Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:17

wel vreemd eigelijk dat laarzen mij de schacht te hoog is en dat ik bij chaps geen enkel probleem heb! weet iemand nog leuk chaps ( bij divoza in lak)

haffie15

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:18

obvfudbva nog niet bestelt morgen echt doen!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:04

Iemand ook ervaring met jodphurs van mondoni?

Symphatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 00:07

Ik ga waarschijnlijk morgen kijken voor deze laarzen in de winkel, ben benieuwd!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 06:47

Tot wanneer geld bij divoza de korting op laarzen. Via de webshop.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:51

glenstorm schreef:
Tot wanneer geld bij divoza de korting op laarzen. Via de webshop.

Dat zal er toch wel staan in de kleine lettertjes neem ik aan?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:11

Meestal zijn dat soort aanbiedingen 1 maand. De 20% is tot 31 mei. Grote kans deze ook?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:09

Ik zou ook denken tot 31 mei.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:30

Ik ben hier een beetje aan het meelezen, omdat ik er over denk om deze maand bij divoza laarzen te gaan kopen. Ik twijfel tussen de mondoni plain, field en kendal. Ik zal er ongeveer 3-4 keer per week een anderhalf twee uur mee gaan rijden.
Wat raden jullie mij aan. Want ik kom er hier niet echt uit, omdat het nogal door elkaar staat.

Ik lees wel dat de kwaliteit/prijs verhouding goed is.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:13

mcjv schreef:

Ik! Ik heb geloof ik de mondoni York in het bruin, al een jaar of 5! Misschien zelfs al 6 jaar. Ik heb ze vaak aan, onderhoud ze slecht, maar ze zien er (na een poetsbeurtje) nog prima uit. Zool blijft heel goed, heb vorige week voor het eerst bij beide schoenen de zool bij de neus een klein beetje moeten vastlijmen maar dat is het enige mankementje wat ik eraan heb gehad in al die jaren. Ik rijd ermee, mest ermee uit, loop ermee door de blub, door de bak, en ze blijven gewoon prima!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:54

Ik heb mondoni jodphurs gehad en die waren na 2 weken al kapot (scheuren in de neus) :(

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:59

l. Ik wil bij divoza laarzen bestellen.Maar weet niet welke. Een van de mondini's iig.Wou eerst de field. Zijn er niet meer in mijn maat. (Heb 38.32.41) dus kindermaat.Ze zijn helemaal uitverkocht. Dus mijn volgende keuze was de glamour. Want wil graag met veters. Maar die zijn tijdelijk uitverkocht en zou ik pas half juni krijgen. Duurt me te lang want dan zijn de eerste selecties al geweest. Die kunnen ook wel met chaps maar dat is een van de weinige zomerconcoursen waar foto's worden gemaakt. Dus laarzen staat mooier.Maar de glamour zagen er op de foto heel mooi uit. Maar er stond nog een filmpje bij waaruit bleek dat ze aan de bovenkant wat anders waren dan op de foto. Vond ik echt niet mooi. Je hebt nog meer mondini laarzen namelijk de plain. Helaas zijn deze zonder veters. Iets wat ik heel mooi en door mijn dunne enkels ook nog eens heel praktisch vind. Maar vrrder identiek aan de fields alleen zijn volgens mij de plains veel soepelen. En dat is best handig voor het springen en de eventing.

Wat moet ik doen help

(Gekopieerd uit hk topic dus vandaar de af en toe wat bijzondere spelling en formulering)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:21

Andere laarzen halen bij een andere zaak?

Symphatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:23

Zojuist de Mondoni Field gekocht, jeetje wat zitten ze hoog, veel hoger dan mijn chaps. Dit zijn mijn eerste paar leren rijlaarzen, heeft iemand tips zodat ik ze goed kan inlopen en zodat ze zakken?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:24

Hoeveel zitten ze te hoog? En zitten ze wel strak? Anders loemelen ze als ze inzakken bij je kuit.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:25

Ik heb de mondoni Kendal gekocht. Ook voor mij mijn eerste paar leren laarzen. Maar na het tijdelijk rijden met chaps, zitten ze heerlijk. Ik ben benieuwd hoelang ik er plezier van mag hebben.

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:55

Ik heb net de Mondoni Bath gekocht, we zullen zien wat het gaat worden! :)
Ben alleen bang dat ze wat te groot voor m'n kuit worden, aangezien ik kuitmaat 39 heb, maar was in deze laars niet verkrijgbaar, dus moest ik kuitmaat 41.. want kuitmaat 38 zat niet echt geweldig.

Eerder heb ik Mondoni Field gehad. Ik heb ze één jaar gehad en ik droeg ze meestal 1 tot 2x in de week.. daarna was de laars vanbinnen kapot en vanbuiten was de elastiek uitgerekt... met de maten was hetzelfde probleem als bij de Mondoni Bath, maar aangezien de Mondoni Bath iets steviger leer is, denk ik dat ze wat minder gaan rekken...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:26

Claudia, dan had je beter 38 kunnen nemen. Vooral omdat er toch elastiek in de laars zit. Ze rekken nogal uit. Ik heb normaal kuit 42/43 en heb van de Bath ook kuitmaat 41 en die zijn nu zelfs ruim.

Overigens vind ik de Bath's zachter dan de fields. Ik heb ze ook beide. Maar het leer van Field is een stuk steviger.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:40

Wie heeft er ervaring met
Mondoni blyth lak rijlaarzen?

Ik krijg ze waarschijnlijk morgen binnen (helaas ben ik pas zondag avond weer thuis:( dus zie ik ze dan pas)
Zijn het goede laarzen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:48

Stalgenootje heeft ze al anderhalfjaar volgensmij, kinderversie, zien nog goed uit.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:07

Symphatie schreef:
Zojuist de Mondoni Field gekocht, jeetje wat zitten ze hoog, veel hoger dan mijn chaps. Dit zijn mijn eerste paar leren rijlaarzen, heeft iemand tips zodat ik ze goed kan inlopen en zodat ze zakken?

Heb je er al hakverhogers in?

Symphatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:35

nee heb er geen hak verhogers in, is een goed tip denk ik!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:36

Liesje89 schreef:
mcjv schreef:

Ik! Ik heb geloof ik de mondoni York in het bruin, al een jaar of 5! Misschien zelfs al 6 jaar. Ik heb ze vaak aan, onderhoud ze slecht, maar ze zien er (na een poetsbeurtje) nog prima uit. Zool blijft heel goed, heb vorige week voor het eerst bij beide schoenen de zool bij de neus een klein beetje moeten vastlijmen maar dat is het enige mankementje wat ik eraan heb gehad in al die jaren. Ik rijd ermee, mest ermee uit, loop ermee door de blub, door de bak, en ze blijven gewoon prima!

Dat klinkt goed! Ik ga ze even opzoeken en een beetje research doen! :))

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:49

Iemand die de Cardiffs heeft, met de rits voor? Ik heb nu ook mondoni's en vind ze super fijn! Maar ik moet toch echt nieuwe..... Hoe zijn ze?

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:41

Tientjeh: ik vind zelf persoonlijk het leer steviger van de Bath.. en de 38 ging echt niet dicht :( maarja... over ongeveer 1 jaar heb ik toch weer waarschijnlijk nieuwe nodig omdat het elastiek dan is uitgerekt.. we zullen zien. Een geluk dat de Mondoni laarzen minder duur zijn dan de Petrie's enzo.