bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:42

Amarie schreef:
Zo vandaag de BP getest en ik moet zeggen het is me alles meegevallen. Behalve dat het warm was (wat wil je met temperaturen tegen de 30 graden) heb ik er helemaal geen last van gehad. Ik heb er mee gesprongen en dat ging heel goed.
Dus ik rij er niet mee omdat het je bewegingsvrijheid belemmerd hoeft niet bij een goedpassende BP.
Overigens vindt ik de opmerking "Het lijkt wel alsof "iedereen" denkt dat je niks gaat mankeren als je van een paard afvalt met een bp" erg storend en zeker niet op zijn plaats.
Safety first.

Helemaal mee eens! Ik weet zeker dat het over 10 jaar net zo normaal als een cap is! Misschien zouden sommigen eens met mijn orthopeed moeten gaan praten over alle ernstige ongevallen met paarden die hij binnen ziet komen in het ziekenhuis en die MET BP voorkomen of in elk geval veel minder ernstig zouden zijn geweest. Ik heb een jaar moeten revalideren, 4 maanden een bed in de woonkamer gehad en 3 maanden als robocop rondgelopen met een korset van mijn schaambeen tot mijn borstbeen....Maar ik heb nog geluk gehad dat ik weer kan lopen!
En dat was NIET nodig geweest als ik eerder zo slim was geweest een BP te dragen.
Natuurlijk kan je altijd nog een arm of been breken, maar dat letsel is niet meteen levensbedreigend: een nier verliezen of je rug breken is een heel aander verhaal!!!

Amarie

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:35

Het is zo vreemd dat er gezegd wordt, ik kan er me niet in bewegen, het geeft teveel belemmering, dat is dus onzin. Je moet gewoon een goedpassende kopen.
Dit is trouwens ook zo met de veiligheidshelmen.
Het kan best een kwestie van wennen zijn doe daar dan ook de moeite voor.

boottj16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:48

Een buurvrouw heeft er ook een bodyprotector en zij is een keer met de hitte bijna flauwgevallen, omdat ze gewoon geen lucht meer zowat kreeg van dat ding.. Hoe kan dat?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:50

boottj16 schreef:
Een buurvrouw heeft er ook een bodyprotector en zij is een keer met de hitte bijna flauwgevallen, omdat ze gewoon geen lucht meer zowat kreeg van dat ding.. Hoe kan dat?

Tsja, dat kan misschien ook zonder BP gebeuren met deze warmte hoor! Geen lucht ervan krijgen, dáár kan ik me niets bij voorstellen. 2 maten te klein gekocht ofzo?? Of een slechte conditie? Dan heb je met dit weer ook gewoon meer last.
Ik kom net uit mijn les met BP, het was al 27 graden maar ik ben niet flauwgevallen haha...
Natuurlijk zal het best iets warmer zijn dan zónder, maar dat weegt niet op tegen de veiligheidsvoordelen ervan.
Wat is erger? Het warm hebben of je rug breken, of nier/lever kwijt en dergelijke??? :+
Ik doe wel altijd zo'n speciaal shirtje (dry-fit) eronder die ventileerd en heel snel droog is als je je BP uittrekt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:53

Ik heb vrijdag een SGW gereden met 36 graden, samen met nog 160 anderen. Iedereen had een BP aan, maar naar mijn weten is er niemand flauwgevallen door de hitte. Als je niet tegen de hitte kan, moet je niet gaan rijden met extreme hitte!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:36

ik rijd er niet mee. lijkt mij een beetje stijf :o

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:00

ik rijd er niet mee,
ik vind het helemaal niks die bp..
maar een vriendin van me,
is een keertje van haar paard gevalllen --> paard op borstkas gaan staan, dankzij die bp had ze alleen een paar ribben gebroken en ik geloof 1,5 week intensivecare, anders was ze er nu miss niet meer

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:46

iloveCherise schreef:
ik rijd er niet mee,
ik vind het helemaal niks die bp..
maar een vriendin van me,
is een keertje van haar paard gevalllen --> paard op borstkas gaan staan, dankzij die bp had ze alleen een paar ribben gebroken en ik geloof 1,5 week intensivecare, anders was ze er nu miss niet meer

Snap dan eerlijk gezegd jouw uitspraak; ik vind het helemaal niks niet!
Waarschijnlijk denk jij: dat overkomt mij niet???

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:33

ik heb er jaren mee gereden,
maar vind dat best lomp, en zit niet makkelijk

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:37

Dat lompe hoeft toch eigenlijk niet, ik heb er eentje en dat is net een dikke bodywarmer die ondanks dat ik hem pas heb al best naar het lichaam zit en dat wordt door het gebruik alleen maar beter.

narr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:28

Ik heb een tijdje geleden ook besloten om met een bodyprotector
te gaan rijden. Dat is eerst wel wennen hoor!
Maar als hij eenmaal goed zit is het goed te doen.

ArnoBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:30

Een meisje (15 jaar) dat ik ken, springt gewoon zo zonder zadel op de paarden die hier staan.
(Dus al helemaal zonder bodyprotector)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:06

En wat wil je daarmee zeggen!!!!!!!!!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:54

Heb gisteren een bodyprotector aangeschaft. Ik ben namelijk begonnen met springen in de priveles. Wil misschien over een tijdje ook naar de springles.

Maar ik vroeg me af, wie van jullie rijdt ook tijdens dressuur met de BP? Ik heb een braaf paardje en val eigenlijk bijna nooit, meestal ongeveer 1x per jaar....een andere vrouw in onze les rijdt altijd met BP. Het is niet dat er over gekletst wordt ofzo, maar zij rijdt manegepaarden en ik op mijn eigen paard. Echt stoer is het niet toch...?? Ik heb er overigens helemaal geen last van tijdens het rijden. Beetje warm, meer niet...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:20

Monaparte schreef:
Heb gisteren een bodyprotector aangeschaft. Ik ben namelijk begonnen met springen in de priveles. Wil misschien over een tijdje ook naar de springles.

Maar ik vroeg me af, wie van jullie rijdt ook tijdens dressuur met de BP? Ik heb een braaf paardje en val eigenlijk bijna nooit, meestal ongeveer 1x per jaar....een andere vrouw in onze les rijdt altijd met BP. Het is niet dat er over gekletst wordt ofzo, maar zij rijdt manegepaarden en ik op mijn eigen paard. Echt stoer is het niet toch...?? Ik heb er overigens helemaal geen last van tijdens het rijden. Beetje warm, meer niet...

Ik rij er ook mee in de dresuurles. Maar ik rij wel een groot jong paard.
Toen ik tijdelijk even in de manegelessen moest rijden, had ik hem ook aan, óók op een manegepaard dus! Het zegt gewoon niks, ieder paard kan een keer schrikken of ineens de kolder in zijn kop krijgen toch?!
Tsja...en is stoer nou echt belangrijk? Mijn korset waar ik 3 maanden in moest lopen van schaambeen tot borstbeen omdat ik gevallen was, was óók niet bepaald stoer hoor! :D
En ik was toen trouwens al jáááren niet meer gevallen! Maarja, één keer banketstaaf terecht gekomen en krák deed mijn rug......niet fijn kan ik je vertellen hoor! Een jaar revalidatie, dus niet rijden ook...
Dus mij interesseerd het niet echt of het stoer is of niet, ik wil dat nooit meer meemaken!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:58

Dat is niet niks HalloDan, gelukkig ben je goed hersteld.
Ik rij er niet mee in de dressuurles maar omdat ik hem toch heb zal ik hem zeker aandoen als ik denk dat het nodig zou kunnen zijn. Net als een helm trouwens ik rij nooit zonder.
Op stal rijden er genoeg zonder BP en helm maar er nooit commentaar als je het wel doet (niet stoer of stom), niet dat ik me daar iets van zou aantrekken (die leeftijd ligt al heel ver achter me).

wendy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:06

aan begin zit het best wel raar heb het een keer geprobeerd met 1tje maar die was neit van mijzelf ik rij dus gewoon zonder. :o

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:15

ik heb er ook een als ik ga springen vooral als ik iets hoger ga springen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:11

Ik zit nog maar op babyhoogte met springen, maar doe mijn BP steeds aan. Omdat ik nog niet zo lang aan het springen ben, ben ik dus niet anders gewend dan met.

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:22

na een tijdje went het wel, je kunt het vergelijken als een cap;)

daaaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:40

Ik heb er zelf nog nooit mee gereden.

maar het lijkt me idd dat het na een tijdje wel went :j

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:42

ik vindz ze zelfs wel fijn zitten,
heb er nu 2x mee gereden, en gaat goed.
Voor mijn gevoel zit ik veel steviger, en stap ik ook met meer zelfvertrouwen op het paard.
Ben overigens nooit bang, maar het geeft wel goed en stevig gevoel!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:07

ik heb ook een BP. moest hem altijd van mijn moeder dragen, doe dat nu niet meer, alleen met een springwedstrijd.
ik vind het niet super vervelend zitten, het is 's zomers wel enorm warm, en je houding word een beetje anders.
je moet er gewoon een aantal keer mee rijden daarna voel je hem niet echt meer zitten. je went er aan

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 20:30

er zijn een paar bp's die aan uw lichaam aanpassen , die zitten gemakkelijker.Ik heb een gewone bp en die zit mij perfect ,géén last van ... alleen in de zomer met het warme weer
maar je kunt er ook gewoon een T-shirt onderaan doen.
Maar jha veilig gaat nu éénmaal voor

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:16

Ik heb er geen, ik wil er geen en ik krijg er geen. Dat staat bij mij ook al vast, van mijn ouders hoeft het ook niet. Het lijkt me dat je dan helemaal geen bewegingsvrijheid meer hebt. en het schijnt, dat als je goed valt, dat hij dan de klap opvangt, maar als je verkeerd valt, het ongelofelijk pijn doet door dat ding. Dus niet voor mij :)