Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:53

Janine1990 schreef:
Wat voor stof heb je gebruikt? Ben toch wel vreselijk nieuwsgierig hoor!

Ook naar de plastron van lieveislief!

ik heb nog geen plastron :P die wil ik wel hebben maar moet eigenlijk even een goed voorbeeldje hebben! en dan wil ik er de kleuren van mn jasje in verwerken! of moet dit perse SAAI WIT zijn:P

Mri

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:55

ik ga donderdag naar Sansje, daar heb ik net een plastron voor gemaakt :)
zal ff een foto maken vand ie van haar.

Ze hoeven niet wit te zijn, maar wat de eisen zijn weet ik niet ;)
ik heb een champagne plastron gemaakt met een klein bruin accentje in de kleur van dr jasje :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:55

Ja ik wilde bling bling knopen en die vind je helaas nog niet zo goedkoop. De stof is best simpel volgens mij. Naam weet ik niet. Maar het is een beetje glimmend(druppels water rollen eraf) en het is licht rekbaar. Op de markt ben je daarmee best goedkoop uit:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:57

lieveislief schreef:
Janine1990 schreef:
Wat voor stof heb je gebruikt? Ben toch wel vreselijk nieuwsgierig hoor!

Ook naar de plastron van lieveislief!

ik heb nog geen plastron :P die wil ik wel hebben maar moet eigenlijk even een goed voorbeeldje hebben! en dan wil ik er de kleuren van mn jasje in verwerken! of moet dit perse SAAI WIT zijn:P

Oeps! Verkeerd gelezen, ik bedoel natuurlijk CoronaLime, jullie avatars lijken op het eerste gezicht wel wat op elkaar. Hihi.

Je bent niet meer verplicht een plastron te dragen, dus ik neem aan dat je ook niet meer aan kleur gebonden bent.
Afgelopen zondag heb ik in Drachten de stand van No Concept bekeken, en daar hadden ze zelfs plastrons in Delfts blauw. Van die tegeltjes zeg maar. Dus ik neem aan dat jouw idee ook wel mag. :)

Of is het nu Mri??? _O- Er was iemand die een plastron af had toch??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:57

M_Vainqueur schreef:
Ja ik wilde bling bling knopen en die vind je helaas nog niet zo goedkoop. De stof is best simpel volgens mij. Naam weet ik niet. Maar het is een beetje glimmend(druppels water rollen eraf) en het is licht rekbaar. Op de markt ben je daarmee best goedkoop uit:)

Is het net zo'n soort stofje als die van het jasje van Snoeppig hier op bokt? Het korte jasje??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:58

ik heb een stuk of 8-9 plastrons gemaakt ;) maar ik was het niet :n

iemand anders had net een plastron gemaakt end at hier gepost :)

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:59

Mri schreef:
ik ga donderdag naar Sansje, daar heb ik net een plastron voor gemaakt :)
zal ff een foto maken vand ie van haar.

Ze hoeven niet wit te zijn, maar wat de eisen zijn weet ik niet ;)
ik heb een champagne plastron gemaakt met een klein bruin accentje in de kleur van dr jasje :)

Ja zelfde eisen als aan broek,
maar ik heb dan straks ook champagne in mn jasje en die wil ik dan wel als plastron gaan doen!
beetje jammer dat ik niet zoveel tijd heb deze week! maar over 3 weken ben ik klaar me tmn opleiding en dan ga ik waarschijnlijk een jasje op bestelling maken voor een meisje van de manege!

Ben benieuwd hoor!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:02

plastron is echt super makkelijk :)
Heb hier nog eentje liggen die ik nog af moet maken, maar ik twijfel nog heeeeeeeeeeeel erg wat afwerking betreft :=
moet het eerst even met Sansje bespreken denk ik _O-

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:03

@MRI heb jou net een PB"tje gestuurd :P

Maar ik had er wel al eentje gevonden, heel makkelijk en met 1 grote flap, mjaa ben een beetje te lui om het al te gaan proberen:P

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:06

Oké toch even een vaag fototje gemaakt voor het idee.
En ik weet niet wat voor stof zij had. Kijk ik zo even naar!
Afbeelding
Afbeelding

Op de foto lijkt die 'kreukeliger' dan die in het echt is. Foto's zijn zo ook niet echt op de beste kwaliteit:p

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:07

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:10

Wauw, dat is echt een heel erg mooi jasje zeg!!! Een korte? En wat voor patroon heeft je coupeuse gebruikt? Of is dat gewoon uit 'de duim gezogen'??
Wil ik graag even weten, omdat ik, als de tijd daar is, het liefst ook zelf eentje laat maken door een coupeuse. En voor mijn kont en billen het mooier lijkt als het een wat langer jasje is. En het model dat ik in gedachten heb, is niet in een patroon te krijgen helaas.

