paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:20

Trouwens, iedereen zegt van 'ik heb zulke brede kuiten' maar dan ben ik wel eens benieuwd naar de kuitmaten.. Want ik wed dat ik de breedste kuiten heb van heel NL zo onderhand.. :o

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:23

Sita_ schreef:
Trouwens, iedereen zegt van 'ik heb zulke brede kuiten' maar dan ben ik wel eens benieuwd naar de kuitmaten.. Want ik wed dat ik de breedste kuiten heb van heel NL zo onderhand.. :o

hihi links 43 rechts 45 /46 komt door een ongeluk hoop dat hij nog slinkt :D
en nu jij :D :D :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:32

Haha, tel er maar min. 10 cm bij op.. :Y)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:35

Sita_ schreef:
Haha, tel er maar min. 10 cm bij op.. :Y)

valt best mee hoor
heb jij ook zo,n problemen met laarzen of chaps

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:37

Ja, ik heb ze speciaal op maat laten maken bij Lipica, moet nog 6 weken wachten.. Ik heb aan de ene kuit 56.5 en de andere 58.5 geloof ik.. Ik schaamde me zo dat ik niet eens heb durven luisteren.. :o

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:38

Sita_ schreef:
Ja, ik heb ze speciaal op maat laten maken bij Lipica, moet nog 6 weken wachten.. Ik heb aan de ene kuit 56.5 en de andere 58.5 geloof ik.. Ik schaamde me zo dat ik niet eens heb durven luisteren.. :o

je hoe je niet te schamen hoor die van mij zijn ook op maat gemaakt
maar wat een kanjers het je in je profiel staan zeg :D <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:42

Ik had links 50 en rechts 52.
Nu links 44 en rechts 46/47.
Maar ze moeten nog steeds op maat gemaakt worden :+

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:43

je kuitbreedte? Daar zit nog wel verschil in dan, 2 cm.. kheb geen idee hoe breed die van mij zijn.. volgens mij 46.. vind het ook vreselijk, schaam me kapot want kan van niemand laarzen/chaps lenen voor de wedstrijd..

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:46

Hier ook een maat 44. Ongeveer dan, want ik heb zo'n rotfiguur voor rijjasjes.. Ik heb in mijn schouders max mt 42, maar een flinke d-cup en heupen, waardoor ze dan weer niet dicht kunnen. Dus dan maar een jasje mt 46 die veel te wijd is op mijn schouders en armen. Ellende!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:49

Mijn kuiten zijn 45cm over de spijkerbroek gemeten. Alleen, mijn kuiten hebben een heel raar model. Het dikste punt zit heel hoog en mijn onderbenen zijn lang. Ik pas dus in geen enkele laars! Ik heb vorig jaar DeNiro's aan laten meten, ik ben er nog iedere dag blij mee! :D
Chaps heb ik van Kentaur. Ok, ze zijn te kort, maar voor de erg blubberige dagen kunnen ze wel.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:51

Ik heb 'gelukkig' het figuur van een appel. haha. Slanke benen, maar rond bovenlichaam :+ Waardoor ik redelijk slanke kuiten heb!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:52

Echter heb ik echt geen last van dat boycotten wat hier genoemd wordt hoor. Ik rijd wedstrijden en vaak staat er onder m'n protocol "leuke combinatie'' of iets in die trant.
Ook bij ons op stal merk ik er weinig van, iedereen is gewoon zoals hij/zij is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:53

kitag1rl schreef:
je kuitbreedte? Daar zit nog wel verschil in dan, 2 cm.. kheb geen idee hoe breed die van mij zijn.. volgens mij 46.. vind het ook vreselijk, schaam me kapot want kan van niemand laarzen/chaps lenen voor de wedstrijd..

