eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re: eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:29

En toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat deze pensionstaleigenaar zijn naam op deze manier zo te grabbel zou gooien, als er niet meer aan de hand zou zijn als te laat opzeggen.
Het uiteindelijke bedrag dat hij misloopt door het vertrek kan nooit al deze stress(want dat geeft het zeker)waard zijn maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. Scheve mond Als er verder niets aan de hand is, is hij ontzettend gefrustreerd Frusty

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:41

FlairS schreef:
En toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat deze pensionstaleigenaar zijn naam op deze manier zo te grabbel zou gooien, als er niet meer aan de hand zou zijn als te laat opzeggen.
Het uiteindelijke bedrag dat hij misloopt door het vertrek kan nooit al deze stress(want dat geeft het zeker)waard zijn maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. Scheve mond Als er verder niets aan de hand is, is hij ontzettend gefrustreerd Frusty

ik heb dit topic even doorgelezen Clown
en echt abnormaal is het niet hoor!!
ik ken in mijn omgeving alzo 3 stallen dat als jij netjes 1 mnd van te voren op gaat zeggen je gelijk op kan rotten Koe
ik heb op een stal gestaan waar ik problemen kreeg- na 3 jr daar gestaan te hebben- met mijn zieke draver die afgespoten moest worden en eigenlijk 24 uur op stal.

ik ben daar na een flinke aanvaring met de man, eind van de mnd gewoon vertrokken
niks opzeggen!
gewoon mijn mnd volgemaakt en weg!
als ik daar had gezegd dat ik weg wilde had ik op de dijk gestaan,a la minuut wel te verstaan!
veel stalhouders zijn zwaar beledigd als je bij hun weggaat!

ik ben ook vertrokken bij een stal waar erhalf in de maand ineens briefje hing waarop stond dat de stalling over 2 weken miv de maand 100 gulden omhoog ging,ALLEEN voor de paarden boven de 159cm

en rara dat ging toen alleen om mijn zeer dominante en moeilijke ruin, ik heb gelijk gezegd toen dat ik eind van de mnd weg was.
dus 2 weken van te voren opgezegd
ik ben daar trouwens nog wel steeds goed mee Knipoog

en op mijn laatste stal had je geen opzeg termijn,daar kan je weggaan en komen zovaak je wilt, die zijn niet moeilijk.
ik had ze vorig jaar al verteld dat ik bij verschillende stallen op een wachtlijst sta
ik wil een stal met s`winters buiten staan
en nu kreeg ik de kans afgelopen okt en heb gelijk de stalhoudster gebeld dat ik per 1 nov weg was
en geen probleem,het was wel al half in de mnd
en als ik wil kan ik altijd weer terug komen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:10

FlairS schreef:

Helaas gebeurd het vaak zat, en helaas zijn vaak ook de paarden er de dupe van.

Ik zou meteen de spullen eisen en morgen anders de politie er weer bijhalen, even vermelden dat ze vandaag ook al nodig zijn geweest dan zullen ze wel zonder problemen komen. Ja

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:18

jeetje wat een verhaal......
gelukkig heeft ze dr paard mee,maar dat zadel en hoofdstel moet ze ook gewoon mee kunnen krijgen.dus dat word idd weer de politie belllen...
en dan maar hopen dat ze niet gestalkt gaat worden...

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:33

Wat een vervelende situatie zeg! Wel jammer dat niet meteen alle spullen zijn meegegaan maar beslag erop leggen gaat wel ver hoor. Ik snap ook niet dat zo iemand zoiets doet, al dat gedoe voor 1 maand stalgeld Gestoord . Als je verder geen contract hebt en hij eist geld van jou dan zal hij dus moeten bewijzen dat jij dat moet betalen, dat zal waarschijlijk niet lukken. Hij is geen deurwaarder dus heeft hij geen recht om de spullen te houden. Jammer dat het dus waarschijlijk weer met hulp van de politie zal worden maar dat is wel handiger denk ik.

Helaas heb ik zelf ook soortgelijke situaties gehad.
Mijn paard stond eerst best ver van huis, ik fietste elke dag twaalf kilometer na mijn werk ernaar toe. Als ik in een bak wou rijden moest ik door het dorp tien minuten heen en terug stappen. Niet ideaal maar het was een gezellige stalling met aardige eigenaresse, was echt een vriendin geworden. Zij kocht eerst mijn paard maar doordat ze allerlij rare eisen ging stellen die niet afgesproken waren kocht ik hem over en betaalde flink stalgeld (eerst ook maar nu meer). Ging een tijd goed totdat ze in plaats van blij zijn met alles wat wij deden (weides uitmesten, roundpen maken, stallen/garage verbouwen,computer/vanalles-repareren) steeds meer ging eisen. Hele lijsten, en boos zijn als het niet op tijd lukte/we niet konden komen. Boos!
Ik heb toen een keer laten vallen dat ik wilde zoeken naar stallen dichter bij huis, dat had ik niet moeten doen Frusty . Toen moest ik ook snel weg en ze hield het gereedschap van mijn vriend ook vast totdat we weggingen, hele nare situatie geweest met veel stress en geregel want ik moest nu zowieso nieuwe stalling vinden.

