Positief jureren in relatie tot verliespunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:18

Dat wijken voor een heel aparte hulp?? :+

daffodil

Re: Positief jureren in relatie tot verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:19

Oh, nou zie ik m......geweldig! Zie dat al helemaal voor me, voorlezer die snoeihard brult:.......!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:22

hihi :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:24

Voor 'streng maar rechtvaardig' valt wel wat te zeggen. De bijscholing voor mij is pas 17 november, weet dus nog niet precies met wat er met 'positief' wordt bedoeld.

Positief in de zin van 'het verklaren zodat een ruiter met positief gevoel naar huis kan terwijl de proef bagger was en de punten dienovereenkomstig', dan kan ik me daar wel in vinden.
Positief in de zin van 'rond alles naar boven af' dan ben ik daar geen voorstander van, want dan stromen de matige combinaties te snel door. De gevolgen daarvan zie je op alle wedstrijden, helaas.

Ben dus heel benieuwd wat 17 november gaat brengen!

Het lijkt erop dat de KNHS met het 'positief' verhaal de juryleden op één lijn wil brengen, maar ik kan die ene lijn helaas nog niet uit dit topic destilleren.
Ik had eigenlijk gehoopt op wat meer ondersteuning voor het begrip 'positief jureren' in P&S, de KNHS site, filmpjes..

Mocht de KNHS (en dat zijn WIJ ook!) kiezen voor 'streng maar rechtvaardig', dan moet dat duidelijk worden uitgedragen en gemotiveerd naar juryleden, ruiters en instructeurs. Zoiets werkt alleen als het wordt ondersteund door een langdurig communicatietraject in de 'rondjes Ermelo', bijscholingen, opleidingen, en de beschikbare media.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:27

Fitzroy schreef:
Ik heb vandaag het ultieme voorbeeld gehad van positief jureren zonder dat er met punten gesmeten werd. Ik had terecht baggerpunten maar zo'n leuk jurylid die toelichting gaf en me op m'n gemak stelde dat ik toch met een positief gevoel weg ging.

Toelichting geven mag toch niet meer? Want 'alles' staat toch al op de coupon?
Stiekem doe ik het vaak wel, en je merkt ook echt dat het gewaardeerd wordt. Maar het mag eigenlijk niet. |o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:39

Moll schreef:
van mij mag er nog veel strenger gejureerd worden, ik zie soms dingen zoals een schouderbinnen wat eigelijk een verkapte wijken voor de poedersuiker is, en ik midden, uit gestekte draf waar van ik den oke, wat positief gejureerd word, dan vraag ik me oprecht af hoe dit dus kan, nee doe mij maar streng maar rechtvaardig, daar hou ik van, onderdeel niet getoont is niet getoont, klaar simpel toch, vind ook dat het biginners nivo zeker wat omhoog kan en zwaarde gejureed mag worden

_O- _O- _O-

Hartstikke bedankt Moll, dit had ik even nodig op de maandagmorgen...

OT: Ik ga ervanuit dat mijn vp een eenmalige dwaling was, maar als het nog een keer gebeurt zal het allemaal veel beter te verwerken zijn als ik ook weet wáárom ik zulke lage punten heb.
Dus al met al hoeft er van mij niet op die manier 'positief gepunt' te worden, als het maar duidelijk is waar de schoen wringt, en om even op Suzanne haar post in te gaan: ik ga graag naar huis met een volgeschreven protocol. En ach, als je een beetje realistisch bent weet je vaak genoeg zelf ook wel of en waar de fouten liggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:05

Whahahaa wijken voor de kuit - i.... :D
Geweldig, hoe verzin je het. Dan hebben we ook nog met appuyeren het parall u l houden van het paard. :D

Sorry. :+

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:41

Suzanne F. schreef:
Mosh schreef:
Ik verbaas mij er nog steeds over dat juryleden zo verschillend kunnen jureren en zo niét naar de bouw van je paard willen kijken. Vervolgens krijg je weer een coupon met een leeg ondergedeelte met 5en voor de gangen (normaal toch wel 8en) een 5 voor je houding en zit maar toelichting hierop? Ho maar. Het lijkt wel alsof juryleden denken dat je zelf wel weet wat er aan mankeert. Maar als je steeds met hetzelfde rijden of hoog, of laag krijgt, hoe moet ik dan weten wat er slecht aan is?

