Paarden hebben een vliegendeken op, dat scheelt stukken, zeker met vorig jaar toen ze nog geen vliegendeken op hadden.
Zelf ben ik ook gebeten, geen fijne sensatie moet ik zeggen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ontwikkeling:
De larven van de daas ontwikkelen zich in laagstaand water, in modder, moeras en rottende plantdelen zoals mest. Dazen ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar), maar de volwassen vliegen komen vaak tegelijk uit, zodat er plagen op kunnen treden. Dit laatste heeft ook voordelen – wanneer de daas effectief wordt bestreden in deze periode, is het probleem het daarop volgende jaar sterk gereduceerd. De mannetjes voeden zich met nectar of plantensap.

Doet pijn met staan, het staat natuurlijk enorm strak.Maristj schreef:hier vinden de vliegen er niet beter op of in de vliegenkap te kruipen, in de oorpunten (terwijl hij echt overal mooi aansluit, begrijp er niks van) paard werdt gek ervan.. toevallig nog andere remedies om de vliegen uit de ogen houden? zouden zo'n slingers werken ofzo?
Mer123 schreef:Maristj schreef:hier vinden de vliegen er niet beter op of in de vliegenkap te kruipen, in de oorpunten (terwijl hij echt overal mooi aansluit, begrijp er niks van) paard werdt gek ervan.. toevallig nog andere remedies om de vliegen uit de ogen houden? zouden zo'n slingers werken ofzo?
Ja die werken, of je kunt ook zo'n netje ervoor hangen, misschien werkt dat wel beter want dan kunnen ze er helemaal niet meer bijkomen.
tienus63 schreef:Ik begin de uitspraak van de DA steeds beter te begrijpen.
Die zou willen dat iedereen waar veel dazen in de wei zitten zo'n val zouden zetten, op die manier worden de vrouwtjes dazen uitgeroeid of op z'n minst flink uitgedund in populatie wat er voor zorgt dat er dus minder eitjes gelegd kunnen worden.
Sprays en deken beschermen in een mate je dier, maar het stopt de daas niet.
Sinds wij de dazenval hebben staan, dus sinds afgelopen zaterdag avond, hebben de paarden al drie etmalen buiten gestaan.
Behalve met extreme hitte en buien stonden ze binnen.