Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:30

x_Milou: Ik ben vandaag in Drunen geweest en zag daar DeNiro's, donkerbruin, ze leken een beetje hierop: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3138_n.jpg (foto van internet) alleen het merkje en de ritsbeschermer aan de achterkant waren van crocoleer en de kleur was in het echt echt veel mooier. Als ik nieuwe laarzen nodig had gehad had ik het wel geweten!

Een paar maanden geleden postte ik dit:
MerelxG_R schreef:
Ik ga denk ik met de mijne binnenkort maar even terug. Heb ze van november, rijd er +/- 4 keer per week mee en aan de binnenkant zitten al grote vale plekken die niet meer weggaan als ik ze invet. Vind ik best raar? Heb de bruine ottaviano.

Iemand vroeg toen:

Vera schreef:
Ben wel benieuwd wat ze zeggen. Ik wil deze graag in het burin bestellen namelijk....
Laat je het nog even weten in dit topic?

Ben er vandaag mee teruggeweest en dat er zwarte plekken op de binnenkant zitten is normaal. (Begreep ik al wel) maar die licht bruine vale plekken waren niet de bedoeling. Kon ze naar Italie laten opsturen zodat ze een nieuw verfbad kregen maar dan was ik ze 6 weken kwijt, dus hebben ze ze in de winkel even schoongemaakt (Drunens Ruiterhuis) en ze zien er weer bijna als nieuw uit! Ook nog nieuw schoonmaakspul meegekregen waarmee ik mijn laarzen elke keer even mee moet schoonmaken dus echt weer topservice!

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:34

Prisjee91 schreef:
Kan iemand mij vertellen wat xs en mc betekend precies (hoeveel cm?). Volgens mij stond dat op t blaadje.

MC is de hoogte (Medium Corta), XS is de kuitmaat. Het is afhankelijk van de schoenmaat hoeveel cm, in dit geval MC XS, dit is. ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 19:35

Mocht iemand nog een paar in de volgende maat hebben staan en ze willen verkopen, dan houd ik me aanbevolen, mits ze in (zeer) goede staat verkeren:
38 (voetmaat) MC / S .

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:37

ReneeP schreef:
Prisjee91 schreef:
Kan iemand mij vertellen wat xs en mc betekend precies (hoeveel cm?). Volgens mij stond dat op t blaadje.

MC is de hoogte (Medium Corta), XS is de kuitmaat. Het is afhankelijk van de schoenmaat hoeveel cm, in dit geval MC XS, dit is. ;)

Ik zal wel blond zijn maar ik snap het dikgedrukte stukje niet....

Schoenmaat is 38 geloof ik.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:25

MerelxG_R schreef:
x_Milou: Ik ben vandaag in Drunen geweest en zag daar DeNiro's, donkerbruin, ze leken een beetje hierop: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3138_n.jpg (foto van internet) alleen het merkje en de ritsbeschermer aan de achterkant waren van crocoleer en de kleur was in het echt echt veel mooier. Als ik nieuwe laarzen nodig had gehad had ik het wel geweten!

Een paar maanden geleden postte ik dit:
MerelxG_R schreef:
Ik ga denk ik met de mijne binnenkort maar even terug. Heb ze van november, rijd er +/- 4 keer per week mee en aan de binnenkant zitten al grote vale plekken die niet meer weggaan als ik ze invet. Vind ik best raar? Heb de bruine ottaviano.

Iemand vroeg toen:

Vera schreef:
Ben wel benieuwd wat ze zeggen. Ik wil deze graag in het burin bestellen namelijk....
Laat je het nog even weten in dit topic?

Ben er vandaag mee teruggeweest en dat er zwarte plekken op de binnenkant zitten is normaal. (Begreep ik al wel) maar die licht bruine vale plekken waren niet de bedoeling. Kon ze naar Italie laten opsturen zodat ze een nieuw verfbad kregen maar dan was ik ze 6 weken kwijt, dus hebben ze ze in de winkel even schoongemaakt (Drunens Ruiterhuis) en ze zien er weer bijna als nieuw uit! Ook nog nieuw schoonmaakspul meegekregen waarmee ik mijn laarzen elke keer even mee moet schoonmaken dus echt weer topservice!

heej, die foto zijn mijn laarzen :D

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:59

Prisjee91 schreef:
ReneeP schreef:

Ik zal wel blond zijn maar ik snap het dikgedrukte stukje niet....

Schoenmaat is 38 geloof ik.

De maat die in dit geval in de laars staat is 38 MC XS, wanneer je een maat 41 MC XS zou pakken is de hoogte en de breedte van de kuit hoger/groter dan bij een 38 MC XS.

