paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lin_

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:26

ik heb mondoni broeken en ik rij ook 5 a 6 dagen in de week en die van mij blijven wel mooi.
Harry's Horse vallen erg klein uit. Vroeger had ik eurostars, die vond ik ook erg fijn.
Maar ben nu verslaafd aan nep leren zitvlak en dan zijn die van mondoni voor mij goed genoeg en kwa prijs ook niet verkeerd. Vind het zonde om 150 euro aan een broek uit tegeven.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:43

Ik weet niet of ie al gegeven is, maar ik heb een chaps tip:

Decathlon chaps, maat XL voor 19,95euro en rekt van kuitmaat 45 tot 49cm ofzo. Briljant!! En natuurlijk voor de dunnere kuitjes een maatje kleiner ;-). Je moet wel de dunne chaps van 19,95 hebben. De lederen vallen veel kleiner uit.

Even ter illustratie...
Afbeelding

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:52

Jammer dat er geen Decathlon bij mij in de buurt zit...Dat zijn leuke chaps voor een leuke prijs...Enig idee wat de hoogte is?

Ik heb namelijk het probleem dat ik lange en dikke onderbenen heb en daardoor altijd korte chaps heb.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:01

Heb ik ook!! Maar ik heb de extra lange, voor mensen vanaf 1,75m (en ik ben 1,68m maargoed). Zal ze morgen ff voor je opmeten :) Ze hebben trouwens een erg hoge dressuurboog (buitenzijde), 4 of 5cm wel volgensmij.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:16

De kuitbreedte is 43 en rekbaar tot 48cm (ik zat dus iets te ruim) bij XL. Hoogte binnenkant is 39cm en achterkant (knieholte) is 41cm.
Ik heb mezelf gemeten, van de vloer tot mijn knieholte was 45cm met schoenen aan. Normaal met rijlaarzen heb ik altijd hoogte 49cm en deze chaps zijn voor mij net iets te hoog, maar de normale maat is echt te laag.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:25

ow die zijn ook leuk zeg!!!
Helaas...Belgie te ver weg voor mij. (tenminste bij linkjes op internet zag ik alleen Belgische aanbieders). Zijn er ook Nederlandse aanbieders voor zover jullie weten die deze in het assortiment hebben.

Ik heb deze van AmazoneXL...1x gedragen, helaas te groot |(
http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 62&lang=NL
dus denk dat ik ze "in de aanbieding" gooi. Als er geinteresseerden zijn...bij deze!
Het zijn bruine overigens!

Ik blijf het overigens een leuk topic vinden...leuk al die leuke tips en weetjes voor de maatjes meer :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:34

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:23

IndianaJones schreef:
begrijp ik nou goed dat de chaps in XL er alleen in hoog zijn of snap ik het niet goed?!? :D :o?
http://www.decathlon.nl/NL/minichaps-mc ... -17461136/

Kennelijk...? Kheb geen idee, werk er niet en ik koop ze alleen hoog :-)
Want die andere vind ik wel erg laag.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:38

Ik heb vanmiddag mijn 1e fuller fillies gekocht! Wat een heerlijke broek! Net gelijk uitgetest, bij mij komen er alleen nog zulke broeken :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:38

super!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:35

miccamaaike schreef:
Ik heb vanmiddag mijn 1e fuller fillies gekocht! Wat een heerlijke broek! Net gelijk uitgetest, bij mij komen er alleen nog zulke broeken :)

Welke Fuller Fillies broek heb je gekocht? AmazoneXL heeft meer fijne broeken hoor, en nog hele mooie ook :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:43

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:44

Heb je dan de voorste op het plaatje?? Ik heb de 2e gehad, maar bij mij paste hij heel raar.
Wel een hele mooie broek, maar voor mij een aparte pasvorm.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:52

Ja ik heb de voorste. Voor mij zit hij heerlijk :)
Jammer dat hij jou niet past. Zijn leuke broeken voor een leuke prijs!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:53

Dat is wel een mooie broek!! Hoe valt die qua maat?? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:14

Ik heb een mondoni maat 48 en deze is ook maat 48. Een maat groter zat bij mijn buik iets beter, maar die was rond mijn knieen echt te wijd, dus de 48 gekocht en daar ben ik heel blij mee, aangezien hij uiteraard ook nog wel uitrekt :)
Maat valt dus aardig normaal.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:34

Ik heb ook een Checkmate, maar dan de bruine ruit! Heerlijke broek!
En ik heb nog een Tattini blauw/zwarte ruit in bestelling, daar ben ik ook erg nieuwschierig naar.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:00

miccamaaike schreef:

En, veel (leuk) commentaar gehad op je broek gisteravond. En vooral, reed ie lekker? Ik vind altijd dat je zit als een huis met zo'n broek met leren zit.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:57

Suusje1972 schreef:
miccamaaike schreef:

En, veel (leuk) commentaar gehad op je broek gisteravond. En vooral, reed ie lekker? Ik vind altijd dat je zit als een huis met zo'n broek met leren zit.

