Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:46

SaskiaE schreef:
Ik heb mijn laarzen vanaf maart dit jaar voor mijn verjaardag gekregen. NU al laten de stiksel bij de hiel los en bij de schacht. Ik ga ze vanmiddag bellen..helaas heb ik geen bon meer alleen kan ik het op mijn afschriften aantonen dat ze bij hun gekocht zijn. Ik baal echt behoorlijk! Zulke dure laarzen! Ook ik onderhoud ze goed, vet ze ca. 1 keer per maand in en maak ze regelmatig helemaal schoon. Ik draag ze dan wel elke dag, maar toch....

Afschrift is meer dan genoeg hoor.
Mijne gingen na 1,5 jaar lek en had ook geen bon meer. Had uiteindelijk wel t afschrift gevonden, maar daar keek de winkel niet eens naar :P
Ze zagen er nog zo goed uit, dat ze gelijk aannamen dat ze niet oud waren. Toen oogestuurd en nieuwe gekregen

Junior2019

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:11

Ik had mijn dubarry s iets van 1,5 jaar toen kwamen en scheurtjes in de voet lek waren ze nog niet de winkel heeft ze opgestuurd en ik mocht nieuwe uitzoeken.Nu gaan mijn nieuwe ook al weer een beetje kapot precies op de rand leer en zool dus weer terug .Maar omdat ik ze nu nog veel draag zei ze houd ze nog maar even en als het beter weer is sturen we ze wel op.
De service is goed maar voor zoveel geld mag dat toch niet,ik gebruik ze alleen om met de hond telopen en voor gewoon nog niet eerns op tepaardrijden.Ik vind ook dat de neus snel kaal word . :?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:04

Uit welke omgeving komen jullie? Ik heb dus echt flut service hier in de buurt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:53

ik ben gewoon terug gegaan naar de schoenwinkel en die stuurt ze op naar de fabriek en dat kost de winkel volgens mij niets als ik nieuwe krijg.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:26

Dat klopt, maar bij mij is het probleem dat mijn winkel niet mee werkt en moeilijk doet.. Ik kan geen afschrift meer vinden, bank gaat maar tot 18 maanden terug en ben de bon kwijt. Een andere winkel kan ik zonder bon niet heen. Bij mij is de hele binnenvoering bij mijn hiel stuk

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:29

Ik heb 2 jaar gelede een paar gekocht was meer dan 400 euro kwijt en vond het onwijs duur maar ze zijn het meer dan waard echt waar!!

Naar het bos met de hond, door de bluber bij de paarden en ze zien eruit alsof ze nog splinternieuw zijn zodra je er een doekje overheen haald.
Ik heb ze zelfs aangehad met verbouwen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:08

Ik heb ze nu ruim 2,5 of 3,5 jaar. Er veel plezier van gehad. Maar sinds een jaar zijn ze hartstikke lek. Ook mijn voering bij de hakken was helemaal stuk. Die hebben ze met pijn en moeite gemaakt in de garantie. Verder konden ze niks voor mij doen omdat ze erg gedragen waren. (nogal logisch, ik heb ze niet voor niks en gebruik ze voor de mensport). Voor mij dus nooit meer zulke dure laarzen. Koop wel look-a-likes voor een hoop minder geld.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:31

Helaas nog meer met hetzelfde probleem als mij dus

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:49

Bonny_CT schreef:
Helaas nog meer met hetzelfde probleem als mij dus

En ik .... Ik koop ze ook niet meer, al vind ik ze qua uiterlijk nog steeds de mooiste outdoorlaarzen. :j

Overigens raken mijn Ariat Windemeres ook lek merk ik nu. Ik loop daar sinds het najaar elke dag op op stal en rijd er mee. Maar er staat nota bene aan de buitenkant op een labeltje 'waterproof'! :(

frodo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:23

Ik had ze maar na een jaar waren ze lek

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:18

Als de winkel moeilijk doet, hoef je maar 1 ding te zeggen en dat is dat je dan zélf wel contact op zal nemen met Dubarry!

De winkel is een erkend verkooppunt van Dubarry en moet zich dus aan de regels houden.
Dat het aannemen van de klacht hun tijd en dus geld kost, is hun probleem niet de jouwe!
Jij koopt Dubarry's waar je kwaliteit van mag verwachten!

Ikzelf heb inmiddels 3 paar, kon echt niet kiezen haha.
Bij 1 paar ging bij 1 laars heel snel de binnen voering stuk bij mijn hiel, bij de andere 2 paar laarzen geen last van gehad.
Ik ging terug, de winkel zelf heeft de laars bij een lokale schoenmaker gebracht welke een leder gedeelte had aangebracht aan de binnen kant van de laars bij de hiel. Opzich een prima oplossing, maar het leder was zó dik en stug, dat de schoen daardoor een maat kleiner uitviel en ik met pijn en moeite de laars nog inkwam. Als mijn voet er eenmaal in zat, zaten mijn tenen helemaal tegen de voorkant aan zo krap dat ze geworden waren!

