Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:06

Lalidan schreef:
Super! Mag ik vragen wat hij kost? En waar je hem weg hebt?

Ik heb hem gekocht bij Het Gareel in Schijndel, en hij kostte daar 192 euro. Best prijzig, maar dan heb je ook wat...

Ik heb hem gekocht na een mail richting Charles Owen Engeland, zijn mailden terug dat dit hun smalste model is. Ik heb zelf de mail niet meer, maar via hen kan je ook een lijst krijgen met ruitersportwinkels in Nederland die deze cap leveren :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:11

Oh da's mooi, zou fijn zijn als ik ook eindelijk eens zonder hoofdpijn kan gaan rijden.
Was het hele topic net door aan het lezen omdat er een nieuwe reactie kwam op de voorpagina :D

Edit: zie net de link op Commercieel over korting op deze caps, heb jij zo'n voucher ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:15

coydog schreef:
Oh da's mooi, zou fijn zijn als ik ook eindelijk eens zonder hoofdpijn kan gaan rijden.
Was het hele topic net door aan het lezen omdat er een nieuwe reactie kwam op de voorpagina :D

Edit: zie net de link op Commercieel over korting op deze caps, heb jij zo'n voucher ook?

Nee :n Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

indraXpolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:27

Mischien kun je een mannencap kopen.
De mannen bij mij thuis hebben ook een ovaal hoofd.
Mischien andere mannen ook en zijn ze daar voor gemaakt.

Tessebes

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:20

Gefeliciteerd Blijheid, het is wel een behoorlijke investering, maar fijn om te weten dat er uberhaupt caps voor onze onmogelijke hoofden gemaakt worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:09

Wauw, top dat je een passende cap hebt gevonden!
Ziet er ook nog eens mooi uit.
Wel een flinke duit zeg!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:55

indraXpolly schreef:

Heb je ook al onderscheid tussen mannen en vrouwen caps ;)? Allemaal een pot nat hoor... Maar ik zie dat ik dit topic precies op tijd vind! Ik moet ook een nieuwe cap, heb ook een ovaal (en groot) hoofd en zat er net over te denken om maar eens een bezoekje aan het gareel te wagen. Hebben ze er veel caps Blijheid, en veel op voorraad? Ik wil namelijk wel een cap die ik ook echt heb gepast, niet dat ik hem bijv. in het zwart pas en dan een andere kleur bestel. Dat heb ik de afgelopen weken een paar keer gedaan en dan paste de bestelde cap dus niet.. Hebben ze bij het Gareel meer dan bij HJA (ofzo?) in Garderen, of is het een beetje vergelijkbaar?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:19

Ik ben zaterdag bij Divoza geweest voor mijn capprobleem.
Althans wist niet dat het zo'n probleem was. Ik heb nu nog steeds mijn 2e cap in 13 jaar, een van de eerste veiligheidcaps. Zo'n simpele fluwelen, alleen maat 53 en ik had 't idee dat m'n hoofd toch wel iets groter geworden was. En daarbij is ie al een paar x uit m'n handen gedonderd en vroeg me af of die deukjes er altijd al in zaten :P. En in de zomer heb ik standaard een drukplek rechts op me voorhoofd en sla altijd paars uit van de warmte :P
Goed tijd voor een nieuwe cap dus...
Nieuwe capmaat: kleine 57. Bijkomstig probleem: ovaal hoofd.
Dus bij de meeste merken een irritante druk op me voorhoofd, maar ook ruimte aan de zijkant waardoor de druk nóg meer aanwezig is. Bij Kavalkade viel het nog enigzins mee, al had ik geen zin in het opvullen van de zijkanten (Ja dat adviseren ze dus nog steeds!!), maar die bandjes òm je oren zaten bij mij òp me oren. En ik heb geen zin in halfafgescheurde oorlellen oid. (Geen idee of dat kan gebeuren, wilde 't niet uitproberen).
Uiteindelijk heb ik een uvex gekocht, de simpele van 100,- in de maat 54-57. Deze past nagenoeg perfect omdat je de band achter op je hoofd in hoogte kan verstellen én de omvang met een draaidop kan veranderen. En alle bandjes zijn los te verstellen. Bijkomend voordeel: het is een en al ventilatie en dus ook heel licht.
Nadelen: het ziet er meer uit als een 'cross'cap dan een 'dressuur'cap, maar in mijn geval gewoon ff wennen als ik in de spiegel kijk. Echte wedstrijden rijd ik toch niet.
En ik heb het gevoel alsof de cap licht verschuift. Als ik op de rechterkant druk geef, komt ie links iets losser (de buitenkant, niet de binnenkant). Dit geeft volgens de verkopers geen risico.