Ja ze vonden hem leuk! En hij rijdt heerlijk :) Zit idd als een huis!
Zal m donderdag eens testen met springen, voor het eerst sinds tijden (help!)

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:02

Ik ben op zoek naar leren laarze voor grote kuit die betaalbaar zijn iemand een idee?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:03

MiSzNiTa schreef:
Ik ben op zoek naar leren laarze voor grote kuit die betaalbaar zijn iemand een idee?

Misschien even de laatste 5 paginas lezen :) zoveel moeite kost dat nou ook weer niet

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:04

_babbel_ schreef:
hallo
ik heb een rare vraag
ik heb een vlinke kleding maat ( 46 ) en voel me soms zo ongemakkelijk in mijn rij kleding
en als ik op me paardje zit voel ik me soms zo bekeken
ik vraag me af of er meer bokkers last van hebben of juist niet
en hoe jullie dit oplossen ,, want de meeste rij kleding vooral zomer kleding is allemaal kort en strak
en ik wil altijd alles zo lang mogenlijk zodat het mijn kont laat verdwijnen en zo ruim mogenlijk dat niemand mijn dikke buik ziet

afvallen ben ik overigens mee bezig maar ben sinds mijn hernia en medicatie daarbij zo veel aangekomen de laatste drie jaar
daarvoor altijd maatje 38 gehad , goh wat een feest was het toen ,, maar nu ,, pffff voel me soms echt een dikke rolmops op mijn paard , en soms vind ik het nog zielig voor haar ook ,,

Ik heb echt niet alles gelezen, maar wil toch even mijn idee hierover uiten.
Weet je wat ik mooi vind, dat je het volgende gedicht in je profiel heb staan:

ik ben mezelf
ik ben ik
ik ben niet volmaakt
maar zo ben ik
ik weet wie ik ben
en ik weet wat ik wil

ik ben soms een prater
en soms ben ik stil
om mij te kennen
moet je dit kunnen leren ....
IK BEN WIE IK ZIJN WIL
ZO MOET JE ME ACCEPTEREN !!!

Ik vin dit een mooi gedicht, denk daar nog is over na.
Zoals er al eerder is gezegt, zolang jij van je paard geniet en je paard van jou is het goed!

Kijk om je heen, je bent echt niet de enige... En zo dun als vissengraat is ook echt niet mooi...
Laatst bijgewerkt door Chico_2004 op 11-01-11 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:10

Had ik hier trouwens al gemeld dat ik helemaal blij ben met Bonnie Doon sokken?
Ik heb sowieso een tick wat sokken betreft :o Ben daar echt een miemel in, moet die naden allemaal niet voelen en het moet allemaal niet afzakken, anders gaat m'n humeur eraan := (ja, erg he)
Maar met Bonnie Doon sokken heb ik dus eindelijk sokken die altijd goed zitten :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:12

Goeie tip van mij he :D ben ook zoooo blij met die sokken :) zakken niet af, knellen ook niet :) Echt super fijn

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:54

Sorry, ik kom even binnenvalen. Ik heb maar maar 42 en heb hier dus eigenlijk helemaal niks te zoeken, maar ik vind het een heel leuk topic! Daarom lees ik stiekum mee.
Zelf voel ik me ook niet op mijn gemak in strakke kleding, ikk heb een buik die 7 maanden zwanger lijkt..... Ik let altijd hier op:

Mouwloze shirtjes maken je schouder breder en je armen dikker. Maar gewone t- shirts hebben vaak een lubberend boord en dat maakt ook weer steviger. Dus: (half) lange mouwen. Of (heren) polo. Het kraagje maakt het dan weer iets gekleder. Ook een effen shirt met een print staat goed!

Als je 1 van je kledingstukken onopvallend hebt, kan de andere een beetje meer opvallen. Hoeft natuurlijk niet extreem te zijn. Maar een donkebruine rijbroek en een zwart shirt camoufleert misschien wel, maar het flatteert niet. Wat betreft broeken: een rijjeans past goed bij je type en combineert gemakkelijk.

Geruite sokken maken je kuiten voller. Er zijn ook veel andere patroontjes!

Shirts met een V hals maken iets minder massief. Een te klein shirt, maakt altijd dikker.

In de winter een lekkere grover gebruide trui, als de maat goed is (lees: niet te strak) past dat juist heel mooi op een voller lichaam.

Misschien dat iemand er iets aan heeft. Ik blijf wel meelezen!

Een bodywarmer leidt ook de aandacht af en maakt een druk shirt net weer wat rustiger.