Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jaime_

Re: Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:53

mijn paardje stond lekker op stal met de lichten aan en de muziek zachtjes en natuurlijk de andere paarden opstal, nou hij heeft de nacht heel relext doorgebracht.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:45

Misschien een beetje late reactie, maar toch Tong uitsteken
Mijn paarden staan zoals altijd in mijn buitenbak 's nachts en dus ook met oudejaarsnacht.
De hele dag waren een aantal knapen al aan het carbid schieten en mijn paarden trokken zich er niets van aan.
Maar met die dichte mist en net ff na twaalven (als alles losbarst) werd het ze toch eventjes teveel van het goede en gingen er vandoor in de buitenbak. Niet erg, was ik al op voorbereid, daarom heb ik ze liever niet op stal, ze kunnen eventjes wegtrippelen als ze willen. Ze hebben dan de ruimte en in de stal raken ze volslagen in paniek. Ik haal ze niet uit hun normale ritme door ze ineens op stal te zetten of de radio aan te doen, als ze wat horen willen ze toch kijken waar al dat lawaai vandaan komt en in de stal kan dat niet (heb buitenstallen).
Ze zijn er zo'n 3x vandoor gegaan en toen was het welletjes. De hooicontainer werd weer opgezocht en alles was weer als vanouds. Ik was wel blij dat het weer voorbij was, altijd een opluchting!
Op naar volgend jaar!

deveney1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:47

Onze pony's stonden gewoon op stal, met een stuk of 30 andere in de binnenstal en ook nog een stel in buitenstallen, totaal zo'n 45 paarden/pony's maar wel een beetje afgelegen. Geen problemen gehad, weinig reactie van de paarden en pony's, maar ook niet al te veel vuurwerk in de directe omgeving.