broadway schreef:jij moet nog veel leren, bent ook nog maar 20 zie ik , is niks mis mee hoor, zo ben ik ook begonnen,jij studeert 2 jaar, ik heb 14 jaar praktijk ervaring...... maar je snapt dus niet wat het probleem is wat uit jouw antwoorden wel blijkt ! Draaien op de volte is achterbeen gebruik, dus voor ontlastend.....zo zul je het niet zien !
Deze foto is nog duidelijker en bevestigd het nog veel meer !
Onderhalsgebruik, terugstaand in de voorbenen, onderbroken in schouder/schoft/ruglijn, rechte rug, opgerold achter de heup,opgerold in het l.a bovenbeen, ra klomphoefje door teveel druk, la naar binnen staand, dus duidelijk afwijkend in vorm en stand,broekspier vervormd......
Wat wordt er aan gedaan om de hoeven goed te krijgen ? Heeft hij zooltjes gehad na de hoefbevangenheid ? Zere voeten geeft vaak hetzelfde beeld in de gewrichten vanuit het verkeerd neerzetten en hiermee bedoel ik het ontlastend lopen wat hij opvangt met het onderhals, achterbeen en achter de heup !
Een beetje overdreven denk ik maar ik ben ook nog maar 24 dusja de ervaring als jou heb ik waarschijnlijk ook niet. Wat ik wel weet is dat hij door meerdere dierenartsen onderzocht is geweest. Dus het is niet ponyzotje die dit zegt, dit is wat de dierenartsen zeggen. Ik ken meerder pony's die niet helemaal correct gebouwd zijn, maar om nu te zeggen dat ze allemaal verkeerd gedrag ontwikkelen. Ik denk dat als je de pony niet in het echt ziet (en zeg nu niet dat je met een filmpje of foto genoeg hebt) je niks met zekerheid kunt zeggen. We kunnen alleen dingen veronderstellen. Ik lees hier werkelijk hilarische dingen. Met deze pony is meerdere jaren niks, maar dan ook niks gedaan. De enige link die hij met de piste kan leggen is rennen. Wat hij bijgevolg ook doet. En dit doet hij al jaren. S zomers staat wel ie wel op de weide maar s winters dus binnen. Hij heeft best wel wat pit dus je kan je voorstellen wat een energie zich ophoopt in zo'n beestje. Als ze dan losgelaten worden is het alle remmen los. Dat lijkt mij het enige probleem. pijn of last heeft hij naar mijn weten niet, (en ja ik zie hem in het echt) gewoon een samenloop van omstandigheden, teveel energie, geleerd vooruit te stormen richting bak, ....
Overigens gaat hij na een beetje oefenen en kordaat zijn stukken beter, hoe verklaar je dat dan. Pijn/last aan de benen plots weg ofzo. Gisteren wandelde hij netjes mee door de gang. In de bak kon ie netjes binnengaan, zelfs een rondje gestapt. Er was mss wel wat spanning maar zo'n dingen gaan er ook niet uit na 2keer. In de longeercirkel buiten gaan het ook heel netjes, en grazen gaat ook rustig.