Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:28

Zal iig zachter zijn dan in je gewone rijkloffie. Anders is het echt zonde geld..

workorange

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:56

Ik zou hetzelf niet nemen (aangezien als je eraf donder je weer 15 euro lichter ben) dan zou ik eerder gaan voor een "normaale" BP. En buiten dat ik zou het haakje wat je aan je zadel doe vaak vergeten waardoor het niet veel uithaalt om z'n vest te dragen

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:12

Er loopt trouwens ook een topic air jacket op sgw.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:42

Goede uitvinding! Ik zou het wel doen, het is niet zo idioot als een bodyprotector. Maar wel duur. Als je vaak valt al helemaal! Maar... Stel hij werkt een keer niet, bijv. omdat je vergeten bent een nieuw draadje(dat kooldinges) te kopen. Dan heb je wel een probleem... Als je dan valt. Ik rij zelf nog zonder bodyprotector. Niet zo heel slim, aangezien ik een paard aan het inrijden ben....

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:19

llindaaa schreef:
Maar... Stel hij werkt een keer niet, bijv. omdat je vergeten bent een nieuw draadje(dat kooldinges) te kopen. Dan heb je wel een probleem... Als je dan valt.

Ja hoor, je vergeet toch ook niet om je paard op te zadelen, wat jij schrijft klinkt hetzelfde als wegrijden in een auto met lege banden!!! Als er geen patroon in zit dan trek je hem toch niet aan, dat heeft toch geen zin?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:45

OP SGW staat idd een discussie over dit vest. Daar wordt ook heel goed uitgelegd waarom het gewone airback vest NIET veilig is en de point two airjeacket WEL.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:03

Heb je toevallig een link?

Chique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 07:13

Ik vind dat er iets te veel nadelen aanzitten voor die prijs :o

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:41

Hi,

Kan iemand mij vertellen die in het bezit is van een airbag of het ook bescherming biedt als je op je zij valt.

Als je op je zij valt zijn er 2 mogelijk heden. Je arm is verwijderd van je zij, dus dit geeft geen problemen.

Wat gebeurd er als je arm langs je licht blijft en je valt op je zij. Meestal kom je dan met je elleboom in je zij.

gr.

FraLex

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:54

Op wedstrijd had een meisje dat ook aan en toen ze viel ging het niet eens af.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:24

misschien verkeerd vastgemaakt?

marjan64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:41

InekeH87 schreef:
Nadat ik meerdere demonstraties van het airbagvest voor ruiters heb gezien en er ook 1 heb gepast die vervolgens werd opgeblazen ben ik toch van plan om zo een vest aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog nadelen van zo een vest weten. Wat ik tot nu toe al aan voordelen en nadelen heb zal ik hieronder opschrijven zodat jullie er dingen aan toe kunnen voegen en reageren.

Voordelen:
- Natuurlijk de veiligheid, ik ben vanaf april 2006 er nog maar 3 keer afgevallen maar de laatste keer was wel hard en ik rij nu wel op een heel jong paard.
- Heel licht in gewicht --> ongeveer 1,5 kilo.
- Het vest kan je dragen als een bodywarmer waar je met een bodyprotector toch veel stijver zit heb je met dit vest uitzonderlijk veel bewegingsvrijheid.
- Goed luchtdoorlatend.
- Het vest wordt niet geactiveerd door de gewone dingen als springen met het paard of lichtrijden.
- Het vest wordt ook niet geactiveerd als je hem vergeet los te koppelen met afstijgen.

Nadelen:
- De kosten wil je van een goede firma een vest dan ben je ongeveer 350 euro kwijt.
- Iedere keer als je valt heb je een nieuw koolstofpatroon nodig a 15 euro. In mijn geval zou ik dan in ruim 2 jaar tijd 45 euro zijn kwijt geweest.
- Ik weet niet of het vest wordt toegelaten op wedstrijden maar dat is in mijn geval geen probleem ik rij het komende anderhalf jaar toch nog geen wedstrijden.

Tot zover ben ik gekomen roep maar als je er wat aan toe wilt voegen.

Aangezien dit berichtje reeds wat ouder is, het volgende: okt. 2011 Er zijn nu ook goedkopere goedgekeurde airbagvesten te koop via bodyprotector-air.nl

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:45

wat ik me afvraag: Je valt eraf, ding blaast zich op met (flink?) wat geluid, gaan er dan geen medebak paarden over de zeik?

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:05

Hoi,
Ik heb de mijne nu al bijna 3 jaar en ben al diverse keren van mijn verzorgpaard gelanceerd en gewoon gevallen van mijn eigen paard. Ik zweer bij de hit air! Hij blaast hard rond je ribben en om je nek. Ik vindt het vooral voor mijn nek belangrijk want die wil ik netjes houden! Hij blaast zo snel op dat je paard er echt niet extra van schrikt. En het leeglopen valt ook wel mee! het is gewoon een zacht sisgeluid. Die 17 euro voor een patroon neem ik op de koop toe! Sorry hoor maar wat kost een gebroken nek of ribben? Ben ook al eens geplet tussen paard en muur en toen was iedereen blij dat ik hem droeg. Tja ben een brokkenpiloot, maar daarom heb ik mijn vestje! hihihi. Met afstappen en je vergeet je los te koppelen gaat hij niet af want hij heeft meer druk nodig! En in de winter rijdt ik buiten met mijn zomerjas met daaroverheen mijn vest, dat is nog warm genoeg. En als je met je paard samen tegen de vlakte gaat helpt niks! Sorry hoor maar 5/600 kilo op je overleef je bijna nooit met vest, bp of cap. Dan heb je gewoon veel beschermengeltjes nodig!

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:31

Citaat:
Dat valt op zich wel mee... Je hebt een kracht nodig van 25 kilo om hem af te laten gaan. Je wordt er dus tijdig aan herinnerd...
Maar niemand een ervaring van een val met een paard????

Dit is misschien van een aantal pagina´s terug maar ik was erg blij te horen dat de hit/air er was maar ik weet uit ervaring dat het echt ontzettend snel gaat vallen met je paard. En met bp was het waarschijnlijk beter afgelopen en met hit air is de vraag. O en de val met paard was niet tijdens springen of iets maar tijdens het draven in de bak.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:03

Ik heb de hit-air nu 4 jaar en ben er nog iedere dag blij mee. De laatste twee jaar ben ik gelukkig niet meer van mijn paard gevallen, maar er zijn genoeg momenten geweest dat ik dolblij was dat ik dat ding had.
Gevaarlijkste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is toen ik met mijn merrie een helling aan het beklimmen was. Dat moest in galop omdat het anders te steil was (ze moest een soort van omhoog springen). De eerste twee keer dat we het deden, ging het goed. Maar de derde keer weigerde een paard voor me bijna op het eind. Die ruiter kreeg haar paard nog wel omhoog, want het was nog maar 1 sprong. Mijn merrie kon niet verder en we vielen samen naar beneden. Voordat zij viel, viel ik al van haar rug af. Ik kletterde bijna drie meter naar beneden en dankzij het vest kan ik het nog navertellen.

Voordat jullie zeggen dat ik rare gevaarlijke dingen doe, dit was op een buitenrit met een groep en de instructeur zei dat het veilig was en hij dit iedere week deed. Zolang we goed de vaart erin hielden was het veilig.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:01