Ben dus weer terug gegaan naar de winkel en die beste man ging een beetje vervelend doen, hij vondt dat hij een prima oplossing aangedragen had en dat ik niet moest zeuren.. ( € 389,95 kuch kuch x 3 ...hoebedoel je zeuren? )

Hij zei, ik breng ze wel weer even terug, dan zetten ze de schoen op een rekbok, haha dat ging mij te ver!
De schoen lekker oprekken, zodat de zool lekker los gaat komen van het leder zeker, nou dat dacht ik niet!

Ik zei hem toen dat ik mijn laarzen terug wilde, ik zijn naam wilde weten en ik zelf wel even contact zou opnemen met Dubarry.

Nog geen minuut later stond er een doos nieuwe Dubarry's voor mn neus :)

Succes dames!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:22

Het is wel heel erg vreemd dat winkeliers niets aan service willen doen, ik lees al een tijdje mee hier in het topic en zie het steeds voorbij komen.
Wij zijn ook een verkooppunt van Dubarry en nemen nagenoeg alle klachten aan, uitzonderingen daargelaten (zolen die versleten zijn na 10 jaar, tja dat gebeurt en is natuurlijk geen garantie). De klachten behandelen ze dan ook heel erg netjes en doen ze echt niet moeilijk in. Ook twijfelgevallen sturen wij op en zien wel wat ermee gebeurt, mocht er niets gedaan worden krijg je ze terug met een brief van Dubarry.
Ook wij krijgen nog wel eens laarzen voor garantie hier die bij andere verkooppunten gekocht zijn, als service voor het merk Dubarry worden ze dan wel opgestuurd, verzendkosten zijn dan wel voor de klant aangezien de laarzen niet bij ons aangeschaft zijn. Zouden wij dat niet doen dan zou het voor iedere verkoper van Dubarry makkelijk doorverwijzen zijn naar ons om zelf geen verzendkosten te hoeven betalen :P

Ik wil hiermee dus zeggen dat Dubarry zelf echt niet moeilijk doet met klachten en er ook serieus naar kijkt. Wij sturen alles op en gaan niet zelf lopen knoeien met onze schoenmaker. Verder gaan daar ook reparaties heen, alleen verzolen gebeurt bij de schoenmaker die de originele zolen heeft.
Wij verkopen met veel plezier al jaren deze laarzen en horen eigenlijk alleen maar positieve berichten.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:07

klumpertje schreef:
Het is wel heel erg vreemd dat winkeliers niets aan service willen doen, ik lees al een tijdje mee hier in het topic en zie het steeds voorbij komen.
Wij zijn ook een verkooppunt van Dubarry en nemen nagenoeg alle klachten aan, uitzonderingen daargelaten (zolen die versleten zijn na 10 jaar, tja dat gebeurt en is natuurlijk geen garantie). De klachten behandelen ze dan ook heel erg netjes en doen ze echt niet moeilijk in. Ook twijfelgevallen sturen wij op en zien wel wat ermee gebeurt, mocht er niets gedaan worden krijg je ze terug met een brief van Dubarry.
Ook wij krijgen nog wel eens laarzen voor garantie hier die bij andere verkooppunten gekocht zijn, als service voor het merk Dubarry worden ze dan wel opgestuurd, verzendkosten zijn dan wel voor de klant aangezien de laarzen niet bij ons aangeschaft zijn. Zouden wij dat niet doen dan zou het voor iedere verkoper van Dubarry makkelijk doorverwijzen zijn naar ons om zelf geen verzendkosten te hoeven betalen :P

Ik wil hiermee dus zeggen dat Dubarry zelf echt niet moeilijk doet met klachten en er ook serieus naar kijkt. Wij sturen alles op en gaan niet zelf lopen knoeien met onze schoenmaker. Verder gaan daar ook reparaties heen, alleen verzolen gebeurt bij de schoenmaker die de originele zolen heeft.
Wij verkopen met veel plezier al jaren deze laarzen en horen eigenlijk alleen maar positieve berichten.

