hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:02

Ik zit er over te denken om petri glaslow te nemen .
maar weet het nog niet zekker omdat de 1 er heel te vreden over is en de ander weer niet :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:08

Ik had niks gelezen maar heb ze gewoon gekocht.. :+
Las het later pas..
Maar ben er tot nu toe niet ontevreden over..
Mijn oude laarzen zijn van Equin, daar was ook niet iedereen over te spreken. Maar na 6jaar doen ze het nog prima. Ga er gewoon zuinig mee om :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:14

Nou voor de tevreden Petri gebruikers ..
Ik heb er nog een paar te koop : Maat 39/40 hoogte 50 kuit 39/40
Kalfsleder met rits van voor :)

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:19

nestle schreef:
Ik zit er over te denken om petri glaslow te nemen .
maar weet het nog niet zekker omdat de 1 er heel te vreden over is en de ander weer niet :+

hangt er denk ik vooral vanaf de perfecte maat te hebben,
dat telt natuurlijk bij elke leren rijlaars.
Ik heb ook petries en ik vind het echt perfecte rijlaarzen,
ze gaan lang mee bij mij (op uitzondering van de hakzooltjes die heb ik al een paar keer naast mijn laars gevonden :+ )
gewoon doen dus :D

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:28

Hoebedoel je de perfecte maat hebben ?

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:32

I love my Petries! Wat een heerlijke laarzen. Heb ze nu zo'n 6 a 7 jaar en ze zitten nog perfect. Kan er uren mee lopen, trek ze zo aan en uit. Ideaal.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:33

Ik vind ze met rijden opzich fijn zitten, alleen met het lopen doet het echt pijn aan me voeten :=

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:47

nestle schreef:
Hoebedoel je de perfecte maat hebben ?

juist van kuit (niet te strak want dan krijg je kloppende benen, en niet te los want dan zie je binnen in je laarzen)
juis van hoogte
en uiteraard juist van voetmaat,
en ook de juiste boog (dressuur, spring,...)
maar dat geld voor elke laars, als je niet de juiste maat van iets hebt zitten ze niet lekker :D

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:54

Owww oke nu snap ik je :P

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:40

Ik heb dit hele topic doorgelezen, en er zijn wel heel veel verschillende ervaringen!
Heb ook meerdere berichten gezien over de Petrie Perfect, dat de coating los laat, dus die laars ga ik zoiezo niet kopen.

Heeft er hier iemand ervaring met de Petrie Olympic ??

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:10

Heb ook Petrie's, type Glasgow, Zitten heerlijk, heb wel semi maatwerk laten doen bij de ruitersportwinkel ivm wat bredere kuit. Maar verder zit het prima. Je moet ze wel elke keer aan, en je zult wat blauwe plekken of blaren hebben..
Heb expres de Petrie Glasgow mét veters gedaan en een rits achter, omdat die beter aansluiten om je hiel en voet. Ook heb ik een hoge wreef, maar door die rits kom ik er prima in! Het zijn dan wel eigenlijk springlaarzen, maar rij er gewoon dressuur mee, net zoals een hele boel andere mensen en 't mag ook..
Dus zou zeker die eens aanpassen ;)!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:18

Ik ging in september opzoek naar nieuwe laarzen, was helemaal niet van plan laarzen van Petrie te kopen, maar ze zaten als gegoten ! Heerlijk, geen blaren, nergens last van !

Ik heb petrie's met rits aan de achterkant en veters, die veters vind ik een must have; zo kan je ze goed om je enkels krijgen... Anders gaat dat wat rimpelen (doet het evengoed, maar veel minder) Verder is het een normaal model, ik spring en dressuur ermee... En gebruik ze dagelijks... Zool slijt door het lopen, maar die kan je zo vervangen, het leer is nog prachtig, ik maak ze ± eens per week schoon, vuil afnemen met een vochtige doek en insmeren met zwart schoensmeer... Dan zijn ze weer als nieuw !

Verder bewaar ik ze met laarzenspanners, ook een must have :D

Das mijn mening, ik wil niets anders !

Edit: Waren 270 geloof ik... weet niet meer zeker...

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:23

Ik heb de Petri Anky, wat een pokkewerk om die dingen in te lopen zeg! Maar... ik kreeg een super tip en sinds een week loop ik heerlijk met mijn laarsjes. :D Nu er sneeuw ligt ben ik met de laarzen gaan lopen. Het is een soort van nabootsen wat je met leren schoenen doet; nat maken en dan aan de voet op laten drogen zodat ze naar je voet gaan staan. Je gaat je dure Petri's natuurlijk niet nat maken dat begrijp ik ook.. :Y) Je trekt gewoon je laarzen aan en gaat buiten de hond uitlaten o.i.d. (eerst een klein rondje!) Door de warmte van je voet en de kou van de sneeuw gaat het leer wel enorm snel 'leven' en naar je voet staan. Niet na je wandeltocht je laarzen naast de kachel zetten dan worden ze weer hard! Gewoon even de sneeuw er af vegen en klaar. Succes! *D

