Met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:59

Met cap altijd.. Ik ben dan bang wanneer ik het niet doe dat er net iets gebeurd. Al is het zomers wel warm...maarja het is nu vriesweer dus wel lekker warm ! haha

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:00

Dat waar jij je het beste bij voelt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:08

In de zomer rijd ik mijn verzorgpony ook zonder cap. En op paardrijvakantie vorig jaar in Portugal ook zonder cap. Ik weet het, eigen risico. Ben er met een manegebuitenrit deze zomer echt goed afgelazerd,buitenwesten. En toch als het zo heet is en ik ga alleen op pad...heerlijk in galop met me haren los.

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:48

Manon94 schreef:
Caelinh schreef:

Ik rijd Western, mét cap ;) Wel een bruine... :P Maar het klopt dat het in Western niet echt standaard is. Ik doe het voor mezelf, omdat het toch als een onderdeel van m'n uitrusting voelt (en ik zie mezelf nou ook niet echt met zo'n cowboyhoed op yippiejajeejen... }:0 )

Rijd ook western, hebben bijna 2.5 jaar een paard maar nog nooit vanaf gevallen (ook mn zus niet)
Haha, cap is veilig als je valt, maar ik ben nog nooit gevalllen

Tsja, het blijft lastig :P Maar ik rijd gewoon standaard met m'n cap op. Ik vertrouw mijn paard echt voor de volle 100% en ze is nog nooit echt op hol geslagen o.i.d., maar je weet gewoon maar nooit; werd me vandaag toch nog even duidelijk. Ik was vandaag na het poetsen erop geklommen om haar van de stal naar het weiland te rijden (eens proberen zonder zadel), maar ik had dus geen cap op (bij het poetsen is het dan weer niet standaard... ;)). Vervolgens zat ik er net op, klettert er bij de buren een glasplaat (glasbedrijf) naar beneden, daar schrok ze dus mooi wel even van en ik ook ;) Er kan altijd wat gebeuren... :P Nog een geluk dat ik er op ben gebleven, voor hetzelfde geld had ik er ook zo langs gelegen; helemaal zonder zadel, want dat ben ik nog aan het uitproberen en dus nog niet 100% ervaren mee ;)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:50

Ik rijd altijd met cap, dat is een stukje gewenning.
Ik heb er toch geen last van, behalve dat mijn haar niet leuk meer zit, en ik daarna nog in de trein naar huis moet :o
Het kan zwaar letsel voorkomen, dus ik zie meer voordelen dan nadelen :)

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:05

Altijd met cap, maar ik vind het een persoonlijke keuze vinden :Y)

Laurra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:10

Altijd met een cap op rijden, je wilt de gevolgen niet meemaken als het mis gaat...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:17

Met cap. Ik zou het niet wagen om zonder cap te rijden (zeker niet op mijn kleine egeltje....)

Kleding en haren evt. nat maken (staat al op 1e pagina.)
En idd voldoende water drinken. Meer kan ik er denk ik niet aan toevoegen.

Ik heb er trouwens zelf ook last van, van de duizeligheid na het rijden met m'n cap op als het warm is, ik gebruik dan gewoon water om via m'n haren een beetje te koelen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:24

In de zomer draag ik bij mn pony eigenlijk meestal geen cap (tot groot verdriet van mn moeder :Y) )
Bij mijn paard eigenlijk bijna altijd wel, ik vertrouw haar wel, maar die heeft toch nog wel eens een gekke bui.
Ik had vroeger ook altijd een dizzy hooft en hoofdpijn etc, bleek dat mijn cap net ietsje aan de kleine kant was, en omdat mijn hoofd van de warmte wat ging zwellen ging mijn cap knellen, en hij ventileerde ook niet goed. Nu heb ik een andere en dan heb ik eigenlijk niet zoveel last.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:09

Bij ons op het manege terein is het verplicht!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:44

ALTIJD MET!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:55

Met cap, misschien kan je naar een ruiterwinkel gaan en daar vragen om advies voor een goede cap met ventilatie voor jouw probleem zegmaar?
Succes =)

xErnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:24

Ik rijd altijd met cap, heel soms niet maar dat is eigleijk niet veilig

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:26

Ik vind dat je altijd met cap moet rijden!
Is wel zo veilig, misschien dat je een maatje groter moet hebben ofzo, want het is niet echt normaal dat je er hoofdpijn van krijgt!

MyOwnDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:53

Zekerweten altijd met cap.
Ik rijd nooit zonder cap, het is veilig en moet eigenlijk verplicht zijn vind ik.

Tartarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:43

Gewoon met cap. Mijn paard heeft nog wel eens 'uitspattingen' en het is verplicht bij ons op stal.

