Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bello2005 schreef:ik weet toch wel dat IK degene ben die het over mn pony te zeggen heeft ..
te weinig eten ?? te weinig na buiten ?? te weinig stro in de stal ?? etcetc
Dan ga ik wel opzoek na een andere stal...
Dan krijgt hij gewoon per maand geld minder..
Mensen moeten eens niet zo over zich heen laten lopen..
Je wilt tenslotte toch het BESTE voor je viervoeter ???
jesito schreef:daantjuhhh schreef:Jullie vergeten ook dat per paard ook verschil zit.
De een word van lucht dik en de ander moet je bijna vol stouwen om op gewicht te houden.
Ik hoef die van mij echt niet op onbeperkt hooi te zetten.
Wij hebben hooi waar ontzettend veel inzit.
Als wij de paarden bevangen willen hebben moeten we dat doen.
Wel staan ze op stro zodat ze wat te knabbelen hebben.
Als paarden van onbeperkt ruwvoer vet worden kan het zijn dat er te weinig verbruik is over de dag, dus veel op stal staan of kleine paddock waar niks te doen is.
Maar vaak krijgen paarden idd een dikke gevulde buik van ruwvoer en dat vind ik niet zo'n ramp.
Tussen te vet en een dikke buik is ook een verschil, daarbij wil de een dat niet en de ander wel.
Maar waar het hier om gaat is dat het jouw paard is en jij dat beslist.
.Citaat:Dit gebeurd ook op veel stallen idd, dat jan en alleman meehelpen
.
en poep scheppen hoort er gewoon bij :p randie schreef:.Citaat:Dit gebeurd ook op veel stallen idd, dat jan en alleman meehelpen
Ook zoiets ja, we hebben ook een tijdje op een manege gestaan. Om vol verbazing
van een manegekindje van een jaar of 10 te horen dat ze je paard naar de wei hebben
gebracht.. Waarbij er dus een guppie met een paard van 1.72 over de weg banjerde.
Kind natuurlijk niks kwalijk genomen, over het algemeen is mijn paard ook heel braaf
in tegenstelling tot die van mijn zusje die overal spoken ziet die ook meegenomen
werd door een guppie. Als die aan de haal was gegaan was mijn paard echter wel
meegegaan met "zijn leider". Loopt je paard zon guppie om heb je wel een mega probleem!
antwoord van de stalleidster: Ja weet je we HOEVEEL werk het is om al die paarden
op en af de wei te zetten. Eh ja maar volgens mij is dat toch echt het werk waar je
voor gekozen hebt en waar je betaald voor wordt..?
later is het paard van mijn zusje door een DA verkeert geent omdat hij zo liep te
paniekeren. Kon hij verder niets aan doen... kregen de volgende dag van een stal
genootje telefoon. Jullie moeten zo snel mogelijk komen want jullie paard staat er
echt ellendig bij. Wat ook zo was was, bult ter grote van een meloen op zijn schouder
( was door zijn botvlies geent) hij hing tegen de stalwand aan, kon met 40 graden
koorts amper op zijn benen staan. Kon zijn hoofd niet omlaag brengen.
En hetzelfde mens, antwoorde niks gezien te hebben ondanks hij al brok & voer had
gehad wat hij dus met geen mogelijkheid aangeraakt kan hebben. Zon bult valt toch
op? Het valt toch ook op als een paard niet eet? Beest moest toen regelmatig getemperatuurd
worden. Ook dit was te veel moeite, zo gauw hij weer fit zat was zijn we verhuist.
Helaas was dit ook niet je van het, en inmiddels staan we nu al een flinke poos op een
stal waar de paarden en wij helemaal gelukkig zijn.
.. jesito schreef:bello2005 schreef:ik weet toch wel dat IK degene ben die het over mn pony te zeggen heeft ..
te weinig eten ?? te weinig na buiten ?? te weinig stro in de stal ?? etcetc
Dan ga ik wel opzoek na een andere stal...
Dan krijgt hij gewoon per maand geld minder..
Mensen moeten eens niet zo over zich heen laten lopen..
Je wilt tenslotte toch het BESTE voor je viervoeter ???
En toch is het allemaal niet zo simpel en ik laat niet over me heen lopen.
Maar als je teveel vraagt of zegt dan ben je al snel een zeur of een lastige klant.
Maartje83 schreef:helaas ken ik het probleem ook mijn paard was zeker 100 kilo te mager toen ik hem kocht de pensionstalhouder voerde mijn paard toen 2 kilo biks per dag en te weinig hooi ik wilde dat hij meer zou voeren maar hij vond t niet nodig na 5 maanden was mijn paardje nog steeds heel erg mager en wel 190 euro vragen terwijl er is geen electra daar paarden staan snachts zonder water op stal, ik heb hem nu op een stal staan waar je zelf moet zorgen dat voer klaarstaat voor je paard en dat wordt dan gevoerd iedereen heeft gewoon op een briefje staan wat het paard te eten moet krijgen en gelukkig houdt iedereen zich eraan, bij ons gaat dat echt super
), wel als je paard dus idd de wei uit getrapt wordt door de groep, als hij kreupel staat of andere dingen waardoor hij even niet in de groep zou kunnen..
maar het zou dan mijn keuze zijn...