Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:06

Ik heb gister voor het eerst met thermolaarzen gereden.

Ik heb geen koude tenen gehad en heb ook niets gemerkt dat ik ben blijven hangen.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:45

hotchocolat schreef:
Ik heb gister voor het eerst met thermolaarzen gereden.

Ik heb geen koude tenen gehad en heb ook niets gemerkt dat ik ben blijven hangen.

Ik ook.
Heb vanavond weer heerlijk gereden met de thermo laarzen.
De sporen kunnen er ook om. :D

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 07:56

Hooi,
Ze zijn er handig maar ik heb er 1 probleempje mee.
Ik pas ze gewoon geed bij de voet, maar na een jaartje kom in de bocht niet meer om.
om bij het gedeeltje te komen bij de zool
ik hoop dat je dit gegrijpt :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:54

Ze zijn heerlijk warm, bij mij gaat alleen wel het zweetblad van het zadel dubbel. Dit komt omdat ik vrij lange benen heb vergeleken met mijn bovenlijf, dus dat is het ene nadeel bij mij. De mijne komen trouwens van de Welkoop ;)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:55

Toen ik vanmorgen half bevroren van mijn paarden kwam (-13 graden) was ik het zat :( Ik ben vanmiddag naar Eppeljeck in Drachten geweest en heb daar een paar heerlijke thermolaarzen gehaald. De Ariat Iceberg en daar kun je volgens mij heel prima meer rijden want het is geen lompe laars. Bovendien lopen ze zalig. :P

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:07

Ik heb sinds deze week leren rijlaarzen gekocht bij Divoza, gevoerd en waterdicht: Ariat Bromont H2OInsulated. Combinatie van rijlaars/thermolaars.
Heerlijk!!!! Laat de kou maar komen/blijven.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:27

robin_hood schreef:
Ik heb sinds deze week leren rijlaarzen gekocht bij Divoza, gevoerd en waterdicht: Ariat Bromont H2OInsulated. Combinatie van rijlaars/thermolaars.

Zo, die zijn erg mooi! Maar wat duur!!! En zijn ze nou ook echt warmer dan een "gewone" lederen rijlaars?? Ik vind het met die goedkopere uitvoeringen wel makkelijk dat je ze gewoon met water schoon kan maken. Mijn leren jodphurs verzorg ik ook niet zo als het moet en dan wordt het leer toch wel erg snel lelijk. Je gaat hier toch mee door water en sneeuw lopen dus het heeft wel wat meer onderhoud nodig...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:42

Elsskippy schreef:
woeliej:
Dan ben ik benieuwd wat jij er van vind. ;)

laarzen goedgekeurt vandaag ;)

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:45

Ik heb vorig jaar ook thermolaarzen gehad. ze waren idd zo kapot en ze leken precies op de laarzen op de foto maar waren wel een ander merk. Het is wel warm maar ik vind het niet fijn rijden en ze zijn alles behalve waterdicht (nja het onderste gedeelte wel, maar met dit weer of met water heb je daar niet veel aan)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:46

Ik heb thermolaarzen van BR, heb er nog nooit mee gereden eigenlijk, ga ik binnenkort eens uitproberen. :) In principe hoeft het voor mij niet want ik heb een binnenbak

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:39

Hahaatje schreef:
robin_hood schreef:

Zo, die zijn erg mooi! Maar wat duur!!! En zijn ze nou ook echt warmer dan een "gewone" lederen rijlaars?? Ik vind het met die goedkopere uitvoeringen wel makkelijk dat je ze gewoon met water schoon kan maken. Mijn leren jodphurs verzorg ik ook niet zo als het moet en dan wordt het leer toch wel erg snel lelijk. Je gaat hier toch mee door water en sneeuw lopen dus het heeft wel wat meer onderhoud nodig...

Ik rijd veel buiten en heb dan meestal last van koude voeten. Zeker met de gewone leren laarzen die ik vroeger had. Maar met deze laarzen heb ik voor het eerst in mijn leven heerlijk warme voetjes. Aan de buitenkant zie je niet dat ze gevoerd zijn en lijken het gewone leren laarzen. Ze vallen ook gelijk heel erg soepel en zijn niet zo stug als nieuwe leren laarzen. Je hoeft ze dus niet in te rijden. Ze zitten gelijk goed.
Ik ben blij dat ik ze heb aangeschaft. En ach, wat heet duur. Gewone leren laarzen van een goed merk zijn vaak duurder.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:17

Hahaatje schreef:
robin_hood schreef:

ik heb de coniston, ook echt nsuper!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:19

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:20

ik heb sjiek verzie thermolaarzen met veter voor en rits achter en verder helemaal aansluitend net zoals gewoon van een rijlaars
ideale laars; rijd ook heel fijn en niet duur van HKM

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:39

Ik heb laarzen van HORZE , ook erg fijn , niet echt lomp en mooie 4 klittebandsluitingen opzij ...

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:50

ik heb van sectolin, prima mee te rijden, met rits !

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:53

_Evelien schreef:
Ik heb thermolaarzen van BR, heb er nog nooit mee gereden eigenlijk, ga ik binnenkort eens uitproberen. :) In principe hoeft het voor mij niet want ik heb een binnenbak

Ik ook maar heb dan nog ijskoude tenen :o

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:33

Met die standaardthermolaarzen blijf ik gemakkelijk in de beugels hangen, ik rijd er niet echt prettig mee. Ik draag ze dan ook vrijwel alleen bij het mennen/wandelen etc.

sahibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:54

Ik heb ook thermolaarzen van phiff maar ik kan daar niet meer rijden. Blijf ook in de beugel hangen,als ik ga rijden dan wissel ik even gauw om van laarzen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:32

De voet van de thermolaars past me perfect, alleen de bovenkant van de laars zit vrij losjes....
Ik kan hem niet verder aansnoeren dus dat is wat minder, maar wel heerlijk warme voeten ermee en dat is het belangrijkste!

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:34

Ik rijd niet met mijn Thermolaarzen, blijf de hele tijd hangen achter de beugels...
Heb er eigenlijk niet echt koude voeten in gehad ;)

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:48

Ik heb een tijdje ook thermolaarzen gehad, dat waren die van de Boerenbond/Welkoop; met de gedachte van: "Ach, het is lekker, maar hoe vaak gebruik je ze nou eigenlijk....? :\ " Ze zijn heerlijk voor als je in de kou in het weiland of in de stallen werkt, maar om mee te rijden vind ik ze persoonlijk toch iets te 'lomp' ;) Laarzen zoals die van Ariat zijn dan inderdaad ideaal, die zitten qua pasvorm dicht bij een 'normale' rijlaars, maar dan toch lekker warm :) Ik ben zelf op dit moment weg van de "Rimfrost Rider" van Mountain Horse ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:40

Ik heb thermolaarzen van BR, heerlijk warm. Ze hebben een hakje en zijn niet zo lomp dus kan er ook prima mee rijden. Ben er erg tevreden over alleen zijn ze niet waterdicht.

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:13

Ik rijd met BR thermolaarzen en die zijn wel goed warm en ook best flexibel heb er iets van 49 euro voor betaald.
Vind die van HH zelf wat lomp, voor in de stijgbeugel te breed.

T_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:34