Stalling twee was leuk, gezellige mensen, mooie stalling maar nog in aanbouw. Ik kon er wel terecht maar er moest nog vanalles gebeuren. Ik was wel blij want het was dichtbij en rustig met een paard en een pony. Lange tijd ging het goed, bak aangelegd en vanalles bijgebouwd door de eigenaar en met soms hulp van mij. Weides uitmesten en stal uitmesten om de beurt, prima.
Helaas was er te weinig land dus mijn paard wilde vorig voorjaar als maar ontsnappen naar de ander weide door het draadje heen dus Clown . Dat kwam ook gewoon omdat hij honger had, hij werd al mager en ik probeerde hem zoveel mogelijk bij te voeren en s'nacht binnen te zetten met hooi op stal (dan liep hij niet heel de tijd rond en dat hielp heel goed). Op de wei kon er geen hooi gevoerd worden want er was een kleine shet nieuw bij en die kreeg dan koliek. Maar alleen de mijne stond dan dus binnen, ik kreeg ineens de mededeling dat hij dus niet op stal mocht, ik mocht geen vlas gebruiken vanaf Maart tot September en extra hooi zat er ook niet in. Er kwam ineens een veulen bij, dat ging ook niet lekker tussen alle paarden.
Toen is er iets gebeurt, mijn paard had vol op haar voet gestaan en die was goed blauw. Ze zij dat hij zomaar wild werd en gevaarlijk was! Ik en anderen vonden dat raar was doorgaans was hij behoorlijk rustig Verward Later bleek dus dat ze hem in het schrikdraad had laten komen en dat hij daardoor weg sprong (vertelde ze niet, las het maanden later terug op een forum).
Goed (lang verhaal kort), sfeer verpest en ze kwamen op mijn werk (ja, daar i.p.v gewoon op stal of thuis) een brief brengen waarin stond dat ik binnen drie dagen moest vertrekken (moest ook gewoon werken en was aan het verhuizen), stress!

Gelukkig kwam ik via de buurman bij zijn broer terecht. Dat was super, dan zie je ook dat het anders kan! Gelukkig, want ik had toen echt de lol van een eigen paard houden bijna verloren. Nu ben ik ook paardloos en wacht totdat ik mijn eigen plek heb, kan nog even duren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 08:09

Ik lees altijd weer een hoop ellende bij pensionstallen op bokt en idd ik heb ook die ervaringen, helaas. Maar toen ik er midden in zat, denk je echt dat je de enige bent. Alleen daarom al zal je bijna stoppen met deze hobby, een bron van stress en ellende.

Je zou toch bijna niet kunnen begrijpen waarom mensen met een pensionstal beginnen dan alleen van het geld dat ze er mee kunnen verdienen. Ben voor deze stal bij verschillende stallen wezen kijken, maar ik keek eerst eens heel goed die boer aan Haha! , daarna nog eens even ook heel goed de boerin Haha! aan (heb je nl ook mee te maken) en dat was vaak al genoeg om niet voor die mooie ruime nieuwe box te kiezen. Helaas is dat iets waar je mee moet beginnen. Een oude zooi met hele vriendelijke makkelijke mensen is vaak nog beter dan een mooie stal, netjes e.d. met mensen die star, rechtlijnig en elk dubbeltje om draaien, probeer met die mensen maar eens wat te regelen...., ergens zelf een schotje tegen aan timmeren of een lampje plaatsen heeft vaak meer gezellige gemoedelijkheid en voordeel voor je paard, maar mensen kunnen daar niet altijd door heen kijken.

