Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:39

denk dat je met max kuitmaat 41(cm) erin komt, daarna word het wat moeilijk....

ik heb zelf 39cm, bij mij zitten ze aangesloten maar niet strak.
wel verschilde het erg per kleur.... de zwarten zaten bij mij bvb veel strakker als de donkerbruine die ik zelf heb.

dat is idd nette service kentaro!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:54

Met of zonder broek?
Dan zal het er idd om hangen (zoals gewoonlijk). Mijn rijlaarzen zijn 42, omdat 41 twijfelachtig was, maar dat was wel op een warme zomerse dag na aardig wat kilometertjes lopen gekocht/opgemeten. En ik ben sindsdien al de nodige kilotjes kwijt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:30

Falona: het ligt er ook een beetje aan welke voetmaat je hebt. Bij de kleinere voetmaten is de kuit ook smaller. Ik heb maat 40 van de Orebo-laarzen (hoge laars, donkerbruin) en ik denk dat de laars ongeveer een kuitmaat 40 heeft. Ik heb zelf kuitmaat 37 en ik kan er een dikke rijbroek met thermolegging en dikke sokken met de fleece/bontsokken van dubarry in aan. En dan zit het nog niet heel strak.

Ze lopen wel ook nog uit in de kuitmaat heb ik gemerkt. Dus als je je kuiten er met wat moeite inkrijgt kun je het wel proberen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:59

Nooit geschoten is altijd mis toch? Ik zit altijd net op het randje van wel/niet, maar vaak zijn dat ook laarzen die gemaakt zijn om een broek overheen te dragen. Ik ga ervan uit dat een laars die gemaakt is om de broek in te dragen wat ruimer is en dat ik daar sowieso zonder broek in moet passen. En als mijn broek er overheen gaat houdt ik ook warme en droge voeten ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:49

met spijker of rij broek en dikke sokken erover aan(plus eventueel nog beenwarmers) pas ik er nog prima in kwa kuitmaat :j

gewoon even proberen, als je en anwb winkel in de buurt heb zou ik even langs gaan, al is het maar om te passen kun je desnoods altijd via internet bestellen, maar zo zonde als je iets hebt besteld en het past niet vind ik altijd... :o

ik zal nog even opzoek naar een goede poets... ze worden wel snel lelijk op de neus vind ik, althans de donkerbruine.
maargoed kan ook aan mij liggen heb ze veel aan op stal, en ook wel eens voor 'gewoon' :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:20

Ik heb ze gisteren via internet besteld. Heb op z'n vroegst vrijdag pas tijd om binnen de openingstijden te gaan en aangezien ik een nogal gangbare maat heb wilde ik niet het risico lopen dat ze helemaal niet meer te krijgen zijn. Hij gaat nu op internet ook erg hard, maandag al veel minder keus in maat/kleur dan zondag.

Dergelijke aanbieding in combinatie met de huidige weersomstandigheden gaan hard. Ik kan ze altijd terug sturen als ze niet blijken te passen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:22

dat is zo, maar volgens mij gaan die laarzen zowieso hard, maar met dit weer idd nóg harder.
ik heb de mijne al gekocht bij de 1e lichting weer, begin september, had mazzel want de partij was nét binnen, maar ook echt binnen no time allemaal op... :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:26

Ik kijk net voor de gein even op de webshop en nou hebben ze helemaal weinig meer :=
Ik ben blij dat mijn voorgevoel gisteren zei meteen bestellen en dan zien we wel of ze passen....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:29

Ik heb ze ook al sinds september. Je kunt goed zien dat ik ze in gebruik heb. Voornamelijk aan de achterkant bij de hiel, want daar zijn ze een beetje ingezakt. Aan de neuzen zien ze er eigenlijk nog heel goed uit terwijl ik ze nog nooit met kleurpoets heb gepoetst. Sta er veel op les te geven en ik heb ze bij onze paarden ook altijd aan. Ze worden dus veel gebruikt. Na gebruik spoel ik wel trouw de modder en eventuele mest eraf onder de kraan. Om ze goed te houden spray ik ze wel regelmatig in (1x in de maand ofzo).