5-en zonder toelichting kan niet naar mijn mening.
Maar kijken naar de bouw mag een jury niet. Een jury mag alleen kijken naar de getoonde verrichting. Maakt niet uit hoe het paard gebouwd is of welke kleur die heeft. Het gaat om de uitvoering van de oefeningen.

Als je met een Lada Formule 1 wil gaan rijden weet je ook dat je niet vooraan zult meedoen. Een Ferrari is net wat beter daarvoor gebouwd dan een Lada.

Ben blij dat je dit bevestigd :)

En een paard met veel kwaliteit heeft altijd voordelen. De goed uitgevoerde oefeningen hebben dan ook vaak meer kwaliteit (gedragenheid, souplesse en ruimte) dan een paard met een poownie-drafje :D

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:10

de bouw van een pony speelt wel mee, maar een goede jury kijkt daar doorheen, bijvoorbeeld bij een gestrekte draf: een mooi voorbeen bij een kwpn'er met een slecht achterbeen zou een goede jury meer moeten afstraffen dan een fjord die wel een goed achterbeen heeft maar niet genoeg strekt. nee bouw moet niet meetellen maar er moet wel naar gekeken worden.

maar over de topic vraag:
positief jureren hoeft nog niet te betekenen dat je hoge cijfers moet geven! Naar mijn mening behoort een jury gewoon te jureren naar de prestaties van de ruiter.

Zelf heb ik veel liever een duidelijke 3 of 8 dan alleen maar 5 en 6. Sommige juryleden gaan uit van, goed = 6, minder = 5, dan kan je toch nooit zien wat je echt goed deed en wat je echt fout deed?

maar goed, als je goed voorbereid de ring inkomt en er niets geks gebeurd dan hoef je ook niet bang te zijn voor de verliespunten, en als je er een krijgt dan heb je die als goede ruiter toch zo weer weggewerkt?

verliespunten zijn misschien wel een goed middel om de slecht rijdende ruiters weg te houden van de hogere klasses.

voor/tegen, het maakt niet veel uit, zolang de jury's eerlijk en onderbouwend blijven punten vind ik het prima.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:50

zoals Johan het altijd bij ons bracht betreffende het positief jureren slaat ten eerste op het voorkomen van 'fouten kijken' maar ook de benadering van het punten om te draaien. Dus niet redenerend vanuit een 6, "het was voldoende maar net iets beter dus dan wordt het een 7", maar van bovenaf gaan punten. Uitgaande van een 10 maar er was sprake van impulsverlies en tackfouten dus wordt het een 8 (ik noem zomaar even wat). Kortom wat zou je nog meer moeten doen om een 10 te halen.
Alleen zou mijnziens in deze manier dit bijna uitgewerkt op papier moeten worden (zodat er een standaard ontstaat), dus welke opmerking welk aantal punten aftrek krijgt en daar zou je als jury dan enorm op geoefend moeten zijn. Plus dat ik me kan voorstellen dat bepaalde bemerkingen in sommige oefeningen zwaarder tellen dan in anderen wat het erg complex (statistisch) maakt

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:47

Suzanne F. schreef:
Fitzroy schreef:
Ja, bij jou weet ik dat ik op tijd af moet groeten, Suzanne :P

Karin, als dat echt is gebeurd heb je wel echt een betonblok voor je hoofd. Pfff.. als ik er 1 zou rijden zou ik voorlopig al niet op concours gaan, maar dan zou ik zeker niet blijven starten.

Nou je hebt pas 1 x bij me gereden toch? :)
De rest is van horen zeggen, de keren dat ik verlies uitdeel is het echt heel heel slecht hoor. Niet zomaar een beetje rijtechnisch slecht maar heel slecht.

Volgens mij valt dat heel heel slecht wel mee :o Ik weet in ieder geval dat ook ik, nu eerder moet afgroeten :j en inderdaad thuis eerst even door rijden. Nu al een tijd niet weg geweest en desnoods volgende keer HC als je te maken hebt met veel spanning of dwarsheid.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:59

Hier een ervaring bij een jurylid waar ik nog steeds niet bij kan...