Ik sta nu goed, maar dat heeft een jaar lang wel veel stress gegeven, ben ook in dat jaar 3 keer verkast. Arm dier, maar wel de moeite waard....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:06

Jeetje wat een verhalen allemaal.
ik merk wel weer dat ik heel blij mag zijn met onze stal.
goed geregeld en zo altijd alles netjes eigenaar die netjes met de beesjes omgaat enz.

kan dus zo heel anders heb er nog nooit zo bij stil gestaan! Lachen

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:59

ik heb op die pensionstalling 5 jaar gestaan ,maar heb daar genoeg mensen zien vertrekken met een flinke scheldpartij vanuit de staleigenaresse.
die mensen kunnen niet gewoon communiceren ,er moet altijd een hoop gescheld bij.
en het maakt hun niks uit of er kinderen bij staan of wie dan ook.
je zou idd denken dat die andere pensionklanten die er staan toch eens goed zouden gaan nadenken ,maar helaas was maschke al zo vroeg vertrokken dat er nog niemand was.
ik weet toen ik de aanvaring in oktober met hun heb gehad is mijn vriend met hoge poten naar hun toe gegaan en eens ff duidelijk gemaakt hoe zij hun klanten behandelen. en ik kan je verzekeren ,mijn mannetje is niet echt klein en iel gebouwd. Dus daar schrokken ze toen wel van.
maar voor maschke heeft dat niks veranderd ,want ze toen het toch weer opnieuw.
Ik ben benieuwd of er nog meer gaan volgen.

By the way ,ik heb even niets meer gehoord van maschke dus ik weet niet of het zadel al terecht is. Ik weet wel dat haar paardje het goed naar zijn zin heeft in zijn nieuwe stalletje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:01

Jeetje, zulk soort mensen vertrouw ik niet met mijn paard, daar was ik al veel eerder weg gegaan.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:37

Gelukkig maar dat haar paard goed staat nu. Nu de rest van haar spullen nog terug halen.
Iemand trouwens geinteresseerd in weidegang het hele jaar door?

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:01

In elk geval het belangrijkste bereikt,dat het paard het goed heeft op zijn nieuwe stal!
Wat ben ik blij dat mijn paardjes nu heerlijk bij mij achter thuis staan, geen gezeur van niemand .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:36

Zeeuwtje68 schreef:
Gelukkig maar dat haar paard goed staat nu. Nu de rest van haar spullen nog terug halen.
Iemand trouwens geinteresseerd in weidegang het hele jaar door?

JA! Maar je woont te ver weg Boos!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:22

zo wat een verhaal zeg .
ik weet als geen ander hoe mensen reageren als je opzegt .
Het lijkt tegenwoordig wel of niemand meer normaal kan doen en het echt alleen om het geld gaat .

Ik hoop dat je op je niewe pensionstal het samen met je paard beter naar je zin hebt .
En dat je je spullen ook terrug hebt .

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:13

Toch hebben wij ook een nare ervaring met onze vorige stal. Er waren uiteraard gouden bergen beloofd, maar in een periode van 4 maanden werd alles steeds minder en minder en gingen wij dus wel steeds meer en meer betalen (extra service etc). Toen we een andere stal hadden gevonden waar we een week later terecht konden hebben we dat meteen gemeld en ook keurig de maand opzegtermijn betaald. Ze haddden dus niets te klagen, behalve het feit dat we weggingen.
In die laatste week van overbrugging werden we kompleet genegeerd, de paarden kwamen niet meer buiten en werden niet meer gemest. Deze mensen noemden zich professionals. Waardeloos was het. Heb geen spijt van de verhuizing.

Is er al nieuws over de spullen van de betreffende persoon? Zijn die inmiddels weer veilig gesteld?

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:23

esther82 schreef:
In die laatste week van overbrugging werden we kompleet genegeerd, de paarden kwamen niet meer buiten en werden niet meer gemest. Deze mensen noemden zich professionals. Waardeloos was het. Heb geen spijt van de verhuizing.

dit is mij ook overkomen gewoon eerlijk opgezegd, en hoppa, je was de meeste vervelende en zeurende persoon die ze gehad hadden, bij de stal die daarop volgde was het wel anders maar merkte je wel dat ze het niet leuk vonden, ik ben daar ook eerder weggegaan en heb mijn maand opzeg termijn maar gewoon voor lief genomen, ik had niet het idee dat mijn paard daar veilig stond. tja en dan is de keuze heel rap gemaakt. ik hoop dat de spullen ook snel terug komen maar volgens mij maakt die pensionhouder een dikke fout.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:00

Ik ben benieuwd of ze haar spullen inmiddels terug heeft.

Bij mijn vorige stal ( die ik overigens keurig een maand van tevoren heb opgezegd ) was de reden van vertrek niet zo zeer mijn stalhouder, maar meer mijn stalgenoten. Mijn stalhouder toen heeft ook wel stomme dingen gedaan ( te veel voeren, bij paarden zetten waar het niet samen mee ging enz ) maar ik irriteerde me mateloos aan een aantal meiden op stal en voelde me er niet meer op mijn gemak. Uiteraard was het zo dat toen er bekend werd dat ik weg ging, mijn stalgenoten hun ware aard toonden, wat mij alleen maar sterkte in mijn beslissing.

