Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:17

bijna nooit alleen nu heb ik wat wondjes op me handen en doet heel zeer dus op dit moment die ik wel handschoentjes aan maar normaal nooit.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:30

heb snel last van eczeemhanden en he tzout van zweet van mn pony doet pijn. Ik kan dan geen vuisten meer maken, laat staan de teugels vast houden. Heeft niks met eelt of wat dan ook te maken, daar ik het liefst met waslijntjes rijd. Puur om eczeemproblemente voorkomen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:13

Ik droeg nooit handschoentjes. Maar sinds ik les heb wel! Ik heb de eerste les mijn handen hartstikke kapot gereden. Ik liet mijn pony altijd maar wat lopen, en echt werken hoefde ze van mij niet.
Nu moet ze dus wel werken, en haar rug ontspannen en over haar rug lopen. Dit vind ze erg moeilijk, en ik moet haar dus telkens begeleiden. (Niet dat ik loop te trekken hoor. Mijn instructrice vind juist dat ik met veel te zachte hand rijd. Ze zegt dat ik er eens aan moet komen! Dus ook met zachte hand zijn handschoentjes nodig Haha! )

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:17

Ik rij ook altijd met handschoentjes Haha!
Heb zo meer grip en voorkomt dat de teugels alsmaar langer worden en ik ze steeds weer korter moet maken,..
Ook vind ik het prettiger rijden, heb een paard wat erg sterk is aan de voorkant.. (heb zelf nou niet bepaald een harde hand.. alleen als het moet en meneer aan de voorkant uitbreekt.. dan is een rem d.m.v strengere ophouding weleens handig)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:35

Ik rij altijd met handschoentjes, simpel weg kan ik er niet zonder. Mijn vingers zijn nogal gevoelig, en ookal rij ik een uur met losse teugel en zonder handschoentjes, dan heb ik alsnog m'n vingers open of blaren. Ik heb echt gevoelige vingers! Schijnheilig

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:36

Vroeger had ik bijna nooit handschoentjes aan. Sinds vorig jaar kan ik ineens niet meer zonder, zelfs als ik ze een keer vergeet voel ik de blaren al. Ik denk niet dat het te maken heeft met dat je teveel druk op de teugels hebt, maar dat zelfs als de teugels maar iets heen en weer schuiven constant er blaren/wondjes kunnen ontstaan. Vooral als je daar een dunne huid hebt.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:40

Ik moet geen een keer zonder handschoentjes rijden, want dan heb ik meteen dikke blaren op mijn vingers staan die wekenlang blijven zitten.. Dus is moet wel handschoentjes aan Lachen

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:45

Ik rijd alleen op wedstrijd met handschoentjes. En in de winter als ik te voet naar de les toe rij, van te voren ivm de kou. Maar dan doe ik ze uit als de les begint. Ik vindt het fijner aanvoelen zonder maar das mijn persoonlijke mening.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:19

Ik rijd ook alleen met handschoenen. Tijdenlang heb ik zonder gereden, maar continu stonden de vochtbaren op mijn vingers. Dit deed mij gewoon te veel zeer. Ik vind het ook prettiger rijden met handschoenen. Heb meer grip voor mijn gevoel.

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:16

Ik rij altijd met handschoentjes.
Omdat ik dan toch wat meer grip op mijn teugels heb.
Als ik niet met handschoenen rij krijg ik blaren

hantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:23

ik heb altijd handschoentjes aan.
En ik rij bij de manege en daar hebben ze hele ruwe teugels..
En als je dan een keertje met je handen glijd heb ik direct een blaar.

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:25

Volgens het wedstrijd regelement is het volgens mij verplicht om met handschoenen te starten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:03

Shanna schreef:
Sorriso schreef:
Ik heb ook supersnel blaren. Stel dat ik 3 dagen zonder handschoentjes rij in een week tijd. Dan heb ik blaren op mijn ouder blaren. En als je dat zweet in een open blaar krijgt... Oeioeioei.

Laat staan van het vuil wat er in komt want je handen zijn ook niet schoon als je met paarden bezig bent.. En dat vermengt met zweet Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijd ook altijd met handschoentje's gewoon omdat mijn handen zosnel kapot zijn, ik rijd ook absoluut met losse teugel dus eigenlijk altijd waslijntjes en harde hand heb ik ook zekers niet maar ik heb gewoon tere handje's.. Ook met uitmesten heb ik handschoenen aan tegen de blaren Vork

En hier hetzelfde!
Ik rijd altijd met handschoenen (die Roeckl nog liefst, want andere irriteren mijn handen alleen maar meer!). Als ik dat niet doe, heb ik gegarandeerd blaren. Of ik nu intensief rijd of met een lang teugeltje ga wandelen, het maakt niet uit, blaren heb ik.
Als ik handschoenen aandoe, heb ik dat probleem niet. Fijn vind ik het niet. Rijd maar eens met 25°C met handschoenen... Ziek Je kan ze daarna haast uitwringen! Haha!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:07

