Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:47

simodi schreef:
Vankje schreef:
Ik heb mezelf zojuist een vervroegd kerstcadeau besteld; een paar Dubarry Galway's :D
Had 1,5 jaar geleden een paar outdoorlaarzen voor erg brede kuiten gekocht, die waren me (nadat ik was afgevallen) te ruim geworden en toen heb ik ze verkocht. Nu was ik toch wel weer op zoek naar paar fijne outdoorlaarzen en de Dubarry's spookten al langer door mijn hoofd :D
Ik heb nog steeds geen smalle kuiten, dus heb de Galway's Extrafit besteld. Ik hoop dat m'n kuiten erin passen, zou een centimetertje (of 2 := ) in kunnen zitten. Mocht het nodig zijn, zou ik de schachten wellicht ietsje kunnen laten oprekken bij de schoenmaker?

Heb je ze niet eerst gepast dan? :oo

Nee, heb ze bij de Paardendrogist besteld. Kan ze terugsturen als ze niet passen. Zou wel jammer zijn :=

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:03

hafjelinger schreef:
cwada schreef:
http://vintagehandmade.nl deze zijn echt top

Inderdaad! Ik neem aan dat jij zo ook hebt.
Welk model heb je en hoelang heb je ze al?

ik heb de Reykjavik Wool en Sympathex, dit wordt de 3e winter [/quote]

Die heb ik ook! Ik heb ze nu 3 maanden :P Ze lopen zo ontzettend fijn, daar kan geen laars tegenop.
Ik hoop dat ze nog heel lang meegaan,maar gezien de goede kwaliteit denk ik dat van wel.

Vankje

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:39

Woehoe, ze passen gelukkig gewoon :D Ben er nu al blij mee!
Nu moet ik mezelf er nog toe zetten om ze morgenavond in de blub aan te trekken :=
Het zijn natuurlijk outdoorlaarzen en bedoeld om in de blub mee te ploeteren, maar ze zien er nog zo mooi uit..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:57

Ik loop er ook mee door de modder maar ze blijven mooi als je ze gewoon direct afspoelt. In de stallen loop ik er ook gewoon mee maar spoel ze ook dan direct weer af.
Mijn laarzen gaan nu de derde winter mee en ik leef er nog net niet in :D Zelfs in het water van de Noordzee blijf ik warme en droge voeten houden. Gemiddeld vet ik ze denk ik om de twee à drie maanden in.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:46

Als de mijne erg vies zijn dan was ik ze met Zwitsal babyshampoo. En dan meteen de conditioneer eroverheen. Mijn laarzen zien er nog als nieuw uit en zijn nu bezig aan hun tweede jaar.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:18

Je wast ze dan echt met veel (warm/lauw) water? En dan moeten ze geloof ik wel lang drogen he?
Heb er wel een verzorgingspakketje bijgekregen, fijn!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Maar wassen jullie de binnenkant dan ook echt.. Hoe doen jullie dat? Vol laten lopen met water of met een spons..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:30

Vankje schreef:
Je wast ze dan echt met veel (warm/lauw) water? En dan moeten ze geloof ik wel lang drogen he?
Heb er wel een verzorgingspakketje bijgekregen, fijn!

Ik spoel ze gewoon af onder een kraan met koud water op stal en thuis laat ik ze op kamertemperatuur drogen waar ze goed kunnen ademen. Als ik ze de volgende dag aantrek zie ik in elk geval nooit dat ze vochtig zijn o.i.d.
De eigen producten voor onderhoud vind ik ook erg fijn om te gebruiken :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:50

Bonny_CT schreef:
Maar wassen jullie de binnenkant dan ook echt.. Hoe doen jullie dat? Vol laten lopen met water of met een spons..

Binnenkant!? :?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:54

simodi schreef:
Bonny_CT schreef:

Binnenkant!? :?