Een 0 -2 en een 0 -4, lees, het paard moest vanaf de rechterhand bij E afwenden, X linkergalop, B linkerhand.
Paard sprong aan op X in de rechtergalop, moest toch Linksaf, kwam daarbij in verzet.
Na ong. 7 meter hersteld naar de linkergalop en daarna geen spanning meer of iets.

Uiteindelijk kwam ik dus uit op een minpunt :(
Jury was al gevlogen na de wedstrijd. KNHS gaf pas na EEN HALF JAAR! reactie op onze vraag of dit kon.
Daar kwam iets van een standaardbrief met zoiets als, de juryleden worden goed opgeleid...

Ieder ander jurylid die ik gevraagd heb zeiden dat het niet mogelijk was om een 0 -2 en een 0 -4 te rijden.

Wat zeggen jullie hiervan?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:41

als ik het zo lees heb je voor het aanspringen op x een 0 -2, en voor het afwenden bij B een 0 -4.
Twee onderdelen, die volledig de mis ingingen. Dat aanspringen kan ik begrijpen, maar bij het afwenden was het natuurlijk ook niet goed, maar je ging hoe dan ook wel de goed kant op, dus een 2e vergissing is het niet, en dan kan een 0 ook niet, dat zou dan minimaal een 1 of 2 moeten zijn.
Maar dat bedenk ik zelf, en ik ben meer van het springen dan van de dressuur.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:55

Volgens mij als ik het het zo lees ging het pas bij het aanspringen fout. Dus naar mijn idee is dat onderdeel mis dus bvb een 0 niet getoont, soms wordt er slechts een 4 gegeven bvb verkeerde galop of verzet. Dat verzet kan ook bij het onderdeel daarop tellen. Maar 0-2 en 0-4 is in mijn ogen erg drastisch.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:58

Margo schreef:
zoals Johan het altijd bij ons bracht betreffende het positief jureren slaat ten eerste op het voorkomen van 'fouten kijken' maar ook de benadering van het punten om te draaien. Dus niet redenerend vanuit een 6, "het was voldoende maar net iets beter dus dan wordt het een 7", maar van bovenaf gaan punten. Uitgaande van een 10 maar er was sprake van impulsverlies en tackfouten dus wordt het een 8 (ik noem zomaar even wat). Kortom wat zou je nog meer moeten doen om een 10 te halen.
Alleen zou mijnziens in deze manier dit bijna uitgewerkt op papier moeten worden (zodat er een standaard ontstaat), dus welke opmerking welk aantal punten aftrek krijgt en daar zou je als jury dan enorm op geoefend moeten zijn. Plus dat ik me kan voorstellen dat bepaalde bemerkingen in sommige oefeningen zwaarder tellen dan in anderen wat het erg complex (statistisch) maakt

Ja, er wordt altijd gezegd 'ga uit van een tien'. Maar ik herinner me toch iets anders van de opleiding zelf. Een 'normale' wissel zonder iets extra's was volgens de cursusleider een 6. De cursusleider was overigens ook een van de examinatoren. De examinatoren zaten aan één tafeltje, en overlegden over elk punt met elkaar. Daardoor kwam elke beoordeling bij hen op een compromis uit, en werd een 'grijs' middenmootgetal. Daar zit je dan als examinandus, en doe je je best om juist niet grijs te oordelen. Hij presteerde het zelfs om bij de nabespreking te zeggen "ja, dat was mevrouw [bekende] op dat paard". We schrokken: moeten we dat weten, en moeten we daarnaar jureren?
Nu is diezelfde cursusleider straks ook een van de begeleiders van de bijscholingscursus.
Die gaat ons straks vertellen dat we positief moeten oordelen.

Overigens ben ik wel van de tienen. Een 0 zal ik niet zo snel uitdelen, omdat dan werkelijk niets van 'het gevraagde moet zijn uitgevoerd, en dat komt maar heel zelden voor.

