Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:44

Mn dubarry s van 6 jaar geleden zijn na intensief gebruik en niet het beste onderhoud een beetje gesneuveld. De plooi blijft niet meer mooi droog doordat het leer daar wat gebarsten is.
Gisteren een nieuw paar gekocht, deze keer geen galways, maar de longfords In walnut. Helemaal verliefd en ze zitten weer ongelooflijk lekker.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:42

Waar in Noord Nederland zitten dealers van Dubarry met goede service? :)

Cemlys

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:48

In oudeschans zitten heel fijne mensen. Bij de blokeend. Ik heb er inmiddels al mn tweede paar gehaald. Hele goede service ook.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:11

het topic ligt alweer even stil, maar hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik wil graag de Dubarry Galway, maar twijfel welke ik moet nemen:

- standaard:
Kuitwijdte: 43,75 cm (bij: maat 41)

- Slim Fit:
Kuitwijdt: 39,5 cm (bij: maat 41)

Hoe vallen de laarzen? Ik heb normaal maat 41, maar zou ook een maat 40/40,5 kunnen passen. Wel moeten mijn steunzolen erin passen.
En verder heb ik kuitmaat 38, is het dan slimmer op de Slim Fit te nemen?

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:00

Ik overweeg ook om dubarrys te kopen..

Nu hoorde ik dat ze voor de winter (als het een aantal graden vriest) niet heel erg warm zijn. Klopt dit? Ik had eigenlijk verwacht dat ze juist lekker warm zouden zijn.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:38

Er zit geen bont in o.i.d., dus echt voor koukleumers zijn ze niet. Je blijft wèl droog.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:57

Hier ook een slechte ervaring met Dubarry. Zelfs met de service van Dubarry...

In 2011 mijn eerste paar Dubarry Galways gekocht. Extra fit, want de gewone variant past niet om mijn kuiten. Met de extra fit komt ook een grotere/bredere schoenmaat, want ik verzoop in maat 39 en heb maat 37,5 moeten nemen.

Laarzen waren binnen het jaar lek. Omdat ik niet binnen het jaar garantie naar de winkel ben gegaan, moest ik 150 euro bijleggen op een nieuw paar. Dit nieuwe paar ook binnen het jaar lek. Hier wel een vervangend paar voor gekregen. Ook dit paar is weer binnen het jaar lek. Ik ben in augustus naar de winkel toe gegaan en ze hebben d laarzen wederom opgestuurd naar Dubarry. Conclusie van Dubarry: dit is nog nooit voorgekomen. Laarzen zijn aan de binnenkant (goretex) versleten en dit valt onder gewone slijtage.
Ik ben er super zuinig op en loop er elke dag een half uur tot uur op. Kan dit worden gezien als normale slijtage? De mening van Dubarry was dat ik abnormaal brede voeten zou hebben en dus niet geschikt was voor dit merk... Vond ik nogal een brutale opmerking.

Ik kan een nieuw paar krijgen, maar moet dan wel weer 150 euro bij leggen en krijg daarmee geen garantie meer. Kunnen ze dit zo doen? Ik zie het niet zitten om 150 euro bij te betalen en dan weer binnen het jaar met lekke laarzen te zitten...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:15

Ik snap niet waar al dat lekken vandaan komt. Ik heb mn eerste paar 6 jaar gehad, zien er nog redelijk uit en ik heb ze gewoon niet onderhouden, leer is dus in de plooien iets gebarsten waardoor ze een beetje doorlekken, nu vorig jaar een nieuw paar gekocht, die nu iets krapper zitten ivm zwangerschap, doel om deze voor de verandering wel eens te onderhouden. Mijn eerste paar liep ik hele dagen op, modder, water, uitmesten,...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:18

Marrit89 schreef:
Hier ook een slechte ervaring met Dubarry. Zelfs met de service van Dubarry...

In 2011 mijn eerste paar Dubarry Galways gekocht. Extra fit, want de gewone variant past niet om mijn kuiten. Met de extra fit komt ook een grotere/bredere schoenmaat, want ik verzoop in maat 39 en heb maat 37,5 moeten nemen.

Laarzen waren binnen het jaar lek. Omdat ik niet binnen het jaar garantie naar de winkel ben gegaan, moest ik 150 euro bijleggen op een nieuw paar. Dit nieuwe paar ook binnen het jaar lek. Hier wel een vervangend paar voor gekregen. Ook dit paar is weer binnen het jaar lek. Ik ben in augustus naar de winkel toe gegaan en ze hebben d laarzen wederom opgestuurd naar Dubarry. Conclusie van Dubarry: dit is nog nooit voorgekomen. Laarzen zijn aan de binnenkant (goretex) versleten en dit valt onder gewone slijtage.
Ik ben er super zuinig op en loop er elke dag een half uur tot uur op. Kan dit worden gezien als normale slijtage? De mening van Dubarry was dat ik abnormaal brede voeten zou hebben en dus niet geschikt was voor dit merk... Vond ik nogal een brutale opmerking.

