
Citaat:Er zijn situaties waarin je beter geen cap kunt dragen. Ik geloof dat Bokker Oomens hier eens een mooi bericht over gepost had.
Dus moet iedereen voor zichzelf de risico's afwegen. Ieder weldenkend volwassen mens kan dat prima zelf bepalen, lijkt mij.

Het is trouwens wel zo dat als je buiten een ongeluk krijgt (met je paard)en je hebt geen cap op dat de verzekering dat niet vergoed
En ik vertrouw mijn pony super goed (rij soms ook met touwhalster) maar ja het blijven wel dieren...
Hoe ouder je wordt, hoe meer gevaren je ziet, en hoe minder soepel je zelf wordt.Drico schreef:Weet niet of het hier goed staat en of er al zo'n topic is.
Hallo iedereen,
heel veel mensen hier op bokt zie je vaak zonder cap rijden.
Nou vraag ik me altijd af waarom mensen dit doen. Hebben ze zo veel vertrouwen in het paard en geen idee dat het toch dieren zijn?
Wat vinden jullie en rij je zelf ook zonder cap en waarom of juist altijd met?

Sonja schreef:Zal me vierkant worst wezen of iemand met of zonder cap rijdt. Zelfde al wel of niet een autogordel om etc.
Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeide...
Sayangki schreef:Sonja schreef:Zal me vierkant worst wezen of iemand met of zonder cap rijdt. Zelfde al wel of niet een autogordel om etc.
Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeide...
Dat van die autogordel ben ik niet met je eens. Als iemand na een ongeluk gehandicapt raakt DOOR HET NIET dragen van een autogordel dan kost dit de maatschappij enorm veel geld (denk aan medische kosten etc). Ik vind het dus niet alleen je eigen probleem, en daar mag ik me best mee bemoeien. Ditzelfde geldt voor een cap...
Het is bijvoorbeeld de reden dat iedereen premie betaalt.