M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:38

Martine__ schreef:
Zal ik dan ook maar zo eerlijk zijn dat ik 2 weken daarop 142 punten had Huilen van het lachen Die ging ook zo verschrikkelijk. Paard was dwars. Nu rijd ik rond de 180.

Jeetje, dat is echt een verschil zeg! Maargoed, weetje niet elk paard is altijd constant op wedstrijd hè. De mijne is bijv. ook echt niet kijkerig. Hij kijkt wel 1x en dan niet meer. En hij heeft er dan wel pit achter en is wel heet maar daar wordt hij fijner van, en echt dwars... mm nee dat is hij echt nooit! (niet op concour dan Tong uitsteken )

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:39

Hij is nu wel constant gelukkig Lachen Die proef had hij het gewoon helemaal gehad. Was binnen en dan is hij altijd kijkerig. Maarja kan altijd gebeuren.

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:05

Ik vind het persoonlijk niet een heel veel moeilijkere klasse. Z2 is uiteraard ook weer moeilijker dan het Z1. Maar je traint ervoor om hem Z2 klaar te hebben. Naarmate je langer beizg bent in klasse krijg je proeven beter door en hier leer je weer van. Zoals Vvalar al zei is het M2 een goede opstap voor het Z1. Mijn Z1 debuut staat geplanned na Zuid-Hollandse!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:44

Ik vind de Z1 proeven veel fijner lopen dan de M2 proeven. Je hebt wat meer ruimte om alles te laten zien.

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:20

ik vind de m2 prettiger rijden dan de z1 en zelfs de z2 gaat mij makkelijker af dan de z1
de m1 vind ik een beetje saai vroeger zaten er tenminste nog kwart keertwendingen in nu alleen sc bw

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:15

vind M2 niet moeilijk.
Heb nu ong. 7of8 wedstrijden in het M2 gereden en heb 17 wp Lachen

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:10

Ik heb nu 6 M2 proeven gereden (met deze pony), en vind het tot nu toe helemaal niet veel moeilijker dan de M1.
Hebben nu 4 wp en de 2x dat ie geen wp liep, hadden we 179 Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:20

Dorage schreef:
vind M2 niet moeilijk.
Heb nu ong. 7of8 wedstrijden in het M2 gereden en heb 17 wp Lachen

Maar bij de pony's of paarden rijden maakt echt zoveel verschil. M2 pony's ging mij ook veel makkelijker af dan M2 paarden... Er wordt toch wat anders verwacht.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:39

Dat jullie mooie winstpunten rijden, betekent niet dat het dan geen moeilijke klasse is. Als je goed rijdt, verdien je een winstpunt. Dat lijkt me duidelijk.
De M2 zal voor sommigen ook een fijnere klasse zijn. Dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar als ik zie hoeveel M2-mensen niet door mogen naar de regiokampioenschappen, omdat ze geen 60% hebben gereden, is het overduidelijk de lastigste klasse als je de resultaten vergelijkt met andere klasses.

(Of het moet toevallig zo zijn dat de mensen in de M2 ineens minder goed rijden. Clown )

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:43

Als je niet goed voorbereid M2 gaat starten zal het ook inderdaad een moeilijke klasse zijn.
Tot nu toe valt het mij nog wel mee Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:36

Ik heb zondag mijn 2e M2 wedstrijd gehad 176&175, nog geen winstpunt maar kan wel fijn meerijden. Mijn pony let in het M2 beter op dan normaal omdat er meer gevraagt wordt maar de oefeningen zitten er nog niet helemaal perfect in, we moeten nog wat sleutelen.

Is er tussen de paarden en pony's echt zo'n groot verschil?
Je laat tenslotte dezelfde oefeningen zien en geen impuls of een lengtebuiging is geen impuls en geen lengtebuiging of je nu op een van 1.70 zit of op een van 20 cm kleiner...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:39

Ik moet nog 1 puntje rijden en dan mag ik ook M2.
Paard is er bijna klaar voor, travers nog een beetje bijschaven en de keertwending om de achterhand. Proeven nog heeel goed oefenen dat alles (voor zo ver mogelijk) vlekkeloos kan verlopen en dan gaaaaaaan Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:51

Ik moet nog 3 puntjes, maar ik ga niet zo snel mogelijk over. Ik heb geen zin om steeds tegen een verliespunt aan te zitten/ geen winst te rijden.
Uitgestrekte gangen is geen probleem, keertwendigen en travers wel.
Als ik mijn punten binnen heb ga ik gewoon lekker trainen en over een hele tijd misschien een gokje wagen Lachen
Eerst maar eens kijken of we de goede punten die we nu halen in de M1 vast kunnen houden.

