Macs schreef:De wasbeerhond is toch ook echt...
Dat wou ik zeggen.. De wasbeerhond ademt ook.. Maar omdat het geen wasbeer is maar een wasbeerhond is het minder erg ofzo?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Abeltje77 schreef:rockey schreef:ja hoor ik zou het kopen.
al mijn jassen die een bontkraag hebben , zijn echt!
Dan heb je een paar essentiele dingen des levens gewoon echt niet begrepen.
Maar daar kun jij waarschijnlijk ook niets aan doen
Dagie schreef:Ik hb een winterjas met Bontkraag![]()
En ben helemaal verliefd op die bodywarmers van kingsland![]()
Vind zo debiel mensen die wel vlees eten maar geen bont willen dragen..
Maaroed zal nu wel half bokt over me heen krijgen..
Maar ik zou het dus inderdaad wel kopen..

Abeltje77 schreef:Oh komop Adil, heb je het filmpje gezien?
Iederéén weet toch dat het produceren van bont op een dieronwaardige manier gaat, en dat het daarbij ook nog eens een volkomen onnodig produkt is.
Als iemand dan nog willens en wetens iets koopt dat zo'n ellendig leven heeft gehad, en je gewoon weigert om na te denken waar het vandaan komt, ja dan heb je in mijn ogen echt iets niet helemaal begrepen.
Tallie1979 schreef:Overigens, Adil, als ik in dit topic kijk, zijn er mensen die de niet bont dragers hypocriet noemen, heb nu het woordje debielen voorbij zien komen, je wou toch niet stellen dat dat wél aardig is?
Dagie schreef:Ach dat er nuzo ophef over het woordje debiel word gemaakt, bij deze zal ikdat terug nemen wist niet dat sommige hier er zich zo op aangevallen voelde.. het was gewooon MIJN menig en het woord moest niet te zwaar opgevat worden .. zal het beter zo neerzetten dan maar vind zo gek mensen die wel vlees eten maar geenbont dragen en dit is MIJN mening
Tijd om met een rode spuitbus naar maneges te trekken zeg ik!
Abeltje77 schreef:Nee Adil, ik ken ze inderdaad niet, ik moet het doen met wat hier voorbij komt (net als jij) en wat hier voorbij komt maakt nu niet bepaald reclame.
Abeltje77 schreef:Daarbij: ik eet bijna geen vlees, en als ik het ooit wel koop is het biologisch. Zoals ik ook alleen maar biologische eieren eet omdat ik weet wat voor leven (of nouja, meer wat voor niet-leven) scharrelkippen hebben.
Abeltje77 schreef:Ik ben ook niet kotsend naar het toilet gerend van het filmpje, maar dat zal er meer aan liggen dat ik een maag van beton heb, en niet omdat ik het niet gruwelijk vond. Als mensen zo'n filmpje kunnen kijken met droge ogen en dan nog zeggen: ja! bont! mooi! doe mij maar een jas!
Neehoor...
Tallie1979 schreef:Adil, ik heb het eerder gevraagd..
Worden koeien/varkens/paarden etc ook levend gevild, of krijgen ze eerst een pin door de kop?
Kijk, als ze die wasberen een pin door de kop zouden jagen en dan villen, dan zie ik niet bepaald een probleem, dan zijn ze dood en is er geen lijden.. Waar het mij om gaat is dat die beestjes een staaf ijzer in de nek krijgen, liggen te creperen, vervolgens levend opgehangen worden om daarna, terwijl de beestjes nog vol bij kennis zijn, van hun vel te worden ontdaan..
En dan, nog levend op een hoop worden gemikt..
Dát vind ik er op tegen..
En als er dan een organisatie is die iemands jas besmeurd.. Achja, ik kan me er niet druk om maken.. Denk dat ik zelf ook nog wel in staat zou zijn een pot rode verf op iemand om te keren..Tijd om met een rode spuitbus naar maneges te trekken zeg ik!
), is dat niemand tot nu toe met zekerheid van zeggen waar het bont van KL vandaan komt. Citaat:Trouwens, denk jij nu echt dat dat stukkie vlees op jouw bord altijd een lekker leventje heeft gehad?