Amarie schreef:Zo vandaag de BP getest en ik moet zeggen het is me alles meegevallen. Behalve dat het warm was (wat wil je met temperaturen tegen de 30 graden) heb ik er helemaal geen last van gehad. Ik heb er mee gesprongen en dat ging heel goed.
Dus ik rij er niet mee omdat het je bewegingsvrijheid belemmerd hoeft niet bij een goedpassende BP.
Overigens vindt ik de opmerking "Het lijkt wel alsof "iedereen" denkt dat je niks gaat mankeren als je van een paard afvalt met een bp" erg storend en zeker niet op zijn plaats.
Safety first.
Helemaal mee eens! Ik weet zeker dat het over 10 jaar net zo normaal als een cap is! Misschien zouden sommigen eens met mijn orthopeed moeten gaan praten over alle ernstige ongevallen met paarden die hij binnen ziet komen in het ziekenhuis en die MET BP voorkomen of in elk geval veel minder ernstig zouden zijn geweest. Ik heb een jaar moeten revalideren, 4 maanden een bed in de woonkamer gehad en 3 maanden als robocop rondgelopen met een korset van mijn schaambeen tot mijn borstbeen....Maar ik heb nog geluk gehad dat ik weer kan lopen!
En dat was NIET nodig geweest als ik eerder zo slim was geweest een BP te dragen.
Natuurlijk kan je altijd nog een arm of been breken, maar dat letsel is niet meteen levensbedreigend: een nier verliezen of je rug breken is een heel aander verhaal!!!