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:30

Flowerbomb schreef:
Ik heb de Petri Anky, wat een pokkewerk om die dingen in te lopen zeg! Maar... ik kreeg een super tip en sinds een week loop ik heerlijk met mijn laarsjes. :D Nu er sneeuw ligt ben ik met de laarzen gaan lopen. Het is een soort van nabootsen wat je met leren schoenen doet; nat maken en dan aan de voet op laten drogen zodat ze naar je voet gaan staan. Je gaat je dure Petri's natuurlijk niet nat maken dat begrijp ik ook.. :Y) Je trekt gewoon je laarzen aan en gaat buiten de hond uitlaten o.i.d. (eerst een klein rondje!) Door de warmte van je voet en de kou van de sneeuw gaat het leer wel enorm snel 'leven' en naar je voet staan. Niet na je wandeltocht je laarzen naast de kachel zetten dan worden ze weer hard! Gewoon even de sneeuw er af vegen en klaar. Succes! *D

Die is handig! We zullen het eens proberen, haha!

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:36

Ik ben zelf niet echt te spreken over petrie, ze zien er mooi uit, maar bij mij sleten te toch wel snel.
ik had de petrie perfect, en ten eerte werden ze niet goed aangemeten, maar een rits in laten zetten en was het goed.
Maar doordat er een laagje over het leer zit, droogt het uit en kunnen de zolen niet vervangen worden als ze versleten zijn.
Dus bij veel gebruik zijn ze na ongeveer 1 a max. 2 jaar volledig op.
wat wel zonde is.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:11

Ik heb nu ook sinds kort Petri laarzen, de Leeds, met naast de rits een stuk elastiek. Heb er nu 1 keer mee gereden, erg pijnlijke ervaring, maar ga ervanuit dat als ze eenmaal ingelopen zijn ze fijn zitten...

Klein pluspunt, door de stugheid en de pijn bij t bewegen van mn benen (met name naar achter) lag mn been spontaan een stuk stiller...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:34

Ik heb Petrie chaps, erg tevreden mee :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:50

Stomme vraag misschien, heb zelf geen Petrie's... Maar staat de naam van het model ergens in de laars? En staat er ook een jaartal in of iets anders waardoor je de productiedatum weet?
Ik kan Petrie's via via overkopen maar ik wil exact weten of de naam van het model wel klopt, ik vind ze op de foto nl behoorlijk op elkaar lijken (een aantal modellen dan).

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:44

Girl In The Mirror schreef:
Stomme vraag misschien, heb zelf geen Petrie's... Maar staat de naam van het model ergens in de laars? En staat er ook een jaartal in of iets anders waardoor je de productiedatum weet?
Ik kan Petrie's via via overkopen maar ik wil exact weten of de naam van het model wel klopt, ik vind ze op de foto nl behoorlijk op elkaar lijken (een aantal modellen dan).

Bij mij staat het er wel ingedrukt ;) Denk dat je ze gewoon even moet bekijken als je ze gaat passen.. zou ze niet blind overkopen, want petrie's zitten ook niet altijd goed, je moet ze ook altijd wat hoger hebben ivm het zakken van 1-3 cm ;)
Bij mij staan de letters aan de voorkant, onder m'n knie zegmaar ;)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:02

Volgens mij staan bij alle Petrie laarzen het merk aan de binnekant!!
En daar staan dan ook de maten van de laars bij!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:36

Volgens mij is het erg model afhankelijk of je zere voeten krijgt of niet.
Ik heb ze in de winkel gepast, en de Glasgow zat direct als gegoten.
En dat terwijl ik eerst voor de Mountain Horse zou gaan.
Maar die gaven me totaal geen steun.
De petrie aangetrokken, en echt perfect!
Ze hebben alle maten opgenomen en daarna is de laars in bestelling gegaan.
Heb gelukkig geen blaren oid gehad.
Wel eerst dat ze prikten in m'n knieholte, maar met zo'n hakje was dat ook weer opgelost.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 07:54

Sharon89 schreef:

Volgens mij staan bij alle Petrie laarzen het merk aan de binnekant!!
En daar staan dan ook de maten van de laars bij!

Ja het merk, maar ook de naam van het type?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:17

Girl in the mirror: Dat niet volgens mij! Ik keek laatst bij een vriendin van mij in de laars, en kon niet zien welke type het was!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:10

Ik heb vandaag mijn bruine petrie anky,s opgehaald. Ik ben er echt super blij mee! Mijn zwarte anky,s zitten als pantoffeltjes dus met de bruine gaat het ook zeker goed komen! Voor mij eigenlijk geen ander merk meer.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 05:52

[/quote]
juist van kuit (niet te strak want dan krijg je kloppende benen, en niet te los want dan zie je binnen in je laarzen)
juis van hoogte
en uiteraard juist van voetmaat,
en ook de juiste boog (dressuur, spring,...)
maar dat geld voor elke laars, als je niet de juiste maat van iets hebt zitten ze niet lekker :D[/quote]

Ik heb ook petries (standaard), nu zo'n 2 jaar en rondom de kuit worden ze mij toch echt te klein. Voornamelijk rechts. Links zit nog wel goed.
Ze zien er nog wel heel erg goed uit.
Nu wilde ik er een rits in laten zetten, heeft iemand hier ervaring mee en wat de kosten daarvan zijn?