paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:54

Och ik ben zelf geen wedstijdruiter maar ik heb onder mijn klanten wel veel wedstrijdruiters (weet natuurlijk niet van allen het niveau), kijk maar eens bij de foto's in de Wall of Fame op m'n website. En dat gaat soms ook wel verder dan maatje 46 hoor.

Wat ik zelf wel altijd belangrijk vind als amazones een maatje meer hebben is goed ondergoed en een passende sport bh.
Als alles meehobbelt is dat niet charmant. Oh ja en goed passende kleding, niet te krap!

Succes van het voorjaar en ik hoop dat je hier wat "lotgenoten" vindt.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:56

Anoukie schreef:
Zijn hier misschien ook nog fanatieke wedstrijdamazones met een maatje meer? En dan bedoel ik echt zeer actief in de wedstrijdsport (M of hoger) :o ?

Ik wil nl. van het voorjaar weer gaan starten (in het Z1) maar ben al een tijd niet meer op concours geweest en ben een beetje bang voor de reacties :o. Ik zou het fijn vinden om met "lotgenoten" hier wat over te praten?

ik rijd op het moment L1 maar heb met mijn vorig paard Z1 dressuurgreden.
ik hoor wel eens mensen over mij praten maar daar trek ik me maar niets van aan.
wel vind ik dat ik wel eens negatief word beoordeeld door de jury's puur op mijn gewicht, ik krijg dit ook wel eens van de schrijvers terug te horen. dat vind ik dus echt niet kunnen want ze moeten je beoordelen op hoe je rijd en niet op je uiterlijk

Anoukie

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:08

Bedankt voor de reacties :). Ik weet ook wel dat het er niet toe zou moeten doen, maar ik weet ook dat er absoluut wel over gekletst wordt door mensen :o. Meestal kan ik het prima achter me laten, maar in een witte rijbroek valt er weinig te verhullen en ik ben toch een beetje "bang" voor de reacties zoals Laida die beschrijft.

Fokfanaat, dat hou ik me ook voor ogen hoor, dat Nimber en Snoeppig op goed niveau rijden en ook terecht punten rijden, maar toch... Er zit een klein spookje op mijn schouder soms die fluistert: misschien moet je maar gewoon niet meer gaan starten. En dan alleen om die reden, want ik heb mn paard best voor elkaar al zeg ik het zelf (en mijn instructie) :o.

Suusje, ik ga straks ook even op je website kijken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:15

kan jou dat toch schelen, misschien bij sommige juries een klein nadeel, maar daar moet je bovenstaan.
niets zo mooi als toewerken naar en starten op concours en kijken hoever je training staat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:17

ben het met FF eens hoor anouk. Gewoon lekker starten!
gewoon een stevige broek nemen, niet zo'n half doorschijnende dat scheeld al de helft!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:19

precies, en een wat langer jasje.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:30

dun krijtstreepje in het jasje vind ik ook altijd mooi afkleden :j

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:34

idd een langer jasje is ook al veel mooier.
ik heb gister een bestelformulier aangevraagd voor een rijjasje bij suus1972.
ik pas echt niet in de standaard grote maten en wil gaan kijken of ze een op maat gemaakt jasje voor me hebben.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:34

Die moet ik nog hebben, een nieuw jasje :j :). Ga maar eens wat passen in de winkel denk ik, wil weer in het donkerblauw starten. Nog tips voor een mooi langer jasje?

Ik ga ook echt proberen om me eroverheen te zetten (en anders moet ik er maar wat aan doen, toch?), maar ik merk gewoon dat het me bezig houdt...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:36

ja ga even zitten met je jasje aan. Dan kun je zien of die niet open gaat staan.
Meestal sta je te passen en op je paard zit je natuurlijk dan zit het heel anders.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:09

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:32

En hoe valt hij, klein/groot/normaal? Ik denk dat ik maat 44 nodig heb en dat dat goed zal zitten, mits hij niet te klein valt. Is idd wel een leuke prijs (en een keer wat anders dan Pikeur en Kentucky met de bijbehorende prijzen :=).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:38

dat is wel een mooi jasje :j ook mooi getailleerd als je dat zo op de foto ziet :j