Citaat:
Laat staan van het vuil wat er in komt want je handen zijn ook niet schoon als je met paarden bezig bent.. En dat vermengt met zweet Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijd ook altijd met handschoentje's gewoon omdat mijn handen zosnel kapot zijn, ik rijd ook absoluut met losse teugel dus eigenlijk altijd waslijntjes en harde hand heb ik ook zekers niet maar ik heb gewoon tere handje's.. Ook met uitmesten heb ik handschoenen aan tegen de blaren Vork

Citaat:
En hier hetzelfde!
Ik rijd altijd met handschoenen (die Roeckl nog liefst, want andere irriteren mijn handen alleen maar meer!). Als ik dat niet doe, heb ik gegarandeerd blaren. Of ik nu intensief rijd of met een lang teugeltje ga wandelen, het maakt niet uit, blaren heb ik.
Als ik handschoenen aandoe, heb ik dat probleem niet. Fijn vind ik het niet. Rijd maar eens met 25°C met handschoenen... Ziek Je kan ze daarna haast uitwringen! Haha!

ik rij ook altijd met roeckl ik heb de roeckl meredith michael beerbaum!! zit super fijn die goedkope van 10 euro zijn zo kapot bij mij!! Haha!

Anouk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:20

Ik kan niet zonder handschoenen, als ik ze een keer niet aan heb dan krijg ik ook blaren en dan kan ik de hele tijd mijn teugels opnieuw op maat maken omdat ze dan sneller wegglijden

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:22

Ik rijd mijn handen iedere week stuk.
Heb nu nog een blaar zitten van vorige week, en heb vrijdag alweer les. Moet dus aan de handschoentjes.
Het probleem is alleen ik kan niet met handschoentjes rijden, de teugels zijn al zo dik(manege paard) en met handschoentjes kan er dan al bijna niet meer omheen.
Maar ga nu dus wel met handschoentjes rijden.

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:19

inde winter doe ik het wel eens voor de warmte.
maar het kan ook zijn dat je teugels pijn doen, en dan doen sommige mensenook handschoentjes aan.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:21

k vind het wel fijn om met handschoentjes te rijden, dan heb ik net wat meer grip

naommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:33

vroeger ree ik zonder handschoentjes maar in de winter ben ik het gaan dragen omdat ik koude handen had alleen nu vind ik het heel erg fijn en rij ik er nog steeds mee. Haha!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:30

Ik rij wel met handschoentjes, eerlijk gezegd ook omdat ik een representatieve baan heb en dan blijven je handen/nagels ook een beetje toonbaar. Heb zelf van die lichte Roeckl handschoentjes waarin je handen ook niet zo gaan zweten Pling Pling Pling

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:21

Ik snap het wel hoor, mensen die met handschoentjes rijden om die wondjes te vermijden.
Alleen rijd ik zelf nooit met handschoentjes, dan heb je zo'n onrechtstreeks contact met je paard en dat vind ik lastig.
Maar ja zal wel een spastisch trekje van mezelf zijn Knipoog

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:01

Ik heb ze in de winter aan tegen de kou, en ik heb ze altijd bij, dus al =s ik weet dat ik op een paard moet dat veel trekt ect. dan trek ik ze ook aan, ookal vergeet ik dat toch vaak Clown

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:03

Thanks God for it!

Zonder zou ik het echt niet redden met Lee, ze is veel te snel en denk maar niet dat ze zin heeft om rustig te lopen. Scheve mond Vooral met buitenrijden, allemaal zo leuk de wereld verkken. Vork ( We rijden bijna altijd hetzelfde rondje maar ze doet net of ze er voor het eerst komt. Vork)

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:42

Ik rijd met leren teugels en met blote handen. Ook als het warm is en je vochtige handen kan krijgen.
De meeste handschoenen die je aantrekt passen slecht en als ze passen raak je het gevoel in de hand praktisch volledig kwijt.

Handschoenen zijn met wedstrijden verplicht, de grip zou dan beter zijn en als er iets gebeurt, dat is de schade aan de handen minder. Blaren op handen ontstaan door verplaatsing van teugels door je handen, dat wrijft of irriteert de huid en dat geeft pijn door een open huid. Op dat moment kan je nooit een eerlijke hand met goed gevoel meer hebben. Mijn uitgangspunt is dat je met een eerlijke hand geen blaren krijgt, voor mij geldt alleen het argument bij veiligheid, dus als er iets gebeurt. Wil je wedstrijdrijden, dan moet je je aan de regels houden.....

Met wielrennen en mountain biken draag ik altijd handschoenen. Dat dempt de trillingen van het wegdek waarover je rijdt en bij een val komt er minder vuil in de handen als deze verwond raken.
Bij die handschoenen zijm de vingertoppen volledig vrij. Bij paardrijden voelen wielrenhandschoenen goed aan en je houd gevoel met de paardenmond als je met vuisten rijdt en de duim op de teugel.

Nikkel1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 03:27

Als je eenmaal handschoentjes draagt kun je niet meer zonder dan voelt het zo bloot. Ik vind het gebruik van handschoentjes los staan van een harde of zachte hand.
Ik heb snel last van blaren en zit niet op eelt te wachten op mijn handen!!!