Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:41

Ik vind de laarzen van Dubarry heel erg mooi, maar iedereen die ik ken en die laarzen heeft loopt altijd alleen maar te vloeken. Ik vind zelf ook dat ze héél erg snel lelijk worden en ben blij dat ik heb besloten niet zo'n klap geld uit te geven voor Dubarry laarzen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:24

Mijn dubarrys bevallen eigenlijk ook heel goed, heb ze nu 2 jaar.. Helaas gaat nu mn voering stuk bij mijn hiel aan de binnenkant bij beide laarzen, wie kent dit probleem. En wat zouden jullie doen, naar de schoenmaker om te maken? Of terug naar dubarry..

De winkel waar ik ze vandaan heb is niet zo makkelijk met opsturen en doet vrij moeilijk, weet ik uit eerdere ervaring, dat ze lek waren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:39

Ik heb dat ook gehad, ik ben er mee naar de dealer gegaan, dat is gewoon gerepareerd voor me, gratis, maar toen waren mn dubby's nog jonger, nu is het leer wat ze in de hak hebben gezet ook kaduk, dus moet even kijken wat ik er nu mee moet.
Meende ook dat de reparatie toen iets van 30 euro koste, maar pin me er niet op vast!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:05

Mijn voering bij de hakken was ook na ong. 1,5 jaar stuk. Heb ze op laten sturen naar dubarry en die hebben het gratis gemaakt.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:14

Ik ga eens even kijken of er dubarry dealers in de buurt zitten op die andere na.. Dan eens kijken of hun wat kunnen betekenen voor me

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:12

Vinden jullie nou ook niet dat er echt heel veel kapot gaat aan Dubarrys, en dat voor laarzen van dik 300 euro ?!

Als je alleen al in dit topic leest ...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:56

simodi schreef:
Vinden jullie nou ook niet dat er echt heel veel kapot gaat aan Dubarrys, en dat voor laarzen van dik 300 euro ?!

Ja, ik weet ook zeker dat ik ze nooit weer koop. Het viel me zo verschrikkelijk tegen.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:58

Dubarry is ook 100% waterdicht :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:59

taffy schreef:
Dubarry is ook 100% waterdicht :)

Niet dus! Dat kun je in dit topic lezen! ;)

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:04

Dat zijn de uitzonderingen maar ze worden verkocht als 100% waterdicht en niet als waterafstotend.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:39

simodi schreef:

Ik ben erg blij met mijn laarzen, maar of ik ooit weer 400 euro uitgeef weet ik niet. Dan moeten deze zich eerst maar eens bewijzen de komende minstens 8 jaar.
Mijn vorige paar was met nog geen jaar lek (en dan niet eens intensief gebruikt)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:53

taffy schreef:
Dat zijn de uitzonderingen maar ze worden verkocht als 100% waterdicht en niet als waterafstotend.

Dan zijn er wel veel uitzonderingen (zie ook weer reactie hierboven)!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:50

ja dat klopt,maar ik ga er vanuit dat er dan 100% garantie wordt gegeven door Dubarry en dat het probleem zal worden opgelost tot ze weer 100% waterdicht zijn,tenzij ze helemaal op zijn na 10 jaar gebruik bv.
Een goede winkel zal ze altijd terug sturen lijkt mij.
Geeft Dubarry geen garantie dán zou ik er ook niet opnieuw voor kiezen inderdaad,maar daar ga ik niet vanuit.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:58

Bij mij gaat alles tot nu toe kapot, wat ook niet zo gek is als je bedenkt dat ik ze ook gewoon mishandel..
Laarzen gaan nu eenmaal eerder kapot omdat ze niet zo mooi strak zitten om je voeten als schoenen.

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:49

simodi schreef:
Voor wie ook slechte ervaring heeft met haar Dubarrys: ik heb nu Ariat Windemeres gekocht!

Deze zitten net zo fijn (misschien nog wel lekkerder door het zeer goede Ariat voetbed), zijn waterdicht (en dus niet waterafstotend zoals Dubarrys) en geschikt om mee te rijden (spoorsteuntje op de hiel).

Een aanrader, en ook nog eens stukken goedkoper! :j

Dubarry's zijn wel waterdicht, ik heb er 5 minuten lang tot de rand in de sloot gestaan en alles was volledig droog.

edit: Je zegt dat er uitzonderingen zijn, maar die zijn dan lek, niet waterafstotend, toen ze werden verkocht waren ze waterdicht.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:07

taffy schreef:
ja dat klopt,maar ik ga er vanuit dat er dan 100% garantie wordt gegeven door Dubarry en dat het probleem zal worden opgelost tot ze weer 100% waterdicht zijn,tenzij ze helemaal op zijn na 10 jaar gebruik bv.
Een goede winkel zal ze altijd terug sturen lijkt mij.
Geeft Dubarry geen garantie dán zou ik er ook niet opnieuw voor kiezen inderdaad,maar daar ga ik niet vanuit.