:j
Rechts is dikker. Altijd al geweest.
Begin van de dag of einde van de dag kan ook zomaar nog 3 cm. schelen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:59

ik heb kuitmaat 41 en pas nog steeds niet in "standaard" laarzen, lang leve Lipica! (heb al twee paar laarzen daar vandaan :o )

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:01

ja bij mij is echts ook dikker haha :) wil ze graag ff opmeten, maar heb hioer geen meetlint

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:09

@huppaJenH: Ik vind die rijbroeken op het rechter plaatje ontzettend leuk!! Vind rijbroeken met 2 kleuren altijd erg leuk en zo te zien kleed het goed af. Leuke kleuren ook. Een zakje met drukknoop of rits zodat ik mijn foon kwijt kan als ik geen jas aan heb. Taille hoog genoeg voor dikke kont. O en als er geen leren zit op zit vind ik van die leren kniestukken wel lekker.
Ook sokken zijn idd heel moeilijk te vinden. Ik heb wel 5 paar liggen die in de winkel genoeg lijken te rekken en dan thuis toch tegen vallen. Dan krijg ik ze of helemaal niet over mijn kuiten of ze zijn knullig kort.
Chaps heb ik nu van neoprene wel zweterig, xxl en eigenlijk veel te klein, maar omdat het gigantich rekt heb ik toch iets om mijn benen :o . Heb chaps omdat ik het wel lekker vind met jodphurs en chaps te rijden en ze dan na rijden weer uit te doen. Maar vooral ook omdat je ALTIJD laarzen op maat moet laten maken en het ook een hoop geld kost.
Ook bodywarmers/vesten en jassen gaan niet dicht aan de onderkant. Vanaf mijn taille weer wel, maar daar heb ik dan niets aan haha.

@Amanda: Bedankt. Was het wel een beetje te doen, de operatie? Wel een verschil in kuitmaat hoor, ik hoop dat ik daar ook naartoe ga! Heb mezelf al rijlaarzen beloofd als ik klaar ben. Of Lipica of Fuller fullies :D .
En nu maar hopen dat ik redelijk snel weer te paard kan...

@Sita: Heb het even opgemeten voor je en het is nog erger als ik al dacht... :o . Heb een hele dikke bobbel net onder mijn knie net waar je je kuitomvang meet en zoals al gezegd ook gezegend met lipoedeem. Maar denk dat ik de dikste kuiten van nederland heb nu (helaas) zittend gemeten heb ik links 57 en rechts 56.................

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:50

Mijn kuiten zijn 52/53 cm. Ik heb de laarzen van amazonexl ( Suusje) en ze bevallen super. Maar ga wel sparen voor mooie lipica
's toch wat mooier afgewerkt en mooier voor wedstrijden. Maarja die zijn 2 x zo duur als die ik nu heb.

haha wat grappig dat meer mensen het over die sokken hebben.. was bang dat ik de enige was.
Ik ben juist VOOR een lederen of kunstlederen zitvlak, zit heerlijk en je ziet de putten niet zo zitten.... Vind dat altijd zo lelijk bij mensen met een dikke kont, dat je echt de contouren van de huid haast ziet....

Plus dat het met zitvlak minder stuiterende billen hebt.. Ik heb dit getest met een stalgenoot en het verschil is echt groot!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:59

ik heb net mijn maten even doorgemailt, ben benieuw naar de collectie die gaat komen.
mijn kuiten zijn het probleem niet, zijn 39 cm, maar die buik!!!!

(kunst)lederen zitvlakken vind ik dus echt 10 x niks, zit zo in het zadel vastgeplakt, nee doe maar gewoon een stoffie.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:00

kitag1rl schreef:

Mijn ene been is ook dikker.. Mijn hele linkse kant is wat dikker, vooral mijn been.. Komt door diverse oude blessures.. Ik mankeer altijd wat met links..

Blackbinky schreef:
@Sita: Heb het even opgemeten voor je en het is nog erger als ik al dacht... :o . Heb een hele dikke bobbel net onder mijn knie net waar je je kuitomvang meet en zoals al gezegd ook gezegend met lipoedeem. Maar denk dat ik de dikste kuiten van nederland heb nu (helaas) zittend gemeten heb ik links 57 en rechts 56.................

