Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunnystar

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:53

Hallo allemaal!
Heb nu gisteren De Niro laarzen besteld. De vrouw bij Emmers heeft me heel goed raad gegeven. Ik had mijn oude Petrie laarzen meegenomen en eraan kunnen uitleggen, wat ik wil. En gelukkig heb ik geen maatwerk nodig. Heb een mooie donkerbruine laars aangehad gisteren en die zat perfect. En omdat de rits aan de zijkant toch rond 150 euro meer had gekost dan gewoon eentje aan de achterkant, ben ik nu tog noch eens voor het model met de rits achteren gegaan. Ik heb nu eezwarte rits zonder veters besteld, met de rits achteren, een ritsbescherming, maar zoder sporenhouders. Bovendien heb ik een donkerbruine sool en een donoerbruine zweephouder aangevraagd. Waarschijnlijk gaat de bestelling nog deze week naar De Niro, maar toch wordt het dan waarschijnlijk September totdat ik mijlaarzen krijg, want in Italie zijn ze de hele augustus vrij. Ben nu al benieuwd! Laat nu maar mijn Petries nog eens repararen, dan kan ik ze zolang nog gebruiken en misschien erna ook nog voor het buitenrijden.
Mijn man heeft zijn nieuwe De Niros gistereen al mee kunnen nemen en is er vandag voor de eerste keerr mee gereden. Het eerste kwartiertje was balen, toen ging hij nog met de laarzen een stukje wandelen naar het rijden en vond ze toen al lekker zitten :-)

Nou... nu heb ik twee paar Königs laarzen te koop. Die van mij en die van mijn man.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:49

Vraagje;
Weet iemand misschien hoe duur het polo model (kalfsleer) kost. (zonder poespas)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:54

Ik heb er 415 voor betaald.. Maar weet niet of dat de standaard prijs is!

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:11

Heb je een fotootje?

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:24

Annekeee schreef:
Vraagje;
Weet iemand misschien hoe duur het polo model (kalfsleer) kost. (zonder poespas)

Het polomodel kost €459,50 als je het standaard model neemt. Voor de opties komen er dan natuurlijk weer kosten bij :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:58

Oh bedankt! :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:00

KSB schreef:
Ik heb er 415 voor betaald.. Maar weet niet of dat de standaard prijs is!

Hoe bevalt de polo model (rits)?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:48

Heb nieuwe besteld. Normaal model. Donkerbruin met croco schacht en lichte stiksels... Nu 10 weekjes wachten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:47

Ik heb de polo's, zwarte met koperen gesp, zwarte zool en witte stiksels :+:
Ik ben er nog steeds erg intens gelukkig mee :D
Heerlijke laars en rijdt super, gebruik ze enkel voor de wedstrijden voor training heb ik nu zwarte otjes :+

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:22

c_alsemgeest schreef:
Ik heb de polo's, zwarte met koperen gesp, zwarte zool en witte stiksels :+:
Ik ben er nog steeds erg intens gelukkig mee :D
Heerlijke laars en rijdt super, gebruik ze enkel voor de wedstrijden voor training heb ik nu zwarte otjes :+

Foto van je wedstrijdset :):)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:23

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de maatvoering van De Niro rijlaarzen? Ik heb voor ruim 2 jaar terug rijlaarzen aangemeten gekregen in de maat 38 MA. Dit paar zit helemaal perfect en precies zoals ik wil. Nu heb ik begin dit jaar mijn 2e paar De Niro rijlaarzen binnen gekregen besteld in precies dezelfde maten (alleen dan zelf samengesteld qua kleur en leer) maar ook weer in 38 MA.

De laarzen heb ik gepast in de winkel en ondanks dat nieuw toch weer anders aanvoelen leken ze ook weer helemaal perfect te zitten en heb ik de laarzen vol vertrouwen meegenomen. Ik heb ze door omstandigheden nu nog maar een maand of 3 kunnen gebruiken en heb sinds enkele weken er last van dat m'n enkel omhoog komt in de laars en met lopen voelt de voet wat groot aan. Wat nu dacht ik toen.... (het gaat immers om 550,-)

Ik heb de laarzen nagemeten met mijn 'oude' en daarbij viel me op dat de laarzen rondom de enkel 1 cm breder zijn en ook dat het leer aan de onderzijde van de laars (bij de hak) ook 1 cm hoger is (het stiksel wat verticaal omhoog loopt ten hoogte van de veters). De schacht van de laars is even hoog maar is dus ook 1 cm hoger aangezet. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat er dus verschil zit in de maatvoering?

De winkel waar ik ze heb aangekocht probeert heel actief te helpen naar het zoeken naar een oplossing (hakje erin, hakje erin met zooltje etc. etc. met een schoenmaker er naar kijken) Maar mag ik hier genoegen mee nemen? Graag jullie ervaringen!

(als ik dit hier niet mag posten wil ik er ook best een topic voor aanmaken maar hier zitten de meeste ervaringsdeskundigen vandaar dat ik het hier en in het Aparte rijlaarzen topic heb gepost.)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:26

Ik kan morgen mn nieuwe deniro's ophalen O:)
Gewoon weer Ottaviano's in cognac kleur :j Nu eindelijk op maat :D
Vorige paar wat ik nu heb was 2ehands en begint wel rustig aan aan vervanging te zijn en kuitmaat is ook veel te groot, maarja wou ze toen hebben O:)

Had ook nog blauwe deniro's met croco accenten aangepast die was ook wel gaaf, heb er nog wel foto van gemaakt :j
Stond best sjiek, maarja heb bruin tuig :Y)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:28

mijn laarzen die ik eind vorig jaar heb gekocht zijn dezelfde maat als die van 3 jaar geleden en zijn ook een tikje groter...

