Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:00

Ohhh die zijn prachtig!!!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:56

Zo jaloers op alle mooie laarzen in dit topic <3

Ik wil graag omgeving Nijmegen of omgeving Groningen stad verschillende Petrie's passen om te bepalen of de duurdere modellen mij het geld waard zijn. Twijfel namelijk tussen en duurder model of toch de (mij goed passende) Luca. Zijn er mensen in dit topic die een adres daarvoor weten? Mag ook via PB!

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:20

Laurie schreef:
Ohh ik vind kachelpijpen ook fijn haha, blijven zoveel mooier! Zolang de binnenkant maar niet zo hard is kun je er al vrij snel heel fatsoenlijk mee rijden.

Ik heb de Anky Elegance <3

[ Afbeelding ]

Oh, die zijn inderdaad mooi, coole foto ook. Heb je ze helemaal in lak? Ik ben heel benieuwd hoe het brushed leer uitpakt, vind ik altijd heel mooi en schijnt iets minder snel te beschadigen dan lak. De voet is overigens wel gewoon leer, adviseerden ze vanwege rimpelen/barsten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:56

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:04

Oeh jeetje, daar zitten inderdaad mooie tussen Karin! Alleen jammer dat het meestal net niet de goede maten zijn...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:15

xIrlijn schreef:
Zo jaloers op alle mooie laarzen in dit topic <3

Ik wil graag omgeving Nijmegen of omgeving Groningen stad verschillende Petrie's passen om te bepalen of de duurdere modellen mij het geld waard zijn. Twijfel namelijk tussen en duurder model of toch de (mij goed passende) Luca. Zijn er mensen in dit topic die een adres daarvoor weten? Mag ook via PB!

Ik vind van Huet in Bunnik een aanrader. Was het ritje meer dan waard vanuit Drenthe.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:38

Van Huet blijkt maar een uur met het OV vanuit Nijmegen. Dus gister gebeld, aanstaande zaterdag al een afspraak *\o/* Ben gewoon nerveus omdat ik er zo veel zin in heb haha!

Hebben jullie na het aanmeten direct de laarzen besteld, of is het logisch dat je er nog even over na wilt denken daarna?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:42

Ah wat leuk!!

Ik heb dat wel gedaan maar ik wist van te voren al goed wat ik wilde dus dat maakt ook uit. Kan me niet voorstellen dat hij daar moeilijk over doet mocht het wel het geval zijn. Het gaat toch om een hoop geld en je wil wel het perfecte paar voor jou.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:22

xIrlijn schreef:
Van Huet blijkt maar een uur met het OV vanuit Nijmegen. Dus gister gebeld, aanstaande zaterdag al een afspraak *\o/* Ben gewoon nerveus omdat ik er zo veel zin in heb haha!

Hebben jullie na het aanmeten direct de laarzen besteld, of is het logisch dat je er nog even over na wilt denken daarna?

Ik heb ze op laten meten toen het heel warm was en ik veel vocht vast hield. Ik moest een aantal dagen 's ochtends en 's avonds de maten op nemen en door mailen naar hem. Had mijn keus wel gemaakt qua model en kleur. Bleef niet veel over qua modellen wat past bij mijn lichaamsbouw, dus de keus was snel gemaakt. Duurde wel een week of 8 geloof ik voor ik ze had. Maar goede keus geweest. Veel fijner dan de goedkope laarzen die ik altijd gehad heb. Die allemaal net niet goed passen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:29

Goed om te horen dat hij je de tijd geeft als dat nodig is. Het liefst koop ik ze direct natuurlijk, maar als de beste optie ver boven budget ligt dan wil ik daar wel een nachtje over slapen zegmaar :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:43

Van Huet is echt een vakman :j

Dankjulliewel! Ik heb ook de voet in lak, vond dat wel een beetje spannend maar tot nu toe (klopt af) gaat het heel goed!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:03

Vandaag in Bunnik geweest, was ontzettend leuk. Een geweldige plek en vakman zeg!

Ik heb de Superior laten aanmeten. Zelfs een niet passend paar zal al zo fijn <3 Ik twijfel alleen of ik het model mooi vind... Had zo graag een simpele, gladde laars zonder gesp gewild. Maarja, 100 euro meer voor een gesp minder slaat eigenlijk ook nergens op :') Luxeproblemen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:26

xIrlijn schreef:
Vandaag in Bunnik geweest, was ontzettend leuk. Een geweldige plek en vakman zeg!

Ik heb de Superior laten aanmeten. Zelfs een niet passend paar zal al zo fijn <3 Ik twijfel alleen of ik het model mooi vind... Had zo graag een simpele, gladde laars zonder gesp gewild. Maarja, 100 euro meer voor een gesp minder slaat eigenlijk ook nergens op :') Luxeproblemen!