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:32

Heb je een foto Sussie85? Van hoe ze er na gebruik uit gaan zien :P

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:35

Ik heb ze even in het echt bekeken, maar vind het leer niet echt mooi ogen.
Dus ik ga op zoek naar andere outdoor laarzen :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:42

Ik heb ze even snel voor je op de foto gezet. Ze zijn nog een beetje nat want ik heb er net mee door de sneeuw gebanjerd. Nog even uploaden!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:44

Als ze er heel zielig uit gaan zien houd ik ze namelijk lekker voor "net" dan voor bij de paarden _O- :')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:49

Ik zou ze zoals ze er nu uitzien niet voor net aandoen. Maar met wat poetsen zien ze er al een stuk beter uit natuurlijk. Het is nu ongeveer 2 weken geleden dat ik ze ingespoten heb en dus ook grondig schoongemaakt heb. Dit is het resultaat als je ze even afspoelt onder de kraan zonder schrobben. Er zitten dus nog wat zandresten hier en daar. Ik heb ze trouwens al wel aangehad om te jureren. Toen wel schoongemaakt overigens.

Hier de foto's:

Met dubarry bontsokken
Afbeelding

Het ingezakte deel bij de hiel
Afbeelding

De hele achterkant
Afbeelding

En beide laarzen aan de voorkant
Afbeelding

De eerste foto komt het meest met de kleur overeen. De anderen zijn iets overbelicht door de flitser. Door het insprayen zijn ze donkerder geworden als toen ik ze kocht.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:23

En dit waren lichtbruine?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:26

Nee dit zijn de donkerbruine

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:26

dit zijn de donkerbruine, die heb ik ook.
zal de mijne ook wel eens op de foto zetten.
mijne zijn de neuzen toch wel een stuk meer verkleurd :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:27

Heb jij ook zo'n rare ingezakte hiel ML?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:28

nee volgens mij niet, ik zal ze zo even bestuderen en foto's maken :)

vind die bontsokken trouwens wel erg leuk! :D scheelt het nou veel met die dingen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:35

Ik vind die bontsokken ook echt heel leuk :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:37

Dat zal dan waarschijnlijk liggen aan de steunzool die ik erin heb liggen. Met bontsokken is wel een stuk warmer. Mijn tenen blijven tijdens het lesgeven langer warm. Maar ik moet eerlijk zeggen ik vind ze belachelijk duur. Ik had ze zelf nooit gekocht vanwege de prijs, maar mijn beste vriendin was zo lief om ze mij cadeau te geven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:39

Hebben een paar dikke sokken niet hetzelfde effect als die bontsokken? Ik heb nu paardrijsokken aangetrokken in mijn gewone schoenen omdat ik gisteren zo'n koude voeten kreeg (schoenen zijn niet echt warm :o) en vandaag heb ik nergens last van.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:43

Ik heb sowieso altijd mijn paardrijsokken aan in de laarzen omdat ik ze meestal aan het bij de paarden en het lesgeven en ik dan een rijbroek aanheb. Ik doe er bij deze temperaturen als ik een paar uur moet lesgeven gerust nog een paar wollen sokken bij aan. Mijn laarzen zitten ook wel heel ruim, dus dan kan dat.

De dubarry bontsokken hebben alleen van boven een bontrand en de rest is fleece. Die bontrand aan de bovenkant sluit de laars ook wel goed af.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:48

ik heb er ook een soort steunzool in liggen, anders waren ze mij ook te ruim zoveel waren ze uitgelopen... :+
de laarzen zijn verder wel lekker warm maar door die zooltjes die koud zijn krijg ik nog een beetje koude voeten... vandaar die sokken vraag.. :P
EJ heeft ze nu in de aanbieding, welliswaar niet van dubarry, maar zelfde principe en stuk goedkoper :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:51

Bedoel je de beenwarmers bonnie doon? Die hebben er geen voet aanzitten, zijn dus echt beenwarmers. Krijg je nog koude tenen.