paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:14

Ik ga eens kijken voor die hema correctie hemdjes :)

Vankje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:16

Ik ook, kende ze nog niet.

@Amanda: AmazoneXL schijnt fijne rijbroeken te hebben :j
Ik zelf ben helemaal verslingerd aan mijn Saddlebums :+: Dit zijn broeken die in de Endurance veel gedragen worden. Ze zijn knoop- en ritsloos, je kan ze fijn hoog optrekken en zitten gewoon heerlijk!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:17

Ik heb zelf de XL van de hema hempjes. Het is de eerste paar keer echt wel een gepriegel om ze aan te krijgen, vooral om ze vanaf je schouders echt goed naar beneden te krijgen. Maar dat is gewoon omdat ze in het begin erg strak zitten, vanwege de correctie. Maar als je ze een keer of 5 hebt gedragen, is mijn ervaring, dat ze meteen een stuk losser worden qua elastiek en zitten ze als gegoten. Als je ze iets te groot koopt, dan zijn ze na een tijdje slobberig.

Maar belangrijkste is wel dat ze wel fijn moeten zitten en niet té strak de eerste keer..Ademhalen is wel belangrijk ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:18

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke maat je normaal van hemdjes hebt?
Voordat ik zometeen voor niks ruzie ga staan maken met zo'n hemd bij de Hema :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:24

Ik ga morgen eens kijken bij de Hema, maar idd, wat heb je normaal voor maat (mag eventueel ook per PB)
Ademhalen is idd wel essentieel :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

Ik heb van bovenkleding een XL/XXL of 46/48. Ben qua bovenlichaam best breed. Kan alleen mannen vesten dragen. Kan voor de liefhebber wel eventjes een foto maken van hoe die hempjes bij mij vallen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:31

Amanda_T schreef:
Ik heb van bovenkleding een XL/XXL of 46/48. Ben qua bovenlichaam best breed. Kan alleen mannen vesten dragen. Kan voor de liefhebber wel eventjes een foto maken van hoe die hempjes bij mij vallen?

Nou ja, als je dat geen probleem vind :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:32

Als je dat zou willen doen...
Ik heb soms 46/48 en soms 48/50, ligt eraan hoe iets valt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:38

Ja dat zou ik ook wel willen weten... Toch maar eens bij de Hema gaan kijken :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:39

Heb hier eventjes een paar voorbeeldjes, van de Hema website geplukt. Laat je niet afschrikken door de teksten die er soms op de kaartjes staan. Mijn hempjes zijn ook voor figuurcorrectie, maar geschikt als zwangerschapskleding :+
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/dames/o ... 3godUBLTGw
De algemene site waar alle ondergoed op staat, heb hieronder even alle corrigerende hemden gezet.

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/dames/o ... 99%29.aspx
Ideaal voor de zonder, kan ook onder een gewoon shirtje zonder mouwen

In een leuk kleurtje, kan dus ook mooi ergens onder :)
Voor onder een jurkje oid.

En dan finaly, degene die ik heb, slecht voor m;n portemonnee, want zie ook meteen leukere kleurtjes dan de zwarte en grijze die ik heb!
Ze vallen achter niet zo hoog als hier lijkt hoor. Als je een shirtje hebt wat niet helemaal bovenin je nek aansluit, is dat geen probleem, je ziet er namelijk niks van :).

EDIT:
Zie er net nog een paar staan, die ook best chique staan ergens onder.
Met een lage rug, wel ideaal in de zomer, die zijn niet zo warm als degene die ik heb...

Enige nadeel is wel dat ik zie dat ze maar tot XL gaan....Maar misschien is er onderling tussen de verschillende soorten nog wel maatsverschil? Ook hebben ze in hun assortiment meer corrigerende kleding, zoals boxers etc.

Foto ga ik zo boven eventjes maken. Ik zal even een foto maken van een shirtje waarbij ik het hempje wel aan heb, en een foto maken waarbij ik het hempje niet aanheb. Voor degene die hem wil ontvangen. Eventjes je emailadres in berichtje zetten, dan mail ik ze eventjes. Word waarschijnlijk wel na het eten voordat ik de foto's kan sturen...Mijn excuses :)
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 19-01-11 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:41

Wat fijn dat ik hier zulke positieve meiden tref !
Ik lees al een poosje mee , vooral jullie tips over de rijkleding onthoudt ik allemaal !
Ik heb maat 46/48 en ben helemaal verzot op Amazone XL en dat soort leuke webshops .
Ik heb zelf een Fjordenkruising en rijdt western/recreatief .

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:45

Ik ben het er alleen niet mee eens dat de echte kenners niets over gewicht zeggen, want dat is gewoon niet waar :o. En ik durf dat te zeggen, juist omdat ik ook een "maatje meer" heb. Teveel gewicht is zeker wel belastend voor je paard, de eeuwige discussie is alleen "wat is teveel?". En dat houdt mij wel bezig hoor, als ik heel eerlijk ben :o.

Ik zou willen dat ik de discipline weer kon opbrengen om te gaan lijnen en om het er dan ook af te houden. Want afvallen heb ik al een aantal keer succesvol gedaan, eraf houden alleen nog niet 1 x...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:49

Nou ik denk dat de echte kenners pas later roepen dan de gemiddelde persoon om het zo maar te zeggen. Zij zeggen het natuurlijk wel als het echt te gek wordt en het te belastend wordt voor je paard.