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:23

Ik vond het een hele overgang. MAar als je niet gaat weet je ook niet waar je aan moet werken... (hoor wie het zegt)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:36

Aranel schreef:
Is dat nou echt zo?
Nog 5 winstpuntjes en mijn haf en ik mogen M2 starten, maar ik zie er eigenlijk best wel tegenop Nagelbijten / Gniffelen . Opzich kan ze de oefeningen (stap-galop, uitgestrekte draf, keertwending) wel voldoende hoor, maar toch...
Ik hoor zovaak hoe moeilijk de M2 wel niet is, 'moeilijker dan de Z1' . Ook zie ik hier vaak op bokt verhalen voorbij komen waarin wordt gepraat over de strenge jurering in de M2. Dit lijkt mij dan weer wat sterk, rij je een goede proef dan krijg je je punten wel.. Toch? Clown

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen Lachen

Ze verwachten dat je alles keurig op de letter uit voert. En een hele constante proef!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:52

Inderdaad keurig op de letter, ben ik onderhand ook wel achter. Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:22

Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat het geen spectakelproef hoeft te zijn om toch punten te krijgen. Als je netjes op de letter rijd en je onderdelen netjes afwerkt ben je er al snel.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:47

Weet niet of moeilijk het goede woord is. Vind het een vreemde klasse. Begrijp de jureering vaak niet. Vraag me dan af hoe het mogelijk is dat je in de ene proef een wp hebt en dan in de andere proef die van voor je gevoel eigenlijk netzo fijn gaat dan weer 15 of meer punten minder hebt.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:51

ik vind het meer een Z proef in een te kleine bak met middengalop verwachten ze dat je paard wel veel ruimer word maar je hebt er de plek niet voor want je moet ook nog netjes terug rijden. enne blijft een jurysport

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 20:40

Hoei ik had vandaag 192 punten & derde prijs met mn haffie in de M1 Nagelbijten / Gniffelen
Ik had de afgelopen de weken wedstrijd, 2 keer eerste en 1 x derde... je zou toch denken dat de M2 dan ook wel moet lukken.... Clown

Van 't winter ga ik misschien over. Eerst alles goed bevestigen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:44

Kit_for_ever schreef:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat het geen spectakelproef hoeft te zijn om toch punten te krijgen. Als je netjes op de letter rijd en je onderdelen netjes afwerkt ben je er al snel.

ja dat is bij mij ook idd
ik heb nu in 4maandjes alweer 11 wp's
Ik vind eigenlijk dat er (iig bij mij) niet zo super streng gejureerd word in het M2

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:31

Echt streng vond ik ook wel meevallen. Punt was dat mijn gevoel 9 van de 10 keer niet klopte met de punten. Dat is soms wel eens jammer. Och, de ene keer krijg je punten die je niet verdient en de volgende keer krijg je niet de punten die je zou moeten hebben.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:41

ja dat heb ik wel een paar keer gehad ja, maar dat had ik in het M1 ook vaak

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:42

Kit_for_ever schreef:
Echt streng vond ik ook wel meevallen. Punt was dat mijn gevoel 9 van de 10 keer niet klopte met de punten. Dat is soms wel eens jammer. Och, de ene keer krijg je punten die je niet verdient en de volgende keer krijg je niet de punten die je zou moeten hebben.

Heb ik ook, vind ik de ene proef beter krijg ik voor de andere hogere punten.
maar dat heb ik in elke klasse wel haha...
M2 met Verona gaat super tot nu toe.. 7 wp binnen 1 maand Lachen

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:51

Aranel schreef:
Ik moet nog 3 puntjes, maar ik ga niet zo snel mogelijk over. Ik heb geen zin om steeds tegen een verliespunt aan te zitten/ geen winst te rijden.
Uitgestrekte gangen is geen probleem, keertwendigen en travers wel.
Als ik mijn punten binnen heb ga ik gewoon lekker trainen en over een hele tijd misschien een gokje wagen Lachen
Eerst maar eens kijken of we de goede punten die we nu halen in de M1 vast kunnen houden.

Ik heb precies hetzelfde! Ik mag sinds eergisteren ook over maar ben echt pas van plan om eind winter over te gaan. Ik heb het liever allemaal heel goed bevestigd en dat ik bij wijze van spreke 2 wp per proef kan rijden dan dat ik maar wat aan zit te rommelen. Eerst nog de Regiokampioenschappen M1, dan lekker doortrainen en wat leuke wedstrijdjes M1 meepakken en dan pas over.. Ik heb ook stiekem al een beetje de bibbers maar ik ga echt pas over als ik het gevoel heb dat ik er helemaal klaar voor ben!