een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:11

Babel schreef:
Ik heb van het weekend voor het eerst met oordopjes in gereden en ik vond het echt een verademing.
Had ze net zo hard dat ik omgevingsgeluiden nog wel kon horen. Rustige muziek opstaan. Was daardoor helemaal afgesloten van alles wat er gebeurde buiten mij en mn paard om. Kon me heerlijk focussen. En als paard even spanning opbouwde ging ik even bewust naar de muziek luisteren, zachtjes mee zingen of neurien. Paard werd rustig van mijn stem, ik ging beter ademhalen en daardoor vloeide alle spanning bij zowel paard als bij mij weg.
Vond het echt een verademing en ga het zeker vaker doen.

@ Jibbel, als ik aan het rijden ben, ben ik er niet om gezellig te doen hoor. Als er vriendinnen aan de bak staan is het wat anders, maar als ik gewoon aan het rijden ben en echt gefocust ben word ik sowieso liever niet afgeleid.

Nee, dat ben ik ook zeker niet, ik denk dat je daar mijn bewoording 'gezellig' verkeerd interpreteert. Je kunt elkaar wel fatsoenlijk gedag zeggen. En dat gebeurt dus niet, zo bedoel ik het.

Iriscope

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:22

Ja ik snap je punt wel, maar ik ben heel makkelijk uit mn concentratie, als ik echt aan het rijden ben, zeg ik andere mensen toch al geen gedag.

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:27

Als je in de bak rijd kan één oortje wel. ( Alleen vraag me af of jouw oortjes blijven zitten? Want bij mij vallen ze altijd uit :Y) )
Als je je omgeving nog kan horen denk ik dat het juist lekker ontspannend werkt en dat je paardje er ook rustig van word? ( Ik word altijd rustig van een relaxed muziekje. :) )

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:40

Mijn oortjes vallen bv op de fiets ook altijd uit. Soms zelfs als ik gewoon zit....
Als je je omgeving idd nog normaal kan horen moet het kunnen, maar dan zou ik idd één oortje doen. Dan hoor je wat meer :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:36

Ik heb het een tijdje gedaan, maar m'n oortjes vielen steeds uit, dus mee gestopt :)) Wel doe ik nog wel eens een radio aan bij de bak, Slam FM ofzo, kan ik me goed concentreren en pony gaat mee lopen dansen op de muziek :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:37

Ik heb gewoon van die In-Ear dopjes, gaat prima!

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:01

Ik reed vroeger ook met 1 oordopje, maar dan alleen met in en uitstappen. Niet tijdens het trainen zelf ;) Dan vallen de oordopjes meestal uit ik kon me dan niet goed concentreren.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:15

Als jij niet (zoals ik) helemaal automatisch meebeweegt met de muziek lijkt me er geen probleem. Kun je geen radio neerzetten?

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:19

Ik rij bijna altijd met muziek, maar ik hou altijd 1 oor vrij en het andere oor heb ik dan een oortje!

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Ik rij ook bijna altijd med 1 oortje in. Ik heb dan wel hele zachte muziek op staan ;)

Princelover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:38

ik heb zelf in de bak ook wel eens een oortje in maar dan niet met muziek maar met een proefje als ik aan het oefenen ben.
Maar heb ook wel eens muziek aanstaan maar dan niet in me oor maar gewoon zoon draag baar radiootje, dan went je paard ook gelijk aan de muziek, ook handig voor op concours want dat vond mijn paard bij het springen erg eng al die boksen waar geluid uit kwam.

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:46

ik rijd zonder oortje het leid me af .
maar als je ermee kunt rijden en je oortje valt niet iedere keer uit je oor kan het best fijn zijn om met muziek te rijden .

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:52

heerlijk om dat soms te doen!!
Wanneer ik lekker relaxed ontspannend niet te zwaar wil trainen doe ik dat.
Inderdaad 1 oortje in en niet te hard zodat je nog wel door hebt wat er om je heen gebeurd.
We hebben een "draf" baan op stal lekker hoor even galoperen met muziek erbij :D
Tip voor het uitvallen ( want dat kan natuurlijk wel een beetje gevaarlijk zijn) doe de oordopjes achter je nek langs en dan in je oor.
Als ie dan uit valt hangt ie tenminste nog over je schouder.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:56

Ik rij ook soms met oortje
gewoon om afleiding te zoeken om maar niet gefixeert te worden op de nukken van mijn paard.
maar die dingen blijven 9 van de 10 x niet in me oren zitten.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:02

ik deedt wel eens mijn mobiel in me broekzak en zette dan muziek erop mijn vorige verzorgpaard vondt dat altijd heel leuk
dan gingen zijn oortjes heen en weer en bij sommige rustige liedjes gaf ik hem altijd lange teugel en dan viel hij zowat in slaap:P

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:31

Ik vond het altijd een heel stom gezicht als ik iemand zag rijden met een oortje in. Dan dacht ik altijd: jemig dan ben je aan het rijden en dan moet je nog je ipod in!! Besteed liever je aandacht aan je paard/pony. Moet eerlijk zeggen dat mijn menig wel is bijgedraaid door de opmerking van Babel!
Dus als je het zelf een fijn idee lijkt, probeer het eens. Zolang je maar niet beide oortjes indoet.

veropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:34

in de bak vindt ik het wel kunnen maar ik zelf doe dat niet gwn geen behoefte aan :D

Roxannelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:47

ik ken heel veel mensen die dat ook doen, zelf vind ik het ook wel prettig
vooral als ik alleen rij ofzo, maar wel zo dat ik mensen nog wel kan horen dus niet super
hard :)