Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:31

zorro schreef:
Ik heb ook een mail gestuurd om een pasafspraak te maken! Ga de gok maar wagen.

Nu bedenken wat ik wil.. dat is wel wat lastig..

Succes, zo lastig. Zeker omdat alles eigenlijk mogelijk is 8-)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:14

Dank je :D ik vind het echt lastig om te bedenken wat ik wil. Of.. ik weet wel wat ik wil, maar dan kom ik op 5 paar verschillende laarzen uit :+

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:12

Ik heb besloten dat Mn laarzen terug gaan naar de werkplaats ik heb ze al een tijdje maar door blessure paard nooit mee gereden in huis lopen en vaak aan gehad. Maar De voet is echt veel te klein vooral links. Zo veel pijn dat ik amper kan lopen. Met normale sokken kunnen ze niet dicht. Alleen met panty sokjes, lijkt me niet de bedoeling. Kuit en verder zitten ze overigens prima.

Baal er enorm van, had al 25 weken gewacht voordat ze er überhaupt waren en dan ook nog dit. Maarja

Jessol

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:17

Ik heb het pakket zaterdag verstuurd, zon retourlabel hadden ze blijkbaar nog niet uitgevogeld voor Belgie. Ik heb 16,40 betaald en had het doorgestuurd naar Marije. Ik voelde me wat stom ernaar te vragen dus had gezegd dat het geen probleem moest het niet lukken. Maar nu krijg ik geen antwoord meer dus ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.
Ik baal er eigenlijk echt wel een beetje om, daarmee kan ik al een lesje nemen met mijn pony.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:03

Jessol schreef:
Ik heb het pakket zaterdag verstuurd, zon retourlabel hadden ze blijkbaar nog niet uitgevogeld voor Belgie. Ik heb 16,40 betaald en had het doorgestuurd naar Marije. Ik voelde me wat stom ernaar te vragen dus had gezegd dat het geen probleem moest het niet lukken. Maar nu krijg ik geen antwoord meer dus ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.
Ik baal er eigenlijk echt wel een beetje om, daarmee kan ik al een lesje nemen met mijn pony.

Ik snap best dat je baalt, maar je bestelt maatwerk laarzen van wat, €500?
En dan baal je van €16,40 waar je ook een les van had kunnen betalen?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:14

luxje schreef:
Jessol schreef:

Ik snap best dat je baalt, maar je bestelt maatwerk laarzen van wat, €500?
En dan baal je van €16,40 waar je ook een les van had kunnen betalen?

Het is niet dat ik maar in 1 2 3 die 500€ heb neergelegd, ik heb daar lang genoeg voor gespaard en gewerkt meer dan 7 maand geleden? Maar nu zit ik even in een andere situatie, ik ben nog student en heb momenteel geen inkomen meer omdat ik onbetaalde stage moet doen. Ja dan vind ik dat gewoon even balen op dit moment, zeker omdat ik er zelf niets aan kan doen.

Maar ik maak daar geen drama over, ik wou even ventileren en de mensen die op mij hadden gereageerd een update geven.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:20

Ik snap je heel goed.
Niet iedereen heeft dat geld zo maar even leggen. Bereken maar eens wat een kamer en je studie kosten.

Ik snap heel goed dat je baalt. Ik zou er ook echt niet blij mee zijn.
Daarom zou celeris mijn keuze ook niet zijn en dat terwijl ik in het begin echt graag laarzen wilde laten aanmeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:47

Nouja, ik doe alleen dure uitgaven als ik dat makkelijk kan betalen. En niet als er dure veranderingen staan te gebeuren. Had het bijvoorbeeld tijdens mijn studententijd echt niet gedaan :n Dus ik snap de reactie van luxje wel.