Overigens gebruikten ze soms als argument dat de cap sowieso veilig is, omdat het een veiligheidscap is. Toen ik dus zei dat een cap onveilig wordt als ie niet goed past, gaf ze me wel gelijk maar verzekerde me dat die cap goed past.

Ik zal het zien. Ben nog steeds niet van plan om op m'n hoofd te vallen (is ook nog nooit gebeurd met cap op). Cap komt morgen binnen (zwart was niet op voorraad in mijn maat) en ga 'm donderdag voor 't eerst proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:56

Margje schreef:
indraXpolly schreef:

Heb je ook al onderscheid tussen mannen en vrouwen caps ;)? Allemaal een pot nat hoor... Maar ik zie dat ik dit topic precies op tijd vind! Ik moet ook een nieuwe cap, heb ook een ovaal (en groot) hoofd en zat er net over te denken om maar eens een bezoekje aan het gareel te wagen. Hebben ze er veel caps Blijheid, en veel op voorraad? Ik wil namelijk wel een cap die ik ook echt heb gepast, niet dat ik hem bijv. in het zwart pas en dan een andere kleur bestel. Dat heb ik de afgelopen weken een paar keer gedaan en dan paste de bestelde cap dus niet.. Hebben ze bij het Gareel meer dan bij HJA (ofzo?) in Garderen, of is het een beetje vergelijkbaar?

Ik heb zelf nog nooit verschil gezien tussen mannen en vrouwen caps....En ik heb er toch al heel wat gepast.

Ik vond dat ze bij het Gareel best veel caps hadden, maar niet zoveel maten. Van de cap die ik nu gekocht heb wilde ik eigenlijk een maat groter ook passen (59) en van een andere cap ook, maar beiden waren er niet. Je kan ze wel even bellen, op www.hetgareel.nl staat volgensmij ook hun telefoonnummer, om te vragen wat ze op voorraad hebben. Bij HEJA in Garderen hebben ze naar mijn idee meer verschillende types caps. Hoewel ik daar ook meer en langer heb staan passen, bij het Gareel kwam ik echt voor één cap en die was gelijk goed. Ik heb daar dus ook niet zo op de rest van het assortiment gelet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:15

Ik heb een BR Viper, ook met een draaiknop. Ik vind het ook niet echt een dressuur helm, maar ja, hij zit goed en daar gaat het om.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:38

ha dit topic komt weer boven :) ,
maar ben helemaal blij met mijn (oude model) tippirary,
heb een heel klein ovaal hoofd en alles schoof,

deze doet het alleen maar als ik heeel raar moet bukken voor een tak.
voel nu ook lekker de wind door m'n haren heen gaan :P .
enig nadeel, door die gleuven neem ik ook regelmatig wat van het bos weer mee naar huis in m'n haar :+

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:10

Weet iemand ook of er smalle hoofden caps zijn in het bruin? Vrees van niet, wil eigenlijk graag een bruine cap ;(
Rij nu nog steeds met een casco met draaiknop, die zit prima natuurlijk, maar het ding is echt een keer aan vervanging toe :=

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:22

Als je een casco met draaiknop past, dan heb je geen ovaal hoofd, want die blijft (iig om mijn hoofd) absoluut niet zitten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:33

nouja, misschien heb ik dan geen heel erg ovaal hoofd, maar gewone caps van HH, kavalkade, global enzo pas ik echt niet. Ik heb van hoofdomtrek 55 cm maar van deze caps moet ik een maat 59-60 op wil het aan de voorkant niet heel erg knellen. Aan de zijkanten past bijna mijn hele hand er dan nog tussen en de cap kan volledig naar links en rechts kiepen. het past iig NIET en ik vind het dus ook niet veilig om er mee te gaan rijden ;) (En daarbij is het dus geen gezicht).
Mijn casco heeft van binnen zo'n losse band die je strakker en losser kunt draaien. Omdat ik niet zo'n groot hoofd heb zal hij van binnen wel ovaal trekken als ik hem op heb, denk ik..

