Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

BlackShadowZ

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:56

Je weet niet of je maar een keer leeft ;)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:57

daar ga ik wel vanuit!!!!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:01

haha, dejavou!
Ó'ké,dat was even oftopic.
Maar ontopic,ik vind dat als je zegt dat je zonder cap rijd,je meteen een hele groep over je heen krijgt,en dan voel je je tog wel een beetje aangevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:05

@Chantaltje23
Dat is dus het probleem, het is niet eigen risico. Als jij gehandicapt raakt dan moet de maatschappij daar voor op draaien, terwijl het mogelijk heel simpel te voorkomen was met een cap.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:06

@Asyaa Dat snap ik wel, maar mensen doen toch zonder cap!!! en hoe moet je het dan gaan verplichten als ze het niet doen!!!

Boetes uit delen ofzo?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:07

loeky_flap schreef:
haha, dejavou!
Ó'ké,dat was even oftopic.
Maar ontopic,ik vind dat als je zegt dat je zonder cap rijd,je meteen een hele groep over je heen krijgt,en dan voel je je tog wel een beetje aangevallen...

Vind ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:07

'Enigste wat ik vind dat er veranderd moet worden is de manier waarop de zorgverzekeringen zijn opgesteld. Jij geen cap? Prima, maar dan gaat ook je eigen risico een stuk omhoog mochten er kosten worden gemaakt vanwege een val.'

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:08

Hoi,

momenteel rijd ik niet meer, maar toen ik nog wel reed was het altijd met cap. Ik heb 9 jaar geleden een hele lelijke val gemaakt waarbij ik mijn nek gebroken had. Ik had mijn cap op en die was helemaal gespleten. Zonder cap was het heel anders afgelopen.

Ik las een paar reacties over een cap die juist een breuk in de nek veroorzaakt heeft. Dat heb ik ook wel eens gehoord. Net zoals ik wel eens heb gehoord dat het dragen van een autogordel bij een ongeluk juist ernstige schade had toegebracht. Ik ga er alleen van uit dat de gevallen waarbij een cap (en bijv. een autogordel) zelf letsel veroorzaken veel lager zijn dat de gevallen waarin een cap (en autogordel) juist de schade beperken of zelfs het leven van iemand redden.

Als ik zelf een manege/pensionstal o.i.d. zou hebben zou ik wel verplichten dat iedereen een cap draagt. Net zoals een rijschoolhouder iedere klant verplicht een autogordel tijdens het lessen te dragen.

Ik vind het zelf dan ook niet slim om zonder cap te rijden. Ik snap het dan al helemaal niet dat er mensen zijn die zonder cap op een paard stappen waarvan ze heel goed weten dat die flinke streken uit kan halen. Dat vind ik vergelijkbaar met iemand die in een crossauto stapt zonder helm en gordel en lekker gaat crossen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:10

Ik rijd altijd met cap.
Ben één keer gevallen tijdens een buitenrit (op straat, op mijn hoofd en schouder). Had mijn sleutelbeen en bovenarm gebroken + een kapotte cap. Die cap heeft mij heel wat schade aan het hoofd gespaard, of misschien wel mijn leven gered.

Als ik nu mensen zonder cap zie rijden met hun paard op straat krijg ik altijd een soort angstig/boos gevoel van binnen..
Maargoed, ieder zijn eigen leven. Dat van mij is mét cap :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:10

Zoo das erg een nekbreuk!!!
maar rij je daarom geen paard meer!!!!

xxx

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:12

loeky_flap schreef:

Vind ik niet zo gek, het is gewoon ook heel dom en vaak naïef om zonder cap te rijden :) Kan je hoog en laag springen, maar dat is het nu eenmaal.

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:23

ben het eens met heino

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:23

loeky_flap schreef:
oh,het is echt,iedereen die met cap rijdt,accepteert het volgens mij gewoon niet dat er ook mensen zijn die zonder cap rijden.