Anyhow, ik hoop voor Jessol dat ze nog wel een antwoord krijgt :) En het is natuurlijk fijn dat ze er even een update van geeft, voor andere wachtenden. :)

Ik kom er net achter dat ik mijn laarzen al een half jaar heb! Ik moet echt even kwijt dat ik er nog steeds suuuperblij mee ben, helemaal mee in mijn nopjes :+:
Ik moet nog even een rijke vent treffen, want ik wil tzt ook nog een stel wedstrijdlaarzen laten maken. Maarja, die ik nu heb zijn net 2 jaar oud :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:48

Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dus een logische reactie. Je verwacht niet 16.40 euro extra te moeten betalen en dat geld heb je niet meer voor een les.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:05

Die redenering snap ik dan ook wel. Maar ik heb er echt wel goed over nagedacht toen op dat moment en er heel hard voor gewerkt. Jammer genoeg kunnen sommige situaties je reserves even doen verdwijnen. En het was gewoon een vb dat ik aanhaalde met die les, ik til er niet zooo ongelofelijk zwaar aan, als dat zo overkwam, het kwam gewoon even op het verkeerde moment en wou dat gewoon eens ventileren. Maaaaar ik heb net reactie gekregen, alles wordt mooi afgehandeld dus een positieve update bij deze!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:44

Jessol schreef:
Die redenering snap ik dan ook wel. Maar ik heb er echt wel goed over nagedacht toen op dat moment en er heel hard voor gewerkt. Jammer genoeg kunnen sommige situaties je reserves even doen verdwijnen. En het was gewoon een vb dat ik aanhaalde met die les, ik til er niet zooo ongelofelijk zwaar aan, als dat zo overkwam, het kwam gewoon even op het verkeerde moment en wou dat gewoon eens ventileren. Maaaaar ik heb net reactie gekregen, alles wordt mooi afgehandeld dus een positieve update bij deze!

Ach het is al vervelend genoeg dat ze laat komen en niet passen, dus het is volledig begrijpelijk dat je zo overkomt. Al heb ik het niet zo gelezen hoor :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 06:11

Maar ik denk dat Marije dit verder prima op lost!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:08

Inderdaad, het is een "bumpy ride" geweest om mijn laarzen passend tot mij bij mij te krijgen maar het is uiteindelijk wel allemaal mooi afgehandeld, dus ik ben min of meer wel tevreden. :D

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:45

Mijn laarzen paste ook niet goed, ik kreeg ze niet dicht.
Toen zijn ze ook retour gegaan, toen ik laarzen terug kreeg kwam Marije ze brengen en kreeg ik het geld voor het opsturen terug, was in mijn geval 7 euro ofzo.
Ik vind het ook niet meer dan normaal.. het is hun fout, je verwacht niet dan nog eens bijkomende kosten.
Ik had er ook hard voor gespaard, het zijn mooie laarzen maar echt lekker zitten ze me nog niet. Vind ze erg stroef, en ook nu nog erg strak zitten, wat het rijden niet prettig maakt, dus laat ik ze snel staan. Wellicht zullen ze met meer rijden beter gaan zitten, maar ze zitten me behoorlijk in de weg dat het me echt tegen houd helaas.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:03

Michelle dat heb ik dus precies zo, ze zitten me niet lekker genoeg en daardoor laat ik ze staan, doodzonde :(

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:06

Wat jammer Rena en Michelle! Kan je ze niet iets op laten rekken? Overigens komt zoiets bij elk merk voor. Hoorde laatst iemand die haar voeten stuk blijft rijden met Petries. Het zegt niks..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:16

erg jammer dat ze bij jullie niet lekker zitten!

Ik vind die van mij lekkerder zitten dan mijn Petries (maar dat was geen maatwerk, en had ik vanwege de lengte voetmaat 42 genomen terwijl ik nét maat 40 heb), de Derby's die ik heb vind ik ook minder lekker zitten, maar dat is meer vanwege het harde voetbed.