Zelf denk ik wel dat een 0-2 theoretisch mogelijk is. Bij een verrichting telt de eerste keer. Dat kan dus zijn 'niet getoond'. Rijdt een ruiter daarna een volte om het alsnog te proberen, dan staat de eerste 0 al op het protocol, en de volte is een afwijking van het programma.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:04

Ginoya schreef:
de bouw van een pony speelt wel mee, maar een goede jury kijkt daar doorheen, bijvoorbeeld bij een gestrekte draf: een mooi voorbeen bij een kwpn'er met een slecht achterbeen zou een goede jury meer moeten afstraffen dan een fjord die wel een goed achterbeen heeft maar niet genoeg strekt. nee bouw moet niet meetellen maar er moet wel naar gekeken worden.

maar over de topic vraag:
positief jureren hoeft nog niet te betekenen dat je hoge cijfers moet geven! Naar mijn mening behoort een jury gewoon te jureren naar de prestaties van de ruiter.

Zelf heb ik veel liever een duidelijke 3 of 8 dan alleen maar 5 en 6. Sommige juryleden gaan uit van, goed = 6, minder = 5, dan kan je toch nooit zien wat je echt goed deed en wat je echt fout deed?

maar goed, als je goed voorbereid de ring inkomt en er niets geks gebeurd dan hoef je ook niet bang te zijn voor de verliespunten, en als je er een krijgt dan heb je die als goede ruiter toch zo weer weggewerkt?

verliespunten zijn misschien wel een goed middel om de slecht rijdende ruiters weg te houden van de hogere klasses.

voor/tegen, het maakt niet veel uit, zolang de jury's eerlijk en onderbouwend blijven punten vind ik het prima.

Dus als jij zelf vijven en zessen rijdt wil jij toch beloond worden met 3en en 8en? ;)
Feit is dat de meeste ruiters alleen die vijven en zessen rijden. En dat kun je dan ook alleen maar duidelijk maken door ze te belonen met vijven en zessen.
Verschil wil ik best maken, maar dan moeten de ruiters dat ook rijden.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:25

vanessakusje schreef:
Volgens mij als ik het het zo lees ging het pas bij het aanspringen fout. Dus naar mijn idee is dat onderdeel mis dus bvb een 0 niet getoont, soms wordt er slechts een 4 gegeven bvb verkeerde galop of verzet. Dat verzet kan ook bij het onderdeel daarop tellen. Maar 0-2 en 0-4 is in mijn ogen erg drastisch.

Precies, bij het aanspringen ging het dus fout (lees verkeerde galop).
Met een 0 kan ik dan instemmen, de linkergalop is op dat moment niet getoond. Maar waarom dan -2 bij het aanspringen?
Ik ben wel de goede kant opgereden, heb geen andere lijnen gereden die niet gevraagd zijn.
En waarom ik dan -4 heb gekregen voor het wel de goede kant op rijden begrijp ik niet.

Maar goed, KNHS doet er ook niets mee, ze houden echter wel de klachten bij over juryleden. Bij teveel klachten (zeggen ze) dat ze met het betreffende jurylid om tafel gaan.
Ik heb de KNHS zelfs nog aangeboden of de gefilmde proef door te sturen, maar dat wilden ze niet :?

Wel heb ik van mijn instructeur gehoord dat hij wel vaker dubieus jureert en dat daarbij ook verliespunten vallen.

Één keer heb ik bij een jurylid geschreven waarbij een paard nogal heftig was en daardoor bij lange na niet deed was de ruiter wilde. De ruiter bleef wel kalm en ging niet trekken of schoppen.
De jury heeft hem laten stoppen en gezegd dat de punten die hij nu kreeg hem gingen leiden tot een verliespunt. Hij bood hem aan om zijn proef uit te rijden en dan zou hij zijn coupon verscheuren. Maak er wel een leermoment van voor je paard benadrukte hij (klasse Z1).
De ruiter heeft zijn proef zo goed en zo wel uitgereden en ging naar huis zonder verliespunt.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:15