Verder heb ik wel een grondig afkeer voor caps, ik vind het vreselijk om hem op te hebben.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:32

Sabin_e schreef:
Manon94 schreef:
Haha, dat is waar. Maar nou heb ik een haflinger die geen vlieg kwaad doet.
Echt zo'n slome beer :+

Zo'n paard reed ik ook 4 jaar geleden. Een ruin, superbraaf en trouw en liever sloom dan snel.
We gingen vaak samen op buitenrit, dat altijd goed ging..
Totdat deze slome lieverik heel erg schrok van een voorbijrazende auto, hij sprong opzij en voordat ik het wist landde ik op mijn hoofd en schouder op straat.
Cap kapot + gebroken sleutelbeen en bovenarm.

Wat ik hiermee wil zeggen is... het kan iedereen overkomen. Die cap heeft mijn leven misschien wel gered.

Meid draag alsjeblieft een cap!, er zijn ontzettend veel goede, comfortabele en goed ventilerende caps op de markt :j Misschien is die van jou (en die van je zus) je misschien wel net iets te klein?

Ik denk ook dat je cap misschien iets te klein is.

Maar ga NIET zonder rijden, zelfs het braafste paard kan schrikken. Maar dat niet alleen. Mijn verzorgpaard is echt hartstikke braaf, nog nooit gebokt en schrikt ook niet gauw. Maar het paard zelf kan ook vallen (ik heb daar nare ervaringen mee) en dan kun je dus je hoofd keihard stoten.

Rijden zonder cap lijkt mij nogal onverstandig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:19

altijd MET,ookal heb ik zelf ook weleens hoofdpijn op warme dagen.
je krijgt nog veel meer hoofdpijn als je dan toch per ongeluk valt.

en veel mensen roepen: jamaar mijn paard is zoooo braaf!
die van mij is ook super braaf,maar ieder paard kan weleens struikelen en tja schrikken kan ook altijd gebeuren.

dus ik zeg: gewoon doen ;)
er zijn veel fijne caps die goed ventileren te koop

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

Als je gewoon een rustig en lief paard hebt die geen stap verkeerd doet kun je wel zonder cap in de bak.
Wanneer je op buitenrit gaat zou ik tog echt een cap op doen. Het is en blijft een dier.
Je weet nooit wat hij doet als hij of zij wel een keer schrikt.

Als je een druk paard hebt die nog wel eens wil bokken of er vandoor gaan zou ik gewoon lekker met cap blijven rijden.
Stel je valt er af en je valt op je hoofd. dan bedenk je je nog wel weer !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:38

kan je dan niet vallen in de bak?en je zegt het is en blijft een dier,helemaal gelijk in,maar is dat in een bak ineens niet meer het geval?

ook met een heel relaxt paard kan je op je kop terecht komen

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:47

Wow, wat een reacties allemaal !! :D
Iedereen bedankt voor de tips, die van mijn haren nat maken vind ik onwijs goed !!
Had ik ook nog nooit van gehoord, zo zie je maar weer: is bokt nog ergens goed voor :+

Maar nou wat anders:
Omdat het afgelopen tijd ontzettend koud was, heb ik een paar x zonder cap gereden !!
(met een warme muts op met oorflappen ;) ) en dat beviel me prima !! Maargoed, dat was een uitzondering
want ik ben voor de rest gewoon verplicht om een cap te dragen van mijn lieve mama :roll:
Ik denk gewoon dat mijn cap veels te klein is, ik krijg hem ook met moeite op. Dan moet ik heb echt aandrukken wil de een beetje om
mijn kop passen. Ik heb dus gewoon een nieuwe nodig... moet ik eerst even sparen. Tot die tijd moet ik met deze doen.
Iemand nog meer tips om dat in de zomer vol te houden ??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:53

misschien kan je moeder bijspringen voor een nieuwe cap?een te krappe is nl ook helemaal niet goed!

ik weet niet wat je budget is,maar er zijn een aantal caps te koop die erg fijn ventileren(voor in de zomer bv)

ligtbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:05

Ik zou toch met rijden. Dan neem je een grotere of een aspirientje in of zo(domme opmerking)
Wat heb je liever: Hoofdpijn, of een hersenschudding.

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:48

heeey

jah dat heb ik ook altijd :Y)

ik hou hem dan gewoon op en dan met uitstappen zet ik hem wel af dan is die meestal toch al moe zat :o

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:28

Een cap is toch wel een noodzakelijke bescherming hoor. Misschien een beetje hoofdpijn, maar als je verkeerd valt wil je niet weten wat er al beschadigd kan raken. Daarnaast; het is koud ja, maar waarom kun je geen muts onder je cap doen? Doe ik ook. :) Ziet er een béétje stom uit, maar nou en! Jij hebt lekker warme oren en je rijdt veilig.