Beoordeling B dressuur te streng.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:42

Maikeltje: ben het helemaal met je eens en heb ook liever geen 5-6 jury.
Alleen als ik rondkijk zijn er toch veel mensen die niet anders verdienen.... Vaak zie je combi's waar echt niks vanuit gaat. Vooral in de B zitten nogal eens paarden die meer rondhobbelen ipv lopen, terwijl er toch ook weer niets echt misgaat volgens mij zit je dan toch gauw aan de 5-6.

malloesje

Re: Beoordeling B dressuur te streng.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:54

Ach het is en blijft een jurysport waarbij de meningen altijd verdeeld zullen de blijven.
Wij klagen graag als we voor ons gevoel lage punten krijgen, maar hoe vaak is het wel niet andersom, te hoge punten voor je gevoel? Dan wordt er niets gezegd :n
En komt nog de bij, de ene jury ziet het allemaal net iets positiever en zal eerder naar bv een 7 neigen waar de ander op een 6 blijft steken. Dan heb je zo 20 punten verschil. Het wordt pas anders als je voor hetzelfde onderdeel in dezelfde proef bv een 4 en 7 krijgt. Dan nog dien je rekening te houden met het feit dat beide jury's een ander zicht hebben door verschil in plaats (C en H)

En tja ik vind ook niet dat er bijzonder gereden wordt in de B, paarden zijn slecht voor elkaar (totaal niet nageeflijk, geen stelling/buiging etc) en er wordt lelijk gereden (niet afwerken, te kleine voltes, geen hoeken etc) en daar kun je zelf nog het eea aan doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:45

Inderdaad Marloes, of je bij C of H zit kan echt heel veel verschil maken.
En als je dan 30 onderdelen hebt, zit je zo op 20 punten verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:23

Ik heb na 20 jaar afwezigheid afgelopen weekend voor het eerste de dressuurring weer eens mogen betreden, en ik heb niks te klagen. Wat ik erg gaaf vond, is dat de jury niet zo vlak gehad gepunt. Ik had er een paar 8ten tussen zitten, maar ook ergens nogal wat puntjes aftrek, omdat paardlief me eeeeeven spontaan in de stront liet zakken en pats, de baan uit hipte over een bordje heen. Tuurlijk dik verdiend als dat je een aantal punten kost, maar ik vond het wel weer netjes dat ik ook vorstelijk werd beloond voor een aantal onderdelen die gesmeerd liepen!
Verder hoeven ze van mij niet soepel te zijn in de B. Daar bereik je als ruiter helemaal niks mee en dan ga je later in de hogere klasses ongenadig op je gat.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:56

stoffel schreef:
Volgens mij zie je ze vliegen, als ik naar de foto's in je profiel kijk stelt dat niet veel voor, als ik je teksten hier leest heb je de wijsheid in pacht.

Mag ik je er even op wijzen dat ik een vraag stel hier, hoe er op moet worden gejureerd op een paard dat ontspannen loopt maar niet helemaal aan de teugel? en over de verschillende reacties van jury's. En mag ik je ook even zeggen dat ik je heel erg asociaal vind. Vraag me ook af waar deze reactie vandaan komt.

En aan welke foto in mn profiel zag jij dat ik niets voorstel? Bah wat een reactie toch.. Je hoort mij zeggen dat ik in de B zit en niet dat ik een Z ruiter ben of is dat weer iets dat aan mij ligt?
Wel lekker makkelijk om zo uit te halen naar iemand op niets af.

Het ging er dan ook om, dat ik een reactie plaatste op iemand, maar dat toen ik het bericht verstuurd had het andere bericht was verwijderd.