Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Reina11 schreef:Ik heb een wedstrijd gereden die totaal foutloos was en men paard goed beweegde en precies aansprong bij de B en bij E in galop en ook binnenschouder precies zo deed zoals er gevraagd werd en ook zo meenemen door de halve grote volte, en wat kreeg ik ¿¿ allemaal zessen , en één die voor mij aan was , was tegen de hand ,steigerde en niet voorwaarts kreeg meer punten en ik denk alleen omdat die paard in een krul getrokken werd en net achter de loodlijn reed en niet zoals die van mij die keurig en netje's op de loodlijn reed, Ik weet het toevallig omdat ze hebben opgenomen hebben zodat ik terug kon kijken op de fouten die ik misschien zal hebben gemaakt ( gelukkig geen fouten ) Maar ik ben tevreden en weet dat men paard goed heeft gedaan
texelse schreef:Reina11 schreef:Ik heb een wedstrijd gereden die totaal foutloos was en men paard goed beweegde en precies aansprong bij de B en bij E in galop en ook binnenschouder precies zo deed zoals er gevraagd werd en ook zo meenemen door de halve grote volte, en wat kreeg ik ¿¿ allemaal zessen , en één die voor mij aan was , was tegen de hand ,steigerde en niet voorwaarts kreeg meer punten en ik denk alleen omdat die paard in een krul getrokken werd en net achter de loodlijn reed en niet zoals die van mij die keurig en netje's op de loodlijn reed, Ik weet het toevallig omdat ze hebben opgenomen hebben zodat ik terug kon kijken op de fouten die ik misschien zal hebben gemaakt ( gelukkig geen fouten ) Maar ik ben tevreden en weet dat men paard goed heeft gedaan
Totaal foutloos!!! Dus dat zou 300 punten zijn!!!! netjes hoor.
Sanniejj schreef:Toch apart dat jullie nu zeggen: 'Tja, jurysport he'
en bij Anky is het, 'Dat stomme Duitse jurylid'
Apart, niet?
Ashley__ schreef:Sanniejj schreef:Toch apart dat jullie nu zeggen: 'Tja, jurysport he'
en bij Anky is het, 'Dat stomme Duitse jurylid'
Apart, niet?
Wat is het dan? Het is toch een jurysport?? Dat is nou eenmaal 'het nadeel' (tja, hoe noem je het anders) van de dressuursport.
Wij heeft dat gezegd dan bij Anky??
heb je volkomen gelijk in.
. Als "mijn" paard maar weer een ervaring rijker is en ik een paar goede tips op mijn protecol heb staan. Er is altijd wel iemand beter en als het alleen om het winnen gaat.. je kunt zo'n beker ook prima in de winkel kopen, je kunt ook je eigen protecol maken als je de mening van een ander niet waardeert.
) dan moet je misschien de jury niet zo serieus nemen en je schouders ophalen. Ik bedoel, het is een sport, dat doe je voor je lol toch?
tja en toen dacht ik echt van tja, moet ook maar een goede vriendjes met de jury worden
Komt idd vaker voor, heb natuurlijk ook weleens iets voordeel gehad, maarjajudithh schreef:jury schreef:TOTALE ONZIN, IK VIND DIT EEN ZEER ONGENUANCEERDE OPMERKING EN JE PLAATST ONTERECHT HET JURY VAK IN EEN SLECHT DAGLICHT
als toeschouwer is dit niet te beoordelen of je moet alle onderdelen en alle proeven meepunten.
Voorbeeld ik had gister een geweldige pony in de ring (L1). De amozone kon echter nog niet zo goed rijden. Voor stap draf galop had de pony allemaal achten maar op de oefningen had ze nog al wat onvoldoendes, resultaal 180+.
Een minder bewegend paard maar foutloos gereden proef kan dus hoger komen.
Op enkele uitzonderingen na wordt een vriend/kennis ook gewoon beoordeeld.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens dat het gevoel niet overeenkomt met de gekreen punten maar laat de waarheid dan in het midden liggen en als je je er echt niet in kan vinden stap dan eerst op de jury af en vraag om uitleg voor dit soort opmerkingen te plaatsen. Dan kun je ook de jury's mening hier plaatsen.
precies!
buiten dat... als er één onderdeel gigantisch fout gaat door bv..een val/ verzet, stijgeren. bokken., verkeerd rijden ect.. houd niet per defenitie in dat je dan geen eerste kunt worden. Een proef bestaat uit 30 of 34 onderdelen, dus ook 30/34 cijfers. Als je, je paard voor elkaar hebt en een proef neerzet volgens het scala dan kun je jezelf best een fout permiteren.
_Jeanine schreef:Ik heb wel een keer meegemaakt dat een jury haar eigen dochter moest jureren... en ze werd 1e. Maar ik weet niet hoe ze gereden had.
Als het bij mij zou overkomen weet ik nog niet of ik er naar toe zou gaan.