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:51

ik heb dit zelfde probleem ook, ik pas alleen in een paar modellen van GPA maar die vind ik ook echt ieeets te prijzig...

ik heb daarintegen wel een kleinere maat (55??) dat maakt het wel iets makkelijker maar HH/Horka/en nog veel meer merken daarnaast passen me gewoon niet...

deeenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:29

Harry's Horse Pro Synthetic Leather,
Ze hebben hem bij mij opgevuld met zachte stripjes.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:58

deeenies schreef:
Harry's Horse Pro Synthetic Leather,
Ze hebben hem bij mij opgevuld met zachte stripjes.

Dat betekend niet dat deze cap geschikt is voor ovaal hoofd, opvullen maakt de cap op die plekken minder veilig bij een impact omdat er dan toch een soort van ruimte is,

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:26

Die charles owen cap heb ik dus ook gepast!
Maar hier dan weer het probleem dat hij voor mijn gevoel TE hoog boven mijn wenkbrauwen blijft zitten.

Ik heb een ovaal hoofd maar ik heb dus gewoon dat elke cap TE hoog blijft zitten op mijn hoofd.
Helaas hadden ze idd geen maat groter om te passen. (het gareel)
Zal van de week weer is even langsgaan en anders eventueel een paar caps bestellen in een maat groter....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:45

Las zit bij mij erg fijn.
al heb ik het idee dat het nieuwe model wat breder zit dan het oude. (maar misschien is dat ondertussen anders, want dat 'nieuwe' model heb ik ondertussen ook alweer zo'n twee jaar)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:14

Uvex past over het algemeen fijn bij mensen met een ovaal hoofd. Zijn ook erg comfortabele caps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:00

HouVanUtopia schreef:
Die charles owen cap heb ik dus ook gepast!
Maar hier dan weer het probleem dat hij voor mijn gevoel TE hoog boven mijn wenkbrauwen blijft zitten.

Ik heb een ovaal hoofd maar ik heb dus gewoon dat elke cap TE hoog blijft zitten op mijn hoofd.
Helaas hadden ze idd geen maat groter om te passen. (het gareel)
Zal van de week weer is even langsgaan en anders eventueel een paar caps bestellen in een maat groter....

Misschien een gekke oplossing, maar zouden die hogere caps van Charles Owen (ouderwets model) dan niet wat voor jou zijn?

@EvelienH: Misschien dat Uvex wel wat is voor mensen met een iets ovaal hoofd, maar niet voor mensen met een echt ovaal hoofd. Voor mij waren ze in elk geval véél te breed.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:10

Tijd om dit topic weer naar boven te halen!

Want ondertussen zijn er allerlei nieuwe modellen op de markt gekomen. En merken die hiervoor genoemd zijn, zullen niet meer passen voor een ovaal hoofd :+

Ik ben dus ook weer op zoek naar een nieuwe cap. Zoals eerder in dit topic te lezen is heb ik nu het oude model tipparary (maatje xs). Deze bevalt mij erg goed, want is lekker licht, en luchtig. En er zit GEEN draaiknop in. Maar het model is geupdate en het nieuwe model is ronder en zit dus voor geen meter.

Wie weet er een nieuwe cap voor mij, met ongeveer de zelfde eigenschappen (ik wil geen dichte wedstrijdcap, of een verstelbare cap).
Uvex valt zodoende al af (en die zat ook niet goed)

zelf wil ik voor een cap niet hoger gaan dan 130 euro

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:13

Ah ik lees even mee, ik zit met hetzelfde probleem...

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:33

Ha, dan ga ik ook weer meelezen! Anderhalf jaar na dit topic is mijn oude cap (gewoon een Harry's Horse), die blijkbaar naar de vorm van mijn hoofd is gaan staan, nog steeds de enige die past. In de kast ligt precies dezelfde cap, maar dan twee maten groter, al twee jaar lang gloedjenieuw te zijn, maar zelfs daar krijg ik hoofdpijn van. Ik rijd nu niet zoveel, dus ben ook niet fanatiek aan het zoeken, maar ooit zal er toch een nieuwe moeten komen. Een cap van 10 jaar oud is niet echt veilig vrees ik...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:14

Ik ben nu langs de epplejeck en Divoza geweest, en die hadden beiden geen cap die me lekker zat :+ Dus ik heb eigenlijk weinig hoop met mijn eisen.