Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:01

Ik net de importeur gebeld om te vragen of ik wat met hun kan ivm kapotte binnenvoering. Nee moet perse bij een winkel zijn. Winkel in de buurt zegt dat ik naar de importeur moet of waar ik ze vandaan heb. Winkel waar ik ze vandaan heb wil me niet helpen.. Nu nog maar een andere winkel proberen, heb ze nu anderhalf jaar en ben hier niet echt blij mee

mariskab94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:28

ik ben er super blij mee echt goede kwaliteit

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:11

Na een hele periode wel weer Dubarrys of geen Dubarrys heb ik gisteren de knoop doorgehakt en geen Dubarrys gekocht maar look a likes.
Deze lederen laars heeft ook gore tex en wordt heel veel gebruikt in de jacht. Daarbij komt dat ze een heel stuk goedkoper zijn ook.
Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe boots.
Afbeelding

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:27

Ook ik heb inmiddels dé ideale laars gevonden :D
Ik wilde een laars waar ik nog héél lang mee kan doen, goed waterdicht is, waar ik goed op kan lopen en eentje die NIET op Dubarry's, Ariat oid lijkt. Dus geen nubuckledere en die leren 'strepen'. Ik wilde echt iets anders hebben.
En die laars heb ik gevonden, namelijk van het merk Vintage Handmade, en dan het model Reykjavik met de wolvoering. Ze hebben nog hele mooie andere modellen by the way.
Mijn laarzen hebben Vibram zolen, een sympatexmembraam (de waterdichtheid) zijn handgemaakt in Italië (ja ja :P ) en daarbij vind ik ze harstikke mooi. Ik wilde ook graag een laars die niet 'af ging zakken', deze laars heeft gespjes achterop je kuit zodat je hem aan je kuit kan aanpassen. Ze zijn goed waterdicht (zelf getest in de vijver :D ) en lopen heerlijk. (4 dagen mee door Londen rondgelopen). En ze zijn lekker warm. Deze laarzen worden ook veel gebruikt in de jacht. Ik heb ze nu 2 maanden.
Ze zijn erg duur maar ze zijn het geld dubbel en dwars waard!! :j Ik ben er heel erg blij mee.
http://vintagehandmade.nl/

Hawai, wat is het merk van jouw laars?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:09

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Hawai!
Ik zoek nog een look a like voor op stal, vind het echt zwaar zonde om uit te mesten met mijn dubarry's haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:42

Hier gaan mijn dubarry's lek vrij de 3de winter in. Worden ontzettend veel gebruikt en zitten super nog steeds. Hier nog steeds erg fan. Zou ze ook zo weer willen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:43

Ik ben ook nog steeds fan hoor! Ik draag ze echt heel erg vaak, en ze zijn bij mij ook nog steeds niet lek.
Gaan nu de tweede winter in :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:16

Hawai schreef:
Na een hele periode wel weer Dubarrys of geen Dubarrys heb ik gisteren de knoop doorgehakt en geen Dubarrys gekocht maar look a likes.
Deze lederen laars heeft ook gore tex en wordt heel veel gebruikt in de jacht. Daarbij komt dat ze een heel stuk goedkoper zijn ook.
Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe boots.
[ Afbeelding ]

Waar heb je deze vandaan? Zien er knap uit

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:38

Het zijn Chiruca lederen laarzen en ze zijn net uit. ze hebben ze ook in de chesnut kleur, maar ik vond de donkerbruine leuker.
Ik heb ze gekocht in Heijningen in de jachtshop.
Mijn zwarte Dubarry's zijn nog wel goed en heerlijk, maar mijn andere outdoorlaarzen zijn lek, dus ben dit keer voor deze gegaan. En ik kan je melden na vandaag een hele dag gedragen te hebben dat ze heerlijk zijn. En nu is iedereen natuurlijk ook benieuwd naar de prijs,
nou die is 229 eurootjes, dus een stukkie goedkoper als Dubarry's.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:29

Wauw, die Dubarrys zijn zeker wel veel mooier dan die dikke rijlaarzen die ik had gekocht voor in de winter. :wow:

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:38

Ik had mijn dubarry s 2 jaar en er kwam een klein scheurtje in ze waren nog niet lek.Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en die hebben ze opgestuurd naar dubbary zelf en na 3 weken kreeg ik als antwoord
''je krijgt nieuwe laarzen'' dat is een super garantie nu heb ik dus nieuwe gelijk maar een andere kleur en maat genomen.Ja als je dan toch nieuwe mag gelijk maar goed doen.Ze zijn intussen wel 30 € duurder geworden maar dat hoefde ik ook niet bij tebetalen +:)+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:49

deniseqn schreef:
Wauw, die Dubarrys zijn zeker wel veel mooier dan die dikke rijlaarzen die ik had gekocht voor in de winter. :wow:

En vast ook een stuk duurder! :-)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:09

Alle Dubarry's weer aan de voetjes met dit koude weer?

Ik baal een beetje van mezelf, door slecht onderhoud zitten er wat scheurtjes in het leer van mijn kildare's. Gelukkig nog wel droge voetjes, maar toch wel erg zonde.. De paardendrogist heeft nu wel een aantrekkelijke kortingscode dus ik ben aan het twijfelen over de galway extrafit.

Zijn er inmiddels al mensen die deze hebben, en hoe zit het nou met de kuitmaat? Ik, met maat 37 en een kuitomtrek van 38 cm, kom dus op de extrafit uit. Al mensen die de extrafit hebben en zijn ze echt veel ruimer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:16

Ik heb zwarte dubarry's met die geruite stof, maar eerlijk gezegd vind ik de ariat windermere laarzen die ik ook heb veel fijner lopen en ze zijn ook veel warmer bij koud weer. In de ariat laarzen zit een veel beter voetbed. Ik koop iig geen nieuwe dubarry's weer als die zwarte versleten zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:23

Ariat is erg leuk maar mijn zool ging na een jaar of 4 brokkelen en dat was net toevallig tijdens de military van Boekelo dus heb ze meteen laten zien bij een stand die de Dubarry laarzen verkocht
Nou dat was gewoon ouderdom ( laarzen 4 jaar oud en bijna niet gedragen ) en viel onder geen enkele garantie
Ik draag nu al voor het 3e jaar mijn ANWB laarzen , klopt ze zijn wat lomper maar heel veel goedkoper en zeker even goed of beter qua kwaliteit , dus Dubarry hoeft van mij niet meer.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:48

Anoniem schreef:
Ik heb zwarte dubarry's met die geruite stof, maar eerlijk gezegd vind ik de ariat windermere laarzen die ik ook heb veel fijner lopen en ze zijn ook veel warmer bij koud weer. In de ariat laarzen zit een veel beter voetbed. Ik koop iig geen nieuwe dubarry's weer als die zwarte versleten zijn.

Precies hetzelfde: Ariats hebben idd een veel beter voetbed, ik vind ze ook veel fijner lopen dan mijn Dubarrys. :j

En je kunt er ook prima mee rijden!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:04

Roelke_ schreef:
Zijn er inmiddels al mensen die deze hebben, en hoe zit het nou met de kuitmaat? Ik, met maat 37 en een kuitomtrek van 38 cm, kom dus op de extrafit uit. Al mensen die de extrafit hebben en zijn ze echt veel ruimer?

Ik was gisteren toevalig bij de paardendrogist (schoonmoe en vriend hebben nu ook dubarry's :D ) en daar heb ik de extra fit's gepast. Ik heb zelf de gewone galway's en die pas ik goed, alleen kom ik er sinds een jaar heel moeilijk in omdat ik mijn enkel heb gebroken en daar nog steeds last van heb.

Het bijzondere is dat mijn laarzen maat 39,5 zijn, en gister paste ik maat 39 van de extra fit: veel te groot bij de voet... Ik zal qua voetmaat dus kleiner moeten.