Ik kan een nieuw paar krijgen, maar moet dan wel weer 150 euro bij leggen en krijg daarmee geen garantie meer. Kunnen ze dit zo doen? Ik zie het niet zitten om 150 euro bij te betalen en dan weer binnen het jaar met lekke laarzen te zitten...

Ik heb ook lekkende Dubarry's staan. Viel ook niet in de garantie dus ik heb zelf maar wat anders gekocht. Ik hoorde ook enkel fantastische verhalen over Dubarry's maar ik koop ze echt niet meer. :(

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:07

Cemlys schreef:
Ik snap niet waar al dat lekken vandaan komt. Ik heb mn eerste paar 6 jaar gehad, zien er nog redelijk uit en ik heb ze gewoon niet onderhouden, leer is dus in de plooien iets gebarsten waardoor ze een beetje doorlekken, nu vorig jaar een nieuw paar gekocht, die nu iets krapper zitten ivm zwangerschap, doel om deze voor de verandering wel eens te onderhouden. Mijn eerste paar liep ik hele dagen op, modder, water, uitmesten,...

Dat lekken komt volgens Dubarry door mijn te brede voet die de goretex slijt. De goretex is dus versleten en laat water door. Buitenkant van de Dubarrys is nog als nieuw. De buitenkant is volgens Dubarry niet waterdicht, de goretex moet al het water tegen houden. Klinkt ook niet helemaal logisch..

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:37

Ik heb een dubarry s maar 1 ervan is lek
misschien wil iemand de goede overnnemen dan heb je weer een compleet stel
het is maat 39 de galways
het is nu zonde want de ene is nog wel goed

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:39

Ik heb vorige maand een paar Galways extra fit gekocht. Hier heb ik een kleine maand op gelopen en dat onder droge weersomstandigheden op normaal terrein. Maar nu laat de zool al los van beide laarzen! Aan de binnenkant van de voet waar de zool knikt zeg maar. De opstaande rand laat los van het leer. Uiteraard ga ik ermee terug maar ik heb mijn twijfels.

Ik lees vooral dat de reparatie van de fabrikant vaak maar enkele weken houdt en dat je ze erg lang kwijt bent.

Iemand ervaring?

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:56

Cardy schreef:
het topic ligt alweer even stil, maar hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik wil graag de Dubarry Galway, maar twijfel welke ik moet nemen:

- standaard:
Kuitwijdte: 43,75 cm (bij: maat 41)

- Slim Fit:
Kuitwijdt: 39,5 cm (bij: maat 41)

Hoe vallen de laarzen? Ik heb normaal maat 41, maar zou ook een maat 40/40,5 kunnen passen. Wel moeten mijn steunzolen erin passen.
En verder heb ik kuitmaat 38, is het dan slimmer op de Slim Fit te nemen?

Ik heb ook steunzolen en die passen prima in de Dubarry Galway. Ik heb normaal altijd maat 38 en in de Galways ook en het past evengoed. Ik heb inmiddels al mijn 3de paar en omdat ze vroeger geen slim fit hadden, heb ik altijd standaard gehad, ofwel ik een eerder smale kuit heb (mijn rijlaarzen hebben kuitmaat 34). Maar ik vond het altijd prima. Met rijbroek heb je best nog wat ruimte rond de kuit, maar dat is weer handig als je eens een gewone spijkerbroek erin wil dragen. Dus ik zeg standaard pakken in maat 41.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:07

Tijd om dit topic weer in leven te blazen.

Ik heb de glanmire sinds 2 jaar. Ben er heel erg blij mee. Ik neem ze om de zoveel tijd af met zadelzeep en vet het gladde leer in met het leervet van Dubarry. Ik merk wel dat ze op de wreef bij het knikpunt beginnen in te scheuren :(
Is dit ook jullie ervaring?

Laatst stond ik in een vijvertje met mn paard en merkte ik dat er na 1 minuut toch water naar binnen kwam bij mn linkervoet. Niet veel, maar toch genoeg voor een laars die eigenlijk waterdicht moet zijn. Ik mag ze opsturen naar de fabriek, maar ben benieuwd wat er van terecht gaat komen. Ben bang dat ik ze lang kwijt ben en dat er niet veel aan gedaan kan worden.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de gemiddelde levensduur is bij intensief gebruik en goed onderhoud. Voor grofweg 400 euro had ik toch wel 5 jaar in gedachte.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:51

Dan zijn ze toch uitgedroogd. Ik heb het bij mn eerste paar gehad, maar pas na 5 jaar en 0,0 onderhoud. Mn tweede paar draag ik minder, moet eigenlijk ook heel dringend ingevet worden

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:29

Ik doe er 5 jaar mee. Na een aantal jaar krijg ik inderdaad wel scheuren in het leer, maar blijft de laars alsnog waterdicht vanwege de Gortex binnenvoering.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:31

Ik heb de laarzen inmiddels opgestuurd en ze gaan me een nieuw paar opsturen. Toch netjes dat ze het lek zijn serieus nemen.