Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:58

Het gladde leer invetten met Outdoor Wax, verkrijgbaar bij de schoenmaker. Gegarandeerd geen kale plekken meer.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:02

K*t k*t en nog eens k*t... Sorry voor de scheldpartij, maar kom er net achter dat ook mijn laarzen lek zijn! Wasss met de hond wandelen bij t meer en een natte voet.... Heb ze net 2 jaar en helemaal niet veel aan gehad.wel netjes onderhouden met het setje wat ik erbij gekregen heb.. A.s. Week maar terug naar de winkel. Neem toch aan dat ik mag eisen dat ze gemaakt of vervangen worden??

Donna_

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:30

Helaas, garantie is maar 1 jaar... wel ontzettend balen joh!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:34

Daar geloof ik niet in. Laarzen van 400 euro, van een merk die waterdichtheid beloofd... Dan maar stampij maken, maar ik ga zeker wel een oplossing eisen. Heb er jaren over nagedacht, tijden voor gespaard en nu dit.. Bah! Baal er echt van!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:11

Dan geloof je het niet :+
Geef je groot gelijk dat je een oplossing gaat eisen, ben heel benieuwd naar het vervolg. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? Niet aan verkoper naar de garantie gevraagd?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:19

_rosita_ schreef:
Daar geloof ik niet in. Laarzen van 400 euro, van een merk die waterdichtheid beloofd... Dan maar stampij maken, maar ik ga zeker wel een oplossing eisen. Heb er jaren over nagedacht, tijden voor gespaard en nu dit.. Bah! Baal er echt van!

Ik had hetzelfde. Had ze nog maar een 1,5 jaar. Bij mij hebben ze er niks aan gedaan helaas. Dus dit was de eerste en laatste keer dat ik dubarry's koop, hoe jammer ik het ook vind..
Hoop dat je een oplossing gaat vinden!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:58

Donna_ schreef:
Dan geloof je het niet :+ Geef je groot gelijk dat je een oplossing gaat eisen, ben heel benieuwd naar het vervolg. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? Niet aan verkoper naar de garantie gevraagd?

Zo bedoelde ik het niet :) heb er gewoon de pest over in.
Ik heb ze gekocht bij Hermsen in Utrecht. Heb net even zitten lezen op internet, vaak zegt de winkel dat er geen garantie meer is, maar dan blijkt Dubarry er nog wel iets aan te kunnen doen..
Van de week langs en ben benieuwd..
Wel idd de laatste keer dat ik ze heb gekocht, zulke dure 'kwaliteits' laarzen mogen niet zomaar stuk gaan..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:45

_rosita_ schreef:
K*t k*t en nog eens k*t... Sorry voor de scheldpartij, maar kom er net achter dat ook mijn laarzen lek zijn! Wasss met de hond wandelen bij t meer en een natte voet.... Heb ze net 2 jaar en helemaal niet veel aan gehad.wel netjes onderhouden met het setje wat ik erbij gekregen heb.. A.s. Week maar terug naar de winkel. Neem toch aan dat ik mag eisen dat ze gemaakt of vervangen worden??

Donna_ schreef:
Helaas, garantie is maar 1 jaar... wel ontzettend balen joh!

Onzin. Ik had mijn laarzen 1,5 jaar en toen raakte ze lek. De ruiterwinkel heeft ze terug gestuurd naar Dubarry en 2 weken later kon ik nieuwe in de winkel komen ophalen :D
En naar mijn idee hadden ze toch 10 jaar garantie op waterdichtheid?

Ohja en inderdaad eisen dat je laarzen opgestuurd worden naar Dubarry, want ik had in dit topic ook al verhalen gelezen over winkels die inderdaad zeggen dat er niks aan te doen is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:23

_rosita_ schreef:

Kun je altijd proberen, maar als de winkel er niets mee doet ben je uitgepraat ... net zoals ik .... :\

Aan mijn Dubarrys werd ook niks meer gedaan, ze zagen er 'gedragen' uit volgens de winkel, ja duh ... :(
Ze konden ze wel opsturen naar Dubarry maar ze hadden geen idee of die er wat mee zouden doen en of dat mij nog wat ging kosten ... ben daar dus maar niet aan begonnen.

Maar hopelijk lukt het je!

Overigens had ik onlangs een paar soortgelijke laarzen van Rider Pro van de ruitesportzaak, waarvan de voering op de hak losliet na een halfjaar intensief dragen. Dat was niet te repareren, maar ik heb keurig mijn aankoopbedrag van de leverancier via de ruitersportzaak teruggekregen binnen 1 week!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:53

simodi schreef:
Kun je altijd proberen, maar als de winkel er niets mee doet ben je uitgepraat ... net zoals ik .... :\

Aan mijn Dubarrys werd ook niks meer gedaan, ze zagen er 'gedragen' uit volgens de winkel, ja duh ... :(
Ze konden ze wel opsturen naar Dubarry maar ze hadden geen idee of die er wat mee zouden doen en of dat mij nog wat ging kosten ... ben daar dus maar niet aan begonnen.