Hebben jullie natte kranten al geprobeerd? Echt bij de voet? Zodat ze flink doorweekt zijn en dan je voet er in stoppen (eventueel met plastic zakje). Heb het zelf nog nooit hoeven doen met schoeisel, maar misschien is dat meer omdat ik echt modelvoetjes heb die elke schoen van 5 euro ook prima zitten.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:26

Ik ben dan jaloers op jouw voeten Janine1990! Ik heb blijkbaar echt vreemde voeten, de rechterkant is nu weer echt groot, gelukkig zweef ik niet meer tijdens het stappen maar tijdens het rijden kan ik mijn hiel wel een heel stuk naar boven doen, en dat vind ik best irritant.

Wel jammer Rena en Michelle! Ik moet er ook wel nog aan wennen omdat ik nooit met laarzen heb gereden, maar vreselijk zou ik het niet noemen, ze aankrijgen na een lange dag stage is een grotere opgave. :')

Bedankt voor de lieve reacties, ik voelde me al een beetje "slecht" door de reacties dat ik vraag naar 16,40€ . -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:28

Dat hoor ik vaker Jessol, ik kan werkelijk overal schoenen kopen. Nouja, dat compenseert dan weer mijn broekenprobleem :')

Ik trek mijn hiel overigens ook altijd vrij gemakkelijk op. Maarja, ik ben 1.86m en mijn paard niet zo groot :P :P Is lastig af te leren hoor!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:48

Ik heb mijn petries (maatwerk) al 15 jaar en nog steeds pijn in mn voeten bij mn hielen (als ik lang gereden heb en soms zelfs blaren aan de bovenrand.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:51

Janine1990 schreef:
Dat hoor ik vaker Jessol, ik kan werkelijk overal schoenen kopen. Nouja, dat compenseert dan weer mijn broekenprobleem :')

Ik trek mijn hiel overigens ook altijd vrij gemakkelijk op. Maarja, ik ben 1.86m en mijn paard niet zo groot :P :P Is lastig af te leren hoor!

Broekenprobleem heb ik ook, te korte beentjes. :') En daarom pastte ik dus niet in de standaardlaarzen? -O-

Hoe bedoel je? Mijn hakken uitdrukken is ook wel nog een werkpuntje maar ik bedoel dat aan de rechterkant mijn hiel in de laars zelf naar boven komt. Links gebeurt dat niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:54

Jessol schreef:
Janine1990 schreef:

Broekenprobleem heb ik ook, te korte beentjes. :') En daarom pastte ik dus niet in de standaardlaarzen? -O-

Hoe bedoel je? Mijn hakken uitdrukken is ook wel nog een werkpuntje maar ik bedoel dat aan de rechterkant mijn hiel in de laars zelf naar boven komt. Links gebeurt dat niet.

Je kan een broek makkelijker korter dan langer maken, zeg ik dan altijd maar :P :P :P

Hiel omhoog in de laars, kan heel goed hoor. Geen twee voeten zijn gelijk natuurlijk ;)
Plus dat je zelf in kracht en mobiliteit nooit aan twee kanten helemaal evenredig bent.

Ik heb zelf bijvoorbeeld enorme moeite om mijn paard aan de linkerteugel te houden, omdat ik op links gewoon minder gevoel heb ofzo (persoonlijk denk ik dat ik er te weinig mee werk). Ik weet niet wat het exact is, maar het is wel van cruciaal belang om daar aan te werken. Dat wordt nu gelukkig beter, maar het is iets waar je jezelf op moet trainen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:08

Ik dacht heel even dat mijn laarzen al op de fb pagina stonden, toen ik de blauwe croco op de pologesp en langs de dressuurboog zag. Maar toen scrollde ik verder en was de rest van de laars zwart en niet roodbruin en was het ook een ander model :')

Hopelijk hoef ik niet heel lang meer te wachten..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:20

Voor mij komen ze sowieso te laat helaas. Had gehoopt ze met mijn voorlopig laatste wedstrijd aan te kunnen (30 april) maar nog niets bekend over wanneer ze geleverd worden.

Zal ze vast met rijden wel gewoon dragen, maar had het wel tof gevonden om ze nog net even op concours aan te kunnen (en gelijk mijn Z debuut)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:30

Ik wacht ook op de laarzen. Ze zijn nu een week te laat.