Ik heb m altijd in mijn binnenhand. Dus als ik van hand verander wissel ik m mee. In de proef vind ik het er niet mooi uit zien als je m wisseld... dus dan gebruik ik m niet. Als je op een hoger niveau rijd mag je m op een gegeven moment niet in de proef hebben.
Gebruik m dus alleen met training en losrijden
XMaaiike
Geplaatst: 21-08-10 18:36
Magnummm schreef:
Ik heb hem altijd Links zitten, tenzij ik tijdens het trainen problemen ondervindt en het beter is als ik hem tijdelijk rechts vasthoudt (bv als paard naar rechts uitzwaait, om beetje bij te tikken)
hier 't zelfde
XMaaiike
Geplaatst: 21-08-10 18:37
lovey_ou schreef:
1jet4 schreef:
als ik er mee rij altijd rechts , je mag toch ook niet overpakken in je proef ?
Dat mag dus wel
Ik hou hem ook in me binnenhand
maar jury's stellen het niet echt op prijs hoor je hinderd je paard wel degelijk
In m'n rechterhand. Vroeger op de manege wisselde ik altijd netjes zodat hij telkens in de binnenhand zat. Maar later op de ponyclub en thuis heb ik hem altijd rechts vastgehouden. Ik ben ook rechts.
Boterbloemm
Geplaatst: 22-08-10 07:35
Linker
Charrieee
Geplaatst: 22-08-10 11:48
binnenhand dus altijd wisselen ( ik denk dat de meesten dit doen )
korrie22
Geplaatst: 22-08-10 11:55
Ik heb m altijd in mijn binnenhand. Dus als ik van hand verander wissel ik m mee.
Binnenhand. Tenzij het nodig is om iets bij te tikken aan de andere kant..
_Roxanne
Geplaatst: 22-08-10 20:31
Ik heb hem altijd Links zitten, tenzij ik tijdens het trainen problemen ondervindt en het beter is als ik hem tijdelijk rechts vasthoudt (bv als paard naar rechts uitzwaait, om beetje bij te tikken) Maar op wedstrijd mag ik hem niet meer.. (Z2, dus zweepie is verboden!!) In het B wisselde ik (voor zover ik kan herinneren) wel altijd, geen enkele jury die dar ooit wat over heeft gezegd!
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 22-08-10 20:33
Meestal links, wissel eigenlijk ook niet als ik van hand verander. Met wedstrijden dus altijd links dan heb ik rechts vrij om te groeten. Heb hem jaren rechts gehouden maar de laatste 2 jaar heb ik het mijzelf aangeleerd om hem ook links te hebben, vind dat nu dus ook prettiger.
ik rijd niet met zweep maar toen ik dat nog wel deed had ik mn zweep altijd in mn binnenhand vast, ik wisselde m ook mee als ik op de andere hand ging rijden. maar voor wedstrijden is het beter als je m links houdt, anders moet je bij het groeten de zweep er ook nog is extra goed bij vast houden.. ik ken wel mensen die groeten met de zweep in de rechterhand en dan gewoon overpakken bij het groeten met de andere hand, maar mij lijkt dat niet echt makkelijk bij het groeten.
Roxyyy2
Geplaatst: 24-08-10 16:03
Zweepje moet je altijd aan de binnenhand houden. Tenzij je paard tegen de bakrand aanloopt
altijd links, tenzij ik onder het rijden een probleempje vind waarvoor ik hem rechts nodig heb, dan wissel ik even.
Horsesandme
Geplaatst: 24-08-10 16:05
Met zelf rijden in de bak en lessen hou ik hem in de binnenhand dus wissel ik bij het van hand veranderen. Met de wedstrijd links want ik groet dan met rechts en met zweep groeten staat niet zo netjes