Huertecilla schreef:ijong17 schreef:Dom en onverantwoord, .... zelfs Anky kan van d'r paard vallen, een paard is onberekenbaar, daar moet je altijd rekening mee houden.
Ik neem aan dat je dat dus ´dom en onverantwoord´ roept als je op de tribune zit en Anky een kür rijdt?!
Overigens is Anky voor sommigen een schoolvoorbeeld van hoe het níet moet mbt paard beleren/ zadelvaste zit en dat zij wel eens van haar stuiterende paard klettert dáárvan een voorbeeld![]()
Dat is echter allemaal wéér niet het topic. Het gaat er niet om of die valhelm wel of niet zibvol of verstandig is. De bovenwettelijke bemoeizicht van moraalridders is het topic![]()
Ik zal eens een andere stelling in het kippenhok gooien: De kans dat iemand geen paard hoort te rijden is rechtevenredig met de maten van bovenwettelijke bemoeizucht naar anderen over het dragen van een valhelm.
De onderbouwing van mijn stelling:
- als je niet situationeel afhankelijk kan denken hoor je niet op een paard
- als je denkt dat een paard een onvoorspelbaar vluchtdier is hoor je niet op een paard
- als je geen relativerend begríp van paardrijden hebt hoor je niet op een paard![]()
Dan nu mijn voornemen voor 2008:
- GELIJK de rode knop voor iedereen die off-topic over de valhelm begint
In de werelijke werel heb ik er NUL problemen mee hier. Aan míj wordt juist wel eens gevraagd (héél keurig en daadwerkelijk belangstellend trouwens) waarom ik soms wél een valhelm op heb![]()
In NL zou ik waarschijnlijk daarover nog een tweede voornemen hebbenmaar dat is een slecht en schokkend voorbeeld voor de meelezende minder- en meerjarige pennies dus autocensureer ik.
hc
HC!!! Super bezig!!!!
Ik mag jou wel
Overigens ben ik het volledig eens met je nieuwe stelling...
Imo is iets wat je niet kunt doen zónder cap, ook niet veilig met... tja, ik draag er ook geen, bewust, omdat als ik zou vallen, ik beter doorrol zonder cap, als met.
Wat daadwerkelijk de kans op nekletsel verkleint. De klap op mijn nek en schouders is minder hard zonder dat zware ding op mijn hoofd...
Hoe dan ook, ik ben het volledig met je eens.
Of iemand een cap opzet, is eigen keuze, en niet iets waar een ander zich mee hoort te bemoeien
. Ik vond het gewoon lieve beestjes. En ja, ik had een ouderwets capje op.