welke cap heb jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:17

debox schreef:
HoiHoi,

Kijk even op http://www.deboxruitersport.nl
Wij hebben caps van het merk Horze, Horze is nieuw in Nederland maar is zeer aantrekkelijk geprijst.
De kwaliteit is te vergelijken met Scapa, Kingsland, Kep etc.

Groetjes Tessa

Tja caps online bestellen lijkt mij niet echt handig. Onze dochter dr hoofd opgemeten 56 cm. Bij de ruitersportzaak caps aan het passen en toen kwamen we op maat 59 uit. dat zou dus heel veel heen en weer gestuur worden.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:23

Afbeelding

Ik heb deze equi theme cap. Nette kwaliteit.
Superfijne pasvorm (voor mijn hoofd dan.. Ieder heeft weer een ander hoofd!) en de verstelling werkt ook erg fijn.
Ben er erg te spreken over, ook een nette prijs.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:38

Ikzelf heb een GPA Speed Air :)

debox schreef:
HoiHoi,

Kijk even op http://www.deboxruitersport.nl
Wij hebben caps van het merk Horze, Horze is nieuw in Nederland maar is zeer aantrekkelijk geprijst.
De kwaliteit is te vergelijken met Scapa, Kingsland, Kep etc.

Groetjes Tessa

Horze kan je daar echt niet mee vergelijken :n Ik heb geen ervaring met de caps van Horze, maar wel met andere producten. Al deze producten vielen mijn ontzettend tegen in kwaliteit, in tegenstelling tot de andere merken die opgenoemd worden (Kingsland, Scapa etc.). Voor mij geen Horze meer!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:56

yvonnedv schreef:
yvonnedv schreef:
Onze dochter heeft van een kennisje een HH cap maat 55 op gehad. Die zat haar iets krap. Wij wilde haar onder de kerstboom een blauwe HH cap geven bij haar blauwe rijjasje maar ze hadden hem niet in haar vermoedelijke maat. Dus een bon onder de boom en gisteren caps gaan passen zodat ze hem in het blauw in de goede maat konden bestellen.

We zijn uitgekomen op maat 59. Als ik de omtrek van dr hoofd meet kom ik op 56 cm maar capmaat 56 kreeg ze onmogelijk op dr hoofd. Voordeel was wel dat ze maat 59 wel in voorraad hadden in het blauw.

Meer mensen hier ervaring mee? Zelfde merk maar hele andere maatvoering

Ik heb de cap net weer teruggebracht naar de winkel. Gisteren onder het rijden begon de stof te lubberen. zodra de cap weer warm is zit de stof weer strak. Hopelijk komt er snel een oplossing.

Ik ben net gebeld dat ik een nieuwe op mag halen.

lautje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:39

ik heb een Horka Airstream cap. Hij bevalt mij prima heb hem al een aantal jaar. Maar ben er twee x meer gevallen (1x op mijn hoofd) en hij is een beetje te klein dus ga toch maar even een nieuwe kopen ;)

Featherlight

Re: welke cap heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:43

ik heb gewoon een harry's horse zit wel lekker, maar je kunt het best inderdaad naar een ruitersportzaak gaan om zelf te passen wat je lekker vindt zitten:)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:45

Frank schreef:
Afbeelding

Ik heb deze equi theme cap. Nette kwaliteit.
Superfijne pasvorm (voor mijn hoofd dan.. Ieder heeft weer een ander hoofd!) en de verstelling werkt ook erg fijn.
Ben er erg te spreken over, ook een nette prijs.

Ik heb die ook :)
Erg leuke cap en nog mooi en sportief ook!

joke_devos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:52

Charles Owen Wellington Classic

Zwarte fluwelen cap met bruine lederen bandjes (ziet eruit als de Withaker caps)

Super goede cap!!

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:19

Ntas schreef:
Ik heb een verstelbare cap, vind hem eerlijk gezegd niet echt fijn omdat hij toch niet echt goed om je hoofd heen zit. Ga daarom binnekort een nieuwe kopen :)

zoo een heb ik ook, die schuift alle kanten op, en als ik hem vastdraai totdat ie goed zit, krijg ik enorme hoofdpijn omdat ie dan echt klemt !

Donanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:47

Ik heb zelf een zwarte kavalkade cap, zit erg lekker. Ik heb ook nog een verstelbare cascocap, zit ook wel lekker maar schuif wel een beetje, de cap is wel lekker licht en laat ook wel goed lucht door. Die casco is ook handig als er iemand anders komt rijden, dan kan je de cap verstellen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:37

Ook een Kavalkade! zwart

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:48

Ik heb eerst een Horka airstream gehad, toen ik heel klein was. Dat was een vervelend ding, raad ik niemand aan. De verstelbare ring ging er steeds weer uit.

Daarna een harry's horse, best een fijn ding, maar werd snel 'groot'. De zijkanten werden steeds wijder. Op een gegeven moment heeft de hond hem gesloopt.

Ondertussen had ik een Kavalkade, maar dat vond ik niet echt een heel fijne cap. Hij stonk vrij snel, niet echt goede ventilatie.

Inmiddels heb ik een CSO, hier ben ik echt superblij mee! In de zomer ventileert hij goed, in de winter is hij zeker niet koud, maar ook niet te warm. Mooi ding, lijkt een beetje op de 'standaard' GPA's.

Heb ook 2 caps van Halo Rider, een heb ik voor nood op de regio gekocht (alles voor mezelf vergeten), maar die is te groot. Wel een leuk ding, koel, in de winter niet echt warm, maar kan ook komen omdat hij te groot is.
De ander is het nieuwste model, ventileert erg goed, hij is niet zo fijn in de winter als de CSO. Licht, degelijk ding, je voelt hem (gelukkig) nog wel zitten, maar het is niet zo'n 'hoofdpijn cap'.

Wil nog wel graag een GPA speedair of een Antares, vind ik toch wel mooi met springen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:50

ik zou voor de harry's horse gaan, goede kwaliteit, is mooi, zit lekker en is niet abnormaal duur!

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:25

Ik heb een Harry's Horse pro leather.
Hij bevalt mij erg goed en vind hem erg fijn zitten!

Maar je kan het beste gewoon naar een ruitersportzaak gaan en kijken wat je zelf het fijnst vindt.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:51

ik heb een casco maar ben opzoek naar een harrys horse pro

kralalalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:11

heey,
het merk van mijn cap is primiere.
die cappen gaan als ze te klein is naar je hoofd staan en ook gewoon als het de goeie maat is :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:15

ik heb een gpa air dinges :P
was de enige die lekker zat en goed aansloot en waar ik geen onwijs groot hoofd in had hahaha.
Zit erg lekker en staat netjes. Ben nog niet gevallen maar tot nu toe bevalt hij me goed.
Ik reed op mijn oudere paard altijd zonder cap maar kocht voor mijn pony die ik ging inrijden deze cap. Nu draag ik ook mijn cap op mijn oudere paard. Gewoon voor extra safty en hij zit me niet in de weg :)

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:41

ik heb een Harry's Horse Pro plus cap bevalt goed moest in begin even wennen aan de cap want had vroeger altijd een Horka Airstream flock maarja verder is die goed en zit die ook fijn.

kimroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:34

ik heb een global, vind hem lekker zacht zitten (heb snel hoofdpijn van caps maar deze gaat..)

Joyeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:42

een harry's horse pro.. hij zit echt heerlijk :9

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:55

Harry's horse pro mooe en goeie cap! :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:04

Ze zijn wel populair die harry horse pro's ;)

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:53

Een zwarte kavalkade cap! :)

KaatAmour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:07

Ik heb nu een Kavalkade, maar die kun je niet meer overal krijgen geloof ik. Als de HH en GPAcaps niet lekker zitten, dan kan die wel heel fijn zitten. Ik neem nooit meer een andere! Verder kan ik je Horka aanraden: ben met mijn vorige Horkacap gevallen in het parcours, op m'n hoofd :(. Ruitersportwinkel wilde er niet naar kijken, dus opgestuurd, had binnen no time een nieuwe binnen! Dat was alleen een verstellbare, vandaar dat ik toch ben overgestapt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:13

Ik rij met een I.H.R.
Dat zijn GPA looke a like's..
Heerlijke cap!