Ik denk eraan de mondoni field te kopen. mijn schoenmaat is tussen de 37 en 38 (mijn all stars zijn 37, maar veel,schoenen 38 en dat is vrij ruim) Kuitmaat is 37 en schacht is 43,5 Bij mondoni is 37 M 45/36 en de 38M 46/37 Welke neem ik dan het beste 37M of 38M? En zou ik dan een halverhoger nemen, want ik heb hele korte onderbenen...
xSlvna
Geplaatst: 15-07-13 23:39
Ik heb ze zelf bij het binnenkrijgen ingevet en erna met balsem erover gegaan, ze toen uren gedragen, schoongeveegd met een droge doek. Dag erna weer ingevet en gebalsemt, gedragen met rijden/voeren/fietsen en thuis weer schoon gemaakt. Het maakt me verder ook niet veel uit, ik hoop dat het goed is, slecht kan het imo niet zijn.
Hallo Ik heb een vraagje over de mondoni Bath laarzen. Ik wil heel graag de mondoni Bath laarzen in cognac kleur, maar op de site zijn ze nu meer bruin. Zijn ze nog steeds verkrijgbaar in cognac, of niet meer?
Ik heb gister gebeld naar divoza, maar ze zeiden helaas dat er alleen nog maar een bruinig versie leverbaar was en dat de cognackleurige niet meer binnenkomen
Mag ik jullie advies? Ik ben namelijk niet zo thuis is leren laarzen want heb altijd gewoon met chaps gereden.
Ik heb net mijn fields binnen gekregen en ze zitten goed, rits vliegt in 1 x dicht. Ik heb het elastiek dus niet nodig qua rek wat er in zit. En ze zitten niet helemaal stijf tegen mijn benen aan maar zit wel iets ruimte tussen, sluit wel aan dus maar eigenlijk is mijn kuitmaat dus 1cm/2cm kleiner oid. Is dit erg? En dan bedoel ik hoe de laarzen in het gebruik worden? loop je dan risico dat ze snel lelijk worden oid? Of horen ze juist niet helemaal strak tegen je been te liggen, dat je dus echt rek van het elastiek nodig hebt
Smalle schacht is te klein dus dat heeft geen zin (gezien verschil tussen M en W)
Leer rekt normaliter uit, ik heb de cardiff laarzen en die zaten de eerste week ook strak en kreeg de rits niet makkelijk dicht. Nu na denk 3 weken zijn ze al wat uitgerekt en krijg ik de rits heel makkelijk dicht met 1 hand .
Dus ik denk dat ze te wijd worden als je ze helemaal ingelopen hebt, vooral ook omdat er ook nog elastiek naast zit, dit heeft de cardiff niet trouwens.
Ik heb zojuist de Cardiff's besteld in 38W Op papier zouden ze kwa maat moeten kloppen of iets te groot zijn. In de Cardiff zit idd volgens mij geen elastiek dus die zullen wel minder uitrekken dan? Ben zeer benieuwd, hoop dat ze goed zitten en voor t weekend binnen zijn:D
Heb net ook even snel nog 25 seconden voor 7 uur laarzen besteld, de fields II 40W, passen hopelijk iets beter dan de 40M. Ben benieuwd of ze er morgen zullen zijn
Ik heb de W vandaag geruild voor M! Ze passen! Zit wel strak maar dat is voor mij goed aangezien ik verwacht dat er nog wel iets van mij kuiten af gaan ivm afvallen nog.
Echt zo blij dat ik gewoon in een normale maat pas! Ik kom namelijk vanaf kuit 46
Dat is wel echt een hele vooruitgang! De M vond ik ook prima, buiten het feit dat ik de rits dus niet dicht kreeg bij het dikste punt van m'n kuit. Hoop dat het bij de W beter gaat maar dat ze niet té groot zijn. Én ze zijn vandaag toch binnen, ondanks dat ik 24 seconden voor 19.00 uur besteld had. Top service van Divoza
Mijne zijn ook binnen 18:00 besteld en 10:30 binnen! Helemaal blij met divoza!! Nu werken dus vanavond passen
xSlvna
Geplaatst: 19-07-13 12:28
Mijn Glamour zijn na 3 keer rijden al best versleten, maar dat komt denk ik eerder door mijn manier van rijden.
Alohomora
Geplaatst: 19-07-13 12:32
racheeel_ schreef:
Ik heb gister gebeld naar divoza, maar ze zeiden helaas dat er alleen nog maar een bruinig versie leverbaar was en dat de cognackleurige niet meer binnenkomen
Maar die rits zit bij de Glamour toch aan de achterkant, met daarnaast aan weerszijden een baan met een soort geribbeld elastiek? Wat is er dan gesleten na (3 !) keertjes rijden?
Hetgeen náást het elastiek, maar dat zal mijn manier van rijden zijn. De binnenzijde waar mijn kuit dus aan het zadel/het paard ligt ziet nog goed uit.
Nou de 38W van de Cardiff is geen kuitomtrek van 38 zoals de site vermeld maar 37 zoals in de laars zelf staat, ik pas hem dus toch niet... Heel jammer dit
Nee ze gaan niet dicht, komt mede door een ongelofelijk stroeve rits die zelfs met veel kracht dicht getrokken moet worden als me voet niet eens in de laars zit. Hoop dat divoza de verzendkosten om ze teru te sturen vergoed. En voor mij echt geen mondoni meer, ook deze laarzen waren zo ongelofelijk hard en stijf, heel jammer