Als je zit dan zijn ze dikker toch? Wij zitten ongeveer gelijk qua dikte.. Dus we hebben een gedeelde eerste plaats van NL.. :=

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:04

zo ik ben even weg en hup 4 pagina's erbij :D

ik heb ook dikke kuiten!kuit 46 en 46,5!

ik heb een horka hipster,echt een goddelijke rijbroek <3

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:07

hier nog een ex-ruiter met een maatje meer
ik heb 48/50 en toen ik nog reed 50/52
bij een lengte van 1.85
Ik reed dan op mn belg maar helaas heb ik die nu te koop staan
door blijvend letsel aan mn arm kan ik nooit meer rijden :(

Ik had broeken gewoon uit de winkel
en chaps op maat laten maken want heb ook behoorlijke kuiten..

Ik vond mezelf niet te dik/zwaar voor mn peerd
en had ook geen last van mensen die naar me keken oid
ze kenden me wel ;)

Grtjss

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:13

Vond een leren zitvlak ook eerst niets. Maar nu ik eraan gewent ben vind ik het lekker zitten. Zit ook lekker stevig in het zadel! En het is inderdaad ook nogeens zo dat je de putten dan niet ziet.

Joepie, gedeelde eerste plaats ;-), tsja of we blij moeten zijn is een tweede hahaha. Ach, humor hebben we in ieder geval wel.
Als ik sta is het 55,5 en 55.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:38

Lies21 schreef:
Mijn kuiten zijn 52/53 cm. Ik heb de laarzen van amazonexl ( Suusje) en ze bevallen super. Maar ga wel sparen voor mooie lipica
's toch wat mooier afgewerkt en mooier voor wedstrijden. Maarja die zijn 2 x zo duur als die ik nu heb.

haha wat grappig dat meer mensen het over die sokken hebben.. was bang dat ik de enige was.
Ik ben juist VOOR een lederen of kunstlederen zitvlak, zit heerlijk en je ziet de putten niet zo zitten.... Vind dat altijd zo lelijk bij mensen met een dikke kont, dat je echt de contouren van de huid haast ziet....

Plus dat het met zitvlak minder stuiterende billen hebt.. Ik heb dit getest met een stalgenoot en het verschil is echt groot!

Met je eens wb de broeken! Met kunstlederen zitvlak!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:11

Ik vind een kunstlederen zitvlak toch ook wel erg fijn! :j En mijn laarzen zijn ook op maat gemaakt, waren verschrikkelijk duur en ik heb ze alleen met wedstrijd aan want ik vind ze vreselijk zitten! Maar met mijn klap kuiten kan ik ook niet gewoon even laarzen kopen... ik zou wel graag betaalbare leren laarzen willen hebben, die dan ook nog lekker zitten! Maar ja waar vind je die....

Faxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:27

Hier ook een ruiter met een maatje meer. Ik heb al meerdere malen te horen gekregen dat het zielig was voor mijn paard of dat het er niet uit zag. Geeft natuurlijk wel een klap in je zelfvertrouwen. één iemand heeft het zelf gepresteerd mij te vertellen dat het dierenmishandeling was :S

Mijn paard lijkt er zelf geen last van te hebben. (maar ja sommige mensen zeggen dat het op langer termijn zeker schadelijk zal zijn voor het paard) Ik stap inderdaad ook vaak op via een kist, fijner voor me paard maar ook voor mij (soms zo stijf als een plank)

Ik post ook wel even een foto.

(ik zweer ook bij kunstlerenzitvlak!)

http://94.100.114.181/37500001-37550000 ... _SPXT.jpeg
Foto van een paar jaar geleden (heel veel foto's dat ik er naast sta bijna niks dat ik er op zit)
http://94.100.115.47/389300001-38935000 ... _ZUQu.jpeg
(tijd waarin ik het niet zo zag zitten om de divoza binnen te stappen dus maar met joggingsbroek rijden)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in link