paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:44

Klasien schreef:
Ik ben weer bij de ANWB winkel geweest, ze hadden daar shirts met lange mouwen, ook in maat XXL, daar pas ik in! Jeee! Ok, om gewoon zo zonder iets er overheen te dragen tekent het te veel vind ik, maar ze zijn ideaal om ergens onder te doen, en met deze kou ook gewoon heerlijk warm!

Ik kom er ook regelmatig, zeker bij de uitverkoop. Heb er 3 fleecetruien en een jas dit jaar vandaan gehaald.
Alles heerlijk warm en goede kwaliteit. En idd de maten klinken nogal groot, maar zitten als gegoten voor de wat steviger amazone.

Blackbinky

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:13

Wat is het stil hier.....

Heb je voor dikkere kuiten (50cm) alleen de lipica en de fuller fillies rond de 200,-?
Ik zie dat beide zo'n 12 weken wachttijd hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:51

Volgens mij wel Blackbinky, of je moet andere laarzen op maat maken maar die hebben allemaal een levertijd van heel lang :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:11

Bij de Cranenbroeck (omg n-brabant) kan je ook veel fleece truien kopen in grote maten voor weinig geld.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:43

Ja het topic leeft weer.
Al hoop ik dat ik van de zomer niet meer bij jullie " hoor" :+

Ik hoop dan geen maatje meer,meer te hebben.
Ik ga volgende week beginnen met het cambridge dieet.

BB, denk dat alle laarzen wel zon lange levertermijn hebben in die maat.
Ken geen standaard laars die die maat heeft...

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:33

Da's jammer. Moet altijd lachen als ze adverteren met extra wijde schacht. Gaat het "maar" tot 40/42.
Dan zit je idd in maatwerk. Hoopte gewoon dat er toch nog iets zou zijn ;-).
Mountain horse vind ik ook wel stoer en zijn wel breeder. Maar ook niet wijd genoeg helaas.
In de tijd dat ik zit te twijfelen tussen lipica en fuller fillies (en probeer andere opties te zoeken) had ik ze al lang kunnen bestellen en in huis kunnen hebben hihi.

Maargoed, ik heb wel het topic weer een beetje tot leven gebracht haha. Vind het zonde als je straks niet meer kan posten hier. Haal er leuke tips vandaan!!

Bij c&a zag ik ook lekkere fleece-achtige vesten vandaag. Ook grotere maten.

HuppaJenH hoe gaat het met de grotere maten collectie. Heb je die 3 kleur rijbroeken al groter?!
Suus jij hebt ze in 2 kleuren toch? Of zijn ze ook in 3 kleuren?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:40

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de grote maten collecties gaat!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:34

Ik ga volgende week passen bij amazone xl! ben heel erg benieuwd. als er nog laarzen zijn in mijn maat wil ik die stiekem ook wel passen... maar stel nou dat ze goed zitten, weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan... maar wil iig een fuller fillies rijbroek passen!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:52

Ik ben net zoals blackbinky ook aan het twijfelen tussen lipica en fuller fillies.. Ik heb inmiddels bij kraemer in duitsland nieuwe chaps gekocht in xxl (ik heb kuitmaat 47) en die zaten niet strak!! De 3xl zakte zelfs af.. :D
En in belgie bij emmers heb ik een witte (dames) rijbroek van eurostar maat 48 gevonden.. Grotere maten waren daar niet echt een probleem.. Dus dames er is nog hoop voor ons :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:00

Ik heb geen ''maatje meer'' maar draag geen speciale shirtjes als ik paardrijles heb hoor!
Ik kleed me 's avonds alleen om door een broek voor een rijbroek te wisselen. M'n shirtje houd ik gewoon aan 8-)

Niekie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:16

Ik heb ook een jas van Blue Island besteld, zit er alleen al vanaf begin december op te wachten en het zou nu nog tot eind januari duren. :brr:
Ik heb het bomberjack model gepast. De maat L zat prima, alleen het elastiek aan de onderkant vond ik net te strak, vandaar dat ik een maat XL heb besteld, in de hoop dat dat wat beter zit. De jassen vallen ook erg ruim. Een vriendin van mij heeft normaal maat s en die moets xxs bestellen van de jas. Ik ben normaal een XXL nodig voor een jas en kan het nu hopelijk met een XL af! /heb de XXL aangehad maar daar verzoop ik in O:)

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:28

Weet iemand hoe de Countryboots van Fuller Fillies vallen qua voetmaat. Ik heb normaal maat 38,5 en zit dus tussen 5 en 6 in........

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:40

goedemorgen,

gezellig :D weer wat drukker hier!!