@bertie: die cursus was waarschijnlijk al een aantal jaren geleden of niet? De knhs is qua opleiding ook een andere weg in geslagen de laatste 2/3 jaar. Maar dan ben ik het nog wel met je eens dat het sterk afhankelijk is van de cursusleider en niet ieder jurylid houdt hier zich de rest van zijn leven aan helaas.
betreft het jureren op het examen maakt de meerdere beoordelingen het inderdaad vrij eenvoudig om te slagen. Blijf je rond de 5/6/7ens hangen is er kleine kans dat je teveel strafpunten haalt omdat het resultaat ook een gemiddelde is van de schaduwjury... blijft lastig om dit goed te examineren..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:42

Die cursus was inderdaad al heel wat jaren geleden.
Tijdens het examen heb ik niet meegedaan aan de 5/6/7 veiligheid. Ben gelukkig wel geslaagd. :)

Wat is er veranderd met de huidige opleidingen?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:55

TICKELS de proef was nog gefilmd ook? En de knhs wilde geen kopie om te kijken wat hun bevinding is? Dat vind ik wel heeeel slecht! Zo kunnen dus ook geen jury's aanpakken als dat nodig is.
Wou dat er meer mensen zulke initiatieven namen.

Ik heb tijdens de Almelose ruiterdagen ook eens zoiets gehad:
Ik reed een proef maar mijn paard schrok net na de a waarbij ik een volte moest rijden. Dus wat deed ik, ik deed de volte over. Je zou zeggen -2 A fijn reed verder en verder en verder, na een onderdeel of 6, moest nog 1 onderdeel, tuut, ik stoppen. Vroeg de jury aan mijn lezer wat ik aan het doen was. Dus mijn lezer gaf als antwoord: een proef rijden. Dus de Jury: gaat helemaal nergens over ze doet alles fout en slecht naar t verlies toe. (terwijl ik maar 1 volte extra had gereden, en verder alles keurig was) Dus toen gaf mijn lezer aan: Ziet u daar die man met die camera? Wij willen het wel voor u terugspoelen? Toen mocht ik mijn hele proef opnieuw doen.. Maar ja dat ging natuurlijk helaas een stuk minder omdat ik zenuwachtig werd. Het grappige was dat mijn lezer Z jury was en die vrouw M. De volgende dag kwamen ze elkaar tegen in functie. Dus mijn lezer zei gedacht en die vrouw nooit meer iets.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:45

De eerste keer dat een proef werd opgenomen vond ik dat best eng: ik voelde me gecontroleerd.
Nu adviseer ik het juist mensen, en als ik een camera zie bied ik vaak aan om achter de auto te komen staan, zo hebben ze ongeveer hetzelfde blikveld als ik. :)
Het blijft natuurlijk wel mogelijk dat ook na het bekijken iemand het met mijn beoordeling oneens is. Helaas heeft in al die jaren nooit iemand gevraagd samen zo'n video te bekijken.
Ik ben ook maar een tuttekop, en kan iets over het hoofd gezien hebben wat op de video zichtbaar is. Of -andersom- ik zou graag willen uitleggen waarom ik een waardering heb gegeven, en op grond waarvan.
Want één ding is zeker: in de loop van de jaren leer je meer 'zien'. Het samen bekijken van een video kan helpen om ruiters ook te leren 'zien'.
Helaas lijkt er nog steeds een enorme communicatieve barrière tussen ruiters en juryleden.

Om even on topic te blijven: wat is er veranderd in de laatste jaren in de opleidingen? Is het mogelijk een overzichtje te maken van de verschillende vormen van 'positief jureren' die kennelijk tijdens de bijscholingen worden gepresenteerd (geschoond van persoonlijke meningen)?
Dat in dit topic verschillende meningen over 'positief jureren' voorbij komen, betekent dat dat de bijscholingsleiders dat persoonlijk invullen, maw - dat er vanuit de KNHS misschien (te) weinig (of onduidelijke) instructie aan de bijscholingsleiders is gegeven?