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:11

Janine1990 schreef:
Wauw, dat is echt een heel erg mooi jasje zeg!!! Een korte? En wat voor patroon heeft je coupeuse gebruikt? Of is dat gewoon uit 'de duim gezogen'??
Wil ik graag even weten, omdat ik, als de tijd daar is, het liefst ook zelf eentje laat maken door een coupeuse. En voor mijn kont en billen het mooier lijkt als het een wat langer jasje is. En het model dat ik in gedachten heb, is niet in een patroon te krijgen helaas.

ook niet van heardy ofzoiets?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:12

Zoek is naar de Jean Hardy nummer 870
langer model, goed getailleerd en dubbele split :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:14

Ja, dat model vind ik dus niet zo mooi vanaf de website. Zijn hier ook al enkele jasjes van langsgekomen, maar was nog niet helemaal waar ik het warm van kreeg.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:17

maar wat wil je dan?
enkele split, dubbele split etc?

en hou er wel rekening mee dat de meeste hier geen echte dure (vaak mooiere) stoffen gebruiken en geen professionals zijn ;)

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:18

Janine, dat jasje wat hierboven is gemaakt door de coupeuse is een Jean Hardy 870, ik heb een andere daarvan maar vind deze persoonlijk mooier
En hij kleed mooi af!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:20

Ik heb zelf een patroon gehaald. Vogue dacht ik nogiets(staat eerder ook in dít topic vermeld.) Alleen heb ik wel al mijn eisen erin laten verwerken. Zoals een dubbele split en kraagje dat hoog genoeg sluit en iets korter(ik heb al een lange pikeur dus wilde nu iets korts voornamelijk voor springen) ook wil ik nog een tweede kraagje, grijs suede voor bij mn spring cap. Maar die stof vond ik niet zo snel dus die wil ze later voor mij maken. Waarschijnlijk past ze het dan zo aan dat ik kan wisselen tussen de zwarte en de grijze via knoopjes:) handig als ik er ook dressuur mee wil rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:21

Een jasje die tot een cm of 5 onder het kruis komt, a la Pikeur Diana of Kentucky Concours. Het liefst met een dubbele split, maar de split moet wel onderlegd zijn zoals een rijrok dat ook heeft.

En dat is wel zo wat je zegt Mri, maar toch...

Wie weet koop ik ook wel gewoon een van de hierboven genoemde jasjes, heb nog niets gepast. Maar een zoveel mogelijk zelf ontworpen jasje, helemaal op mij aangemeten is wel zo mooi.
Het jasje moet mijn bovenlichaam ook wat langer maken en mijn onderlichaam korter, optisch dan he...

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:23

koop een afgetrapte pikeur diana en sloop hem uit elkaar! Hoppa patroon af!:P en als je ermee klaar ben wil ik hem wel hebben zodat ik ook zn model kan maken:P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:25

M_Vainqueur schreef:
Ik heb zelf een patroon gehaald. Vogue dacht ik nogiets(staat eerder ook in dít topic vermeld.) Alleen heb ik wel al mijn eisen erin laten verwerken. Zoals een dubbele split en kraagje dat hoog genoeg sluit en iets korter(ik heb al een lange pikeur dus wilde nu iets korts voornamelijk voor springen) ook wil ik nog een tweede kraagje, grijs suede voor bij mn spring cap. Maar die stof vond ik niet zo snel dus die wil ze later voor mij maken. Waarschijnlijk past ze het dan zo aan dat ik kan wisselen tussen de zwarte en de grijze via knoopjes:) handig als ik er ook dressuur mee wil rijden.

Ja, Vogue 8333 zag ik.

Oké, goed om te weten dat jouw coupeuse wel met een patroon heeft gewerkt, maar dat dit aanpasbaar is...

Als ik zo'n figuur had als Emmelie Scholtens, dan zou ik ook voor een kort jasje gaan denk ik. Maar je kan nu eenmaal niet alles hebben. :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

Dat is best een idee!:p zullen best wat van te koop staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

lieveislief schreef:
koop een afgetrapte pikeur diana en sloop hem uit elkaar! Hoppa patroon af!:P en als je ermee klaar ben wil ik hem wel hebben zodat ik ook zn model kan maken:P

Zulke dingen denk ik nu nooit aan he??? :D
Geen gek idee!! Mocht ik een patroon nodig hebben, dan ga ik eens kijken of dat wat wordt.

Blijf het topic wel volgen, dus wie weet kan ik je nog verblijden... Als hé, als... ;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:27

Echt heel erg tof dat jullie dat zelf kunnen! Ik wou dat ik dat ook kon.
Al iemand die zich aan een rijrok oftewel dressuurfrack heeft gewaagd?

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:28

ik zat net bij eenmaal andermaal te kijken en daar stond er een voor 60 euro! nou voor zn jasje geen geld! en als je hem dan weer terug in elkaar zet heb je er 2! :D woepwoep