Babel schreef:Ik heb van het weekend voor het eerst met oordopjes in gereden en ik vond het echt een verademing.
Had ze net zo hard dat ik omgevingsgeluiden nog wel kon horen. Rustige muziek opstaan. Was daardoor helemaal afgesloten van alles wat er gebeurde buiten mij en mn paard om. Kon me heerlijk focussen. En als paard even spanning opbouwde ging ik even bewust naar de muziek luisteren, zachtjes mee zingen of neurien. Paard werd rustig van mijn stem, ik ging beter ademhalen en daardoor vloeide alle spanning bij zowel paard als bij mij weg.
Vond het echt een verademing en ga het zeker vaker doen.
@ Jibbel, als ik aan het rijden ben, ben ik er niet om gezellig te doen hoor. Als er vriendinnen aan de bak staan is het wat anders, maar als ik gewoon aan het rijden ben en echt gefocust ben word ik sowieso liever niet afgeleid.
Nee, dat ben ik ook zeker niet, ik denk dat je daar mijn bewoording 'gezellig' verkeerd interpreteert. Je kunt elkaar wel fatsoenlijk gedag zeggen. En dat gebeurt dus niet, zo bedoel ik het.
)
)
Wel doe ik nog wel eens een radio aan bij de bak, Slam FM ofzo, kan ik me goed concentreren en pony gaat mee lopen dansen op de muziek
Dan vallen de oordopjes meestal uit ik kon me dan niet goed concentreren.