Ik ga graag voorbereid de bijscholing in, zie je. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:09

bertie schreef:
De eerste keer dat een proef werd opgenomen vond ik dat best eng: ik voelde me gecontroleerd.
Nu adviseer ik het juist mensen, en als ik een camera zie bied ik vaak aan om achter de auto te komen staan, zo hebben ze ongeveer hetzelfde blikveld als ik. :)
Het blijft natuurlijk wel mogelijk dat ook na het bekijken iemand het met mijn beoordeling oneens is. Helaas heeft in al die jaren nooit iemand gevraagd samen zo'n video te bekijken.
Ik ben ook maar een tuttekop, en kan iets over het hoofd gezien hebben wat op de video zichtbaar is. Of -andersom- ik zou graag willen uitleggen waarom ik een waardering heb gegeven, en op grond waarvan.
Want één ding is zeker: in de loop van de jaren leer je meer 'zien'. Het samen bekijken van een video kan helpen om ruiters ook te leren 'zien'.
Helaas lijkt er nog steeds een enorme communicatieve barrière tussen ruiters en juryleden.

Om even on topic te blijven: wat is er veranderd in de laatste jaren in de opleidingen? Is het mogelijk een overzichtje te maken van de verschillende vormen van 'positief jureren' die kennelijk tijdens de bijscholingen worden gepresenteerd (geschoond van persoonlijke meningen)?
Dat in dit topic verschillende meningen over 'positief jureren' voorbij komen, betekent dat dat de bijscholingsleiders dat persoonlijk invullen, maw - dat er vanuit de KNHS misschien (te) weinig (of onduidelijke) instructie aan de bijscholingsleiders is gegeven?

Ik ga graag voorbereid de bijscholing in, zie je. :D

Je kunt het ook andersom beredeneren: iedereen interpreteert het anders. De cursusleiders hebben sinds dit jaar ook een soort bijscholing gekregen, juist over het positief jureren en het op 1 lijn zitten. Maar als die alles al op een verschillende manier interpreteren, en het op hun manier overbrengen naar de cursisten, en die het ook weer allemaal op verschillende manieren verwerken, krijg je al verschillen...

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:31

kleinvosje schreef:
Je kunt het ook andersom beredeneren: iedereen interpreteert het anders. De cursusleiders hebben sinds dit jaar ook een soort bijscholing gekregen, juist over het positief jureren en het op 1 lijn zitten. Maar als die alles al op een verschillende manier interpreteren, en het op hun manier overbrengen naar de cursisten, en die het ook weer allemaal op verschillende manieren verwerken, krijg je al verschillen...

Ja, uit de verschillende posts in dit topic krijg ik inderdaad ook de indruk dat er op de verschillende jurybijscholingen verschillende interpretaties worden overgedragen. Als dat inderdaad het geval is dan schiet de KNHS haar doel voorbij. Doodzonde. Ik zou daarom graag iets op schrift willen zien van de KNHS, wat er nou bedoeld wordt. Dat moet toch mogelijk zijn, als de stellingname zo duidelijk is dat er gesproken wordt over 'op één lijn brengen'?

Mijn grote angst is dat het inderdaad de variant 'naar boven afronden' wordt, en dat zou betekenen dat combinaties die er nog niet aan toe zijn nóg sneller doorstromen dan nu al het geval is.
Ik vind dat een slechte zaak, want in zo'n geval worden er verwachtingen gewekt ('je bent goed bezig') terwijl in een hogere klasse dan wordt aangegeven 'wat doe jij hier, hoe ben je in vredesnaam in deze klasse terecht gekomen'.
De discussie (ook op Bokt) gaat vaak over hoe laag er wordt gepunt - en niet over hoe beroerd er is gereden.

Als de KNHS inderdaad naar boven afronden ziet als 'positief' dan moeten echt ook al die delen uit interviews uit de bladen waarin wordt geklaagd over een te snelle doorstroming maar worden verwijderd. :D

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:33

Bij de bijscholing van afgelopen dinsdag werd het gewoon gesteld zoals mij al bekend is:
Ga uit van de 10 en niet van de 6.
Hamminga heeft maar 1 keer tussen neus en lippen door gezegd: 'Ah joh, als je echt twijfelt tussen een 7 en een 8, geef dan toch een keer die 8!'. Maar dat stelde hij dus niet zo als hier eerder genoemd werd (alles naar boven afronden). Dus dat viel me weer mee.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:37

ik denk ook dat er meer mee wordt bedoeld ga van de 10 uit en niet van de 6 wat de meeste jury's doen.