Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:57

het maakt niet uit waar je het op schrijft maar wat er in staat.

Ik heb mijn vorige paard ook met koopcontract gekocht omdat ik een deel van het geld in 4e zou betalen.

Dit contract is eerst langs een jurist gegaan om vast te stellen of het contract wel rechtsgeldig was en die heeft daar dingen op aangepast zodat het contract rechtsgeldig zou zijn.

Niet ieder contract is dus bindend.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:36

of het nou wel of niet rechtsgeldig is dat weet ik niet aangezien ik het niet gezien heb, hoe dan ook TS heeft het zelf ondertekend imo als ze het er niet mee eens was met de inhoud had ze het niet moeten ondertekenen.

buiten dat om, geloofd iedereen maar klakkeloos wat ts zegt. dat is waar ik me het meest aan stoor. de koper is een eerste klas ****** en ts is de dupe, sorry de enige dupe in dit verhaal is het paard ongeacht wie er nou uiteindelijk gelijk heeft.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:46

natuurlijk maar het gaat toch niet om de koper zijn verhaal maar om ts haar verhaal. Zij maakt een bericht met een vraag. En daar geeft men antwoord op.

enige wat ik van koper vind is dom dat ze na 5 weken pas keuren en dan achteraf gaan zeuren. imo eigen schuld dikke bult makkelijk gezegt.

Als ts niet mondeling heeft afgesproken binnen een week moet ze gewoon haar afspraak nakomen.

Vind ook dom van ts om zoiets te ondertekenen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:51

nathalie, en dat is het nou net. je weet of het daadwerkelijk zo gegaan is.
ik wil niet zeggen dat ts liegt of iets dergelijks. enkel kennen we de feiten niet.
iedereen gaat maar voor het gemak uit dat ts de waarheid spreekt, maar wie zegt dat dit het hele verhaal is en niet het halve. of dat ts niet wat dingen verdraaid heeft zodat ze zelf niet in een kwaad daglicht komt te staan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:45

IMO heeft de koper zijn onderzoeksplicht niet vervuld volgens de mondelinge overeenkomst. Ik denk niet dat TS het paard terug hoort te nemen, hoewel daarover stevig gediscussieerd kan worden. Geloof ook wel dat de kopers erg kort op de bal spelen om zo dominant over te komen zodat TS paard al terug neemt "om er vanaf te zijn"

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:48

oakland, wij weten niet wat de koper wel of niet gedaan heeft. we hebben hier 1 kant van het verhaal wie zegt dat die niet afwijkt van de waarheid.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:57

Uiteraard horen wij maar een kant, en ik wil TS niet zwartmaken maar in hoeverre gelijkt die op de waarheid? Tenslotte is het "maar" Internet en hang je hier op wat je wil...
Ben wel benieuwd hoe het zal aflopen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:00

ik wil ook absoluut TS niet slecht praten, ik vind het enkel vreemd dat een kopende partij die in principe tevreden is over een paard vanuit het niets aankomt met een negatief keuringsrapport.
Als mij zoiets overkomt, dan stap ik direct naar mijn advocaat of anders naar het juridisch loket dit kost imo geen geld en ga ik niet speculeren op een forum.

ook hebben we al enige tijd niks meer gehoord van TS. zoals ik uit haar vorige post opmaak zal ze het paard inmiddels weer terug hebben.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:35

En wij maar gissen en velen die oordelen... we houden een topic in stand. En nog wel zonder eigenlijk echte info. }:0
Volgens mij kunnen we er beter mee stoppen. 8-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:44

TS, is er al iets vernomen???

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:43

nou ik ben ook benieuwd of er al meer duidelijkheid is..
TS hoe gaat t nu verder??

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:02

Heb net het topic doorgelezen en lees vanaf hier even mee.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:03

Hier nog 1 die benieuwd is hoe dit verder gaat.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:13

Volgens mij staat het paard terug bij de TS, hadden we anders niet al lang wat vernomen?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:18

ik vind het een beetje vreemd, ts start een topic met wat ze moet doen en vervolgens krijgt ze 101 manieren aangedragen om het eventueel af te lossen en vervolgens laat ze niks meer van zich horen. rare manier van doen hier.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:33

Ze heeft er goed ingeschreven dat ze niet overal op in kan gaan, ivm mee lezen van tegen partij...

Dus ik denk dat we gewoon ff geduld moeten opbrengen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:37

uhh niet overal op in kan gaan?