Dat staat wel beschreven in de onderhoudsvoorschriften, maar zie dat ook nog niet helemaal voor me eerlijk gezegd :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:55

Duurt weken voor ze droog zijn dan, vrees ik! _O-

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:58

simodi schreef:
Duurt weken voor ze droog zijn dan, vrees ik! _O-

Jaa, daar ben ik ook bang voor. Klusje voor na de winter dus :') (als ik het al zou durven)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:07

Ja hoor ik spoel ze wel eens van binnen hoor.. duurt inderdaad wel ff voordat ze droog zijn... :p heb het ook pas 2 keer gedaan in 2.5 jaar tijd...

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:51

Ik poets ze niet met de Dubarry producten, gewoon meestal water, de voet met vet en de gehele laars heb ik onlangs met zadelzeep gedaan...
De man waar ik ze kocht zei ook dat de schacht echt weinig "poetsproducten" nodig heeft en zei "ik praat wel tegen mijn winkel maar de Dubarry producten zijn ook geen absolute must."
Dusja, heb ze maar daar gelaten ;)

SaskiaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 07:41

Ik heb mijn laarzen vanaf maart dit jaar voor mijn verjaardag gekregen. NU al laten de stiksel bij de hiel los en bij de schacht. Ik ga ze vanmiddag bellen..helaas heb ik geen bon meer alleen kan ik het op mijn afschriften aantonen dat ze bij hun gekocht zijn. Ik baal echt behoorlijk! Zulke dure laarzen! Ook ik onderhoud ze goed, vet ze ca. 1 keer per maand in en maak ze regelmatig helemaal schoon. Ik draag ze dan wel elke dag, maar toch....

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:49

Als je de binnenkant gaat spoelen, gaan ze dan niet juist enorm stinken?
Heb dat namelijk regelmatig gehad bij andere schoenen die ik ging uitspoelen/wassen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:02

Stukje gelezen, lees iets over binnenkant wassen. Dat lijkt me heel apart!

Ik heb echt veel geluk gehad. Voor 200 euro incl verzendkosten een paar galways op de kop getikt via mp.
Meisje had ze gekregen, 3x gedragen en ze vond het niks (was om hond uit te laten)
Kreeg ze binnen en was natuurlijk vooraf wat sceptisch.
Waren echt splinternieuw!! Nergens geen schade. Enkel wat kiezeltjes in de zool!

Ben er elke dag geweldig blij mee!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:44

Wat een gelukje Vonneke! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:47

Relaxed hè! Dacht eerlijk gezegd dat ik genaaid zou worden hihi

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:59

En nu maar hopen dat ze niet stuk gaan, want via MP heb je natuurlijk geen garantie.
Of kreeg je de bon van de winkel erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:41

Als ze stuk gaan koop ik nieuwe.

Maar waar zouden ze kapot van moeten gaan bij normaal gebruik?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:29

Lees maar het een en ander terug in het topic, bij genoeg mensen gaan ze helaas toch lek.

Was helaas bij mij ook het geval, binnen een jaar. Ook ik had ze nieuw via MP op de kop getikt, maar achteraf had ik liever 100 euro meer uitgegeven en garantie gehad bij het steeds opnieuw loslaten van de zool. :\

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 04:54

Mijne waren vorig jaar ook lek. gekocht in de winkel en dus nieuwe gekregen... De lek is ontstaan bij.zeer weinig en zeer degelijk gebruik en goed onderhouden..zegt helaas.dus weinig.

hey auky!;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 07:18

Och als het gebeurt zie ik wel.

Heb ze voor de helft en na een jaar weet ik sowieso geen bon ergens meer van te vinden ;)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:36

Even een update over mijn look a likes
Ik woon erin :D , ik merk echt geen verschil met de Dubbary of deze, ze zitten hetzelfde lopen hetzelfde heb er ondanks de kou nog geen koude of natte voeten in gehad.
Voor mij voortaan de goedkopere versie.

Hawai schreef:
Na een hele periode wel weer Dubarrys of geen Dubarrys heb ik gisteren de knoop doorgehakt en geen Dubarrys gekocht maar look a likes.
Deze lederen laars heeft ook gore tex en wordt heel veel gebruikt in de jacht. Daarbij komt dat ze een heel stuk goedkoper zijn ook.
Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe boots.
[ Afbeelding ]