Goed om te lezen dat er ook goede winkels zijn die wel goede service geven. Jammer dat het bij ons niet zo gaat. Mijn laarzen zijn inmiddels helemaal op en hartstikke lek, heb ze nog geen 3 jaar denk ik. Door deze slechte ervaring koop ik ze niet weer en hou ik het bij de goedkopere versies. Helaas, want de echte blijven toch het mooiste!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:19

Ik vraag me soms af wat er gebeurt met laarzen die met 3 jaar helemaal op zijn en lek? Ik heb de van mij nu iets meer dan 3 jaar en ja ze zien er gebruikt uit, maar ze zijn niet lek of op. Integendeel nog niet eerder laarzen of schoenen gehad die zo lang netjes blijven, en ik ben niet het toonbeeld wat onderhouden betreft.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:31

Cemlys schreef:
Ik vraag me soms af wat er gebeurt met laarzen die met 3 jaar helemaal op zijn en lek? Ik heb de van mij nu iets meer dan 3 jaar en ja ze zien er gebruikt uit, maar ze zijn niet lek of op. Integendeel nog niet eerder laarzen of schoenen gehad die zo lang netjes blijven, en ik ben niet het toonbeeld wat onderhouden betreft.

Ik droeg ze de eerste 1,5 jaar alleen maar tijdens het trainen (mennen) en de wedstrijden + het verkennen in het gras/zand/water. Je mag toch verwachten dat ze daar tegen kunnen. Helaas liet de zool los en waren mijn hakken stuk gelopen. En kreeg in de winkel waar ik ze gekocht had te horen dat ze er wel heel erg gedragen uit zagen. (Mag toch verwachten van zulke dure laarzen dat je ze gebruikt maargoed). Ze hebben ze met veel pijn en moeite opgestuurd en alleen de hakken werd een nieuw stuk ingezet. De zool werd niks aan gedaan. Dus nu gebruik ik ze maar op het werk tijdens het stallen mesten. Ze zijn toch al lek en stuk, dan maar dragen totdat het echt niet meer kan.
Heb nu goedkopere van de ANWB die bevallen tot nu toe prima.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:35

ik gebruik die van mij nl ook erg veel, en vanaf het begin ook voor uitmesten en modder en dergelijke. dus vandaar dat ik het vraag ;).

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:34

Ik heb sinds kort weer nieuwe laarzen gehad nadat de andere gingen scheuren.Nu komen hier ook al scheurtjes is en ik doe er echt niets bijzonders mee met de hond lopen wel door de natigheid en blubber.Ik ben weer terug gegaan en ze sturen ze weer op ,ik doe het pas al het wat beter weer word want ik kan ze nu eigenlijk niet missen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:09

Ik kan nog niet klagen over de mijne, heb ze nu 2.5 jaar, heb er vooral vorig jaar intensief mee tussen de paarden gelopen. Rij nu op een plek waar ze volgens mij smallere beugels hebben (?) bleef steeds haken, dus ik rij er niet mee mee..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:45

Hebben er meer ervaring met dat de voering aan de binnenkant bij de hiel stuk gaat?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:35

Bonny_CT schreef:
Hebben er meer ervaring met dat de voering aan de binnenkant bij de hiel stuk gaat?

Ja, dat was bij mij na een 1 a 1,5 jaar zo. Ze hebben ze opgestuurd en er werd een nieuw stuk ingezet. Maar inmiddels slijten
ze volgens mij al weer aardig.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:42

Ik heb net nieuwe Dubarry Carlow besteld. Dat is die uitvoering met schotse ruit op het middenstuk. Het model wordt niet meer gemaakt, dus voor veel korting worden de laatsten verkocht. Over het algemeen heb ik nooit veel geluk gehad met Dubarrylaarzen, waren soms vrij snel lek. Wel altijd goede service gehad op kapotte laarzen. Ik wilde eigenlijk niet weer zoveel uitgeven aan outdoorlaarzen maar Dubarrys lopen nou eenmaal lekker en zijn mooi. Voor deze prijs doe ik het gewoon nog een keer,ik wil ze toch alleen voor net dragen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:18

Bonny_CT schreef:

Bij vergelijkbare Ariat laarzen krijg je er zo'n hele lange schoenlepel bij, zodat je voet daardoor langs dat hielstuk ver de schoenlepel glijdt. Dat scheelt enorm en dan kan de voering op je hak niet loslaten. Dus misschien ook bij Dubarys zo'n schoenlepel gebruiken, gewoon te koop bij de Blokker.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

GaitMonster schreef:
Bonny_CT schreef:

Ja, dat was bij mij na een 1 a 1,5 jaar zo. Ze hebben ze opgestuurd en er werd een nieuw stuk ingezet. Maar inmiddels slijten

Is er een stuk met gore-tex in gezet of gewoon met leder. Ik durf ze niet naar de schoenmaker te brengen maar als er toch leer in wordt gezet maakt het niet uit

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:53

Bonny_CT schreef:
GaitMonster schreef:

Is er een stuk met gore-tex in gezet of gewoon met leder. Ik durf ze niet naar de schoenmaker te brengen maar als er toch leer in wordt gezet maakt het niet uit

Als ik het goed heb met leer.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:25

Zijn ze dan wel nog waterdicht?