Ze heeft geen goed woord over de kopende partij gezegt en trapt ze ook redelijk ver de grond in.
verder gaat ze eigenlijk niet echt in op vragen die mensen stellen.

ze had op zijn minst kunnen melden hoe het gegaan is, aangezien die mensen het paard enkele dagen geleden al het paard terug zouden brengen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:47

Ik vind het in trappen nog redelijk mee vallen hoor! En je moet er rekening mee houden dat we maar 1 verhaal kennen. Ik denk als dit zo bij jou zou gebeuren dat je het ook zo zou hebben geschreven als je een topic zou openen erover. Je kan niet altijd maar lief en aardig typen, vooral niet als je eventjes niet weet wat je met de situatie aan moet. Dan schrijf je mee opgewondener (nee niet zo) en dan typ je niet altijd even vriendelijk tegen over de tegen partij, maar lees daar doorheen, zoals veel mensen denk ik hier doen, maar die niet posten...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:51

als het mij zou overkomen, dan zou ik daar nooit een topic over openen zolang alles nog loopt. Ik zou mijn advocaat inschakelen, die weet imo wat ik wel en niet moet doen. maar dat terzijde.

Doordat zij slecht praat over de kopende partij (even in het midden gelaten of het wel of niet terecht is) spreken veel bokkers hier schande over. echter weet enkel ts of dit de gehele waarheid is en kan ze zo wat dingetjes naar der eigen hand hebben gezet om te zorgen dat zij compleet onschuldig lijkt.

Tuurlijk heb je ook in de paardenwereld rotte appels en ook mensen die zulk soort dingen doen, maar om nou zo over de kopende partij te schrijven koel dan eerst af voordat je dingen hier in het openbaar neer zet. en dan zich nu beroepen op het feit dat er misschien wel mensen van de tegenpartij mee lezen. tja sorry had je eerder aan moeten denken.

edit:

verder snap ik ook wel dat ts haar frustratie wil uiten en haar verhaal kwijt wil, maar vind het nogal dom om het te doen terwijl de zaak hoogst waarschijnlijk nog in volle gang is.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:55

Helemaal mee eens pashon!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:15

ga ook met pashon mee.

Lammes weet je al wat meer?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:20

Whinnylando schreef:
Roxx, ik vind dit een agressieve benadering omdat ze degene waar ze het paard van gekocht hebben heel slecht informeren over wat er met paard aan de hand is. Dit doen ze niet met wat ik onder een juist overleg versta. Je kan een verkoper ook netjes opbellen van: Goh er is nu dit en dat met het paard aan de hand, weet jij hoe dat kan? Dan kan je overleggen weet je wat er met het paard aan de hand is, wat ze ermee gedaan hebben enz enz. Besluiten om er een dierenarts naar te laten kijken. Die volgorde lijkt me netter.

Op deze manier is het voor niemand leuk in deze toch al vervelende situatie.

BRANCA:Wie zegt dat? Heb jij beiden gesproken.. de koper en verkoper?
Het is gissen en het blijft 1 kant van het verhaal!
TS laat nu verder ook niet weten hoe en wat. En daarbij heeft een ieder zijn eigen belevingswereld en referentiekader.

WHINNYLANDO:Branca, dit is mijn persoonlijke mening na aanleiding van het topic en alles wat ik hierin gelezen heb.Ook ik heb mijn eigen belevingswereld en referentiekader als ik dit lees. De verkoper was heel onzeker over wat er nu met het paard aan de hand was. Lijkt me toch logisch dat je daar als koper duidelijk over informeerd, blijkbaar (zoals ik hier lees) is dat niet duidelijk gebeurd. Ik claim dan ook niet de waarheid te spreken en vindt het voor beide partijen heel sneu, je voelt je wel heel aangevallen door mijn mening...moet je niet doen is slecht voor je hart. Zie mijn onderschrift :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:12

Lammes@ Wat een nare situatie!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:25

Wat een vervelende situatie.

Het lijkt me heel moeilijk, want gevoelsmatig zou je hem terug willen nemen om er zelf weer een goed huisje voor te vinden. Want ja wat gaan hun met hem doen??

Maar het is natuurlijk wel weer een financiele opgave!
Ik blijf dit topic volgen.
En ik wens je dan ook veel sterkte in deze nare situatie.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:27

Afgelopen donderdag rond de middag was laatste reactie van TS..
Alles zal nu wel afgehandeld zijn.
Toch blijven mensen reageren... }:0

Whinnylando; het blijft gissen.
Ik heb een ervaring met de verkoper..that's all.
Aangevallen voel ik me zeker niet (gelukkig niet ;) .. ik ben geen betrokkene). Ik probeer alleen mensen duidelijk te maken dat we 2 partijen hebben en uiteindelijk 2 verhalen, geen fanta-ideeën van mensen hier. :+