Dat vind ik de grootst mogelijke onzin en in hokjes denken... alsof er een 'kamp' moet ontstaan tussen mensen met en zonder cap :+

Iedereen moet doen en laten wat hij zelf wil... maar zodra iemand op mijn paard stapt, voel ik me daar wel verantwoordelijk voor en in dát geval wil ik wel dat diegene zijn hoofd beschermt.
Als diegene dan weer zonder cap op zijn eigen paard stapt, is dat zijn eigen verantwoording. (Al vind ik dat persoonlijk wel onverstandig :D )

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:27

ze verkopen toch niets voor niets caps

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:27

Bij de ene stal wel en bij de andere niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:57

Ik rij thuis altijd zonder cap, maar op buitenrit,wedstrijd,andere paarden heb ik cap wel op. Maar met wedstrijd moet ik ook nog verplicht met cap rijden. Maar zodra ik in de l2 zit word de cap toch echt omgeruilt voor een cowboyhoed :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:12

Ik zet mijn cap enkel op op wedstrijd (omdat het verplicht is) en op buitenritten.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen of hij een cap draagt of niet.
Foto's zonder cap gaan verbieden vindt ik geen goed idee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:18

Chantaltje23 schreef:
Zoo das erg een nekbreuk!!!
maar rij je daarom geen paard meer!!!!

xxx

Dat is in eerste instantie de reden dat ik gestopt ben ja. Het was gelukkig een vrij stabiele breuk, dus geen direct gevaar voor blijvend letsel aan het ruggenmerg en dus eventuele verlamming. Maar ik moest wel voor een lange tijd in zo'n harnas met mijn hoofd en nek. Al met al heeft het 8 maanden geduurd voor het goed genezen was.
Als ik veel til, sjouw, flink in de tuin werk of bijv. grote stukken dweil heb ik er nog steeds last van helaas. Ik heb nog wel eens gereden, maar dat beetje gewicht in mijn handen zorgde toch voor pijn in mijn nek. Inmiddels ben ik zwanger van de tweede en we wonen op een boerderij. Hoop dus na mijn zwangerschap het rijden terug op te pakken en een paardje aan huis te houden.

loeky_flap schreef:
oh,het is echt,iedereen die met cap rijdt,accepteert het volgens mij gewoon niet dat er ook mensen zijn die zonder cap rijden.

Vind ik ook onzin. De enige waar ik het niet van zou accepteren zijn mijn kinderen ;). Of ik zou een pensionstal o.i.d. moeten hebben, maar dat heb ik niet. Iedereen moet het voor zich weten, net zoals iedereen zelf bepaald of hij of zij zijn autogordel om doet of een helm op de scooter/brommer/motor. Die dingen zijn er niet voor niets natuurlijk .... Maar als jij bereid bent dat risico te nemen, moet je dat helemaal zelf weten hoor. Ik zal iemand er niet vuil op aankijken ofzo. Dat ik het gewoon heel dom vind is natuurlijk iets anders ;)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:20

@delphi

wat erg zeg allemaal ik hoop dat het minder wordt voor je dat je niet meer zo veel pijn heb!!!
en heel veel succes en sterkte met je zwangerschap<3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:28

Chantaltje23 schreef:
@delphi

wat erg zeg allemaal ik hoop dat het minder wordt voor je dat je niet meer zo veel pijn heb!!!
en heel veel succes en sterkte met je zwangerschap<3

Dank je! Maar heel veel pijn heb ik er niet aan hoor, als ik de normale dagelijkse dingen doe. Het is meer een hinderlijke constante zeurende pijn als ik te veel heb gedaan. Gelukkig gaat met de zwangerschap alles voorspoedig :D

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:51

Pffff, mja...ik rij ook altijd zonder! Ik rij alleen buiten en vind het juist zo lekker om de wind door mn haar te voelen. Misschien dom, maar ik heb zo meer plezier.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:21

PP >> RUI

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:19

Ik reed nooit met cap, behalve als iemand me het verplichte.
Rare vallen gemaakt en er gelukkig nooit wat aan over gehouden.
Tot ik wat ouder werd en er ineens een knopje omging en ik na ging denken over wat er allemaal kan gebeuren.
Sinsdien altijd netje een cap op mijn kostbare hoofdje

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:37

Ik rijd zonder cap, tenzij ik ergens kom waar het verplicht is.
Op wedstrijden hoef ik niet meer ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:45

Ik vind het ieder zijn eigen keus!
Het is immers je eigen lijf en leven...

Ik ben zuinig op mijn lijf en leven dus voor mij een cap!