Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marrit89 schreef:Hier ook een slechte ervaring met Dubarry. Zelfs met de service van Dubarry...
In 2011 mijn eerste paar Dubarry Galways gekocht. Extra fit, want de gewone variant past niet om mijn kuiten. Met de extra fit komt ook een grotere/bredere schoenmaat, want ik verzoop in maat 39 en heb maat 37,5 moeten nemen.
Laarzen waren binnen het jaar lek. Omdat ik niet binnen het jaar garantie naar de winkel ben gegaan, moest ik 150 euro bijleggen op een nieuw paar. Dit nieuwe paar ook binnen het jaar lek. Hier wel een vervangend paar voor gekregen. Ook dit paar is weer binnen het jaar lek. Ik ben in augustus naar de winkel toe gegaan en ze hebben d laarzen wederom opgestuurd naar Dubarry. Conclusie van Dubarry: dit is nog nooit voorgekomen. Laarzen zijn aan de binnenkant (goretex) versleten en dit valt onder gewone slijtage.
Ik ben er super zuinig op en loop er elke dag een half uur tot uur op. Kan dit worden gezien als normale slijtage? De mening van Dubarry was dat ik abnormaal brede voeten zou hebben en dus niet geschikt was voor dit merk... Vond ik nogal een brutale opmerking.
Ik kan een nieuw paar krijgen, maar moet dan wel weer 150 euro bij leggen en krijg daarmee geen garantie meer. Kunnen ze dit zo doen? Ik zie het niet zitten om 150 euro bij te betalen en dan weer binnen het jaar met lekke laarzen te zitten...
Cemlys schreef:Ik snap niet waar al dat lekken vandaan komt. Ik heb mn eerste paar 6 jaar gehad, zien er nog redelijk uit en ik heb ze gewoon niet onderhouden, leer is dus in de plooien iets gebarsten waardoor ze een beetje doorlekken, nu vorig jaar een nieuw paar gekocht, die nu iets krapper zitten ivm zwangerschap, doel om deze voor de verandering wel eens te onderhouden. Mijn eerste paar liep ik hele dagen op, modder, water, uitmesten,...
Cardy schreef:het topic ligt alweer even stil, maar hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.
Ik wil graag de Dubarry Galway, maar twijfel welke ik moet nemen:
- standaard:
Kuitwijdte: 43,75 cm (bij: maat 41)
- Slim Fit:
Kuitwijdt: 39,5 cm (bij: maat 41)
Hoe vallen de laarzen? Ik heb normaal maat 41, maar zou ook een maat 40/40,5 kunnen passen. Wel moeten mijn steunzolen erin passen.
En verder heb ik kuitmaat 38, is het dan slimmer op de Slim Fit te nemen?