Ik heb brede kuiten, en de extrafit's zaten duidelijk ruimer, en ik kon er echt heel gemakkelijk in komen. Ik denk dus wel dat ik om ben, dat ik er maar extrafit's bij koop. Van de ene kant ben ik wel bang dat ze te ruim zijn, en af gaan zakken, maar goed, mijn ervaring is wel dat het stevige laarzen zijn, dus die zullen niet zomaar om mijn enkels gaan zwabberen.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken: ze zijn er alleen in walnut.. En ik wou juist zo graag zwart met bruin.. Van de andere kant loopt mijn vriend daar nu ook op, en dan heb ik weer zo'n 'zelfde laarzen, fiets, jas, zonneklep idee'. Ik heb nu ook walnut's, en die vind ik ook nog steeds mooi, dus eigenlijk moet ik me ook niet aanstellen.

cwada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:49

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:52

Ik heb vandaag weer heerlijk droge voeten gehad in mijn dubarry laarzen... hoewel; na drie uur in de regen was mijn broek zo nat dat het water van bovenaf in de laars druppelde... alsnog natte voetjes :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:57

Mijn Dubarry's heb ik al jaren. En ik verzorg ze slecht. Loop door de bagger, heb kale neuzen.....
Ik blijf er maar droog erin.
Voetbed blijf ik plat vinden. Dat vind ik echt jammer. Ik heb 2 paar outdoorlaarzen; de Kildares van Dubarry en mooie zwarte van Eurostar. Van de laatste is het voetbed wel vele malen prettiger. Maar die zijn bijv. niet geheel waterdicht. Als ik geulen moet graven, dan doe ik die niet aan, wel mijn Dubarry's.
En met de Eurostars kan ik niet paardrijden, dan blijven ze hangen onder het zweetblad, dat vind ik ook weer jammer.
Kortom, de Dubbary's functioneren beter, maar de Eurostar vind ik mooier :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:37

Ik heb mezelf zojuist een vervroegd kerstcadeau besteld; een paar Dubarry Galway's :D
Had 1,5 jaar geleden een paar outdoorlaarzen voor erg brede kuiten gekocht, die waren me (nadat ik was afgevallen) te ruim geworden en toen heb ik ze verkocht. Nu was ik toch wel weer op zoek naar paar fijne outdoorlaarzen en de Dubarry's spookten al langer door mijn hoofd :D
Ik heb nog steeds geen smalle kuiten, dus heb de Galway's Extrafit besteld. Ik hoop dat m'n kuiten erin passen, zou een centimetertje (of 2 := ) in kunnen zitten. Mocht het nodig zijn, zou ik de schachten wellicht ietsje kunnen laten oprekken bij de schoenmaker?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:15

cwada schreef:
http://vintagehandmade.nl deze zijn echt top

Inderdaad! Ik neem aan dat jij zo ook hebt.
Welk model heb je en hoelang heb je ze al?

cwada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:35

hafjelinger schreef:
cwada schreef:
http://vintagehandmade.nl deze zijn echt top

Inderdaad! Ik neem aan dat jij zo ook hebt.
Welk model heb je en hoelang heb je ze al?

ik heb de Reykjavik Wool en Sympathex, dit wordt de 3e winter

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:43

Vankje schreef:
Ik heb mezelf zojuist een vervroegd kerstcadeau besteld; een paar Dubarry Galway's :D
Had 1,5 jaar geleden een paar outdoorlaarzen voor erg brede kuiten gekocht, die waren me (nadat ik was afgevallen) te ruim geworden en toen heb ik ze verkocht. Nu was ik toch wel weer op zoek naar paar fijne outdoorlaarzen en de Dubarry's spookten al langer door mijn hoofd :D
Ik heb nog steeds geen smalle kuiten, dus heb de Galway's Extrafit besteld. Ik hoop dat m'n kuiten erin passen, zou een centimetertje (of 2 := ) in kunnen zitten. Mocht het nodig zijn, zou ik de schachten wellicht ietsje kunnen laten oprekken bij de schoenmaker?

Heb je ze niet eerst gepast dan? :oo

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:54

Schacht van Dubarry's oprekken gaat niet, want dan scheurt de waterdichte voering....