En nu sta ik op een stal waar ik nog geen seconde spijt van heb. Inmiddels al ruim 1,5 jaar Haha! Met veel minder stalgenoten, en een stalhouder die zich helemaaaaal nergens mee bemoeit Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:06

Dat heb ik ook ooit meegemaakt, er is niets gezegd over een maand opzegtermijn en ik heb nergens voor getekend. Toen ik vertelde dat ik weg ging begonnen ze hierover. Op de dag dat ik over verhuisde heb ik mijn spullen gepakt sleutel afgegeven en op naar de nieuwe stal. Als ze er nu eerder mee waren gekomen had ik er rekening mee gehouden

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:14

VSW-->TAO

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:40

Ik kan ook niet zeggen dat ik blij ben als mensen op komen zeggen;Het is tenslotte mijn broodwinning! Knipoog
Wat ik persoonlijk wel meegemaakt heb is dat ,als mensen opzeggen,ze het al niet meer naar hun zin hebben en dan de sfeer proberen te verzieken.
Dat is een keerzijde die nergens besproken wordt.Dat is dus ook de reden dat iedereen bij mij op kan zeggen wanneer hij of zij wil.

vanderspek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:19

esther82 schreef:
Toch hebben wij ook een nare ervaring met onze vorige stal. Er waren uiteraard gouden bergen beloofd, maar in een periode van 4 maanden werd alles steeds minder en minder en gingen wij dus wel steeds meer en meer betalen (extra service etc). Toen we een andere stal hadden gevonden waar we een week later terecht konden hebben we dat meteen gemeld en ook keurig de maand opzegtermijn betaald. Ze haddden dus niets te klagen, behalve het feit dat we weggingen.

Is er al nieuws over de spullen van de betreffende persoon? Zijn die inmiddels weer veilig gesteld?

wat een verhaal maar ik ben de laatste week erbij geweest
en het is echt nietwaar (waarom hebben jullie het nodig om mensen zwart temaken)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Eigen tekst uit quote gehaald.

ehofmyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:08

esther82 schreef:

Kijk even op het topic ervaring met ervaringen met het overgaan naar andere pensionstal. Daar staan wat reacties.
Genegeerd? Ik heb nog 2 dagen voor jullie weggingen een tijd staan praten met je zus. Zij vertelde dat jullie weggingen omdat een van jullie paarden beter in een buitenstal kan staan en die zijn erbij ons niet.
Waarom steeds deze mensen zo zwart maken? Toen jullie op stal stonden hebben we jullie er nooit over gehoord. Op 14 november schrijft Esther op het forum dat ze het naar haar zin heeft en zich thuis gaat voelen op stal. Ongeveer een week later vertrekken ze en is het opeens een vreselijke stal??? Heel raar. Als jullie lef hebben ga je naar de eigenaren toe en praat het uit. Doe het niet middels dit forum.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:13

Apart dat er ineens 2 accounts worden aangemaakt om iemand aan te spreken, dat doe je per PB mensen, niet in een topic van iemand anders!

Ik tem meteen even!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:24

ik was iets te enthousiast met plaatsen. sorry Bloos
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 20-12-07 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:26

ehofmyst schreef:
Waarom steeds deze mensen zo zwart maken? Toen jullie op stal stonden hebben we jullie er nooit over gehoord. Op 14 november schrijft Esther op het forum dat ze het naar haar zin heeft en zich thuis gaat voelen op stal. Ongeveer een week later vertrekken ze en is het opeens een vreselijke stal??? Heel raar. Als jullie lef hebben ga je naar de eigenaren toe en praat het uit. Doe het niet middels dit forum.

Sorry, even Off-topic...
De laatste dagen zijn ze ook niet zo aardig geweest tegen ons. Ze negeerden ons en de paarden werden niet meer gemest. Dan kan je best snel op mensen afkicken in een korte tijd.
Laatst bijgewerkt door Kenzo op 20-12-07 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:26

runningkawa schreef:
Ik heb nog nooit met een contract gestaan maar was een maand opzeg termijn ook vanzelf sprekend.
Eigenlijk is dat gewoon altijd zo en zou ik het uit fatsoen ook doen.
Idem geldt voor de pensionhouder, die kan jou dan ook niet van vandaag op morgen op straat zetten...ook wel een fijn idee dacht ik zo...

Idd zo doe ik het ook.

Echter die laatste regel gaat niet op bij mij...dat is me dus wel gebeurt. Heeft een hoop tranen gekost toen.