Heb nu gisteren De Niro laarzen besteld. De vrouw bij Emmers heeft me heel goed raad gegeven. Ik had mijn oude Petrie laarzen meegenomen en eraan kunnen uitleggen, wat ik wil. En gelukkig heb ik geen maatwerk nodig. Heb een mooie donkerbruine laars aangehad gisteren en die zat perfect. En omdat de rits aan de zijkant toch rond 150 euro meer had gekost dan gewoon eentje aan de achterkant, ben ik nu tog noch eens voor het model met de rits achteren gegaan. Ik heb nu eezwarte rits zonder veters besteld, met de rits achteren, een ritsbescherming, maar zoder sporenhouders. Bovendien heb ik een donkerbruine sool en een donoerbruine zweephouder aangevraagd. Waarschijnlijk gaat de bestelling nog deze week naar De Niro, maar toch wordt het dan waarschijnlijk September totdat ik mijlaarzen krijg, want in Italie zijn ze de hele augustus vrij. Ben nu al benieuwd! Laat nu maar mijn Petries nog eens repararen, dan kan ik ze zolang nog gebruiken en misschien erna ook nog voor het buitenrijden.
Mijn man heeft zijn nieuwe De Niros gistereen al mee kunnen nemen en is er vandag voor de eerste keerr mee gereden. Het eerste kwartiertje was balen, toen ging hij nog met de laarzen een stukje wandelen naar het rijden en vond ze toen al lekker zitten

Nou... nu heb ik twee paar Königs laarzen te koop. Die van mij en die van mijn man.