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:46

Ik vind de afwerking van het jasje zo op de foto niet zo heel erg denderend, maar dat moet je soms gewoon in het echie zien :).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:35

Hij valt wel aardig normaal.
T blijft natuurlijk een jasje voor weinig, maar ik vind de afwerking wel prima. Kan er evt een foto van maken als je dat leuk vindt. Enige jammere vind ik dat de knopen ook blauw zijn, maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik rij niet zo vaak wedstrijden, dus ik wilde geen kapitalen uitgeven aan een jasje, dus deze kwam voor mij als geroepen :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:38

Anoukie schreef:
En hoe valt hij, klein/groot/normaal? Ik denk dat ik maat 44 nodig heb en dat dat goed zal zitten, mits hij niet te klein valt. Is idd wel een leuke prijs (en een keer wat anders dan Pikeur en Kentucky met de bijbehorende prijzen :=).

Met maat 44 kun je absoluut wedstrijden rijden, en dan geloof ik niet dat men je "te dik" zal vinden.

Een witte rijbroek van goede stevige kwaliteit scheelt een hoop, en een langer jasje met een krijtstreepje staat erg mooi!

Dus ik zeg, lekker starten! :)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:26

Ik start ook wedstrijden begin in april in het M1!
En ik laat me niet van het wedstrijd rijden afhouden omdat mensen mij te dik zouden vinden!
Dan kijken ze maar de andere kant op behalve de jury dan!!
Vind het ook niet mooi als er van die hele dunne op het paard zitten!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:12

Anoukie, ik start dan pas B maar heb echt nog nooit iets te horen gekregen over mijn gewicht!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:45

Sjoos schreef:
Anoukie, ik start dan pas B maar heb echt nog nooit iets te horen gekregen over mijn gewicht!

Zo hoort het ook... *\o/*

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:58

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een opmerking gehad met mijn maatje 46.
Maar toch voel ik me zo niet 'lekker' op mijn paard, mijn evenwicht is ook niet alles meer heb ik ondervonden (ik heb nogal een spring-int-veld)
Ben dus weer begonnen met afvallen :-)
Maar er komen hier wel superleuke tips langs :-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:33

Ik heb wel de nodige portie zelfspot wat mijn achterwerk betreft, dat scheelt al de helft.
Ik rij studentenwedstrijden, valt wel onder de KNHS, maar dan voor studenten, in de Lb = L2. Heb wel eens gehoord van de schrijfster (bij onze eigen wedstrijd) dat de jury vond dat ik idd wel een aardig achterwerk had maar dat ik toch wel erg netjes had gereden! Kijk dat vind ik dan wel weer leuk om te horen. Studentenwedstrijden werken met een knock out systeem, waarbij meerdere mensen op tzelfde paard rijden, dus je wordt echt op je rijden beoordeeld en heb nog geen nadeel ondervonden van mijn figuur, ben al verschillende keren ergens bovenin geeindigd en dat is ook gewoon door KNHS jury's gejureerd.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:52

Ik had laatst een zadel te koop wegens niet passen(17 inch) en had via via had ik een koper, kwam ze naar het zadel kijken zei, ja jij moet zeker een maatje groter...grrrrr. Ja idd voor mijn paard dan toch, ik voel me zalig op mijn 17' prestige zadeltje

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:55

Lekker dan.
Heeft ze je zadel wel gekocht of dat ook niet?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:11

@Pirouetje: Oh, das ook leuk :roll:

@Misterylady: Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Ik rijd alleen recreatief, dus heb geen ervaring met jury en hun beoordelingen op wedstrijden. Voel me eigenlijk nooit ongemakkelijk op mijn paard, mijn paard is zelf ook lekker stevig dus we passen wel goed bijelkaar :D
Zelfspot w.b. mijn achterwerk heb ik ook wel, dus dat scheelt al zoals Maaike ook zegt :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:13

Bij vreemden heb ik er wel wat moeite mee maar bij ons op stal niet meer. Ben daar niet de enige die wat steviger is :D

Zit nu alweer rond te kijken voor de zomer, wat moet ik dan toch weer aan...