Zelf heb ik 37 A XXL, wanneer ik voetmaat 42 zou hebben zou het best kunnen dat mijn hoogtemaat omlaag gaat naar een MA en mijn kuitmaat zakt naar een L. Met andere woorden, de hoogtematen en kuitmaten groeien mee met de voetmaat.

Snappe? :D

Prisjee91

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 05:28

Jeetje zeg wat ingewikkeld haha! Maar ik snap t aardig nu, bedankt!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 14:59

Simpelweg: MC is de hoogte van je schacht en XL of S of M of iets van die maten is je kuitomtrek.
Ik heb dus een standaardmaat: 38 MC S
Schoenmaat 38
Schachthoogte MC (dus idd medium cortex) en
Kuitomvang S (35cm).

Fhantasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:22

...moet zeggen dat ik "het mooie" er wel snel af vindt gaan. Zeker als je ze een keer gepoetst heb komt de verf er wel erg makkelijk van af. Ik heb die van mij nu 4 jaar, gewoon de normale zwarte met veters en een rits en ze rekken ook erg makkelijk mee. Ik heb ze gekocht met kuitomtrek 39 en zit nu op kuitomtrek 42. erg fijn dat ik ze nu nog steeds aan kan, rits is heel, zool is heel alleen de elastische veter is vervangen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 15:50

Bij mij juist niet. Mijn 'mooie' is er nog steeds. Nu poets ik ze vrijwel nooit met schoenpoets, maar ik maak ze schoon met vloeibare zadelzeep en vet ze daarna on met Rapide lederspul (dat witte gedoetje in het gele busje). Blijven ze geweldig bij!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:16

Ik zit er nu aan te denken om blauwe dressuurlaarzen te nemen. Heb vandeweek blauw glimleer gezien van stivaleria secchiari (helaas alleen maatwerk voor mij..) en dacht dat de niro ook zoiets heeft? Weet iemand of ze dat ook in blauw hebbben en is er al ooit een foto voorbijgekomen?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:20

Blauwe lak schacht
Afbeelding
Blauwe normale voet
Afbeelding

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:25

Blauw normaal is wel een hele mooie kleur! Zit er nu ook blauw in de zool of lijkt dat maar zo?
Is er geen leer dat een beetje tussen lak en gewoon in zit?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:47

x_Milou schreef:
Blauw normaal is wel een hele mooie kleur! Zit er nu ook blauw in de zool of lijkt dat maar zo?
Is er geen leer dat een beetje tussen lak en gewoon in zit?

Jawel maar weet niet of dat in het blauw is....

Denk dat dat lijkt, die blauwe zool

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:38

Ik ga binnenkort wel een keer naar de winkel! Dat blauw glimmend van secchiari was echt heeeel mooi! Dus hoop dat ze dat hebben en het een beeeetje betaalbaar is..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:57

tussen gewoon en lak in , moet je vragen naar brushed leather ;) dat heb ik..mooi glimmend, maar niet zo hard als lak...juist genoeg

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:15

Brushed leather, oke, dankjewel! Ga ik daarnaar vragen :) Ik vind lak net iets te veel.
Wat voor leer is het precies? Kun je het met schoenpoets oppoetsen (krasjes weg :')) of is het echt een laag die erop zit, zoals lak?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:41

ja mag brushed leather niet met schoenpoets doen, dan gaat de glans eraf...tot nu toe maak ik ze telkens schoon met een gewoon nat doekje, zonder iets op...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:41

Dus het is echt een laag je dat er op zit? Ik ben altijd zo bang voor krasjes die ik niet meer weg kan poetsen :')

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:05

Zie je daar niet sneller krassen op? Ik dacht dat ze dat in de winkel zeiden...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:31

ja, als je krassen hebt, die blijf je denk ik wel zien, iig harder als bij gewoon leder dat je met schoenpoets weg kan moffelen...maar ik heb de mijne nu sinds september, rijd er gewoon thuis mee, ik heb nog geen krassen...dus supergevoelig ofzo is het niet :n

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:39

Dan ga ik er toch eens voor kijken. Voor thuis durf ik het eigenlijk niet, want ons bakzand is echt troep. Maar van de winter kan ik wel met mn winterlaarzen rijden, en dan deze alleen voor wedstrijd. Ik zag een soort budget de niro, misschien dat die mij ook wel past en dat dat iets voor thuis is, ga daar wel eens voor zoeken.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:40

Ik las wel trouwens dat bij Drunensruiterhuis de niro prijzen omhoog gaan vanaf 1 sep. Dus ik denk dat dat voor alle winkels geldt. Dus zou voor 1 sep bestellen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:46

@ melanie: ik heb net dezelfde laarzen als jou!
ze slijten wel redelijk snel aan de binnenkant, dat is wel erg jammer. ik ben er erg zuinig mee en heb ze nu 2 jaar (enkel voor wedstrijden)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:00

Bedankt Anneke! Ga ik van te voren bestellen :)