Wat balen zeg dat je de kilo's er niet af kunt houden.
Ik ben nu met een nieuwe poging bezig om ze eraf te krijgen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:54

Anoukie schreef:
Ik ben het er alleen niet mee eens dat de echte kenners niets over gewicht zeggen, want dat is gewoon niet waar :o. En ik durf dat te zeggen, juist omdat ik ook een "maatje meer" heb. Teveel gewicht is zeker wel belastend voor je paard, de eeuwige discussie is alleen "wat is teveel?". En dat houdt mij wel bezig hoor, als ik heel eerlijk ben :o.

Ik zou willen dat ik de discipline weer kon opbrengen om te gaan lijnen en om het er dan ook af te houden. Want afvallen heb ik al een aantal keer succesvol gedaan, eraf houden alleen nog niet 1 x...

story of my life :(

Ga zodirekt mijn moeder eens bellen en vragen wanneer ze naar Nederland gaat, kan ze voor mij bij de hema binnenspringen :-)
Tnx voor de tip Amanda_T :-)
Laatst bijgewerkt door pirouetje op 19-01-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:58

Anoukie schreef:

Ik ben ook bezig met het beter op mijn voeding letten en meer bewegen. Ik ontzeg mezelf niet alles, maar ben nu wel bewuster bezig met wat ik eet en let nu wel op.
Ik hoop op deze manier een levensstijl te ontwikkelen die ik vol kan houden. Heel streng lijnen werkt voor mij niet, als ik mezelf alles moet ontzeggen hou ik het niet vol.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:03

Anoukie schreef:
Ik ben het er alleen niet mee eens dat de echte kenners niets over gewicht zeggen, want dat is gewoon niet waar :o.

Het was ook meer uit persoonlijke ervaring. Ik heb nog nooit op een paardenbedrijf meegemaakt dat ze iets gezegd hebben over mij gewicht, terwijl ik daar toch genoeg paarden mocht rijden/trainen. Dat je iets zwaarder bent wil niet zeggen dat je niet kunt rijden en dat is wat veel mensen vergeten denk ik. Een licht iemand met een slechte balans kan een paard veel meer storen als iemand met een paar kg meer die goed in balans zit.

Voor degene die graag de foto's wilden zien van het Hema hemdje. Probeer hem vanavond nog te maken, maar m'n moeder heeft ze juist allebei in de was gedaan, dus ze zijn nog iets te nat om aan te trekken, krijg ze namelijk niet aan omdat ze vochtig zijn en blijven plakken op mijn huid. Heb het net al geprobeerd :+. Zodra ze droog zijn, maak ik de foto;s direct.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:16

Doe maar rustig aan hoor.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:18

Heeft geen haast hoor :)

I.p.v. die hemdjes bij Didi kun je bij H&M ook de goedkopere variant nemen (kosten maar iets van EUR 6.95). Heb ze in alle kleuren, echt ontzettend fijn. Houden zich ook goed in de was :j

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:58

ik zou ook zo graag weer een paar kilootjes eraf willen hebben, maar het valt niet mee. Ik ben altijd wel stevig geweest, maar ben 2,5 jaar geleden gestopt met roken en er is zeker 20 kilo bijgekomen. Nu ben ik fanatiek aan sporten...Aan de geiwchten en alles, maar het is bij mij het het eten denk ik...Het is zo frustrerend en zeker als je zit dat sommige echt alles kunnen eten zonder aan te komen... Pffff.

Maar die hempjes van de Hema vind ik wel wat...Ik ga een even een kijkje nemen van het weekend.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:06

ow hier nog iemand die sinds kort in aanraking is gekomen met figuurcorrigerende hempjes :D
Dit model :
Niet van de Hema (nooit bij stilgestaan dat ze ze daar ook hadden), maar zag ze bij Henk ten Hoor in de aanbieding voor euro 6,95 dus na het passen in totaal 3 gehaald.
Inderdaad, wel even gewurg om erin (en eruit) te komen, maar zit dan ook als een "huis" om je heen :D :+

Ben aardig wat afgevallen onderhand (40+ kilootjes) maar nog altijd wel een ehh klein dikkertje hoor :D en niet zo strak uiteraard na het verliezen van die kilo's.
Maar met het hempje ziet het er toppie uit!
Zo toppie dat bergen mensen nu zeggen "jeeeetje je bent ECHT veel afgevallen he!" hahahah.

Zie ze ook steeds in "reclames" voorbijkomen op bokt bij BonPrix en Neckermann overigens.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:50

ohhhh zo knap IndianaJones :-)
Ik ben van verleden week ook terug begonnen met afvallen, morgen voor de 1e keer op de weegschaal, ik ben benieuwd :-)))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:07

Ik ga ook zeker eens kijken bij DIDI :j

Ik heb irl nooit commentaar gehad met paardrijden.
Bokt daarintegen krijgt er geen genoeg van, dus rijfoto's plaats ik daarom niet meer.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:48

hoi Silence :-)
Ik heb veel plezier gehad (en heb ik nog) van je BR jas :-)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:48

+:)+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:51

ik heb maat 44 en ben er eigelijk best trots op natuurlijk zou ik graag maatje 36 willen hebben maja ik ben wie ik ben