Ik denk dat ik in 1e instantie dan voor de 6 zou gaan...kun je er in ieder geval ook lekker dikke sokken in aan ;)

Ik was al een tijdje op zoek naar een t-shirt met lange mouwen voor onder een vest. Kreeg ik de tip van m'n collega van "ga eens langs Zeeman, daar haal ik ze voor 4,-". Dus ik erheen en ja hoor, eindelijk geslaagd.
Maar zag er ook erg leuke licht getailleerde (en door de lijnen/stiksels erop erg slank-afkledende :D ) sweatshirts met rits (vest) in allerlei kleuren (zwart/grijs/bruin/d-blauw/rood). Hartstikke leuk en t/m maat 46. Ik passen en 2 meegenomen. € 9,90 per stuk...da's toch een koopje ;)
Hartstikke leuk voor het paardrijden! :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:48

Diesel2005 schreef:
Weet iemand hoe de Countryboots van Fuller Fillies vallen qua voetmaat. Ik heb normaal maat 38,5 en zit dus tussen 5 en 6 in........

Ik heb de country boots van FF en vind ze groot vallen. Ik heb normaal gesproken maat 40, had nu maat 40.5 besteld omdat ik dacht dat 39.5 te klein zou zijn, maar heb er nu 3 zooltjes in liggen om ze passend te krijgen.
Had ze wel mogen ruilen, maar er zit een lange levertijd op dus nu heb ik het zo opgelost :) Creatief met zooltjes :D

Vind het overigens wel hele fijne laarzen, lekker warm en waterdicht. Zitten ook echt lekker!
Doe ze overigens ook "gewoon" aan met een spijkerbroek erin, kreeg van veel mensen complimentjes dat ze ze zo gaaf vinden :D

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:09

Dan ga ik maat 5 bestellen. Bedankt!

Helaas hebben ze alleen nog 5 xw op voorraad en ik moet de wijd hebben. Dat wordt dus pas maart.
Gelukkig heb ik mijn oude human nature laarzen en mijn thermoboots nog.

Ik wil ze ook gebruiken om lekker met de honden het bos in te gaan. Fijn dat ze daar ook geschikt voor zijn!

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:22

T-Shirts met lange( 6 euro) en ook korte mouw( 4 euro) haal ik altijd bij de Hema!
Goede kwaliteit en niet duur.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:20

Maar doe ze niet in de droger.............. dan kun je die van H&M beter nemen.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:28

Ooooow dank voor de tips!! :-) kan ik daar ook nog wel even heen :-)

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:20

Even een snelle vraag tussendoor.

Weet iemand hoe je je beenspieren kunt trainen zodat het opstappen makkelijker gaat? ;)

Ik kom er wel op, maar het gaat niet van harte :P

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:24

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:28

Op de manege waar ik reed moest iedereen met een krukje opstappen. 30 kilo of 100 kilo. Dit is gewoon beter voor je paard en voor je zadel. Ik gebruik nu zelf geen krukje omdat ik altijd buiten rijd. Er is altijd wel een paaltje, bankje, of een lager stukje waar je je paard kunt parkeren.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:31

Stap ook met een krukje op. Maar merk wel dat je daardoor moeilijker 'gewoon' opstapt als het een x nodig is!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:35

frgheaven schreef:
Even een snelle vraag tussendoor.

Weet iemand hoe je je beenspieren kunt trainen zodat het opstappen makkelijker gaat? ;)

Ik kom er wel op, maar het gaat niet van harte :P

ik ga ook met krukje :j

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:39

hoi hoi
ik heb zelf maar 44
en wat ik aanheb nu in deze bizarre winter rijvroek van http://www.huppa.nl zeer leuke rijkleding
em eem dikke trui vaak gewoon kleding wat lkkr ruim val zomers ook geen topjes maat ruime tschirts
als ik topjes ga reagen voel ik me halemaal een hans worst

verder hij ik recreatief en heb een trekpaard dus valt niet zo op eigelijk mensen hebben meer cometaar op me paard dan eigelijk op mijn :Y)
maar ik ben wie ik ben of ik nu maat 38 of 44 heb

ik ben zelf voor het krukje
ik vind dat het slecht is om op je paard te stappen zonder krukje
het gewicht hang dan aan 1 kant zonde van het paard,je eigen,en je beugelriemen :P

Niekie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:01

Ik stap ook altijd op met een krukje, dat is eigenlijk gekomen toen ik mijn knieen kneusde tijdens het schaatsen. Ik kon de belasting om gewoon op te stappen toen niet aan en ben daarna blijven opstappen met een krukje. Het paard dat ik nu rij is ruim 1.80 dus dat gaat zo ook niet eer lukken ;)