Helaas deden ze bij mij niks aan dat ze niet meer waterdicht zijn. Terwijl ik ze toen pas 1,5 jaar had. Kom je in de winkel, zeggen ze
"ja ze zien er wel gebruikt uit, maar we willen ze wel opsturen. Maar als er niks onder de garantie valt kost het je wel €7,50 verzendkosten". Alsof ik ze in de kast ga laten staan, ik heb ze gekocht voor gebruik.. Ze deden uiteindelijk alleen wat aan de voering bij de hakken, verder
niks en ze zijn niet meer waterdicht.
Volgende paar laarzen die ik koop zijn een stuk goedkoper en in ieder geval niet van dubarry..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:25

Bij mij is het juist heel netjes opgelost. Bij de winkel geweest waar ik ze gekocht had, antwoord was :' het wordt opgelost, of wij dat doen of Dubarry zelf weten we nog niet, maar opgelost gaat het worden' Een paar dagen laten had ik bericht dat ik nieuwe uit kon komen zoeken.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:53

Gaithmonster: als dat na zoveel geld uitgegeven te heben je garantie is kan ik me voorstellen dat je er klaar mee bent,Bij Rosita werd het wel netjes opgelost,vreemd eigenlijk dat het zo verschillend is of ze er wat aan doen,of de winkel heeft het voor zijn rekening genomen? ik heb ze bij een winkel gekocht die een van de grootste dealers is maar heb gelukkig (tot nu toe) nog geen klachten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:27

GaitMonster schreef:
Helaas deden ze bij mij niks aan dat ze niet meer waterdicht zijn. Terwijl ik ze toen pas 1,5 jaar had. Kom je in de winkel, zeggen ze
"ja ze zien er wel gebruikt uit, maar we willen ze wel opsturen. Maar als er niks onder de garantie valt kost het je wel €7,50 verzendkosten". Alsof ik ze in de kast ga laten staan, ik heb ze gekocht voor gebruik.. Ze deden uiteindelijk alleen wat aan de voering bij de hakken, verder
niks en ze zijn niet meer waterdicht.
Volgende paar laarzen die ik koop zijn een stuk goedkoper en in ieder geval niet van dubarry..

Ik heb precies dezelfde reactie gekregen in de winkel waar ik ze een jaar tevoren gekocht had! Echt belachelijk, ik was er ook helemaal klaar mee. Ik draag ze nu nog wel eens met droog weer, maar ben inmiddels heel tevreden met mijn Ariats.

Hoe je het ook wendt of keert, uit de reacties hier blijkt gewoon dat ze heel snel kapot en/of lek zijn terwijl ze worden verkocht als outdoorlaarzen. Als dat zoveel voorkomt vind ik dat geen uitzondering meer en voor laarzen van die prijs niet kunnen!

Het gaat mij er ook alleen maar om om mensen hier te waarschuwen voordat ze Dubarrys kopen, omdat de meesten van ons er erg lang voor moeten werken en sparen voor je ze uberhaupt kunt kopen. :j
Je moet dan weten dat ze niet 100% 15 jaar meegaan en dan kun je zelf de afweging maken of je ze desonsanks toch wilt kopen.
Ze zitten superfijn, maar de kwaliteit vind ik persoonlijk de prijs niet waard.

Gelukkig zijn er winkels waar ze wel service hoog in het vaandel hebben, zoals waar Rosita ze blijkbaar heeft gekocht, maar je bent dan dus duidelijk afhankelijk van de verkoper/winkel heb ik zelf ervaren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:48

als je laarzen 15 jaar lang goed wilt gebruiken en perse wilt dat ze waterdicht blijven, denk je in mijn ogen sowieso niet reeel. voor (in verhouding) 25 tot 30 euro per jaar, 15 jaar lang mag je dat echt niet verwachten.

Ik vind de kwaliteit van Dubarry wel top, en ik vind ook dat ze hun prijs meer dan waard zijn. Wat je ook koopt, of het laarzen zijn of een auto, een pech product kan er altijd bij zitten. Daarnaast ben ik ook van mening dat onderhoud ook heel veel doet, en de manier waarop je er mee omgaat..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:55

zorro schreef:
als je laarzen 15 jaar lang goed wilt gebruiken en perse wilt dat ze waterdicht blijven, denk je in mijn ogen sowieso niet reeel. voor (in verhouding) 25 tot 30 euro per jaar, 15 jaar lang mag je dat echt niet verwachten.

Ik vind de kwaliteit van Dubarry wel top, en ik vind ook dat ze hun prijs meer dan waard zijn. Wat je ook koopt, of het laarzen zijn of een auto, een pech product kan er altijd bij zitten. Daarnaast ben ik ook van mening dat onderhoud ook heel veel doet, en de manier waarop je er mee omgaat..

Aan het onderhoud heeft het bij mij echtr niet gelegen. Had ze nog geen jaar en ben er netjes mee omgesprongen, netjes onderhouden en toch zo lek als een zeef.
Net als bij meer mensen.
Ik heb het gelukkig getroffen met de winkel waar ik ze gekocht heb, maar wanneer dat niet het geval is, is het wel erg zuur je gespaarden centjes zo weg te kunnen gooien

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:07

Met dit weer loop ik echt niet meer op mijn Durbarrys. Hier de Teva's en Birckenstocks aan hoor.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:25

Antheman schreef:
Met dit weer loop ik echt niet meer op mijn Durbarrys. Hier de Teva's en Birckenstocks aan hoor.

Loop je op slippers bij je paarden dan ....? :oo

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:39

simodi schreef:
Antheman schreef:

Loop je op slippers bij je paarden dan ....? :oo

Als ik loop te mesten of in de wei klusjes doe, wel ja.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:47

Ik loop dus nog steeds met m'n laarzen aan :') Lekker warm :P