Overigens had ik onlangs een paar soortgelijke laarzen van Rider Pro van de ruitesportzaak, waarvan de voering op de hak losliet na een halfjaar intensief dragen. Dat was niet te repareren, maar ik heb keurig mijn aankoopbedrag van de leverancier via de ruitersportzaak teruggekregen binnen 1 week!

Dat zeiden ze bij mij ook. Als er geen garantie zat moest ik zelf de verzendkosten betalen. Heb ze wel op laten sturen en uiteindelijk hebben ze de voering bij de hak gemaakt en ze helemaal gepoetst. Alleen aan het gedeelte wat lek was deden ze niks.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:10

simodi schreef:

Zonde! Je had ze beter wel naar Dubarry kunnen laten sturen, hooguit dat het je dan 7 euro verzendkosten had gekost. Maar dan weet je in ieder geval zeker dat er niks meer aan te doen was. Want de winkel heeft makkelijk praten, die hebben geen belang bij het opsturen van je laarzen :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:56

@dispar_vulgo: hoezo had je het dan 7 euro verzendkosten gekost?
Ik neem toch aan dat de kosten naar het buitenland heen-en-weer wel ff iets duurder zijn..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:08

siskeh schreef:
@dispar_vulgo: hoezo had je het dan 7 euro verzendkosten gekost?
Ik neem toch aan dat de kosten naar het buitenland heen-en-weer wel ff iets duurder zijn..

Zouden ze die laarzen helemaal naar het buitenland sturen? Nam eigenlijk wel aan dat er een fabrikant/reparatieservice in Nederland zat.. :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:53

nee, meende dat ze naar Ierland opgestuurd worden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:32

Jeej!
Ik kan mijn nieuwe laarzen ophalen!!
Ben teruggegaan naar de winkel (Hermans in Utrecht) en de reactie was direct:'het komt goed mevrouw, of wij maken ze of ze gaan naar Dubarry, maar goed komt het!' )
Vandaag een telefoontje gehad dat ik mijn nieuwe paar kan ophalen, de oude waren idd lek en niet te repareren.
Niets anders dan lof voor de super nette service dus van Hermans

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:52

Wat fijn Rosita! :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:33

ik heb ook een paar gehad. Waren wel heel fijn en warm, maar ik had ze helaas te klein gekocht :(

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:33

weet iemand waar je een soortgelijke variant van dubarry kan vinden?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:14

Jakkelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:13

Ik heb ook een paar Dubarry's en kan ze alleen maar aanraden! Ze kunnen overal tegen, zijn heerlijk warm en lopen lekker. Zelfs voor mijn moeilijke voeten :)

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:53

Jep, hier is nu de eerste scheur ook al te bekennen :( Baal er wel van, zijn gelukkig niet lek, de scheur zit tegen de zool aan, heb er niks raars mee gedaan.. Ga binnenkort even langs de winkel, behandel ze ook altijd goed..

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:16

Ik draag mijn Dubarrys elke dag! Ze zijn PERFECT!!! Heb er ook vet bij gekregen en smeer ze regelmatig in. Heb het idee dat ze best robust zijn. Maar denk eigenlijk ook dat ze bij Dubarry kolant zijn en wat doen als er iets aan de laarzen is wat hun qualiteit Niet voldoet.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:26

Ik kom even in dit topic binnen vallen in de hoop dat jullie kunnen helpen :j

Ruim 2,5 jaar geleden heb ik de Dubarry Clare gekocht, nooit problemen mee gehad en veel gedragen. Helaas zijn ze nu niet meer waterdicht, is de rits kapot en een stiksel los. De winkel waar ik ze gekocht heb bestaat niet meer (Tally-Ho in Molenschot) en de aankoopbon is tijdens mijn verhuizing zoek geraakt.
Wat kan ik nu het beste doen? Naar een schoenmaker brengen? Contact opnemen met Dubarry (zonder aankoopbon)? Ik wil ze graag laten maken want ik kan eigenlijk niet zonder! Draag ze zelfs nu in de zomer dagelijks om met de honden naar het bos te gaan :D. Wie weet raad?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:20

Voor wie ook slechte ervaring heeft met haar Dubarrys: ik heb nu Ariat Windemeres gekocht!

Deze zitten net zo fijn (misschien nog wel lekkerder door het zeer goede Ariat voetbed), zijn waterdicht (en dus niet waterafstotend zoals Dubarrys) en geschikt om mee te rijden (spoorsteuntje op de hiel).

Een aanrader, en ook nog eens stukken goedkoper! :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:13

Simodi, die ga ik onthouden :j
Ik ben namelijk al aan het sparen voor mn volgende paar :') Mijn eurostar dublins zijn nu bijn a 2 jaar oud en nog steeds goed, maar er komt een moment dat ze dood gaan. En dan wil ik wel weer nieuwe kopen.
Ik heb al een beetje rondgesnuffeld. Ariat vind ik gaaf, maar zelf ben ik echt helemaal verkikkerd op Vintage Handmade. Voor mij een onbekend merk, maar lijken me zeer goede laarzen.
Die ik heb gezien, de Reykjavik, zijn helaas wel aardig aan de prijs..:P
http://www.vintagehandmade.nl/ Bij producten kun je ze zien.