daijano schreef:Nou ik heb een ruin van 168 lang hengst geweest met een hoop agressie en dominatie!!!
Als hij op je afkomt ben je ook echt niet blij!
Ik ga die constante confrontatie niet opzoeken, het is zijn ruimte op de wei, ik heb daar weinig te zoeken, hij is lang agressief geweest in de wei totdat ik gewoon simpelweg heb laten zien dat ik alleen kom om hem te halen en vervolgens heb laten eten en terug brengen. Jullie hebben het ieder ekeer over "MIJN RUIMTE" waar heeft je paard de ruimte???????Stap voor stap duidelijkheid over wat de bedoeling is! Mensen mogen best leren dat paarden niet altijd behoefte hebben aan onze aandacht!
En wat doen we omdat we de zin van hem niet begrijpen hij kan tenslotte niet zeggen sorry BAAS ik heb nu geen zin! Nou dan verkopen we hem een trap! Knap van jullie heel stoer!
1 ding wil ik erbij zeggen je moet je veiligheid voorop stellen, maar probeer dingen eens anders op te lossen!
Want serieus als je hem een trap geeft en hij ziet je echt als bedreiging ga je het niet winnen!! Ook niet met een stokje. Wederzijds respect is nergens in jullie verhalen te vinden volgens de meesten hier is het mijn wil is wet! Ieder mag blij zijn dat de meesten paarden neit weten hoe sterk ze zijn, anders hadden jullie nu echt een probleem!
Een trap, een lel, een opdonder, slaan... Hebben jullie ook andere communicatie met jullie dier????
Lees ook dat iemand geen zin heeft in maanden lang geklooi... ga dan aub schaken of op ballet.Je bent met een LEVEND DIER bezig en dat kost nu eenmaal tijd!
Die van mij stormt op me af als ik de paaltjes recht zet of water aan het verversen ben, ik geef hem dan helemaal geen aandacht. Hij kan vrij rond lopen in "zijn' wei. Maar toch komt ie met de oren plat in de nek mij aanvallen? Nee hoor, dat gaat er bij mij niet in, net zoals het er bij jou niet ingaat dat ik het op mijn manier doe.
Gelukkig laat ik ieder in zijn waarde en vertel niet wat een ander moet doen. dat mag je zelf uitzoeken. Als je denkt dat het jou helpt, veel succes ermee dan.
maar goed als het paard lief tegen mij is, ben ik lief tegen hem, doet ie dat niet, dan ben ik ook niet vriendelijk meer.
die vind het gras veel intressanter.
Vingers thuishouden zal je meer opleveren...en een beetje hondentaal leren