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:09

ik heb sinds 2 a 3 weken mijn de niro's en bij mij zeiden ze in de winkel dat de voet wat veranderd was, ik paste de laarzen van een vriendin namelijk perfect en die had maat 37 en nu heb ik zelf een 36 welke nog ruim genoeg is.. die laarzen waren ong 2 jaar oud en de mijne dus net nieuw
hoop dat je hier iets aan hebt!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:19

Ik heb mijn laarzen begin oktober besteld. Het eerste paar werd niet volgens afgesproken (neus niet in croco) geleverd in december en in januari kwam deze binnen (misschien dus volgens nieuwe mallen?). Pattyy_ bedankt voor je opmerking de winkel zou dit altijd kunnen navragen, wel raar dat ze dit zou doen trouwens.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:25

shabbay schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de maatvoering van De Niro rijlaarzen? Ik heb voor ruim 2 jaar terug rijlaarzen aangemeten gekregen in de maat 38 MA. Dit paar zit helemaal perfect en precies zoals ik wil. Nu heb ik begin dit jaar mijn 2e paar De Niro rijlaarzen binnen gekregen besteld in precies dezelfde maten (alleen dan zelf samengesteld qua kleur en leer) maar ook weer in 38 MA.

De laarzen heb ik gepast in de winkel en ondanks dat nieuw toch weer anders aanvoelen leken ze ook weer helemaal perfect te zitten en heb ik de laarzen vol vertrouwen meegenomen. Ik heb ze door omstandigheden nu nog maar een maand of 3 kunnen gebruiken en heb sinds enkele weken er last van dat m'n enkel omhoog komt in de laars en met lopen voelt de voet wat groot aan. Wat nu dacht ik toen.... (het gaat immers om 550,-)

Ik heb de laarzen nagemeten met mijn 'oude' en daarbij viel me op dat de laarzen rondom de enkel 1 cm breder zijn en ook dat het leer aan de onderzijde van de laars (bij de hak) ook 1 cm hoger is (het stiksel wat verticaal omhoog loopt ten hoogte van de veters). De schacht van de laars is even hoog maar is dus ook 1 cm hoger aangezet. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat er dus verschil zit in de maatvoering?

De winkel waar ik ze heb aangekocht probeert heel actief te helpen naar het zoeken naar een oplossing (hakje erin, hakje erin met zooltje etc. etc. met een schoenmaker er naar kijken) Maar mag ik hier genoegen mee nemen? Graag jullie ervaringen!

(als ik dit hier niet mag posten wil ik er ook best een topic voor aanmaken maar hier zitten de meeste ervaringsdeskundigen vandaar dat ik het hier en in het Aparte rijlaarzen topic heb gepost.)

Ik snap wel wat je bedoelt ja. Ik heb ook twee keer de zelfde maat maar tussen beide laarzen zit minimaal 3 jaar. En heb ook een beetje het idee dat het hier en daar net wat anders valt...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:40

Moet zeggen dat ik dus idd van mn laarzen van zo'n 3/4 jaar terug maat 38 heb, en nu 39 (en nee voeten zijn niet gegroeid :+ )

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:56

Toen ik mijn DeNiro's kocht, hadden ze in de winkel een oud model 39 staan en een nieuw model maat 39. En idd.. hier zat wel degelijk verschil in. De oude maat zat prima, de nieuwe zaten echt anders...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:29

De gewone schoenmaten zijn de afgelopen jaren ook veranderd. Had ik vroeger bijna altijd maat 41 en heel soms zelfs 42, heb ik nu bijna altijd maat 40 en heel soms zelfs 39..... De schoenen zijn groter geworden omdat men in NL steeds grotere voeten krijgt, vandaar dat de maten zijn aangepast.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:42

Is dat zo???

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:43

Ja dat zei iemand me toen en ik zie het ook gebeuren. Mijn voeten zijn niet gekrompen ofzo dus dan is het toch zo dat de voetmaten veranderd zijn.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:55

Maar ze kunnen toch niet zomaar de schoenmaten wijzigen? Ik geloof jou wel, maar vind het een beetje raar...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:21

Nouja, de ene maat 40 is de andere niet, nu hebben ze ook nieuwe kleuren bruin bijv, lieten ze me zien id winkel :j

Werd net gebeld dat mijne binnen zijn, vanavond ophalen O:)
Ik heb smalle kuiten, maar mn knieen zijn breder, dus ze rekken m bovenaan iets op zodat ie mooi dichtpast :j Ben benieuwd O:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:23

Nieuwe kleuren bruin?
Ik begreep juist een tijd terug dat ze bijna alle bruintinten eruit hadden gegooid.
Daar baalde ik al van.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:26

Nee hoor... de cognac kleur was een klein tintje donkerder geworden, was opzich wel mooi (ik heb gewoon de 'oude' kleur, dus alles wat nu gemaakt word word in die nieuwe cognac kleur gedaan).
En ze hebben een nieuwe tint donker/chocobruin, die was erg sjiek :j