Had je dan niet beter voor de olympic kunnen gaan? Dat is een simpele laars. En zijn fijn in gebruik.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:09

Twijfel ik inderdaad over, mede door de goede verhalen over de Olympic in dit topic. Maar mij werd na het aanmeten de Superior of Sublime aangeraden, omdat de Olympic minder goed om mijn (kleine) voet zal aansluiten. Dus dan zou ik voor 500 euro een laars kopen die alsnog niet perfect zit... Tegelijkertijd is het de vraag in hoeverre ik dat zal voelen en is de Olympic misschien een hele mooie middenweg.

Mochten er mensen met een kleine voetmaat en slanke kuit de Olympic hebben, dan hoor ik graag jullie ervaring :)

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:40

Wat is een kleine voetmaat? Ik heb de Olynpic in maat 38 icm kuit 35 cm. Het is een hele mooie slanke laars, ben er na 8 jaar nog steeds blij mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:42

Hij weet precies waarom een bepaald model wel of niet past, bij je bouw. Daar mag je zeker op vertrouwen. Ik heb niet een hele grote voetmaat, wel grote kuitmaat en dus wel de Olympic. Ik vind het voetbed wel heel fijn van de Petrie laarzen trok ze vanmiddag na een tijd weer aan en zit gewoon direct lekker.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:45

MISTRAL94 schreef:
Hij weet precies waarom een bepaald model wel of niet past, bij je bouw. Daar mag je zeker op vertrouwen. Ik heb niet een hele grote voetmaat, wel grote kuitmaat en dus wel de Olympic. Ik vind het voetbed wel heel fijn van de Petrie laarzen trok ze vanmiddag na een tijd weer aan en zit gewoon direct lekker.

Als Van Huet je de Superior heeft aangeraden denk ik dat je in de Olympic snel gaat slippen. Hij weet inderdaad heel goed wat het best bij je lichaamsbouw past :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:56

Laurie schreef:
MISTRAL94 schreef:

Als Van Huet je de Superior heeft aangeraden denk ik dat je in de Olympic snel gaat slippen. Hij weet inderdaad heel goed wat het best bij je lichaamsbouw past :)

Nee hij kwam bij mij direct uit op de olympic. Ik vond de polo mooi maar dat was geen optie. En heb nog gevraagd naar een rijglaars. Hoewel ik ze niet mooi vind, dacht ik dat het handiger was Dit ivm het vocht vast houden. Maar toen ik zei de rijglaars dan, ondanks dat ik ze lelijk vind? Toen zei hij oh nee, over my dead body :') maar weet de reden niet. Ik was al lang blij dat, dat model het niet zou worden :+

Ik ben meer dan tevreden met mijn olympic laarzen. Ik had altijd laarzen met een te grote voetmaat om de kuitmaat wat te compenseren. Ging met regelmaat onder het rijden ook door mijn enkel omdat de laarzen geen steun geven. Wat een verademing als je dan maatwerk hebt. Het is een uitgave, waar ik heel wat jaren tegenaan heb lopen hikken. Maar het was het meer dan waard.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:01

Ik wilde antwoorden op Irlijn haha, sorry, vergeten haar naam erbij te zetten. Maar ik ben het helemaal met je eens over de kennis van Van Huet. En bekend verhaal ook :D Als hij iets in z’n hoofd heeft voor je ga daar vaak ook mee naar huis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:17

:') hoe snel een "misverstand" kan ontstaan he.

Haha heb jij iets vergelijkbaars met hem gehad? :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:46

Dit moest ik even horen. Dankjulliewel!

Fijne maat lijkt me dat Jerry. Dan val je net nog in confectie, of niet? Ik heb maat 36/36,5 en 33cm kuit. Vrees dat het daarmee inderdaad slippen wordt in de Olympic.

Wel super om te horen dat jullie nog steeds tevreden zijn over de Olympic. En ik herken die duidelijke mening haha, geeft wel het gevoel dat je met het beste naar huis gaat uiteindelijk!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:27

Tot je van mening verschilt :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:53

Haha nee hoor toen heb ik gewoon gedaan wat ik mooi vond O:)

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:30

xIrlijn schreef:
Fijne maat lijkt me dat Jerry. Dan val je net nog in confectie, of niet? Ik heb maat 36/36,5 en 33cm kuit. Vrees dat het daarmee inderdaad slippen wordt in de Olympic.

Dat klopt.. Ik pas meestal de standaard maat, ook weer niet goed voor de portemonnee :o

studiozacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:32

Iets zegt mij dat ik dit topic helemaal niet moet gaan lezen.... :=

Prachtige laarzen!!!